Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

@theparasol,

Mijn beroep valt echt buiten dit topic dus laten we het ontopic houden en maak gerust gebruik van de kennis en visie zou ik zeggen

 

@allen,

De kaart is indien verworven door koop eigendom van koper. Indien je ontvanger en/of kaart in bruikleen hebt ontvangen, eigendom van privider. Wat nu als je bij een abbo een kaart om niks heb gekregen en er is niets vermeld over het eigendomsrecht, dan zou je kunnen stellen dat het jouw eigendom is. Het is dan heel erg afhankelijk van de begeleidende formulering.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als die kaart in bruikleen is,waarom moet ik er dan destijd 69 euro voor betalen..en krijg ik die dan terug waneer ik stop met CD en de kaarten terug stuur??

Sommige dingen kosten ook geld om te ontwikkelen en produceren, gebruik daarvan maken (dus lenen cq. huren) kost ook geld.

 

Ik heb bij de videotheek ook nog nooit mijn geld terug gekregen toen ik mijn video's daar terugbracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jerpsx,

 

Dit is geen vergelijk. De kaart is in veel (zoniet de meeste) gevallen gewoon eigendom. Want er is door de handel gewoon een verkoopnota overlegd en geen huurovereenkomst. De aangehaalde passage is niet van toepassing in die situaties. Die is slechts van toepassing daar waar er een huur/leenovereenkomst is aangegaan en daar ziet de aangehaalde passage op toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Joop, was een aanname van me gezien je kennis van wetsartikelen en taalgebruik in je postings. Nu ben ik wel nieuwsgierig geworden naar je echte beroep :)

 

Nou, dan mag je nog wel eens gaan leren formuleren zeg! Je plaatst het niet als een aanname maar als een vaststelling, niet erg netjes.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canaldigitaal zegt dat ze 100 servers uit de lucht gehaald hebben. Ik ga er vanuit dat deze allemaal het fullpakket hadden draaien dat ze aanbieden.

 

Dan loop je toch op 12 maanden tijd een kleine 75000 euro mis. En de klantjes die sharen krijg je met deze actie ook niet terug want je bent te duur met je abonnementen. De top van M7 zal aan het eind van het jaar geen extra BONUS krijgen maar een brief dat ze beter een ander baantje kunnen gaan zoeken wegens wanpraktijken.

 

Wat zal er nu gebeuren als je op 1 adres 2 internet verbindingen hebt. ziggo & xs4all ?

 

Je hebt een ontvanger in je kantoor staan die niet op dezelfde internet verbinding als de ontvanger die in de woonkamer staat, gaan ze dan ook de kaart op zwart zetten en mij een schikkingsvoorstel sturen. Ik word er niet bang van als ze een BACKDOOR in CCcam hebben zitten maar ze hebben wel een groot probleem met mij als mijn kaart zwart zetten. Dan hebben ze op een onrechtmatige manier mijn netwerk bezocht en daar kan je tegenwoordig aangifte voordoen bij het OM en als je echt schade hebt (dan moet je het wel bewijzen) kan je een civiele procedure starten en dat laatste zal ik dan ook zeker doen .

 

 

Mazlzlz

Avalon .

aangepast door Avalon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wat meer inhoudelijke informatie van Canal Digitaal

 

*** Dit onzin artikel heb ik verwijderd. Dit is de zoveelste keer dat er naar die site gelinked wordt. Daar staan naar mijn mening alleen onzin berichten en dat heeft echt niets met journalistiek te maken.

 

Wil je iets plaatsen, dan citeer je het maar.

aangepast door Michel
Zie ***
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wat meer inhoudelijke informatie van Canal Digitaal

 

*** Dit onzin artikel heb ik verwijderd. Dit is de zoveelste keer dat er naar die site gelinked wordt. Daar staan naar mijn mening alleen onzin berichten en dat heeft echt niets met journalistiek te maken.

 

Wil je iets plaatsen, dan citeer je het maar.

hier speculeren we toch ook maar wat , hier wordt toch ook naar de kern gezocht zonder dat we de echte waarheid weten, What is the difference ?

 

Wat hier geschreven wordt over de anti cs maatregelen van CD kan ook op geen enkele manier onderbouwt worden ,

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Hier is het een discussie, daar is het een 'journalistiek' artikel.

Bovendien is die link hier nu al 5 of 6 x in korte tijd te pas en te onpas geplaatst.

