Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Vooralsnog schrijft het wetboek van strafrecht Art. 326 dit:

 

Artikel 326c

1

Hij die, met het oogmerk daarvoor niet volledig te betalen, door een technische ingreep of met behulp van valse signalen, gebruik maakt van een dienst die via telecommunicatie aan het publiek wordt aangeboden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 4 jaren of geldboete van de vijfde categorie. 2

Met gevangenisstraf van ten hoogste 2 jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die opzettelijk een voorwerp dat kennelijk is bestemd, of gegevens die kennelijk zijn bestemd, tot het plegen van het misdrijf, bedoeld in het eerste lid, a.

openlijk ter verspreiding aanbiedt; b.

ter verspreiding of met het oog op de invoer in Nederland voorhanden heeft of c.

uit winstbejag vervaardigt of bewaart. 3

Hij die van het plegen van misdrijven als bedoeld in het tweede lid, zijn beroep maakt of het plegen van deze misdrijven als bedrijf uitoefent wordt gestraft hetzij met gevangenisstraf van ten hoogste 3 jaren en geldboete van de vijfde categorie, hetzij met één van deze straffen.

 

Wanneer CanaalDigitaal betaling verlangt voor zijn dienstlevering en ik omzeil dit is art. 326 van toepassing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


joop001 ben blij dat je me niet voor gek verklaard :D

 

m.b.t. auteursrecht vanmorgen nog op ntv een uitleg gehoord

over het europeese vonnis over voetbal sky enz

 

kort gezegd op TV geld totaal geen auteursrecht meer omdat de

fundamentele voorwaarde van opslag-copie ontbreekt

 

geld ook voor streaming van videos

 

ceesv het heruitzenden binnen de eu is door die uitspraak

vrij ,jou wet is voor tv buiten werking gesteld

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas @Pukje

 

Een rechtspersoon is een juridiche constructie waardoor een abstracte entiteit of organisatie

op kan treden als een volwaardig en handelingsbekwaam persoon in het rechtsverkeer behept met rechten en plichten.

 

En dat is CanalDigitaal niet in geen velden of wegen.

 

rechts loze personen-instellingen bestaan niet

er bestaan natuurlijke personen die door geboorte ontstaan

er bestaan rechtspersonen dat zijn bv/nv of buitenlandse instellingen met filiaal in NL

vertegenwoordigd door een natuurlijke persoon.

dus iedereen moet zich aan de wet houden

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv

 

Leuk dat je een art als dit weet te vinden en weet voor te lezen. Echter dan is er nog wel het eea dat een rol speelt. Dat is namelijk hetgeen je daadwerkelijk mag en/of niet mag. Als je alles uit het wetboek van strafrecht koud zou voordragen dan mag je vrijwel niks. Het spijt me maar er is meer dat in deze een rol speelt. Goed het volgende 2 broers/zussen/ vrienden/partners nemen in gezamenlijkheid 1 abbo, dan zou dat volgens jouw citering strafbaar zijn. Idd zal CD/TVV.M7 dat iedereen willen doen geloven. Dit nu is zeker niet zo. Dat zou immers impliceren dat je dan de importeur verkopers van Linux ontvanger smartwi etc etc ook direct zou kunnen laten oppakken etc etc want dat volgt uit de volzinnen 2 3 en 4. Als je een basis wilt hebben voor het eea dan zou ik zeggen (hoewel ik die publicatie aardig kan afkraken, maar in beginsel wel een leuke opstap) lees ook eens dat stuk waarin een juridische verkenning is gemaak van het onderwerp cardsharing. Het is hier op het board vele vele malen aangehaald en je zal het waarschijnlijk wel kennen. Daar is niet voor niets met een woord over dit artiekel gesproken. Daarnaast moet je toch ook nog eens nauwkeuriger de Alg Voorw van CD in deze lezen. Nee echt als het zo simpel was dan had CD/TVV/M7 al lang en breed de diverse ontvangers van de bekende brieven voor het hekje gesleept. Ik weet heel goed dat ik voor menigeen hier bijna staat de vloeken in de kerk en oprecht tegengas is ook goed en gezond. Maar echt ik wou heel graag dat iemand met de nodige meer kennis hier eens zich zou aanmelden. Dan werd het een stuk helderder. Maar laten we zeker ons niet laten afleiden om waar het gaat. Dat is de onterechte limitering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens de geldende uitspraak grote kamer europeese hof mag ik tv kanalen

die ik kan ontvangen met of zonder kaart ter streaming aanbieden op internet

de mensen mogen het legaal bekijken maar niet opslaan.

