greevels Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 (aangepast) Beste mensen de topic hier is lang, heel lang denkt er nu echt iemand dat CD of TVV zijn wijzigingen gaan veranderen omdat er een klein groepje mensen zijn die hier fel op tegen zijn? denk het van niet , , die geven geen krimp dat is toch ook wel te verwachten ze hebben zich nog helemaal niets van deze klachten aangetrokken en zullen dat ook niet gaan doen , of je het nu graag wilt of niet. 16 januari 2012 aangepast door greevels
pukje Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 Beste mensen de topic hier is lang, heel lang denkt er nu echt iemand dat CD of TVV zijn wijzigingen gaan veranderen omdat er een klein groepje mensen zijn die hier fel op tegen zijn? denk het van niet , , die geven geen krimp dat is toch ook wel te verwachten ze hebben zich nog helemaal niets van deze klachten aangetrokken en zullen dat ook niet gaan doen , of je het nu graag wilt of niet. HA hun achterban is hier al heel druk hier in verweer gekomen en zitten in het nauw
greevels Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 HA hun achterban is hier al heel druk hier in verweer gekomen en zitten in het nauw Nog niks van gemerkt , verwacht je dat ze gaan zwichten dan ?
pukje Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 ze gaan op hun kont einde verhaal CD 1.EU gerechtshof heeft alle poten onder hun kont weggeslagen 2.Cardshare is toegestaan enz enz
Gast catw Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 De verkoper bestaat alleen als er kopers zijn en ontevreden klanten is een nagel aan de doodskist van de verkoper, met andere woorden die firma zal duidelijk naar de klanten moeten luisteren om hun bestaansrecht te blijven behouden. Als iedereen een vrijgemaakt kaartje aanvraagt en hun abonnement opzegt is er geen bestaansrecht meer voor die gasten, en zoals ze nu bezig zijn gun ik hen dat van harte, pech voor de werknemers die door de inkrimping hun baan de mist in zien gaan. Zoals het nu gaat zou het personeel maar in overleg met de ondernemingsraad, als ze die hebben, moeten gaan overleggen om de geldwolven terug te fluiten en een procede te zoeken om de klanten weer voor hun te winnen. Alleen dan zullen ze weer een bestaansrecht kunnen gaan opbouwen, nu hebben ze nog een paar aanhangers die een hondenkar voortduwen.
Sjattuh Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 CD is al een paar jaar bezig met pogingen dit sharen tegen te gaan. Ik, als ik het me goed herinner, heb via vrouwlief in 2008 ongeveer een abbo bij CD in Noorwegen afgesloten. Kaart, receiver, schotel en LNB voor een leuk prijsje. Echter nu komt het punt, deze kaart was receiver gebonden. e.o.a. unieke code van de receiver zat gekoppeld aan de kaart en zodoende werkte de kaart alleen op die receiver. Nu hebben wij die blokkade eraf gekregen (ofwel door een nieuwe kaart te ontvangen of zij hebben dat anders gedaan, ik kan het me niet meer herinneren) na een hoop gedreig en gezeur dat wij tussen NL, TR en NO reizen en dus niet telkens die specifieke receiver konden meeslepen, maar dat terzijde. CD, is er om de e.o.a. reden een paar maanden later vanaf gestapt en hebben de kaarten weer gewoon vrij gegeven. Weet iemand waarom zij hier toen zo snel weer mee gestopt zijn? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Sjattuh Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 De verkoper bestaat alleen als er kopers zijn en ontevreden klanten is een nagel aan de doodskist van de verkoper, met andere woorden die firma zal duidelijk naar de klanten moeten luisteren om hun bestaansrecht te blijven behouden. Als iedereen een vrijgemaakt kaartje aanvraagt en hun abonnement opzegt is er geen bestaansrecht meer voor die gasten, en zoals ze nu bezig zijn gun ik hen dat van harte, pech voor de werknemers die door de inkrimping hun baan de mist in zien gaan. Zoals het nu gaat zou het personeel maar in overleg met de ondernemingsraad, als ze die hebben, moeten gaan overleggen om de geldwolven terug te fluiten en een procede te zoeken om de klanten weer voor hun te winnen. Alleen dan zullen ze weer een bestaansrecht kunnen gaan opbouwen, nu hebben ze nog een paar aanhangers die een hondenkar voortduwen. En dan blijven dus 2 vragen staan: a. Hoeveel klanten zullen zij daadwerkelijk verliezen door deze actie en wat voor percentage is dat van hun klantenbestand? Ik denk echt dat dat verwaarloosbaar is. b. Als ze straks de ballen vinden om een stap verder te gaan en echt de grote jongens aan te pakken hoeveel klanten gaan ze er dan bij krijgen? En ik denk dat dit wel eens heel erg veel kan zijn. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
meijelsat Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 Ik vraag of kan misschien een speciaal provider voor Linux ontvangers die CCcam met smart card gebruiken, voor Benelux om vrijheid voor kijkers en goedkoper aanbieden alle pakketten zoals CDS + TVV. Is dat goed idee of niet? Groetjes Jan (Meijelsat) Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S
Eddy VL Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 Dan ga je toch naar Telenet? Oh nee.. wacht daar moet je ook een door hun gecertificeerde ontvanger nemen. Of wacht Belgacom oh nee ook niet... Voor de invoering van hun maatregel, werkte hier alles perfekt. Nu zit ik met een ontvanger die zapproblemen geeft, en als ik de 4de aanzet heeft die na verloop van tijd freeze's en blokkeringen. En als ik nu 118 € aan TVV geef kan ik terug kijken... mét de verdere beperkingen. Als ik dat niet doe kan ik naar 3 ontvangers kijken. Dat hebben ze elders ook voor vergelijkbare prijs. Met hetgeen ik de laatste tijd uitgegeven heb aan die maffiabende, sorry voor de term, kan ik ruim 6 jaar 3 decoders huren bij Belgacom. Denk maar niet dat ik nog niet gerekend heb. En als ik terug wat door het werk hier ben, dan denk eraan om de aansluitingen van mijn home-netwerkje wat dichter bij de TV's te leggen. En het boortje om in mijn TVV kaartje de lettertjes mafia te boren ligt ook klaar. Als ze het echt terug willen komen ze het maar halen. Of moeten ze alleen de software terughebben... Wel ze mogen dat dan zelf uit een van die gaatjes halen. Voila, kennen ze ook mijn mening over dit bedrijf van onbekwamen. Eddy Vl
Gast catw Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 En dan blijven dus 2 vragen staan: a. Hoeveel klanten zullen zij daadwerkelijk verliezen door deze actie en wat voor percentage is dat van hun klantenbestand? Ik denk echt dat dat verwaarloosbaar is. b. Als ze straks de ballen vinden om een stap verder te gaan en echt de grote jongens aan te pakken hoeveel klanten gaan ze er dan bij krijgen? En ik denk dat dit wel eens heel erg veel kan zijn. Dat is een goede, zelf ben ik bezig om een ieder die ik ken met satelliet ontvangst te informeren over de beperkingen, enkele daarvan wisten dat niet eens maar die hadden één of twee receivers, nu ze het weten bellen die ook verder naar hun bekenden (zo verkrijg ik een olivlek). Maar "die firma" moet inderdaat anderen aanpakken dan de gewone gezinnen die eventueel een groter huishouden hebben. En als ze het aandurven moeten ze de mensen achter de cardservers gaan aanpakken maar ik heb nu de indruk dat ze dat niet eens aandurven vanwege de bijkomende kosten.
virtua Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 Is er nu eigenlijk al eens iemand, waarvan het abbo is afgesloten, die actie onderneemt? Er zijn toch al genoeg mensen die hulp hebben aangeboden zoals michel en joop en het idee om een fonds op te richten. Wie durft? Of zijn julie inderdaad niet zo clean? CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!