 

Wil je iets in de discussie betrekken, dan citeer je het even met bronvermelding zonder link zoals het in de regels staat.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat veel mening verschillen hier gewoon een eerlijk menselijk probleem is

 

99,99% zijn normale eerlijke mensen en denken dat de anderen ook zo

zijn wat ook in 99,99% zo is.

 

Nu neemt CD acties en denkt 99,99% dat zal wel mogen en kan zich niet

voorstellen dat CD iets doet wat niet door de beugel kan. want 99,99% doet dat niet

 

Jammer genoeg is de realiteit anders en klopt die 99,99 % niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige dingen kosten ook geld om te ontwikkelen en produceren, gebruik daarvan maken (dus lenen cq. huren) kost ook geld.

 

Ik heb bij de videotheek ook nog nooit mijn geld terug gekregen toen ik mijn video's daar terugbracht.

 

Dat het wat kost ook, maar 1 plastic kaartje van 10cent + chip van 5cent maakt bij mij 15 cent voor kaart + kosten voor maken is 1eu per kaart, dus CD verdiend er klauwen vol mee(en dus echt geen 69eu waard)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het wat kost ook, maar 1 plastic kaartje van 10cent + chip van 5cent maakt bij mij 15 cent voor kaart + kosten voor maken is 1eu per kaart, dus CD verdiend er klauwen vol mee(en dus echt geen 69eu waard)

 

Je vergeet dat ze ook licentie kosten moeten betalen voor de Seca beveiliging per kaart. Denk dat je ongeveer eerder met verzendkosten e.d. op een prijs van 3-4eur per kaart komt en wat een licentie kost? Gok 10-20eur per kaart?

 

Dan komt het op ongeveer een 30eur per abbonee want je moet ook nog contracten laten printen, verwerken etc. Dus ongeveer helft pure winst is redelijk normaal lijkt me.

 

Wat wel achterlijk is dat je een 2e kaart niet los kan bestellen?

 

Verder mogen ze van mij best winst maken. Het is tenslotte geen liefdadigheidsinstelling maar de manier waarop ze het proberen te bewerkstellen bevalt me allerminst...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het wat kost ook, maar 1 plastic kaartje van 10cent + chip van 5cent maakt bij mij 15 cent voor kaart + kosten voor maken is 1eu per kaart, dus CD verdiend er klauwen vol mee(en dus echt geen 69eu waard)

Ontwikkelingskosten? Dat het kaartje qua materiaal niet zoveel hoeft te kosten ben ik met je eens. Maar een beveiliging voor pay-tv komt niet zomaar uit de lucht vallen en moet ook over nagedacht worden.

 

Kom ik weer terug op de vergelijking met een video/dvd. De kosten om een DVD (schijfje drukken, hoesje enz.) staan ook niet in verhouding tot wat je er in de winkel voor betaald, dat is maar een fractie. Waar je voor betaald zijn de rechten om de film te mogen bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de verkoper mag zelf de prijs bepalen de seca codeer spullen die bij

CD of de uplink firma staan mogen ze ook op de prijs van de kaart gooien

 

Als ik iets koop (de kaart) heb ik het gekocht en wordt ik eigenaar en

ook beheerder.

 

Zonder mijn toestemming mag mijn eigendom niet veranderd worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Als ik iets koop (de kaart) heb ik het gekocht en wordt ik eigenaar en

ook beheerder.

 

Zonder mijn toestemming mag mijn eigendom niet veranderd worden

 

ALS het idd ook je eigendom is.

Als je een huis huurt dan is dat huis ook niet van jouw. Ook al betaal je ervoor.

 

De prijs van zo'n kaartje is duur maar dat is waar je akkoord mee gaat bij het aangaan van een contract.

En zoals eerder gezegd, de kaart zelf kost niks maar het is een commerciele instelling waar winst gemaakt moet worden, waar rechten op de films betaalt moeten worden, waar de satelliethuur betaald moet worden, waar de codering betaald moet worden, het personeel, ontwikkeling,administratie ,huur van het onderkomen en ga zo maar door.

En vergeet de belastingen niet.

 

Dus dat er een hele vette winst gemaakt wordt op een kaart is nog maar de vraag.

 

Maar of ze vette winst maken of niet is voor ons niet interessant. Interessant voor ons is of we ze zover krijgen dat ze de problemen met de kaart oplossen en geen hetze houden op mensen die NIET sharen.

Mensen die wel sharen hebben voor het risico gekozen (en evt de winst) en moeten op de blaren zitten als ze gepakt worden.

Dat noemen ze verantwoordelijkheid nemen voor je akties.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...