Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Die monopolie positie, is die verworven doordat er simpelweg geen andere aanbieders zijn?

 

Nee, die monopoliepositie is verworven doordat CD namens de publieke omroepen de codering van de uitzendingen verzorgd. Deze codering is noodzakelijk omdat anders de kosten voor de auteurs-/uitzendrechten op programma's via de satelliet te hoog werden. CD biedt dit aan in opdracht van de publieke omroepen. Even afgezien van de investering vraag ik me af of bijv. SKY deze rechten zou kunnen krijgen om de concurrentie met CD aan te gaan? We hebben op de kabel en de telefoon ook meerdere aanbieders dus waarom zou dat via sat niet kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik 4 opnames heb lopen bijv ned 1/2/3/rtl4 en ik neem nog een keer rtl4 op gaat het dan ook op zwart? m.a.w. kan ik meerdere keren opnemen van een kanaal zonder dat hij op zwart gaat? dit ivm met 5min eerder en 10min later marges voor opnames

VU+ ULTIMO 4K (OPENPLi-8.1) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

VU+ ULTIMO 4K (OPENPLi-8.1) :: 1x DVB-C FBC en 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik 4 opnames heb lopen bijv ned 1/2/3/rtl4 en ik neem nog een keer rtl4 op gaat het dan ook op zwart? m.a.w. kan ik meerdere keren opnemen van een kanaal zonder dat hij op zwart gaat? dit ivm met 5min eerder en 10min later marges voor opnames

Je kan dat zelf toch simpel beantwoorden door het gewoon eens te doen! Ik heb helaas, nog, geen Linuxreceiver anders probeerde ik dat wel even uit. Ontploffen gaat er heus niks. ;)

 

Met alle respect voor je _HarmeN maar ik zie dit als een voorbeeld van hetgeen M7 juist wil. Mensen bang maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correct mensen bang maken, en afdreigen met hoge boetes, ik dacht dat enkel een rechter die bedragen kon uitspreken en opleggen. En dat "opsporen" van IP adressen, daar zijn ze op zijn minst al mee gestart vanaf de introductie van de seca 3 kaart.

Ze hadden de tijd, niemand wist wat er aan kwam, alles ging zoals voorheen, zo zullen er een aantal in hun val getrapt zijn.

Waardoor ze aan de ip adressen raakten, al bij al een magere buit gelet op die paar kaartjes die nu afgesloten werden.

  • Like 1

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom heb ik destijds besloten om via de sat. tv te kijken.

1. meer zenders

2. meer vrijheid dan de kabel

3. mooie hobby erbij

4. zelf kiezen voor een toestel waarmee je dan kon expermenteren

5. ongeloofelijke opname mogelijkheden

6......vul maar zelf aan...........

 

Maarnu dat er meer en meer mensen via sat. tv gaan kijken ,denken CD en TVV dat ze sterk staan omdat die groep mensen die via sat. tv kijken toch een redelijke investering hebben gedaan. Veel mensen hebben meerdere ontvangers (en nog vele andere apparaten) aangeschaft die redelijk wat geld kosten en we zijn het nu zo gewoon met die voordelen die we destijds genomen hadden om via sat. tv te kijken.

Nu besluit CD en TVV éénzijdig en zonder hun belangrijke klanten op de hoogte te stellen om zo maar even onze kaarten van op afstand te limiteren naar 4 sid's.

Kan dat zo maar!!! Dat ze iets willen doen aan het extern cardsharen daar kan ik in komen.Maar dit gaat toch wel echt te ver!

Zij hebben nu dringend nood aan concurentie want dit is echt machtsmisbruik(monopoly)!!! Waar zijn onze voordelen naartoe waarvoor we destijds gekozen hadden????

Ze hebben ons in de tang , we hebben al die investeringen gedaan en nu werkt dit niet meer gelijk we destijds er gebruik van konden maken.

Zo een machtspositie op de dag van vandaag dat dit nog kan.

We hebben toch de nodige instanties verwittigd met brieven, mails enz, zij moeten dringend op hun plaats gezet worden.

Dat CD en TVV maar eens denkt waarom de meeste mensen destijds voor hun hebben gekozen en daar dan toch maar rekening mee houden.

Als ze toch zogezegd de mensen die cardsharen kunnen vinden met een backdoor of programmafout waarom die beperking dan??????

Ik hoop echt dat de media er eens eindelijk werkt van maakt.

En ik hoop ook dat er eindelijk eens concurentie komt in het sat. gebeuren.

 

Humbox123

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het niet eens zijn met een lid of moderator maar je schrijft je mening met respect en zonder uitlatingen die een ruzie uitlokken.

Kan je dit niet dan is dit niet het juiste board voor jouw. De volgende uitlating is dan ook exit.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze toch zogezegd de mensen die cardsharen kunnen vinden met een backdoor of programmafout waarom die beperking dan??????

 

Omdat niet iedereen met c-lines werkt. Er zijn er ook die met N-lines werken

en niet iedereen gebruikt dezelfde softcam (cccam)

Wat betreft cccam, zie ik bij de grote servers dat die allemaal een lagere versie van cccam gebruiken. Zou toch met een reden zijn ?

 

Zo te lezen worden alleen personen met een CDS kaart afgesloten.

