Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten


Ik stel maar wat raars, ze spelen niet voor eigen rechter. Ze verdenken iemand van cardsharing. Ze schakelen de smartcard(s) van die persoon uit.

Dit kunnen ze alleen doen als als ze weten welke cardserials die persoon in gebruik heeft.

Dat hele gedoe met portscans en firewalls is gewoon niet handig.

Wat nu als M7 groep een truuk heeft gekregen van Kudelski waardoor ze cardserials kunnen krijgen.

Ze melden zich aan als klant bij een cardserver. Passen de truuk toe en hups daar komt een lijstje cardserials hun kant op.

Die schakelen ze uit voorzorg allemaal uit en doen aangifte bij de politie.

Als een gasbedrijf geen betaling ontvangt komen ze uiteindelijk ook bij je langs en sluiten het gas af. Dat doet M7 ook immers jij als klant hebt gehandelt tegen de algemene voorwaarden in. Immers jouw cardserial kan op geen enkele manier opduiken in de lijst cardserials die ze hebben verkregen als je niet aangesloten was bij die cardserver.

Daarom stel ik ook kijk uit met CCcam want die geeft meer info door naar buiten dan je wel wilt ook als je maar gewoon een C: line ernaast hebt lopen voor wat extra kanalen naast je gewone abonnement.

Waar spelen ze dan eigen rechter? Hebben ze iemand veroordeeld? Geloof het niet.

Het is gewoon wachten op dat een benadeelde zijn rechtsbijstand inschakelt en M7 groep voor het gerecht sleept. Dan zal de rechter een uitspraak doen en M7 schakelt dan zijn kaart weer in en betaalt een fikse schadevergoeding en zegt lachend sorry tegen de klant. En wellicht worden ze in het gelijk gesteld.

Wie zal het zeggen. Met FTD en recent nog die piratebay uitspraak laat zien dat het rechtsysteem soms eigenaardige en verrassende uitspraken kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat nu als M7 groep een truuk heeft gekregen van Kudelski waardoor ze cardserials kunnen krijgen.

Daarom stel ik ook kijk uit met CCcam want die geeft meer info door naar buiten dan je wel wilt ook als je maar gewoon een C: line ernaast hebt lopen voor wat extra kanalen naast je gewone abonnement.

 

speculeren en nog eens speculeren , tot op heden is er GEEN enkel bewijs dat het zo is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Pukje, we dwalen een beetje af met deze niet te vergelijken zaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedurende korte tijd kun je veel meer zenders kijken (zap bursttijd). Maar doe je dat "telang" dan deelt de kaart straf uit.

"telang" is afhankelijk van aantal zenders wat de kaart moet decoderen.

Bij 10 is "telang" aanzienlijk korter dan bij 5 en hoe meer zenders dan 4 je tegelijk vraagt hoe langer de straftijd van kaart uitpakt:

verplicht 1 kanaal gedurende straftijd kijken. Zit je de straf niet uit met 1 kanaal (dat zwart is op dat moment) dan blijft het beeld zwart ook al pak je de kaart eruit en leg je die een week op de plank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speculatie klopt, maar dat is computerhuisvredebreuk ook. Als ze het op die manier doen weet je zeker dat je gerechtsgang gaat verliezen daarom bedacht ik even iets anders.

 

Als ze de kaartnummers zouden hebben verkregen op de door jou genoemde manier is er nog steeds sprake van computervredebreuk omdat:

1. Ze nemen een valse identiteit aan (Ze zullen niet zeggen dat ze met je willen sharen en van C+ zijn)

2. Er wordt gebruik gemaakt van een methode om anders versleutelde data te kunnen verkrijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedurende korte tijd kun je veel meer zenders kijken (zap bursttijd). Maar doe je dat "telang" dan deelt de kaart straf uit.

"telang" is afhankelijk van aantal zenders wat de kaart moet decoderen.

Bij 10 is "telang" aanzienlijk korter dan bij 5 en hoe meer zenders dan 4 je tegelijk vraagt hoe langer de straftijd van kaart uitpakt:

verplicht 1 kanaal gedurende straftijd kijken. Zit je de straf niet uit met 1 kanaal (dat zwart is op dat moment) dan blijft het beeld zwart ook al pak je de kaart eruit en leg je die een week op de plank.

