Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Ik ben er bang voor dat omdat het nergens vast ligt hoeveel sids er gebruikt kunnen worden (al vanaf begin) en dit geen invloed heeft op goedgekeurde apparatuur een eventuele rechter het tegengaan van cardshare activiteiten zwaarder zal laten wegen.

 

Daarnaast denk ik dat M7 dit alles vooraf juridisch heeft gecontroleerd (lijkt me). Hier bedoel ik zowel de terugschakeling/beperking als de opsporing van eventuele shares.

 

Ik denk dat de meeste kans zit in het "verworven recht" principe waar we het nu op moeten gooien

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben er bang voor dat omdat het nergens vast ligt hoeveel sids er gebruikt kunnen worden (al vanaf begin) en dit geen invloed heeft op goedgekeurde apparatuur een eventuele rechter het tegengaan van cardshare activiteiten zwaarder zal laten wegen.

 

Als het ergens staat en de klant is er niet van op de hoogte gesteld geld dat niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hutsefruts

@Corke:

 

Wat doe jij hier nog? Dit forum verketteren op dat "andere pro CD forum"

-------------------------------------------

quote van Corke:

 

Ik kan je zelfs per PM een naam van een site geven, waar ze allemaal - als konijnen naar een lichtbak - zitten te staren naar hun grote held, wiens ego ongetwijfeld gestreeld wordt door al die aandacht.

 

Greets

 

Inderdaad. Wat een verschrikkelijke discussie daar.

 

------------------------------------

aangepast door hutsefruts
Link naar reactie
Delen op andere sites

ad 1: Er wordt als je een abonnement neemt bij een payserver ook niet naar een echte naam of identiteit gevraagd.

ad 2: Er staat nergens wat je bij zo'n payserver wel of niet mag doen. Ze overtreden niets, ze maken gewoon handig gebruik van de mogelijkheden die ze geboden wordt.

 

Ik geloof er niet in dat ze al die particuliertjes met 1 kaart maar zo vinden en uitschakelen. Per klant kost dat machtig veel tijd. Ik neem dus aan dat ze het wat handiger doen en heb me gewoon in hun situatie verplaatst en eens nagedacht wat de mogelijkheden zijn als je medewerking hebt van de fabrikant van de smartcards, beschikt over diepgaande kennis van CCcam protocol. Het CCcam protocol is een closed source hobby protocol en is nooit opgezet voor veiligheid. Enkel voor het sharen van vanalles en nog wat over en weer.

Met wat handigheid gebruiken ze dat zo om de cardserials bij hun op de stoep af te leveren van *alle* cardserials die op de kaartserver aangesloten zijn.

Al maanden stormt het EMM's bij de M7 groep, en nu net na de invoering van de lock gaat de wind liggen. Behalve dat ze de lock ingevoerd hebben kunnen een aantal van die EMM's ook gebruikt zijn om alle kaarten hun cardserials te laten omroepen en die hoefden ze alleen nog maar te oogsten.

 

Nogmaals alles speculatie maar ik geloof er niet in dat ze poortscannen en dan via openstaande CCcam webinterfacces cardserials achterhaalt hebben.

Veel te arbeidsintensief en met veel te veel juridische kanttekeningen: glas ijs. zoals Tensen al aangaf: sharen binnenshuis: geen problemen mee. Waarom zouden ze dat soort mensen op zwart zetten en aangifte doen. Ik ben er van overtuigd dat ze weldegelijk de grotere netwerken aanpakken alleen als bijvangst pakken ze ook de kaarten van particulieren die een c-lijntje daar naartoe hadden en een eigen lokale kaart hebben... of hadden moet ik in dit geval zeggen.

 

hier kan ik een heel eind met mee komen

 

ik lees op andere forums over een M7 tool

 

M7 group uses cccam 2.30 as a serialcard selector !!!

Ok news from M7 group himself

 

It seems like there is a programming fault in CCCAM 2.30 and because of that

the M7 group has made there own " Cccam client " with this they can automatically find all

Card serial-numbers from those who are connected in a card-server network .

Even 2 or 3 hops away !!!

 

So be aware with using Cccam 2.30

its even funny that Canal Digitaal tells people how to use the new cccam 2.30

They never ever did this before !!!

 

So heads-up and return to Cccam 2.2.1 !!