rommelaar Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 (aangepast) Ik heb dit hele topic gevolgd en ook af en toe gereageerd. Lees in heel het topic over abonnees van CD die zichzelf benadeeld voelen. Ik kan alleen maar eerlijk zijn en hier neer schrijven dat ik tot nu aan toe nog geen enkele last heb gehad van de maatregel.Het is dat ik er veel over heb gelezen anders had ik het niet eens geweten.Denk dat dit met alle huis tuin en keuken abonnees zo is die gewoon met hun goedgekeurde ontvangertjes naar hun filmpje zitten te kijken. Daarom denk ik dat we over het topje van de ijsberg praten.Of ben ik de enige die er niets van merkt? Gebied me wel te dat het huis hier niet vol staat met ontvangst apparatuur. Let wel dat ik uit solidariteit ook de brieven heb verstuurd hoor!!! 16 januari 2012 aangepast door rommelaar Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
joop001 Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 Beste mensen, Even een paar reacties. Ten eerste tav Ceesv. CeesV wat jij stelt lijkt redelijk. Echter is dat geenszins. De reden is dat CD/TVV/M7 een beperking doorvoert die er niet was, nooit is aangegeven of wat dan ook dat je daar rekening mee moest houden. De mededeling dat men alleen gecertificeerde ontvangers ondersteunt vind ik prima. Echter is het woord ondersteunen niet meer of minder de mededeling dat men van andere ontvangers niets kan zeggen over de werking oid. Het mag geenszins betekenen dat men vervolgens zodanige technische wijzigingen gaat doorvoeren in uitzendtechniek of coderingstechniek dat niet gecertificeerde ontvangers niet meer naar behoren werken. Dit doordat men volgens een gestandaardiseerde de uitzendingen stelt te verzorgen. Nu de niet gecertificeerde ontvangers conform de gestandaardiseerde uitzend/ontvangst normen werken kan men daar niets over stellen, niks anders dan dat men die ontvangers niet kent. Dus dat wat betreft de termen gecertificeerd en ondersteuning. Zoals al gezegd heeft CD/TVV/M7 door te wijzen op het bestaan van een specifieke versie oscam en cccam versie ter opwaardering van de kaart en daar een vrij gedaitelleerde handleiding te geven voor het vinden en het gebruiken daarvan impliceert een grote verantwoordelijkheid van CD/TVV/M7. Welk naar ik aanneem nog niet in alle hevigheid is ervaren of doordacht is aangegaan, maar thans wel een feit is geworden. Waarmee men eigenlijk gelijk ook heeft aangegeven dat linux apperatuur een door hen geaccepteerd verschijnsel is. Een ander punt is dat een bedrijf nooit en te nimmer zo mag handelen als nu wordt gedaan door deze partij. Mijn uitspraak dat deze handelspraktijk aangeduid kan worden als een oneerlijke handelspraktijk komt niet uit de lucht vallen. Aan allen, Dat niemand reageert verbaasd mij niet zozeer. Dit heeft te maken met een zekere angst voor financiele schade, de huidige economische omstandigheid en het nodige slagen van het dreigent (ongefundeerd overigens) taal gebruik van CD/TVV/M7. Valt dit mensen kwalijk te nemen? Nee. Maar zij moeten zichzelf beseffen dat zij zichzelf ernstig te kort doen. Dus moeten wij nu gewoon verder met de wegen te bewandelen die we reeds zijn ingeslagen.
XC90 Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 De verkoper bestaat alleen als er kopers zijn en ontevreden klanten is een nagel aan de doodskist van de verkoper, met andere woorden die firma zal duidelijk naar de klanten moeten luisteren om hun bestaansrecht te blijven behouden. Als iedereen een vrijgemaakt kaartje aanvraagt en hun abonnement opzegt is er geen bestaansrecht meer voor die gasten, en zoals ze nu bezig zijn gun ik hen dat van harte, pech voor de werknemers die door de inkrimping hun baan de mist in zien gaan. Zoals het nu gaat zou het personeel maar in overleg met de ondernemingsraad, als ze die hebben, moeten gaan overleggen om de geldwolven terug te fluiten en een procede te zoeken om de klanten weer voor hun te winnen. Alleen dan zullen ze weer een bestaansrecht kunnen gaan opbouwen, nu hebben ze nog een paar aanhangers die een hondenkar voortduwen. Het zou wel jammer zijn als dit onwaarschijnlijke scenario plaats zou vinden. Immers kunnen wij dan geen nederlandse zenders meer ontvangen en moeten we toch naar upc/ziggo/kpn. CD zal niet uit blijven zenden als ze dat niet meer winstgevend/kostendekkend kunnen doen. Het bestaansrecht van CD staat niet ter discussie..... zolang er geen concurrentie op de sat is.
XC90 Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 Ik vraag of kan misschien een speciaal provider voor Linux ontvangers die CCcam met smart card gebruiken, voor Benelux om vrijheid voor kijkers en goedkoper aanbieden alle pakketten zoals CDS + TVV. Is dat goed idee of niet? Heel goed idee. Er zijn ook al een behoorlijk aantal van dit soort ondernemingen: Wij noemen ze meestal payservers. Wat zou de juridische status zijn als payservers eigen kaartjes uit gaan geven zodat je helemaal geen abo bij CD nodig hebt? Dat je "toevallig" met dit kaartje ook de CD kanalen, en een heleboel andere, kunt ontsleutelen is alleen maar meegenomen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen