Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Walter net nog eens de Alg Voorw doorgenomen (kan ze nu echt wel dromen). Maar nergens is aangegeven dat het een leen/huur/lease of wat voor soortgelijke overeenkomst betreft in beginsel. Sterker door de uitdrukkelijke formulering wordt nogmaals benadrukt dat als het een leen/huur/lease overeenkomst betreft er dan aanvullende voorwaarden gelden. Er staat ook nergens dat je de kaart alleen met toestemming oid mag vervreemden. Wel staat er de rechten voortvloeiend uit de overeenkomst dat je die niet zonder instemming kan overdragen. Maar dat gaat niet over de kaart. Trouwens de €750 is verouderd en sinds juni €1.000,--. art 55 . Alleen wie bepaald dat je je ergens schuldig aan maakt of hebt gemaakt? Dat is een rechter. Dus er moet eerst een rechterlijke uitspraak zijn dat je je ergens schuldig aan hebt gemaakt dat op grond van het contract niet zou mogen. Nu laat men dat maar eens doen. Dat wordt nog een hele toer en de "backfire" zou wel eens groter en een geheel ander resultaat kunnen zijn dan men zou hopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


nu met de haren argumenten (zonder echte overeenkomst texten aan te halen) erbij getrokken

wordt krijg ik indruk dat CD op dit gebied ook weer hun boekje te buiten gaat.

1.inbreken bij klanten

2.het prive gebruik bepalen (je mag maar 4 tv's hebben)

3.stelen smartcard

 

nog even en de gevangenis te klein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal

 

Ik heb deze discussie met grote belangstelling gevolgd vanaf het begin.

 

Mijn eigen ervaringen met 2x VU+Duo met ViX en CCcam 2.3.0 en 2x CD en 1x TVV (Rev. I4A) zijn inmiddels niet prettig meer; regelmatig zenders op zwart terwijl er toch nog geen 4 gebruikers van de kaartjes zijn.

 

Inmiddels heb ik een proef-abbo'tje bij een payserver voor minder geld per maand dan ik nu kwijt ben bij de CD-TVV Club en alles zapt en speelt als vanouds.

 

Ik kijk het nog een poosje aan en als er geen verbeteringen optreden in, hetzij de werking van CCcam, hetzij de limiteringen van CD-TVV, gaat er op beide boxen een payserver en worden de kaartabonnementen opgezegd. (kan tegenwoordig gelukkig per maand) Er zijn zelfs payservers die standaard al 2 C-lijntjes geven, ben ik gelijk klaar met 2 ontvangers.

 

Omdat je meestal de mogelijkheid hebt om TV te kijken via een andere aanbieder en omdat je per maand kunt opzeggen denk ik dat er juridisch niet zoveel aan deze maatregel van CD-TVV te doen is. Grote (semi)-monopolisten zijn meestal geen voorbeeld van een klantvriendelijk gedrag.

 

Ik denk (en ook hoop) dat ik niet de enige ben die dit soort stappen neemt.

2x VU+Duo met Vix 3.0 en OScam 1.7947 en CCcam 2.3.0 voor Astra 1,2 en 3 + HotBird

Link naar reactie
Delen op andere sites

WalterS,

 

die voorwaarden hebben betrekking op de sw die op het apperaat zitten meer niet. Die voorwaarden zeggen niks over de eigendomsaard van het apperaat. Sorry had je reactie niet gezien.

 

Machtless,

 

De wettelijke kant van de vraag huur of eigendom van de kaart is niet oppertuun. Een in mijn ogen totaal overbodige discussie voor waar het om gaat in deze topic.

 

Het gaat erom of CD/TVV/M7 de limitering mag ja of nee en indien ja tot op welk niveau. Daarnaast is de vraag of je nu wel of niet extern mag sharen ja of nee. Commercieel is duidelijk mag niet (geen discussie over nodig wat mij betreft).

 

Echter is sharen op niet commerciele basis nu wel of niet toegestaan. Dat is een veel ingewikkelder vraag die een dubbel antwoord zal opleveren. Een 100% nee is naar mijn oordeel niet mogelijk. Gezien de huidige wet en regelgeving.

 

Daarnaast is de vraag of de handelswijze van CD/TVV/M7 nu vertoont in de omgang met zogenaamde constateringen van sharen of die wel overeenkomstig het recht zijn en daarnaast is de vraag hoe legitiem is de wijze van verkregen "bewijs" (want is er bewijs of slechts aannames c.q. een combi in geval tot geval verschillend).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Walter net nog eens de Alg Voorw doorgenomen (kan ze nu echt wel dromen). Maar nergens is aangegeven dat het een leen/huur/lease of wat voor soortgelijke overeenkomst betreft in beginsel. Sterker door de uitdrukkelijke formulering wordt nogmaals benadrukt dat als het een leen/huur/lease overeenkomst betreft er dan aanvullende voorwaarden gelden. Er staat ook nergens dat je de kaart alleen met toestemming oid mag vervreemden. Wel staat er de rechten voortvloeiend uit de overeenkomst dat je die niet zonder instemming kan overdragen. Maar dat gaat niet over de kaart. Trouwens de €750 is verouderd en sinds juni €1.000,--. art 55 . Alleen wie bepaald dat je je ergens schuldig aan maakt of hebt gemaakt? Dat is een rechter. Dus er moet eerst een rechterlijke uitspraak zijn dat je je ergens schuldig aan hebt gemaakt dat op grond van het contract niet zou mogen. Nu laat men dat maar eens doen. Dat wordt nog een hele toer en de "backfire" zou wel eens groter en een geheel ander resultaat kunnen zijn dan men zou hopen.