 

Dat betekent dus dat er een interne variable/counter is die per X aftelt. Om de limitering eraf te krijgen zal de counter dus uitgeschakeld moeten worden of uitgeschakeld. Ik dacht eerst dat je het misschien kon versnellen door foute tijd gegevens te geven, maar dat is onmogelijk omdat hij verder telt als je hem er weer terug in doet. Alhoewel dat je kan proberen om de Mhz van de kaart op te voeren???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze de kaartnummers zouden hebben verkregen op de door jou genoemde manier is er nog steeds sprake van computervredebreuk omdat:

1. Ze nemen een valse identiteit aan (Ze zullen niet zeggen dat ze met je willen sharen en van C+ zijn)

2. Er wordt gebruik gemaakt van een methode om anders versleutelde data te kunnen verkrijgen

 

ad 1: Er wordt als je een abonnement neemt bij een payserver ook niet naar een echte naam of identiteit gevraagd.

ad 2: Er staat nergens wat je bij zo'n payserver wel of niet mag doen. Ze overtreden niets, ze maken gewoon handig gebruik van de mogelijkheden die ze geboden wordt.

 

Ik geloof er niet in dat ze al die particuliertjes met 1 kaart maar zo vinden en uitschakelen. Per klant kost dat machtig veel tijd. Ik neem dus aan dat ze het wat handiger doen en heb me gewoon in hun situatie verplaatst en eens nagedacht wat de mogelijkheden zijn als je medewerking hebt van de fabrikant van de smartcards, beschikt over diepgaande kennis van CCcam protocol. Het CCcam protocol is een closed source hobby protocol en is nooit opgezet voor veiligheid. Enkel voor het sharen van vanalles en nog wat over en weer.

Met wat handigheid gebruiken ze dat zo om de cardserials bij hun op de stoep af te leveren van *alle* cardserials die op de kaartserver aangesloten zijn.

Al maanden stormt het EMM's bij de M7 groep, en nu net na de invoering van de lock gaat de wind liggen. Behalve dat ze de lock ingevoerd hebben kunnen een aantal van die EMM's ook gebruikt zijn om alle kaarten hun cardserials te laten omroepen en die hoefden ze alleen nog maar te oogsten.

 

Nogmaals alles speculatie maar ik geloof er niet in dat ze poortscannen en dan via openstaande CCcam webinterfacces cardserials achterhaalt hebben.

Veel te arbeidsintensief en met veel te veel juridische kanttekeningen: glas ijs. zoals Tensen al aangaf: sharen binnenshuis: geen problemen mee. Waarom zouden ze dat soort mensen op zwart zetten en aangifte doen. Ik ben er van overtuigd dat ze weldegelijk de grotere netwerken aanpakken alleen als bijvangst pakken ze ook de kaarten van particulieren die een c-lijntje daar naartoe hadden en een eigen lokale kaart hebben... of hadden moet ik in dit geval zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ad 1: Er wordt als je een abonnement neemt bij een payserver ook niet naar een echte naam of identiteit gevraagd.

ad 2: Er staat nergens wat je bij zo'n payserver wel of niet mag doen. Ze overtreden niets, ze maken gewoon handig gebruik van de mogelijkheden die ze geboden wordt.

 

Ik geloof er niet in dat ze al die particuliertjes met 1 kaart maar zo vinden en uitschakelen. Per klant kost dat machtig veel tijd. Ik neem dus aan dat ze het wat handiger doen en heb me gewoon in hun situatie verplaatst en eens nagedacht wat de mogelijkheden zijn als je medewerking hebt van de fabrikant van de smartcards, beschikt over diepgaande kennis van CCcam protocol. Het CCcam protocol is een closed source hobby protocol en is nooit opgezet voor veiligheid. Enkel voor het sharen van vanalles en nog wat over en weer.

Met wat handigheid gebruiken ze dat zo om de cardserials bij hun op de stoep af te leveren van *alle* cardserials die op de kaartserver aangesloten zijn.

Al maanden stormt het EMM's bij de M7 groep, en nu net na de invoering van de lock gaat de wind liggen. Behalve dat ze de lock ingevoerd hebben kunnen een aantal van die EMM's ook gebruikt zijn om alle kaarten hun cardserials te laten omroepen en die hoefden ze alleen nog maar te oogsten.

 

Nogmaals alles speculatie maar ik geloof er niet in dat ze poortscannen en dan via openstaande CCcam webinterfacces cardserials achterhaalt hebben.

Veel te arbeidsintensief en met veel te veel juridische kanttekeningen: glas ijs. zoals Tensen al aangaf: sharen binnenshuis: geen problemen mee. Waarom zouden ze dat soort mensen op zwart zetten en aangifte doen. Ik ben er van overtuigd dat ze weldegelijk de grotere netwerken aanpakken alleen als bijvangst pakken ze ook de kaarten van particulieren die een c-lijntje daar naartoe hadden en een eigen lokale kaart hebben... of hadden moet ik in dit geval zeggen.