Actie is precies alleen tegen NL gericht.

Al iemand met een TVV of TeleSAT kaart afgesloten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er staat me nog vaag iets bij maar ik kan het nergens terug vinden in de algemene vorowaarden van cds maar is de kaart niet in bruikleen en blijft hij niet eigendom van de provider?

 

Als dit idd zo is geldt de wet dan nog steeds dat het computervredebreuk is? want mogen ze dan niet de kaart aanpassen of uitlezen om hun "service te verbeteren"?

 

 

Ik wil alle leden ook vragen om niet met je onderbuik gevoelens te reageren maar even goed na te denken wat je schrijft.

Een impulsieve reaktie kan de stemming in het draadje verzieken en het wordt dan ook geen constructieve weg..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat me nog vaag iets bij maar ik kan het nergens terug vinden in de algemene voorwaarden van cds maar is de kaart niet in bruikleen en blijft hij niet eigendom van de provider?

 

Aardig punt van je Mathless en voor Vlaanderen is dat blijkbaar nog niet erg duidelijk. Let in onderstaande quote uit hun reglement op het gedeelte tussen haakjes (en indien nodig ter beschikking gesteld)

 

B De Smartcard en satellietontvanger

14. Per Abonnement wordt slechts één smartcard door TV VLAANDEREN

geautoriseerd (en indien nodig ter beschikking gesteld) voor ontvangst

van de televisieprogramma’s en/of programmapakketten. De smartcard

en overige toebehoren, alsmede het daarvan gemaakte gebruik, zijn voor

rekening en risico van de Abonnee. Ingeval van verlies, vermissing, diefstal,

beschadiging, of defect van de smartcard kan de Abonnee tegen vervangingskosten

en, indien mogelijk, tegen inlevering van de oude smartcard

bij de dealer een nieuwe smartcard verkrijgen. Verlies, diefstal, beschadiging

of defect van de smartcard, alsmede alle andere storingen en onderbrekingen

van de ontvangst van de televisieprogramma’s zullen door de

Abonnee per omgaande aan TV VLAANDEREN worden gemeld. Indien

een defect aan de smartcard is te wijten aan een fabrieksfout, dan zal de

defecte smartcard door TV VLAANDEREN kosteloos worden vervangen

voor een nieuwe. Als de smartcard dient te worden vervangen omdat het

technisch nodig is in het kader van de evoluerende technologie, stemt de

Abonnee er mee in om een redelijk deel in de kosten te dragen van de

vervanging. Als redelijk wordt beschouwd een kaartwissel maximaal 1 x per

5 jaar met een maximum kost van 15 euro per kaart.

 

Dus ze zouden naar mijn mening een verplichte ontvanger met daaraan gelinkte smartcard kunnen verplichten. Of helemaal geen smartcard natuurlijk maar wel hun ontvanger. Beetje gelijk Telenet hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil alle leden ook vragen om niet met je onderbuik gevoelens te reageren maar even goed na te denken wat je schrijft.

Een impulsieve reaktie kan de stemming in het draadje verzieken en het wordt dan ook geen constructieve weg..

 

Volgens mij mogen ze de kaart, de service, wel aanpassen voor verbeteringen maar uitlezen niet vanwege het gegeven dat in 99,99% van de kaart beheerders geen satelliet retoer heeft op de schotel. Dus zullen ze het op een andere wijze moeten uitlezen wat niet op een rechtmatige wijze zou uitkomen (poort scannen).

 

En ja die onderbuik gevoelens spelen natuurlijk bij velen mee, ik zag laatst een schipper super stuurboord varen dus ik dacht dat is Joop, maar mijn buurman zei, "ik was laatst in Reims op de parkeerplaats en toen zei die andere chauffeur dat mijn schotel bleef draaien dus dat was Joop". GRAPJE!

 

Een aanname zomaar als uiting geven kan dus veel anders geinterpreteerd worden.

Zo kan je ook, als iedereen of vrijwel iedereen last heeft van storingen met het uitgezonden signaal van canaldigitaal, een proef ballonnetje opgooien dat je een lijntje toegespeelt krijgt om je opnamemogelijkheden te verbeteren of stabiliseren.

 

Maar goed we hebben het over de, volgens mij ook, onrechtmatige beperkingen die canaldigitaal ons als zijnde klanten heeft opgelegd en waar wij als abonnementhouders tegen in moeten gaan.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat me nog vaag iets bij maar ik kan het nergens terug vinden in de algemene vorowaarden van cds maar is de kaart niet in bruikleen en blijft hij niet eigendom van de provider?

 

Als dit idd zo is geldt de wet dan nog steeds dat het computervredebreuk is? want mogen ze dan niet de kaart aanpassen of uitlezen om hun "service te verbeteren"?

 

 

Ik wil alle leden ook vragen om niet met je onderbuik gevoelens te reageren maar even goed na te denken wat je schrijft.

Een impulsieve reaktie kan de stemming in het draadje verzieken en het wordt dan ook geen constructieve weg..

 

Als die kaart in bruikleen is,waarom moet ik er dan destijd 69 euro voor betalen..en krijg ik die dan terug waneer ik stop met CD en de kaarten terug stuur??

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...