Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Hoe zeker ben je hier van? Want als je het echt 100% zeker weet, dan is de visactie van CD enkele maanden geleden gebeurd inderdaad. Dit is op z'n minst raar te noemen, waarom immers nu pas actie?

 

 

 

Die lijst zou ik snel weghalen als ik jou was, je faciliteert nu...

 

@Cybex.

 

Precies, waarom nu pas?

Ik weet dit nog heel zeker omdat mijn verbinding er destijds plat lag.... dyndns verwees naar het bewuste IP adres wat op dat moment niet meer aktief.

Vanaf dat moment is provider gestart met dynamische IP Adressen.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik lees de discussie op meerdere forums, en heb daarom een account aangemaakt.

Als je quote moet je het wel goed doen.

 

icon1.gif

 

 

Citaat: Ik vraag me serieus af welke groep mensen er nu echt - en of dit nu terecht is of niet - aan het klagen zijn Ik vraag mij dat niet af. Ik weet het al.

 

Ik kan je zelfs per PM een naam van een site geven, waar ze allemaal - als konijnen naar een lichtbak - zitten te staren naar hun grote held, wiens ego ongetwijfeld gestreeld wordt door al die aandacht.

 

Greets

 

Ik heb bovenstaande namelijk ook op het andere forum gelezen, net als de rest van de discussie daar en ook hier. En ik zie hier dus een foutje.

 

Dit bericht is niet van Corke, maar van een ander lid op sattelietforum. Corke heeft hier op gereageerd met de melding: " inderdaad, het is een verschrikkelijke discussie."

Hij heeft alleen het originele bericht van dat ander lid niet als citaat in zijn bericht gezet, maar gewoon in zijn bericht gekopieerd.

Waarvan akte.

Verder ben ik benieuwd waar dit uiteindelijk op uitdraait. Ik zal het volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ok dat sluit dan ook direct een technische maatregel uit. Als het IP adres niet meer actief was en satelliet TV nog steeds eenrichtingsverkeer is, houd het al snel op. ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die 1000 euro waar ze het over hebben? Gezien de recente ontwikkeling (Piratebay toegang ontzeggen, FTD sluiten, etc) denk ik dat een rechter nog wel eens rare sprongen kan maken. Sat4all heeft zoveel leden, zou er niet een jurist bij zitten? :)

 

Ik ben heel erg benieuwd wie deze 1000euro inmiddels heeft opgelegd gekregen....... hiet schijt ik wel peeen van inderdaad........

Er staat ook nog in "dat er een onderzoek loopt", wat zouden ze hier mee bedoelen.

 

Inmiddels is rechtsbijstand gestart met deze case.

 

Zeker, omdat ik feitelijk met bewuste kaart GEEN sharing heb gedaan.

 

Cheers!

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een jurist heeft geen zin in zo een zaak het brengt niets op het abbo geld is

te laag en CD heeft een jurist die x uren zonder kosten erin kan steken

 

Het gaat ook om de boete van 1000EURO per overtreding die gegeven kan worden......

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat schreef ik toch ook? Daar gokt CanalDigitaal dus ook op. Zou er iemand zijn die uit principe de zaak voor de rechter brengt, zal CanalDigitaal er alles aan doen om na veel dreigen en grote praat alsnog te willen schikken. Als het daadwerkelijk voor de rechter komt, ziet het er heel erg slecht uit voor CanalDigitaal.

Als ze mij morgen zo'n brief sturen, pomp ik er een paar duizend euro in. Ik heb namelijk principieel een bloedhekel aan CanalDigitaal ;)

 

Mvg,

 

Michel.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dat sluit dan ook direct een technische maatregel uit. Als het IP adres niet meer actief was en satelliet TV nog steeds eenrichtingsverkeer is, houd het al snel op. ;)

 

Van sat -> kaart is idd eenrichtingsverkeer.... CCcam is bidirectioneel en daar kun je niet zo overheenstappen.

Als de sat een commando geeft kan dat het CCcam verkeer beinvloeden. CCcam protocol is domweg geschreven om te kunnen sharen over en weer.

Op 1 of andere manier hebben ze daar een methode voor gevonden dat de info die M7 groep nodig is erop te laten meeliften.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als het IP adres niet meer werkte, kan men op dat IP adres dus ook geen informatie meer terug gekregen hebben.

