Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Dat het wat kost ook, maar 1 plastic kaartje van 10cent + chip van 5cent maakt bij mij 15 cent voor kaart + kosten voor maken is 1eu per kaart, dus CD verdiend er klauwen vol mee(en dus echt geen 69eu waard)

 

Idd, maar voor een bankpasje betaal je ook maar ~ €2,75 per kwartaal, als CD €1,- pm vergoeding zou vragen zou eerlijker zijn.

Maar ik denk dat er hier dan ook een aantal mensen op de achterste benen zou staan.

Nu is natuurlijk de vraag wat CD aan licentiekosten per kaart moet betalen voor de codering.

Link naar reactie
Delen op andere sites


de verkoper mag zelf de prijs bepalen de seca codeer spullen die bij

CD of de uplink firma staan mogen ze ook op de prijs van de kaart gooien

 

Als ik iets koop (de kaart) heb ik het gekocht en wordt ik eigenaar en

ook beheerder.

 

Zonder mijn toestemming mag mijn eigendom niet veranderd worden

 

Nee, dit is niet waar! Je koopt een Playstation maar toch mag je er geen verandering in aanbregen (modchip). Je koopt het namelijk in BRUIKLEEN. Zelfde gelf voor software daar neem je een licentie voor af. Volgens mij staat ook netjes in je contract dat de kaart in bruikleen is.

 

Maar er mag dus ook geen maandelijkse update op jouw kaart komen zodat je tv kan kijken?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

persoonlijk vind ik 70 euro voor kopen van kaart en 70 euro voor het activeren beetje

buiten sporig maar goed ik ben er mee akkoord gegaan en slik het.

 

Koop moet je niet verwisselen met huur

 

Ik heb gekocht met kassa bon en BTW en mag hem ook door verkopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

persoonlijk vind ik 70 euro voor kopen van kaart en 70 euro voor het activeren beetje

buiten sporig maar goed ik ben er mee akkoord gegaan en slik het.

 

Koop moet je niet verwisselen met huur

 

Ik heb gekocht met kassa bon en BTW en mag hem ook door verkopen

 

Nee, als je een Playstation koopt krijg je ook een kassabon, betaal je BTW en mag je hem ook doorverkopen. Toch heb je hem in bruikleen waardoor alle modificaties eraan illegaal zijn.

 

 

 

ik moet mijn stelling inderdaad aanpassen

 

ik kocht mijn kaart in winkel en waar kon ik zien dat het in bruikleen gegeven is ?

 

Waarschijnlijk in je contract of anders algemene voorwaarde online. Mocht het daar niet in staan. Wat ik uiterst betwijfel mag je hem wel aanpassen naar jou wens. Anders zal je middels het contract waarschijnlijk CanalDigtaal automatisch het recht hebben gegeven aanpassingen te doen op je kaart (zoals de maandelijkse update's)

aangepast door WalterS
Link naar reactie
Delen op andere sites

toen ik de kaart kocht had ik op dat moment geen enkele binding met CD

Aanpassingen die later aan het ligt komen (abbo voorwaarden) hebben geen

uitwerkingen op de eerdere koop.

 

Goed ik heb even voor je gekeken in mijn contract uit 2006. Dus als je een contract later hebt afgesloten dan ik, en dat weet ik bijna zeker omdat je 70eur activatiekosten hebt moeten betalen weet ik bijna zeker dat het volgende erin staat onder:

 

C De Samartcard en de satelietontvanger

 

staat letterlijk: "Per Abonnement en/of inschrijving wordt slechts een smartcard door CD gautoriseerd (end indien nodig ter beschikking gesteld") voor ontvangst van televisieprogramma's en / of programmapaketten.

 

Lijkt me wel logisch dat deze zin aangepast is omdat ze hier nog spreken over maximaal 1 kaart per abonnee maar de nieuwe formulering zal 99,9% zeker ook praten over het ter beschikking stellen van de smartcard.

