Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten


Kijk, M7 zal dit natuurlijk al lang en breed via justitie geprobeerd geregeld te krijgen, maar als zij simpelweg niet optreden dan ga je eigen rechter spelen. Volstrekt begrijpelijk dus waar CDS mee bezig is.

 

Ik ben bang dat je gelijk hebt en CanalDigitaal voor eigen rechter speelt.

Je bent overigens niet de eerste die dit denkt, maar wel de eerste die dit als feit constateert.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja en wat is eigen rechter spelen? Het enige wat ze doen is de betreffende kaart op zwart zetten. Je krijgt geen boete en er staat ook geen knokploeg voor je deur. Valt allemaal wel mee dus (had je maar niet zo dom moeten zijn om je poorten open te laten staan).

 

Als je bij een payserver zit, en je houdt je daar ook niet aan de regels (bijv. niet verder sharen), dan wordt je er ook uit gegooid.

M7 doet min of meer hetzelfde.

aangepast door Apple740
Link naar reactie
Delen op andere sites

het scannen en oprollen van de pay servers daar heb ik geen moeite mee

of ze legaal of niet bezig zijn raakt mij niet dat is het probleem van de servers

 

waar ik mij aan stoor is dat CD mij als betalende klant pakt en mij

belemmert in het prive gebruik van mijn eigendom.

 

ik ondervind dit als inbreuk in mijn prive gedrag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja en wat is eigen rechter spelen? Het enige wat ze doen is de betreffende kaart op zwart zetten. Je krijgt geen boete en er staat ook geen knokploeg voor je deur. Valt allemaal wel mee dus (had je maar niet zo dom moeten zijn om je poorten open te laten staan).

 

Als je bij een payserver zit, en je houdt je daar ook niet aan de regels (bijv. niet verder sharen), dan wordt je er ook uit gegooid.

M7 doet min of meer hetzelfde.

 

Bagatelliseer het voor eigen rechter spelen maar. Ik ben overigens nog niet overtuigd.

Bij komend feit is wel dat veel gebruikers benadeeld worden door de manier van handelen van CanalDigitaal.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat van die max 4 sids ben ik het ook niet mee eens. Als ze er 6 of 8 van hadden gemaakt zou het probleem veel kleiner zijn geweest.

Maar ja, kaarten zullen dan nog te veel met de buurman of een familielid worden gedeeld moet M7 gedacht hebben.

 

 

M7, moet zich aan zijn eigen algemene voorwaarden houden.

Ze gaan daar zelf aan voorbij, dus wat verwacht je straks van hun klanten.

Gaat ook op voor het voor eigen rechter spelen van CanalDigitaal zoals jij het stelt.

Actie geeft tegen actie en zeker als CanalDigitaal het niet netjes speelt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wie gooit in vredesnaam die genoemde poorten dan ook open? :confused:

Dan heb je wel een enorme betonplaat voor je kop.

 

21,80,1600 of 16001 die hoeven nergens voor open te staan...

 

poort 80 kan ik me voorstellen als je een webserver in je huis hebt staan , de rest niet

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat canal digitaal doet is eigen rechter spelen en ehhhhhhh, zo ver ik weet zijn ze geen rechts persoon.

Maar zo kennen we nog zo'n clubje in Nederland genaamd Brein (Tim Kuick).

Deze werkt geheel het zelfde en ook die krijgt veel voor elkaar, en zijn ook geen rechts persoon slechts een stichting.

Wat hier telt ben ik vriendje met iemand uit de regering, onze vriend Fred Teeven is zo'n persoon.

 

Waar zijn de tijden gebleven, Michel kent hem ook nog wel,

onze vriend Freek van Canal hij zal ook nog wel ergens een briefje hebben.

 

Oja ik zie een samenzwering van politiek Den Haag en CanalDigitaal.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me onderhand wel eens af waarom bedrijven als CD niet gaan werken met een protocol als CCcam. Enige nadeel is dat de ontvanger dan op het internet verbonden moet zijn..tsja dat is wat extra installeren, maar de meeste mensen hebben tegenwoordig wel internet, desnoods rusten ze de gecertificeerde apparaten uit met wi-fi dan hoeven er ook geen extra kabels getrokken te worden.

 

Smartcard wordt noodkaart voor als het internet niet werkt (waarbij de 4 limiet redelijk is aangezien een storing zelden voor hoort te komen), of voor op de camping (neem aan dat je op vakantie andere dingen te doen hebt dan 4 opnames tegelijk draaien en op een vijfde kanaal nog wat anders kijken).

