Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Er wordt bij de discussie over het eventueel veranderen van de software op de kaart aan een ding voorbij gegaan.

De beperkende optie zat er al op bij het uitleveren van de kaart, alleen heeft CD aan de coderingskant nooit het bitje meegezonden waardoor die beperking actief was.

 

Wanneer de software op de kaart niet geupdate wordt, kan je maar maximaal 2 zenders tegelijk decoderen.

 

Omdat 2 zenders kennelijk als te krap werd ingeschat is er een software update van de kaart waardoor die 4 zenders tegelijk kan bekijken.

(Helaas gaat kennelijk die update niet overal goed waardoor het beeld toch bij sommigen op zwart gaat).

 

Ten aanzien van gebruikelijk recht is er in het algemeen bepaald, dat je de drager in eigendom hebt, maar een gebruiksrecht voor de opgespeelde software.

 

CD heeft altijd aangegeven dat ze alleen de functionaliteit van de door hun goedgekeurde ontvangers garanderen.

Dat er meer mogelijk was met onze ontvangers wordt niet actief ondersteund door CD.

 

Wanneer we verbetering willen van de bestaande situatie zal dat in mijn ogen alleen gebeuren wanneer we CD kunnen overtuigen dat dit voordeel heeft voor hun, lees meeromzet door toegevoegde waarde.

 

Er is dus een aanpassing gedaan aan de software ;) Dat kan je ook duidelijk zien als je nog op de oude versie zit met 2 streams en je moet updaten naar 4 streams. Ookal is het een "verbetering" het is een aanpassing naar I4A.

 

Verder is het wat je stelt wel intressant dat het er altijd al in heeft gezeten. Dan is het opzich best vreemd waarom ze zo lang hebben gewacht deze optie daadwerkelijk te gaan gebruiken. Volgens mij hebben ze het trukje gewoon afgeken van Nova ;)

 

Mij lijkt het eerder dat ze deze update allang geleden hebben gepusht. Om te weten om dit inderdaad zo is zou je een oude kaart moeten oprakelen en kijken hoe de update's daar verlopen. Ik durft te wedden dat op een kaart die een jaar niet geupdate heeft een andere versie dan I43 staat...

 

Misschien is het trouwens mooi om te testen als wanneer een softcam niet cached of je dan bijvoorbeeld 5 streams kan hebben op hetzelfde kanaal zonder freeze's.

 

Dit zou namelijk betekenen dat ze een apparte ID meezenden per kanaal. Waneer je dit ID kan aanpassen zodat het voor elke stream dezelfde wordt ben je ook ineens van de beperking af...

aangepast door WalterS
Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij de aankoop van je smartcard en het aangaan van een abonnement zat er geen limitering op de kaart!

 

Een ieder kon deze dus ongelimiteerd in de zenders van het aangegane abonnement in de prive sfeer ontvangen.

Momenteel werkt dat niet meer zoals het bij de aankoop, daardoor voeld een ieder zich terecht beknot.

 

Vandaar dat ik zeg dat het een onrechtmatige daad is van die firma en het onterecht is om een ieder die daar een abonnement heeft deze beperking op te leggen.

 

Als ze de illigale cardservers er uit willen werken is dat hun goed recht maar niet op de wijze door het duperen van vele klanten in hun kijkgenot binnen een huishouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Maar als je de kaart aan kan passen buiten de software om zou het dus legaal zijn"

 

Dat denk ik wel want je betaald gewoon voor de zenders. Er zou dus een aanpassing van de softcam oid nodig zijn. Of zoals al eerder genoemd een vorm van CHID caching van een groep gebruikers met eenzelfde abonnement.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga nu ruiten ingooien en ben voorzichtig en vermoed het volgende (vermoed)

EU uitspraak

 

op tv berust geen auteursrecht omdat de tv en decoder niets opslaat

her uitzenden ook zonder toestemming is toegestaan

 

ik beschouw card share als heruitzending en is volgens hoogste rechter eu toegestaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Joop1, er zijn op dit moment veel voorbeelden te zien, wat korte termijn winstbejag ons heeft opgeleverd.

Het eerste grote voorbeeld hiervan was Albert Heijn met zijn US dochter.

 

Ook binnen CD zal er intern verschil van mening zijn of men de winst neemt in dit boekjaar, of voor de lange termijn plant.

Wanneer wij als consument aangeven wat wij willen, en (misschien op de eerste plaats) wat wij daarvoor willen betalen, kan men keuzen maken.

Canaaldigitaal luistert wel degelijk, intern zal men zeker doorspreken wat er onder de klanten leeft.

CD zou kunnen overwegen, per adres meerdere kaarten met een volledig pakket ter beschikking te stellen, voor een voor iedereen acceptabel tarief.

 

Het probleem is alleen, dat daarna die kaarten weer doorgegeven worden aan andere huisadressen (korte termijn winstbejag), welke niet tot de contractant behoren, en de opbrengsten weer verwateren.