 

ik denk allemaal roddels (en roddels gaan snel op internet )die in de wereld worden gebracht door zeg het maar ....

over de backdoors in cccam de figuren die cccam maken verkopen dat echt niet aan de M7 group

er is veel meer geld te halen bij andere sat providers

het is gewoon simpel c+ koopt een payserver abbo`s en gaat eens kijken wat er aan serials allemaal binnenkomt met behulp van wat extra emm`s

er word niet ingebroken geen privilege geschonden de payservers hebben een groot aantal kaarten in gebruik ,en die kaarten staan alemaal op naam in Nederland

 

en een paar maanden geleden was c+ al aan het testen met de nieuwe beveilging op de mtv transponder en zie het resultaat

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal,

 

Laat ik dan nog maar even wat extra stof opdwarrelen om deze discussie levend te houden.

 

Ik heb de bewuste brief van CD ook ontvangen waarbij dezelfde aantijgingen/ constateringen werden gedaan d.d. 10 Januari 2012

En ja..... ik heb (had) een cardservertje, ooit begonnen met een vrienden clubje (puur voor hobby), en af en toe eens uitgebreid met een lijntje. Totaal niet commercieel, maar puur voor hobby (meestal kijk ik gewoon naar NL1 of NL2)

 

En natuurlijk..... wie zich op glad ijs begeeft.........

 

Nu zullen jullie tegen mij zeggen........ daar heb je weer zo'n stomkop, zo'n uilskuiken die er om vraagt door zijn poorten open te laten staan/ te forwarden.

 

Nee nee... heren en dames.

 

Port 16000 en 16001 totaal dichtgespijkerd...... niet te benaderen vanaf buiten

Port 12000 als standaard port in de cfg..... direct veranderd in een andere port

Port 80.... ja, deze stond open...... maar bij het benaderen van mijn IP adres stond er een normale website actief, niets bijzonders of verdachts.......

Port 21 ..... dichtgespijkerd.

 

Tevens liep er een Firewall op mijn Debian software, ongewenste indringers werden direct verwijderd.

 

Mijn router, een Draytek met een uitstekende firewall onboard verdenk ik ook absoluut niet, het was bijvoorbeeld niet mogelijk (ingesteld in router) om bijvoorbeeld te pingen........

 

Tot zo ver de configuratie.

 

Maar nu wordt het pas leuk:

 

De brief die ik heb ontvangen is exact hetzelfde als eerder getoont in dit topic.

 

Ik heb twee kaarten, 1tje met een bepaald abonnement + HD (noem geen exacte namen, want ik vertrouw niemand meer op dit moment) en 1X een kaart, een stuk kaler dan 1ste kaart (nee, geen settopbox pakket, maar een betaald pakket)

 

Je voelt hem al aankomen:

 

De kaart die het meeste te bieden had, draaide op mijn servertje, deze kaart hebben ze niet uitgeschakeld en is nog steeds aktief, ook werd deze kaart niet vermeld in de brief.

 

De kaart die totaal niet interessant was, ook geen HD bied, en in mijn VU+ ontvanger was geplaatst, die kaart is uitgeschakeld.

Ook deze VU+ stond niet open voor de buitenwereld, werd poort 12000 niet gebruikt.

 

In de brief verwijzen ze niet naar een DNS adres, maar naar een IP adres.

Aangezien mijn provider dynamische IP adressen uitdeelt bij het opnieuw opstarten van router (sinds kort doen ze dit) kon ik achterhalen dat dit IP adres wel eens is gebruikt, maar sinds een tijd ook niet meer aktief is. (niet recentelijk nog gebruikt dus)

 

Maar de kaart die nu is uitgeschakeld (met het minste pakket erop) had voorheen gediend als HOOFD Kaart, en heeft dus vroeger wel in server gezeten. Een maand of drie heb ik de kaarten verwisseld.

 

Dus kort samen-gevat:

 

* Canal Dig heeft mij, net als anderen gedupeerden, direct afgesloten met een brief waar je wel even misselijk van wordt.

* Ook mijn kaart is niet meer te her-activeren.

* Er wordt in de brief niet naar een DYNDNS verwezen.

* IP Adres in brief wordt al langere tijd niet meer gebruikt.

* Bewuste kaart werd ook niet gebruikt voor sharing doeleinden.

 

Ja, er zijn recentelijk een paar nieuwe peers binnengekomen, maar de server is ingetact gebleven, geen aanwijzingen dat er gerommeld is, zelfs de aangesloten kaart werkt (gelukkig) nog prima!!!

 

Omdat ik toch altijd hoofdzakelijk naar NL1 en NL2 kijk, heb ik de server uitgezet, en wil hier ook niets meer mee te maken hebben.