Of jij moet willen beweren dat het antwoord op zo'n fake EMM op eigen kracht terug de satelliet in is gekropen ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Aan alle mensen die zo'n brief hebben ontvangen en van mening zijn dat ze onschuldig zijn:

 

Ik zou in alle gevallen een aangetekende brief terug schijven waarin je stelt dat je helemaal niet aan sharing gedaan hebt.

Eis in de brief dat CanalDigitaal binnen uiterlijk 2 weken onomstotelijk aantoont dat jij je strafbaar hebt gemaakt en/of hun algemene voorwaarden hebt geschonden.

Indien ze dit niet kunnen of willen aantonen, eis dan onmiddellijke vrijschakeling van jouw kaart en een factuur met aftrek van de tijd dat je geen beeld hebt gehad.

Indien ze de kaart niet aanschakelen, stel ze dan aansprakelijk voor de kosten voor afschrijving apparatuur en kaart alsmede alle overige rechtelijke en buitenrechtelijke kosten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of jij moet willen beweren dat het antwoord op zo'n fake EMM op eigen kracht terug de satelliet in is gekropen ;)

 

Ze zijn gewoon een peer met alternatieve software in een share netwerk. Het graast cardserials en ip adressen uit het geinfilitreerde netwerk.

mbv speciale emm's van de sat en wellicht ecm's van hun software krijgen ze de antwoorden uit het netwerk wat ze willen.

CCcam forward ook bv cards / nodeid's. MAW: ze sturen niet de zuivere controlwords door naar peer maar aanzienlijk meer info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCcam forward ook bv cards / nodeid's. MAW: ze sturen niet de zuivere controlwords door naar peer maar aanzienlijk meer info.

 

Hetzelfde geld voor ontvangen he? Want daar kan ik nog steeds niet bij met m'n gedachten. C: lines ontvangen alleen controlwords zou je denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat snap ik, maar als het bekende IP adres van Satmarc al een half naar niet meer werkte maar wel nog ergens in een config stond, hoe wil jij dan verklaren dat zijn cardserial bij CanalDigitaal terecht is gekomen?

 

Dat kan dus niet.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in alle gevallen een aangetekende brief terug schijven waarin je stelt dat je helemaal niet aan sharing gedaan hebt.

Eis in de brief dat CanalDigitaal binnen uiterlijk 2 weken onomstotelijk aantoont dat jij je strafbaar hebt gemaakt en/of hun algemene voorwaarden hebt geschonden.

Indien ze dit niet kunnen of willen aantonen, eis dan onmiddellijke vrijschakeling van jouw kaart en een factuur met aftrek van de tijd dat je geen beeld hebt gehad.

Indien ze de kaart niet aanschakelen, stel ze dan aansprakelijk voor de kosten voor afschrijving apparatuur en kaart alsmede alle overige rechtelijke en buitenrechtelijke kosten.

 

DOEN!!!

 

Wees niet een schaap zoals sommigen die weten dat ze te hard gereden hebben en schuldbewust de boete betalen.

Ook al heb je geshared, zodra de opsporingsmethode ontoelaatbaar is, is het bewijs wat ze hebben dat ook.

Als de flitsapparatuur niet geijkt is kan de boete ook de prullenbak in.

Jammer genoeg heeft nog niemand het lef om het aan te vechten. Joop001 heeft al bijstand aangeboden (hij is advocaat) en Michel heeft al aangegeven om ook bij te staan.

Je rechtsbijstand kun je zo voor het karretje spannen.

 

@Joop001: Wat gebeurt er als de rechter M7 tegen alle verwachting in toch in het gelijk stelt, moet de dan bewezen cardsharder ook nog een gevangenisstraf uitzitten of aanvullend boete betalen? Of blijft het bij een uitgeschakelde kaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik, maar als het bekende IP adres van Satmarc al een half naar niet meer werkte maar wel nog ergens in een config stond, hoe wil jij dan verklaren dat zijn cardserial bij CanalDigitaal terecht is gekomen?

 

Dat kan dus niet.

 

Een half jaar geleden was dat IP actief in gebruik tijdens cardsharing toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...