 

Tevens is in dit oude contract de boete nog 750eur per dag en geen 1000eur. Dus misschien is dat ook nog handige info voor sommige mensen ;)

aangepast door WalterS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, als je een Playstation koopt krijg je ook een kassabon, betaal je BTW en mag je hem ook doorverkopen. Toch heb je hem in bruikleen waardoor alle modificaties eraan illegaal zijn.

Volgens mij heeft het verbieden van de modificaties meer te maken met het omzeilen van de beveiliging wat niet mag. De hardware die jij koopt (in dit geval Playstation) is wel degelijk van jou, de software die erop draait echter niet.

 

Als jij de hardware van de Playstation zodanig aan gaat passen dat je er een andere processor (kan volgens mij niet eens, maar even ter voorbeeld) in doet, misschien een andere ventilator of kleur ledjes is daar niets op tegen.

 

Ga jij een chip inbouwen (of de software aanpassen) met als doel een beveiliging te omzeilen is dit niet toegestaan omdat je inbreuk maakt op hun programmeringswerk, wat niet jouw bezit is.

 

(bovenstaande is volgens mijn logica, weet niet of dit 100% klopt, misschien kan iemand het beter onderbouwen)

 

Relevant is het wel (om toch on-topic te blijven), mag CD zomaar de werking van de kaarten aanpassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

WalterS,

 

Even een vraag op grond waarvan stel jij dat je je playstation in bruikleen hebt als je hem in een gewone winkel zonder huur en/of lease overeenkomst hebt verworven? Is jouw constatering alleen gebaseerd op een chip oid?

 

In het contract van CD/TVV/M7 voor NL dus CD staat nergens voor de situatie dat je een kaart heb verworven door koop dat het een huur/lease/bruikleen situatie is.

 

De vergelijking mbt software die je koopt gaat ook niet op. Want alvorens dat je de software gaat installeren moet je een voorgelegde overeenkomst doornemen en daar accoord meegaan. Als jij daar niet mee accoord gaat kan je de software niet installeren. Als een verkopende partij jouw niet in kennis hiervan heeft gesteld en de bijbehorende voorwaarden niet overlegd bij de verkoop, dan dient de verkopende partij de door afgenomen software weer retour te nemen en jouw vervolgens het geld terug te geven. Dat dit in praktijk niet of bijna nooit geschiedt is wat anders, maar zo werkt het spelletje formeel wel.

 

Dat je dus wel toe moet staan om updates te ontvangen van CD/TVV/M7 met de reguliere aangedragen coderingsinformatie is evident. Echter stel (stel = een hypothese = weet niet of het gaat gebeuren) dat straks blijkt dat CD/TVV/M7 op haar schreden dient terug te keren en de limitering moet opheffen of ruimschoots ruimer moet maken. En stel dat CD/TVV/M7 zegt dat kan niet meer deze kaarten door de door ons aangebrachtte wijziging, dan is zij verplicht de aangebrachte schade te vergoeden. Doet zij dit niet dan begaat zij een misdrijf zijnde vernieling andermans eigendom. Reden zij heeft het eigendom van een ander zonder toestemming reden aangepast/vernield. Het is dan ook zo dat je kan aangeven in dat geval dat je de schade in €'s of natura (nieuw kaartje) wenst te ontvangen en daar dient zij dan ook gehoor aan te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even en ik ga hier lezen dat je een nieuw gekochte auto niet van sportvelgen mag voorzien omdat de auto eigenlijk niet van jou is maar je voor 20.000 euro een licentie hebt gekocht om de auto te mogen besturen. :)

 

Een lease auto is inderdaad in bruikleen. Mocht je die hebben kijk het contract maar na. Daar staan ook beperkingen in wat je wel/niet mag doen met de auto. Hetzelfde geld wanneer je hem financiert!!