Dit hebben ze dan wel bereikt, mensen de stuipen of het lijf jagen.

 

Hiermee schakelen ze de huis, tuin, en keuken servertjes uit. En JA..... het is/was een leuke hobby........

Maar, NEE, ze pakken nog steeds de grote jongens niet.

 

Het enige wat ik mij kan bedenken.... ze hebben een andere peer gepakt, en mijn lijntje heeft daar nog ergens ingestaan.......

Omdat ik NOOIT IP Adressen uitdeel, verklaart nog steeds niet hoe ze hier aangekomen zijn.

 

Ik deel altijd DYNDNS adressen uit, nooit IP adressen, en het IP adres waarnaar ze in brief verwijzen is al heel lang niet meer aktief.

 

Ik verander nog wel even mijn standaard e-mail adres op forum, want ik vertrouw alle nieuw vis dit topic voor geen meter.

Ook weet ik nu des te beter....... nieuwe peers, verkregen via een forum, zijn dus NOOIT te vertrouwen....... dat bewijst dit alles maar weer.

 

 

Cheers!

aangepast door satmarc

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Corke:

 

Wat doe jij hier nog? Dit forum verketteren op dat "andere pro CD forum"

-------------------------------------------

quote van Corke:

 

Ik kan je zelfs per PM een naam van een site geven, waar ze allemaal - als konijnen naar een lichtbak - zitten te staren naar hun grote held, wiens ego ongetwijfeld gestreeld wordt door al die aandacht.

 

Greets

 

Inderdaad. Wat een verschrikkelijke discussie daar.

 

------------------------------------

 

Oei! Aan mij schreef hij in een pm daar dat hij hier niet meer kwam omdat de mods in de pm's zatten te lezen.

Dus toch effe een ander nick hier aangemaakt, de gluiperd. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiermee kunnen we het lokaal gesnuffel / conmputerhuisvredebreuk op je eigen ip dus wel zo'n beetje uitsluiten.

En cardserials die uitgeschakelt zijn is al een behoorlijke tijd geleden geoogst, dus ruim voor de CCcam 2.3.0 verschijning.

Mijn speculatie over het benutten van ruimte die het CCcam protocol biedt icm speciale emm's "van boven" om cardserials te laten omroepen is dus nog steeds aannemelijk.

 

Al me al een weldoordachte actie van M7 groep:

 

En een lock en tanden laten zien door in twee batches (eerst 50 servers als waarschuwing, daarna nog eens 100 servers met invoering lock) om aan de share community aan te geven dat het ze menes is. Hierdoor zal beslist een grote schare ik share omdat het zo makkelijk kan eieren voor zijn geld kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat EMM verhaal van jou daar geloof ik helemaal niets van.

 

CanalDigitaal is gewoon IP adressen aan het matchen via MijnCanalDigitaal en via diverse andere 'verraders'.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat EMM verhaal van jou daar geloof ik helemaal niets van.

 

CanalDigitaal is gewoon IP adressen aan het matchen via MijnCanalDigitaal en via diverse andere 'verraders'.

 

Mvg,

 

Michel

 

Hoezo matchen? Ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoeld Michel.

Her-activeren van kaarten hoef ik nooit te doen, dit gaat geheel automatisch via ontvanger...... gebruik enkel MijnCanDig voor het ophalen van bijv. facturen.

 

Wat kunnen ze dan volgens jou matchen?

aangepast door satmarc

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal,

 

Laat ik dan nog maar even wat extra stof opdwarrelen om deze discussie levend te houden.

 

Ik heb de bewuste brief van CD ook ontvangen waarbij dezelfde aantijgingen/ constateringen werden gedaan d.d. 10 Januari 2012

En ja..... ik heb (had) een cardservertje, ooit begonnen met een vrienden clubje (puur voor hobby), en af en toe eens uitgebreid met een lijntje. Totaal niet commercieel, maar puur voor hobby (meestal kijk ik gewoon naar NL1 of NL2)

 

En natuurlijk..... wie zich op glad ijs begeeft.........

 

Nu zullen jullie tegen mij zeggen........ daar heb je weer zo'n stomkop, zo'n uilskuiken die er om vraagt door zijn poorten open te laten staan/ te forwarden.

 

Nee nee... heren en dames.

 

Port 16000 en 16001 totaal dichtgespijkerd...... niet te benaderen vanaf buiten

Port 12000 als standaard port in de cfg..... direct veranderd in een andere port

Port 80.... ja, deze stond open...... maar bij het benaderen van mijn IP adres stond er een normale website actief, niets bijzonders of verdachts.......