 

Ik zie zo direkt nog geen pasklare oplossing, maar de oplossing zal van 2 kanten moeten komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier een text uit het EU vonnis

 

6) Reproductiehandelingen als die in zaak C‑403/08, die in het geheugen van een satellietdecoder en op een televisiescherm worden verricht, voldoen aan de in artikel 5, lid 1, van richtlijn 2001/29 genoemde voorwaarden en mogen derhalve zonder toestemming van de betrokken auteursrechthebbenden worden verricht.

 

 

terug te vinden in

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:62008CJ0403:NL:HTML

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Pukje, je hebt het over het TV signaal, dit gaat over een coderingssleutel van een paytv systeem, niet over de beeldinhoud.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joop1, er zijn op dit moment veel voorbeelden te zien, wat korte termijn winstbejag ons heeft opgeleverd.

Het eerste grote voorbeeld hiervan was Albert Heijn met zijn US dochter.

 

Ook binnen CD zal er intern verschil van mening zijn of men de winst neemt in dit boekjaar, of voor de lange termijn plant.

Wanneer wij als consument aangeven wat wij willen, en (misschien op de eerste plaats) wat wij daarvoor willen betalen, kan men keuzen maken.

Canaaldigitaal luistert wel degelijk, intern zal men zeker doorspreken wat er onder de klanten leeft.

CD zou kunnen overwegen, per adres meerdere kaarten met een volledig pakket ter beschikking te stellen, voor een voor iedereen acceptabel tarief.

 

Het probleem is alleen, dat daarna die kaarten weer doorgegeven worden aan andere huisadressen (korte termijn winstbejag), welke niet tot de contractant behoren, en de opbrengsten weer verwateren.

 

Ik zie zo direkt nog geen pasklare oplossing, maar de oplossing zal van 2 kanten moeten komen.

 

Dit zouden ze op kunnen lossen dat de extra kaarten alleen werken als de hoofdkaart zich in een door CD gecertificeerde ontvanger zit aan een netwerk. Deze hoofdkaart is gekoppeld aan de ontvanger met een boxkey. De extra kaarten zijn vrij van boxkey maar hebben de hoofdkaart nodig om te functioneren.

 

Dit betekent dus dat Jan Janssen en de kinderen lekker een simpele decoder houden. Bob de Bouwer zet deze box ergens op zolder en gebruikt zijn eigen apparatuur met de extra kaarten via een netwerk connectie.

 

Je zet cardsharing ook buiten spel want je hebt niets aan de extra kaart zonder de hoofdkaart. Dit betekent dus dat eerst de communicatie tussen de kaarten gecrackt moet worden en vervolgens moeten ze het weer samenvoegen om te sharen. Wanneer je de encryptie key van het protocol tussen de hoofdkaart en extra kaarten regelmatig veranderd valt het niet door te sharen dunkt me...

aangepast door WalterS
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zolang je het maar in een decoder en een ontvanger doet (volgens jouw tekst)

 

Maar reageer nou eens op de discussie zoals die het afgelopen uur is gevoerd!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zouden ze op kunnen lossen dat de extra kaarten alleen werken als de hoofdkaart zich in een door CD gecertificeerde ontvanger zit aan een netwerk.

 

Jij denkt dus echt dat ik nu bij TVV een gecertifieerde ontvanger ga bijkopen om al mijn ontvangers werkende te houden?

 

Ik heb mijn Arion inderdtijd van de Duitse software voorzien omdat hun "brol" maar half werkte, en of ze het maxplusje ondersteunen heb ik mijn twijfels over.

 

Keep on dreaming....

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij denkt dus echt dat ik nu bij TVV een gecertifieerde ontvanger ga bijkopen om al mijn ontvangers werkende te houden?

 

Ik heb mijn Arion inderdtijd van de Duitse software voorzien omdat hun "brol" maar half werkte, en of ze het maxplusje ondersteunen heb ik mijn twijfels over.

 

Keep on dreaming....

 

Eddy Vl

 

Dan ga je toch naar Telenet? Oh nee.. wacht daar moet je ook een door hun gecertificeerde ontvanger nemen. Of wacht Belgacom oh nee ook niet...

 

De minderheid verpest het voor de meerderheid daar ben ik het mee eens. Dat je evt. extra moet betalen is natuurlijk ook niet leuk. Maar je kan iniedergeval je eigen ontvangers blijven gebruiken en dat "brol" hoef je niets mee te doen behalve ingeschakeld te houden.

 

Wat wil je dan? Gesloten kasten zoals op de kabel en IPTV? Ik kies dan toch liever voor zoiets. Ik weet iig wel dat als sharen zo door blijft gaan er echt zo'n systeem gaat komen. Of je moet kunnen abboneren op buitelandse providers...

 

Dit systeem zou trouwens ook kunnen werken met een apparte LNB met een soort van Smartcard.

 

Verder denk ik dat sateliet TV nog een jaartje of 10 heeft. Tegen die tijd zal in heel Europa 4G wel de minimale standaard zijn en dan gaan we lekker via daar TV kijken overal waar we willen. En dit is gewoon IPTV en mooi te controleren en makkelijk binnen landgrenzen te houden met onbeperkte ruimte voor zenders en stukken goedkoper. Geniet maar van de hobby zolang het kan...

aangepast door WalterS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...