 

Pas wanneer je hem echt met egein middelen koopt mag je er mee doen en laten wat je wil. Maar ook hier zijn weer beperkingen want je bent verplicht om tijdig onderhoud te laten doen aan je auto anders vervalt je garantie. Hetzelfde kan dus ook gelden wanneer bijvoorbeeld een stuurstang breekt doordat jij een verkeerde velg hebt gebruikt. Dan moet dat ook vervangen worden buiten garantie...

 

Volgens mij moeten sommige mensen hier beter contracten gaan lezen en niet met ogen dicht overal maar handtekening onder kladden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft het verbieden van de modificaties meer te maken met het omzeilen van de beveiliging wat niet mag. De hardware die jij koopt (in dit geval Playstation) is wel degelijk van jou, de software die erop draait echter niet.

 

Als jij de hardware van de Playstation zodanig aan gaat passen dat je er een andere processor (kan volgens mij niet eens, maar even ter voorbeeld) in doet, misschien een andere ventilator of kleur ledjes is daar niets op tegen.

 

Ga jij een chip inbouwen (of de software aanpassen) met als doel een beveiliging te omzeilen is dit niet toegestaan omdat je inbreuk maakt op hun programmeringswerk, wat niet jouw bezit is.

 

(bovenstaande is volgens mijn logica, weet niet of dit 100% klopt, misschien kan iemand het beter onderbouwen)

 

Relevant is het wel (om toch on-topic te blijven), mag CD zomaar de werking van de kaarten aanpassen?

 

Goede vraag, maar als zij het ding ons in bruikleen ter beschikking stellen en wij gaan hiermee contractueel accoord mogen ze volgens mij alles ermee doen wat ze willen zolang zij zich ook maar aan het contract houden.

 

Het dwaalpunt hier is dat zij de kaart een beperking opleggen welke er voorheen niet was, maar waar voorheen ook helemaal niets over is vermeld.

 

Ergens heb ik het vermoeden dat we allemaal aan het kortste eind gaan trekken wanneer dit voorkomt, maar ik ben zeker benieuwd ernaar en meer dan bereid mee te doneren aan een proefproces.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waar ik vooral benieuwd naar ben is wat de wettelijke kant is als de kaart in bruikleen is. Wat mag CDS dan wel en wat niet.

 

Imo is het nl van belang of de kaart gekocht of gehuurd is.

 

In een gekocht huis mag je zelfs niet eens veranderingen brengen zonder een bouwvergunning want dat moet passen in het bestemmingsplan. Maar je mag al iets meer dan gehuurd.

Maar woon je gehuurd dan mag je zo goed als niets en mag de huurder stappen ondernemen als hun woning vernielt of ongeoorloofd verbouwd/gebruikt wordt.

 

Dit is CDS imo nu ook met zijn kaarten aan het doen.Ze zien dat hun verhuurde masaal misbruikt wordt en nemen daar maatregelen tegen.

Dat ze dan een aangetekende brief sturen tegen iemand waar ze het vermoeden van misbruik hebben lijkt me logisch maar het is niet logisch dat ze die persoon geen kans op verweer geven.

Dit doen ze door de kaart meteen op zwart te zetten.

Tegenwoordig googlen alle bedrijven naar hun personeel dus waarom niet naar Clines?

Er worden genoeg mensen niet aangenomen voor een baan omdat ze zo stom zijn om foto's van hun alko feestjes op het net te plaatsen.

Dan worden ze niet aangenomen zonder opgaaf van redenen.

Nu worden CDS contracten eenzijdig opgezegd.En als een persoon dit accepeteert dan is er voor hun niks aan de hand.

Alle aangetekende brieven zijn meestal dreigend maar zonder inhoud.

 

Er wordt hier door mensen die zo'n brief hebben gekregen gezegd dat ze niet (bewust) extern sharen maar dat weten wij niet.

Ik zeg niet dat het zo is maar voor je echt een proefprocess wilt starten zal je 100% zeker moeten zijn dat een persoon ook "clean" is.

Want je staat redelijk voor l*l als je voor een evt rechtbank toch nat gaat.

