Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

In het Seca 1 tijdperk werden de kaarten gratis verstrekt en gaf de dealer je een partij informatie waar je stijl van achterover viel en toen zaten de kaarten nog niet in een gesealde verpakking.

 

In het S-2 tijdperk werden de verpakkingen geseald. ik kan het weten heb er ....tallen door mijn handen laten gaan.

Er zit nu zelfs een sticker op als de verpakking open is dan moet je hem niet meenemen en een andere vragen.

 

Mazlzlz

Avalon

aangepast door Avalon
Link naar reactie
Delen op andere sites


OHNEE CD een een leverings overeenkomst gemaakt en komen hun verplichtingen na

 

Die levering is volgens het huidige contract niet beperkt aan het aantal TV's. Dus als ze niet op alle TV's leveren komen ze hun verplichting niet na. Verder hebben ze in het verleden intern sharen gestimuleerd en is sinds toen de leveringsplicht volgens hun eigen acties niet enkel op 1 TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat nog eens te denken, en er is een fundamenteel behoorlijk overeenkomende zaak bij de Playstation 3 aan de orde geweest.

 

De Playstation 3 is in het begin verkocht met Other OS, dat is de mogelijkheid om Linux op de Playstation 3 te draaien op de Playstation. Later heeft Sony deze mogelijkheid verwijderd uit de software (dus de gebruiker zijn apparaat wordt ongevraagd beperkt). De gebruiker is wel verplicht om deze update door te voeren, de nieuwere spellen hebben de laatste software nodig.

 

De zaak is hier in te zien, misschien dat iemand er wat uit kan halen wat valt te betrekken op de zaak met CD:

http://www.scribd.com/doc/75619134/Judge-dismisses-PS3-Other-OS-lawsuit

 

De zaak is overigens afgewezen door de jury, ik ben bang dat dat hier hetzelfde zal gaan. 9/10 Playstation gebruikers weten niet eens wat Other OS of Linux is, en heeft er geen last van dat het is verwijderd. Fanatiekelingen zijn boos omdat Sony mogelijkheden van het apparaat verwijderd/beperkt die tijdens de aanschaf (moment van overeenkomst) wel beloofd zijn.

 

De overeenkomsten:

- Klein publiek heeft er last van (helaas, maar het is denk ik wel zo)

- Consument heeft hardware aangeschaft, en dit is nu eigendom? (kwestie)

- Software ongevraagd en onaangekondigd aangepast (ivm. veiligheidsrisico's), zonder de gebruiker voor een keuze te laten

- Ergens zal in de overeenkomst staan dat Sony/CD de software aan mag passen en eigendom blijft van Sony. Dit document krijg je tegenwoordig ook altijd te zien bij een Software-update maar dat terzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OHNEE CD een een leverings overeenkomst gemaakt en komen hun verplichtingen na

 

Ik denk dat het hier mis hebt. Ik zou niet weten waarom zij deze wijziging niet mogen doorvoeren mits zij bestaande klanten de mogelijkheid geven kostenloos onder het contract uit te komen. Het is gewoon dom om te denken dat men eeuwig en altijd een ooit opgesteld contract tot in den treure moet nakomen zonder ooit de mogelijkheid te hebben om iets te wijzigen. Dit is simpelweg onmogelijk.

 

Ik heb b.v. ooit mijn kaartje en abbo genomen en daar zat duidelijk Hallmark bij.

 

Punt is of zij wettelijk een beperking mogen opleggen. Als zij dat mogen dan is het hele verhaal gewoon over en uit.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

werkt CD niet met 1 of 2 jarige contracten

 

dus hebben ze zich voor die periode verbonden

 

een tip voor CD door die actie waar veel klanten last van hadden zijn 500 illegalen

opgerold de actie was een sukses nu maken we weer alles zoals van ouds en overeen gekomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat nog eens te denken, en er is een fundamenteel behoorlijk overeenkomende zaak bij de Playstation 3 aan de orde geweest.

 

De Playstation 3 is in het begin verkocht met Other OS, dat is de mogelijkheid om Linux op de Playstation 3 te draaien op de Playstation. Later heeft Sony deze mogelijkheid verwijderd uit de software (dus de gebruiker zijn apparaat wordt ongevraagd beperkt). De gebruiker is wel verplicht om deze update door te voeren, de nieuwere spellen hebben de laatste software nodig.

 

De zaak is hier in te zien, misschien dat iemand er wat uit kan halen wat valt te betrekken op de zaak met CD:

http://www.scribd.co...ther-OS-lawsuit

 

De zaak is overigens afgewezen door de jury, ik ben bang dat dat hier hetzelfde zal gaan. 9/10 Playstation gebruikers weten niet eens wat Other OS of Linux is, en heeft er geen last van dat het is verwijderd. Fanatiekelingen zijn boos omdat Sony mogelijkheden van het apparaat verwijderd/beperkt die tijdens de aanschaf (moment van overeenkomst) wel beloofd zijn.

 

De overeenkomsten:

- Klein publiek heeft er last van (helaas, maar het is denk ik wel zo)

- Consument heeft hardware aangeschaft, en dit is nu eigendom? (kwestie)

- Software ongevraagd en onaangekondigd aangepast (ivm. veiligheidsrisico's), zonder de gebruiker voor een keuze te laten

- Ergens zal in de overeenkomst staan dat Sony/CD de software aan mag passen en eigendom blijft van Sony. Dit document krijg je tegenwoordig ook altijd te zien bij een Software-update maar dat terzijde.

 

Dit is inderdaad de normale praktijk tegenwoordig bij technologische producten. Allemaal te danken aan die fijne licentie en patent systemen op zowel hardware als software. Dat ze die maar eens afschaffen zou een verademing zijn voor iedereen behalve advocaten. Maar goed dat is een andere discussie.