 

Dan mag je hem nog een keer lezen:

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/6_Klantenservice/Klantenservice/Downloads/algemene-voorwaarden-tv-per-1-juni-2011.pdf

 

Onder E: De Smartcard en Satelietontvanger

en bij 21:

Per Abonnement en/of Inschrijving wordt slechts één smartcard door CanalDigitaal geautoriseerd (en indien nodig ter beschikking gesteld)

 

De kaart wordt dus ter beschkking gesteld. Deze kaar is dus NIET je eigendom!

 

Dat je de kaart kan doorverkopen is enkel een service van CanalDigitaal die ze sek niet perse hoeven te leveren.

 

 

 

 

WalterS,

 

die voorwaarden hebben betrekking op de sw die op het apperaat zitten meer niet. Die voorwaarden zeggen niks over de eigendomsaard van het apperaat. Sorry had je reactie niet gezien.

 

Sinds wanneer is een SmartCard software? Ze spreken onder regel 21 zeer duidelijk over de SmartCard niet over software op de SmartCard noch de ontvanger...

aangepast door WalterS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Per Abonnement en/of Inschrijving wordt slechts één smartcard door CanalDigitaal geautoriseerd (en indien nodig ter beschikking gesteld)

lezen in moeilijk

 

INDIEN NODIG

 

als je gekocht hebt is het niet nodig

 

als je niet gekocht had kreeg je van CD eentje gratis

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

lezen in moeilijk

 

INDIEN NODIG

 

als je gekocht hebt is het niet nodig

 

als je niet gekocht had kreeg je van CD eentje gratis

 

Interpreteer het zoals je zelf wil...

 

Dus waar kan ik een contract sluiten met een gratis smartcard? Scheelt toch mooi even 70eur kosten!!! Kan je dat even voor me regelen? Dan krijg je die 70eur van me...

 

Feit blijft dat bij dit contract de kaart geleverd wordt. En dus aan je ter beschikking gesteld

 

Ik vermoed dat deze regel zo geformuleerd staat dat mocht er een ontvanger zijn met ingebouwde smartcard, zonder smartcard dat ze geen aanpassingen hoeven te doen aan het contract....

aangepast door WalterS
Link naar reactie
Delen op andere sites

ter beschikking gesteld is gratis leveren is tegen betaling ,wat dat nu

 

Dus een TBS'er (Ter Beschikking Gesteld aan de staat) is ook gratis geleverd?

 

Om je een idee te geven: http://nl.wikipedia....hikkingstelling

 

Daar staat o.a. bij: het tegen betaling ter beschikking stellen van personeel; zie Detachering

 

Als je dat terugplaatst in de context van een de SmartCard:

"Het tegen betaling beschikbaar stellen van de SmartCard" Wanneer je iets beschikbaar stelt geef je iemand de mogelijkheid het te gebruiken maar het blijft JOUW eigendom!

aangepast door WalterS
Link naar reactie
Delen op andere sites

appels en peren

ik teken een contract en als ik geen kaart heb krijg ik een kaart van cd

niet meer en niet minder

,als ik al een kaart heb krijg ik er geen meer.

 

geen gemakkelijke dingen onnodig moeilijk maken

 

Nou, regel maar een contract voor me. Dan zal ik die vlug tekenen en krijg ik volgens jou een gratis SmartCard en hoef ik enkel nog de activeringskosten te betalen. Dus bespaar ik 70eur. Die zal ik direct aan je overmaken...

 

Ze kunnen de SmartCard geen eigendom van je maken want er zit technologie op in licentie via Mediaguard. En ik vermoed het met m'n kleine linker teen dat Mediaguard contractueel vast heeft gesteld dat een SmartCard geen eigendom van noch CanalDigitaal, noch de eindgebruiker mag worden. Anders is dit potentieel broodroof wanneer bijvoorbeeld CanalDigitaal ervoor zou zorgen dat de kaart met een drukknop de encryptie omzeilt of wanneer de eindgebruiker de kaart gaat aanpassen om betaal tv te kijken.

 

Ik vermoed dus ook dat CanalDigitaal de kaarten en benodigde software afneemt bij Mediaguard en er buiten de kleur die het kaartje moet krijgen verder weinig over te vertellen heeft...

aangepast door WalterS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat me even simpel doen.