 

Als iemand echt niet extern shared dan heeft hij alle hulp aangeboden gekregen en loopt hij geen risico of financiele nadelen. Dan kan hij gerechtelijke stappen ondernemen.

Maar om de een of andere reden durft niemand die zo'n brief heeft gekregen dat aan. Daar zal die persoon zijn redenen voor hebben (wat niet perse hoeft te betekenen dat het de bovengenoemde is, je kan er ook gewoon geen zin of tijd in hebben).

 

Waarom die grote payservers niet gepakt worden? nou, die weten waar ze mee bezig zijn en hebben de boel ook goed op orde. Dat is anders dan de kleine "huis servertjes".

 

Nogmaals, heb je een "zuiver geweten" dan neem via PM contact op met Michel en beraad op verdere stappen.

Een oneindige discussie is wel interesant maar dat verandert helemaal niks.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

C De Samartcard en de satelietontvanger

 

staat letterlijk: "Per Abonnement en/of inschrijving wordt slechts een smartcard door CD gautoriseerd (end indien nodig ter beschikking gesteld") voor ontvangst van televisieprogramma's en / of programmapaketten.

 

ik lees hier niet uit dat dat ook geld voor gekochte kaarten,mij hebben geen kaart ter beschikking gesteld ik heb

hem moeten kopen

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees hier niet uit dat dat ook geld voor gekochte ,mij hebben geen kaart ter beschikking gesteld ik heb

hem moeten lopen

 

Geloof me nou, ik heb ook een kaart "gekocht" voor ik geloof "75eur" en 19,95eur inschrijfgeld. Als mensen tegen je zeggen dat je een Ferrari kan kopen voor 100eur maar je mag er vervolgens 10min in rijden is het dan nog kopen? Zo wordt het nou eenmaal in de volksmond genoemd.

 

Hetzelfde geld wanneer je windows "koopt". Hier koop je ook Windows niet, maar een licentie om hem te gebruiken

 

 

 

WalterS,

 

Even een vraag op grond waarvan stel jij dat je je playstation in bruikleen hebt als je hem in een gewone winkel zonder huur en/of lease overeenkomst hebt verworven? Is jouw constatering alleen gebaseerd op een chip oid?

 

Ik kan het me niet goed herinneren maar ik geloof dat wanneer je een PS2 de eerste keer opstart, of wanneer je garantie wil je eerst akkoord moet gaan met de voorwaarden. Voorwaarden hoef je niet meteen te krijgen bij het kopen van een product. Dit kan ook later. Dit betekent wel dat wanneer je niet akkoord gaat met die voorwaarden je bijv. de PS2 terug kan brengen naar de winkel en je geld terug krijgt mits je dit binnen 7 dagen +/- doet

 

 

 

Goede vraag, maar als zij het ding ons in bruikleen ter beschikking stellen en wij gaan hiermee contractueel accoord mogen ze volgens mij alles ermee doen wat ze willen zolang zij zich ook maar aan het contract houden.

 

Het dwaalpunt hier is dat zij de kaart een beperking opleggen welke er voorheen niet was, maar waar voorheen ook helemaal niets over is vermeld.

 

Ergens heb ik het vermoeden dat we allemaal aan het kortste eind gaan trekken wanneer dit voorkomt, maar ik ben zeker benieuwd ernaar en meer dan bereid mee te doneren aan een proefproces.

 

Aan de modificaties op de kaart zelf valt inderdaad geen eer te behalen. Het enigste waar je mee kan winnen zijn de beperkingen. Maar de vraag is wat bereik je ermee? Dat je eenzeiding je contract op kan zeggen en je vervolgens een nieuwe moet tekenen als je weer terug klant wil worden waar deze beperkingen contractueel vastgesteld staan. Dus tjaaa....

 

Rechten heeft mij inziens alleen nut voor mensen die boete's opgelegd krijgen...

aangepast door WalterS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...