 

Kunnen zij op hun CD-CCcam server ook prima zien wie er abnormaal veel ECM's aanvraagt :P en wat extra lijntjes (al zullen ze dat dan wat sjieker noemen) voor de slaapkamers lijkt me ook geen probleem aangezien ze dat allemaal kunnen monitoren (verbruik, en of meerdere verbindingen op hetzelfde abonnement inderdaad bij hetzelfde IP vandaan komen). Ze kunnen zich dan eens achter hun oren krabben als iemand zijn ECM-verkeer probeert te verantwoorden met 100 kids met elk een tv op de slaapkamer.

 

Als het protocol ook nog eens goed beveiligd (versleuteld) zou zijn tegen grootschalig cachen is CS in principe toch haast niet meer mogelijk?

 

Oh ja, en laat ze als goedmakertje zelf een softcam plug-in schrijven voor onze Linux ontvangers :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat canal digitaal doet is eigen rechter spelen en ehhhhhhh, zo ver ik weet zijn ze geen rechts persoon.

 

rechts loze personen-instellingen bestaan niet

er bestaan natuurlijke personen die door geboorte ontstaan

er bestaan rechtspersonen dat zijn bv/nv of buitenlandse instellingen met filiaal in NL

vertegenwoordigd door een natuurlijke persoon.

dus iedereen moet zich aan de wet houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pukje,

 

sorry maar ik ben net weer bij jullie aangekomen. Lees alle reacties snel door.

 

Wat jij zegt tav inbreken in de pc oid (dus ook ontvanger al dan niet met technisch hulpmiddel) door wie dan ook (dus ook CD/TVV/M7) is idd een vorm van huisvredebreuk of aan te duiden als inbraak (simpel gezegd) dus jouw idee opm in relatie tot grondwet heeft zeker een aangrijpingspunt. Dit is ook een van mijn punten in mijn reactie van 13/1 14/1 omstreeks 23:.30 Hr oid.

 

Wat ik daar neer heb gezet is zeer steekhoudend. CD/TVV/M7 heeft haar verhaal in de Alg Voorw. redelijk binnen het geldend recht irt Auteurswet en Wet naburige rechten geformuleerd. Echter de strekking daarvan heeft nog niemand echt goed door. Het komt er in het kort opneer dat sharen in huis gewoon mag, Ook vanuit jouw huis naar je vakantiehuis in Rockanje/oostende Kos of waar je dat ook wil hebben staan je achtertuin van mijn part. Sterker door uitspraken in relatie tot copieren van cd/dvd's is duidelijk geworden dat restrictief gezien het vermenigvuldigen tbv derden (uitdrukkelijk wil ik zeggen binnen grenzen en dus niet onbeperkt en zeker zonder winstbejag of doel) mag dus meisje maakt kopietje voor zus vriendin of nichtje. Ditzelfde geldt voor ouders voor kind (al dan niet thuiswonend) etc. Dit impliceert dat je dus ook kan stellen dat sharen van zonder winstbejag en onder dezelfd restrictieve grenzen zal mogen (dit is waarschijnlijk een van de redenen dat het zo verrekte lastig voor CD/TVV/M7 om echte juridische actie te ondernemen tegen de mensen die nu zo'n brief hebben ontvangen omdat het geen van allen in geschat wordt als een van de grote vissen waar men op jaagt). Daarnaast speelt ongetwijfeld de gehanteerde opsporingstechniek een rol waardoor men het niet in z'n hoofd zal halen omdat het dan echt einde oefening is voor hen.

 

Daarnaast wil ik nogmaals stevig herhalen dat CD/TVV/M7 er waarschijnlijk niet onderuit zal komen om de limitering stevig te reduceren vanwege eerder aangehaalde argumenten vanuit het consumentenrecht en dat men dus echt wel richting de 24 gelijk te openen kanalen zal moeten. Dit dan omdat mensen icm de technische mogelijkheden en het normaliter te verwachten mag zijn dat een keer abbo voldoende moet zijn om een heel huishouden te voorzien van produkt. Daarnaast is de aangeboden en thans verspreidde mogelijkheid van aanschaf 2/3 de kaart niets meer of minder dan aan te duiden als oneerlijke handelspraktijk. Omdat het feitelijk een verkapte extra gedwongen aangaan is van abbo plus CD/TVV/M7 handelt vanuit een machtspositie.

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...