 

Ik loop al lang genoeg mee in de computer industrie om te weten hoe het haasje hoest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dit is niet waar! Je koopt een Playstation maar toch mag je er geen verandering in aanbregen (modchip). Je koopt het namelijk in BRUIKLEEN. Zelfde gelf voor software daar neem je een licentie voor af. Volgens mij staat ook netjes in je contract dat de kaart in bruikleen is.

 

Maar er mag dus ook geen maandelijkse update op jouw kaart komen zodat je tv kan kijken?

ik zou niet weten wrm je geen modchip in een playstation mag aanbrengen in een auto mag het ook en dan verander je ook de specs

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

moeilijk materie koop is koop en eigendom eigendom

ik schrijf software (bv seca 4) en verkoop via wederverkoper (CD) smardcards

met die software erop.

Bij de koop wordt niet gezegd dat de software die er al op zit niet bij de verkoop zit.

Ik koop dus de exe en ben tevreden met de exe.

Nu komt er een update (eigenlijk downgrade) en zonder mijn toestemming wordt

mijn kaart minder waard hij kan nog maar 4 kanalen ,heb dus schade

 

Alle software pakketten die ik ken vragen eerst voor een update of je

hebt het zelf op auto gezet

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou niet weten wrm je geen modchip in een playstation mag aanbrengen in een auto mag het ook en dan verander je ook de specs

 

In je auto mag het NIET. Je garantie vervalt! En officieel moet je het aangeven bij verzekering en RDW als het vermoven meer dan een bepaald % omhoog is gegaan. Daarbij is een auto niet te vergelijken met een PS, SmartCard oid.

 

http://www.bmw.nl/nl/nl/owners/service/chip_tuning.html even de 4 pagina's doorklikken ("1x1_trans.gifMeer over chip tuning")

 

 

moeilijk materie koop is koop en eigendom eigendom

ik schrijf software (bv seca 4) en verkoop via wederverkoper (CD) smardcards

met die software erop.

Bij de koop wordt niet gezegd dat de software die er al op zit niet bij de verkoop zit.

Ik koop dus de exe en ben tevreden met de exe.

Nu komt er een update (eigenlijk downgrade) en zonder mijn toestemming wordt

mijn kaart minder waard hij kan nog maar 4 kanalen ,heb dus schade

 

Alle software pakketten die ik ken vragen eerst voor een update of je

hebt het zelf op auto gezet

 

Chromium bijvoorbeeld update automatisch of je het nu wil of niet. Daar ga je mee accoord als je het download. Bij CD ga je hiermee ook akkoord als je het contract ondertekent.

 

Daarbij is de kaart eingedom van CD en als ze vinden dat er een update nodig is om de werking te garanderen dan doen ze dat gewoon. Dat jij er last van hebt is verder jouw probleem. Dan zeg je toch op? Zo werkt het nu eenmaal helaas. En vergeet de schadevergoeding maar die je in gedachte hebt die ga je nooit krijgen ;)

 

Mensen zouden eens moeten leren zich ergens in te verdiepen en niet alles zomaar te aanvaarden. Daar is een hele mooie aflevering van South Park van: http://www.southparkstudios.com/full-episodes/s15e01-humancentipad

aangepast door WalterS
Link naar reactie
Delen op andere sites

De smartcard is eigendom van de koper, zo niet dan zou je deze ook niet kunnen verkopen.

 

Dat blijkt overduidelijk uit het gegeven dat die firma daar zelfs een "SmartcardOvernameFormulier" voor heeft.

 

De nieuwe eigenaar moet het formulier invullen en zich laten registreren bij die firma.

 

De daaraan verbonden registratievergoeding en activeringsvergoeding worden betaald door de nieuwe eigenaar van de smartcard, de gebruiker is dan een nieuwe geregistreerde eigenaar van de kaart!

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

De smartcard is eigendom van de koper, zo niet dan zou je deze ook niet kunnen verkopen.

 

Dat blijkt overduidelijk uit het gegeven dat die firma daar zelfs een "SmartcardOvernameFormulier" voor heeft.

 

De nieuwe eigenaar moet het formulier invullen en zich laten registreren bij die firma.

 

De daaraan verbonden registratievergoeding en activeringsvergoeding worden betaald door de nieuwe eigenaar van de smartcard, de andere gebruiker is dan een nieuwe geregistreerde eigenaar van de kaart!

 

Zoals ik al eerder heb gesteld is het een dienst van CanalDigitaal dat je een kaart kan verkopen/kopen. Een lease contract kan je toch ook overnemen? Daarna moet je ook kosten betalen en moet je ook een overname formulier invullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je de kaart NIET verkoopt en opzegt bij die firma dan zijn ze verplicht de kaart vrij te maken zodat de eigenaar de vrije zenders, Ned1, -2, -3 en de regionale zenders nog wel kan kijken.

Dit is overeengekomen i.v.m. de kijk- en luistergelden.

 

Daaruit blijkt weer dat je de eigenaar van de kaart bent.

 

Een ieder kan ook zo een vrije kaart aankopen tegen een "geringe" vergoeding (kosten van het kaartje). Verder is dit dus voor mij afgedaan!

 

Laten we het nu hebben over de beperkingen die deze firma ons als gebruikers onrechtmatig en onterecht oplegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het overname formulier heeft betrekking op overname contract (abbo)

de kaart mag je zonder tussenkomst CD verkopen

 

als dat niet zo is weer iets dat CD de wet overtreed

 

Daarom staat er ook in groot en in oranje bovenaan het formulier: smartcardovernameformulier. Omdat je een abbonement overneemt...

 

Verder zie ik niet in waarom ze hiermee de wet zouden overtreden. Het is zelfs een gunst van hun zijde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...