 

dus onbeperkt verdelen is toegestaan (meerr dan 4 )

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij zegt tav inbreken in de pc oid (dus ook ontvanger al dan niet met technisch hulpmiddel) door wie dan ook (dus ook CD/TVV/M7) is idd een vorm van huisvredebreuk of aan te duiden als inbraak (simpel gezegd) dus jouw idee opm in relatie tot grondwet heeft zeker een aangrijpingspunt.

 

Het is niet zo dat M7 willekeurig aan het poortscannen is en kaartnummers uitleest. M7 doet dit alleen als ze iemand grondig verdenken.

En ook zal M7 in het verleden eerst justitie hebben ingeschakeld alvorens met de scanpraktijken te beginnen, maar justitie deed er niks mee (hebben andere prioriteiten).

 

Kijk, als iemand mijn auto steelt en ik vermoed naar aanleiding van een tip waar de auto zich bevindt (in een garage 2 straten verderop), en de politie die ik vervolgens bel doet er niets mee (geen zin/tijd), dan loop ik naar die garage en haal m'n auto op. En toevallig staat die garagedeur open en hoef ik alleen maar in te stappen, m'n sleutel in het contactslot te doen en weg te rijden.

 

Volgens sommigen hier pleeg ik nu huisvredebreuk (die garage is van iemand en mag je normaliter niet inlopen), maar ik vermoed dat de dief geen enkele kans maakt bij een rechter. Had ie mijn auto maar niet moeten stelen.

Oftewel, iemand die een payservertje runt, door M7 betrapt wordt dmv een poortscan, zal geen poot hebben om op te staan. Ja, het uitlezen van de kaart is een vorm van computervredebreuk, maar dit staat in geen verhouding tot de misdaad die gepleegd is. Het cardsharen.

aangepast door Apple740
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het uitlezen van de kaart is een vorm van computervredebreuk, maar dit staat in geen verhouding tot de misdaad die gepleegd is. Het cardsharen.

 

Onrechtmatig verkregen bewijs: --> KLIK <--

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er mensen zijn die 100% zeker weten dat ze hun kaart niet als share aangeboden hebben, ben ik bereid die te helpen met enige juridische bijstand.

 

Er gebeuren hier zaken die niet kunnen. Desnoods richten we een fonds op zodat alle leden kunnen bijdragen aan een proefproces.

 

Mvg,

 

Michel

Dit ga ik zooooooooooooooooo ondersteunen!!

 

Ik ben zeker bereid om hier een donatie voor te doen. Als we nu met een aantal medestanders een bedrag van rond de 10 euro inleggen stellen we de getroffen persoon, die het aandurft, in staat om een zaak te beginnen.

Net als toen de zaak tegen FTD, die hebben ook de zaak aan kunnen gaan doordat de leden hun steunden (helaas verloren ze deze, ik hoop niet dat dat een voorbode is).

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apple740

 

Om in jouw vb te blijven. Wat CD/TVV/M7 doet is iemand bij verdenking van de autodiefstal stevig onderhanden nemen om uit hem/haar te slaan om te horen waar de auto staat. Je zegt terecht bij verdenking, bij verdenking schakel je de politie in en ga je niet voor eigen rechter spelen. Dat is het verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ftd was een download site voor alles

Misschien wat concreter, FTD was een index community waarin werd verwezen (door gebruikers) naar waar bepaalde bestanden gedownload konden worden. FTD bewaarde zelf geen van die bestanden, maar slechts de verwijzingen daarnaar. Dat was volgens mij ook de kwestie van de zaak: ze hosten geen bestanden, maar faciliteren wel het downloaden van door er overduidelijk naar te verwijzen.

 

Inmiddels is FTD afgelopen (en zijn er weer alternatieven en download men nog steeds, maar dan via andere hulpmiddelen..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...