Port 21 ..... dichtgespijkerd.

 

Tevens liep er een Firewall op mijn Debian software, ongewenste indringers werden direct verwijderd.

 

Mijn router, een Draytek met een uitstekende firewall onboard verdenk ik ook absoluut niet, het was bijvoorbeeld niet mogelijk (ingesteld in router) om bijvoorbeeld te pingen........

 

Tot zo ver de configuratie.

 

Maar nu wordt het pas leuk:

 

De brief die ik heb ontvangen is exact hetzelfde als eerder getoont in dit topic.

 

Ik heb twee kaarten, 1tje met een bepaald abonnement + HD (noem geen exacte namen, want ik vertrouw niemand meer op dit moment) en 1X een kaart, een stuk kaler dan 1ste kaart (nee, geen settopbox pakket, maar een betaald pakket)

 

Je voelt hem al aankomen:

 

De kaart die het meeste te bieden had, draaide op mijn servertje, deze kaart hebben ze niet uitgeschakeld en is nog steeds aktief, ook werd deze kaart niet vermeld in de brief.

 

De kaart die totaal niet interessant was, ook geen HD bied, en in mijn VU+ ontvanger was geplaatst, die kaart is uitgeschakeld.

Ook deze VU+ stond niet open voor de buitenwereld, werd poort 12000 niet gebruikt.

 

In de brief verwijzen ze niet naar een DNS adres, maar naar een IP adres.

Aangezien mijn provider dynamische IP adressen uitdeelt bij het opnieuw opstarten van router (sinds kort doen ze dit) kon ik achterhalen dat dit IP adres wel eens is gebruikt, maar sinds een tijd ook niet meer aktief is. (niet recentelijk nog gebruikt dus)

 

Maar de kaart die nu is uitgeschakeld (met het minste pakket erop) had voorheen gediend als HOOFD Kaart, en heeft dus vroeger wel in server gezeten. Een maand of drie heb ik de kaarten verwisseld.

 

Dus kort samen-gevat:

 

* Canal Dig heeft mij, net als anderen gedupeerden, direct afgesloten met een brief waar je wel even misselijk van wordt.

* Ook mijn kaart is niet meer te her-activeren.

* Er wordt in de brief niet naar een DYNDNS verwezen.

* IP Adres in brief wordt al langere tijd niet meer gebruikt.

* Bewuste kaart werd ook niet gebruikt voor sharing doeleinden.

 

Ik deel altijd DYNDNS adressen uit, nooit IP adressen, en het IP adres waarnaar ze in brief verwijzen is al heel lang niet meer aktief.

 

Dit veranderd een hoop, de kaart is dus nog voor komst 2.3.0, bekend bij hun geworden. 3 maanden. Ccam 2.2.1 was er dus al wel. Ip en dyndns zijn aan elkaar gelinkt ;). Toch blijft het raar hoe ze je ip aan jouw adres/kaartnummer hebben kunnen linken.

 

 

Dat EMM verhaal van jou daar geloof ik helemaal niets van.

 

CanalDigitaal is gewoon IP adressen aan het matchen via MijnCanalDigitaal en via diverse andere 'verraders'.

 

Mvg,

 

Michel

Dat idee krijg ik nu wel na het lezen van bovenstaande. Ze zijn dus zelf shares aan het zoeken. Kijken ip na in hun eigen 'database' van online login.

aangepast door DoeEensGek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit veranderd een hoop, de kaart is dus nog voor komst 2.3.0, bekend bij hun geworden. 3 maanden. Ccam 2.2.1 was er dus al wel. Ip en dyndns zijn aan elkaar gelinkt ;). Toch blijft het raar hoe ze je ip aan jouw adres/kaartnummer hebben kunnen linken.

 

 

 

Dat idee krijg ik nu wel na het lezen van bovenstaande. Ze zijn dus zelf shares aan het zoeken. Kijken ip na in hun eigen 'database' van online login.

 

Maar blijkbaar hebben ze dus geen dubbelcheck meer gedaan in de afgelopen maanden, ik vraag me dus af of het iets met 2.3.0 te maken heeft.

Dan komt er ook nog eens bij, dat het IP adres wat in mijn brief staat al ruim een half jaar niet meer wordt gebruikt, en er dus bij het inloggen op mijn Canal Digitaal steeds nieuwe IP adressen worden vermeld. (mijn IP is sinds een half jaar dynamisch)

 

Hoe moet je hier als CAN DIG in godsnaam een patroon in ontdekken?

aangepast door satmarc

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...