 

1: Nee inderdaad bij payserver vragen ze niets. Ik was meer in gedachte bij kleine clubs

2: Jawel ze plegen in zo verre computervrede breuk dat ze een techniek gebruiken om serials te lezen die normaal niet gegeven zouden worden. Dit kan je dus gewoon een exploit noemen. En volgens mij is het gebruiken van een exploit om toegang tot data te verschaffen nog altijd strafbaar voor zover ik weet. Of mag ik alles van de FBI mainframe ook copieeren als ik de data naar me toe krijg gezonden waar ik normaal niet bij kan als ik een bepaald signaal via satteliet of internet naar hun stuur? Dacht het niet...

aangepast door WalterS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alhoewel dat je kan proberen om de Mhz van de kaart op te voeren???

 

Ik weet geen drol van die kaart af maar ik verwacht niet dat er een realtimeclock inzit dus klokpulse zal wel frequentie afhankelijk zijn.

Als je die opvoert zal de straftijd sneller verstreken zijn maar ook de tijd waarin de kaart alles toelaat zal sneller verstrijken dan onze tijd.

Dat schiet dus allemaal niet zoveel op. Een zekerheid is die waarde van 4 kanalen wat duurzaam goed gaat + een beperkte zap bursttijd, die bursttijd zal wel minder zijn

als je de frequentie niet op 5 Mhz hebt staan.

Ik verwacht / neem aan dat in de zogenaamde zap bursttijd de straftijd al berekend wordt:

 

(X-4) * (X-4) = straftijd countdown

 

We zouden tabellen op moeten stellen met aantal kanalen tegelijk, lengte bursttijd, lengte straftijd

 

1, oneindig groot, oneindig klein

2, oneindig groot, oneindig klein

3, oneinidig groot, oneindig klein

4, oneindig groot, oneindig klein

5 ???????, ?????

6. ??????, ?????

7. ??????, ?????

8. ??????, ?????

9. ???????. ???????

10. ??????, ??????

 

 

Ik kan hier niets testen aangezien ik een single tuner heb en nooit aan de max van 1 kaart kan komen.

Het is van belang dat de card mhz op 5 blijft staan.

Als we de formule middels blackbox en aannames weten te achterhalen kunnen we gaan spelen met allerlei factoren die we wel kunnen beinvloeden zoals frequentie, aantal kanalen, volgorde kanalen, cardreset.

 

bv card mhz verhogen om te zien of de waardes in de tabel groter danwel kleiner worden. Kun je bepalen of frequentie een parameter in de vergelijking is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet geen drol van die kaart af maar ik verwacht niet dat er een realtimeclock inzit dus klokpulse zal wel frequentie afhankelijk zijn.

Als je die opvoert zal de straftijd sneller verstreken zijn maar ook de tijd waarin de kaart alles toelaat zal sneller verstrijken dan onze tijd.

Dat schiet dus allemaal niet zoveel op. Een zekerheid is die waarde van 4 kanalen wat duurzaam goed gaat + een beperkte zap bursttijd, die bursttijd zal wel minder zijn

als je de frequentie niet op 5 Mhz hebt staan.

Ik verwacht / neem aan dat in de zogenaamde zap bursttijd de straftijd al berekend wordt:

 

(X-4) * (X-4) = straftijd countdown

 

We zouden tabellen op moeten stellen met aantal kanalen tegelijk, lengte bursttijd, lengte straftijd

 

1, oneindig groot, oneindig klein

2, oneindig groot, oneindig klein

3, oneinidig groot, oneindig klein

4, oneindig groot, oneindig klein

5 ???????, ?????

6. ??????, ?????

7. ??????, ?????

8. ??????, ?????

9. ???????. ???????

10. ??????, ??????

 

 

Ik kan hier niets testen aangezien ik een single tuner heb en nooit aan de max van 1 kaart kan komen.

Het is van belang dat de card mhz op 5 blijft staan.

Als we de formule middels blackbox en aannames weten te achterhalen kunnen we gaan spelen met allerlei factoren die we wel kunnen beinvloeden zoals frequentie, aantal kanalen, volgorde kanalen, cardreset.

 

bv card mhz verhogen om te zien of de waardes in de tabel groter danwel kleiner worden. Kun je bepalen of frequentie een parameter in de vergelijking is.

 

Eens, ik zou graag meedoen maar ik zit hier met familieleden die niet echt op m'n gespeel zitten te wachten ;) Misschien dat ik af en toe een paar uur kan klooien.

 

Ik weet niet in hoeverre het ondersteund wordt om vlug de mhz te verstellen maar je zou bijv. tijdens zappen de mhz op 3-4 kunnen zetten en als je evt. een straftijd krijgt het opvoeren naar 6-7mhz. Als je de formule weet, weet je ook precies wanneer je moet gaan versnellen, vertragen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...