 

1 : Je koopt een smartkaart van Canaldigitaal Kosten 79,95 en in de Gesealde verpakking

2 : Je opent de verpakking pas thuis.

3 : Dan kom je erachter bij het openhalen van de verpakking dat je nog een contract moet invullen om de gewenste kanalen te ontvangen :( .

 

Op de gesealde verpakking word er met geen woord gerept dat deze in bruikleen word gegeven. Nee ik heb deze kaart gekocht en het contract zat in de gesealde verpakking maar achteraf smeren ze je een contract aan en ook nog een activatie vergoeding voor het gewenste pakket.

 

Als ze nu de Algemene voorwaarden op de verpakking zouden zetten dan is het makkelijker voor de consument.

Maar die Grapjassen denken alleen aan de KASSA want als ze het op de verpakking zouden vermelden dan verkochten ze nooit weer een smartkaart aan een klant.

En als je de kaart uit de verpakking hebt gehaald dan moet jij maar eens proberen om die 79,95 weer terug te krijgen dat lukt je met geen mogelijkheid want deze kaart is uit de verpakking geweest. Dus is de kaart van jou en mag je er mee doen en laten wat je wil..

 

Mazlzlz

Avalon

aangepast door Avalon
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat betaal je mij dan regel ik het wel.

 

alle gekheid op een stokje de kaart is van mij en

CD heeft er van af te blijven

 

de lan kabel naar mij pc is van mij daar heeft cd niets op te zoeken

 

ik bepaal hoeveel tv ik in huis wil daar mag cd zich niet mee bemoeien

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat me even simpel doen.

 

1 : Je koopt een smartkaart van Canaldigitaal Kosten 79,95 en in de Gesealde verpakking

2 : Je opent de verpakking pas thuis.

3 : Dan kom je erachter bij het openhalen van de verpakking dat je nog een contract moet invullen om de gewenste kanalen te ontvangen :( .

 

Op de gesealde verpakking word er met geen woord gerept dat deze in bruikleen word gegeven. Nee ik heb deze kaart gekocht maar achteraf smeren ze je een contract aan en ook nog een activatie vergoeding voor het gewenste pakket.

 

Als ze nu de Algemene voorwaarden op de verpakking zouden zetten dan is het makkelijker voor de consument.

Maar die Grapjassen denken alleen aan de KASSA want als ze het op de verpakking zouden vermelden dan verkochten ze nooit weer een smartkaart aan een klant.

En als je de kaart uit de verpakking hebt gehaald dan moet jij maar eens proberen om die 79,95 weer terug te krijgen dat lukt je met geen mogelijkheid want deze kaart is uit de verpakking geweest. Dus is de kaart van jou en mag je er mee doen en laten wat je wil..

 

Mazlzlz

Avalon

 

Tja, ik weet niet hoe ze het tegenwoordig doen, maar vroegah :D toen kreeg je eerst een contract voor je neus dat je moest tekenen en dan kreeg je de SmartCard. Dat ze het nu zo doen is inderdaad erg gehaaid. Maar toch zou de winkel de geopende verpakking verplicht terug moeten nemen omdat je niet akkoord gaat met een van de voorwaarden. Omdat je deze voorwaarden niet vantevoren heb kunnen bekijken...

 

 

 

 

wat betaal je mij dan regel ik het wel.

 

alle gekheid op een stokje de kaart is van mij en

CD heeft er van af te blijven

 

de lan kabel naar mij pc is van mij daar heeft cd niets op te zoeken

 

ik bepaal hoeveel tv ik in huis wil daar mag cd zich niet mee bemoeien

 

Ik geef je de kosten van een nieuwe SmartCard (79,99eur) De kaart is niet van je, de technologie die erop zit is al helemaal niet van je, en ook niet van CD. Inderdaad met het aantal TV's mogen ze zich niet bemoeien. Daarvoor kun je naar de rechter. Die geeft je gelijk, kan je je contract opzeggen en klaar. Vervolgens moet je een nieuw contract tekenen als je weer bij CD wil waar deze beperking wel in vastgelegd is. Wat is je winst? 0,0

 

Misschien dat je een schadevergoeding kan krijgen voor de gekochte apparatuur maar of je een rechter zo gek kan krijgen? Geloof er niks van... Zou een leuk president zijn... Tevens zou CD doodleuk verklaren dat wanneer je hun gecertificeerde ontvangers zou gebruiken je geen hinder zou ondervinden van de beperkingen...

aangepast door WalterS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad met het aantal TV's mogen ze zich niet bemoeien. Daarvoor kun je naar de rechter. Die geeft je gelijk, kan je je contract opzeggen

OHNEE CD heeft een leverings overeenkomst gemaakt ze komen hun verplichtingen na dus

zeker niet opzeggen e.v.t. wel schade aan mij vergoeden (de pay server oei gevaarlijk)

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...