Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

 

Ermee weg komen kunnen ze ook niet . Op eigen houtje iemand schuldig verklaren zonder gerechtelijk tussenkomst .

 

Ook al bied iemand betaalde lijntjes online aan , kunnen ze die kaarten nog niet blokkeren . Eerst klacht , onderzoek , huiszoekingen e de daarbij gaande inbeslagname's ( ook de bewuste kaart dus ) enz . Dit heet de rechtstaat , en ook daar staat tense en CD niet boven ! .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: Devrim
Zolang CDS geen legaal bewijsmateriaal heeft zullen ze niks kunnen uithalen. Ze zullen je hoogstens gewoon afsluiten, of ze die bewijzen nou illegaal hebben verkregen of niet. Zodra het bij de rechter komt zouden ze natuurlijk wel legaal verkregen bewijsmateriaal moeten hebben, maar aangezien daar geen van beide partijen geen zin in hebben (legaal bewijs vs financiën) zal het bij een afsluiting eindigen.

Oh nee, wat mij betreft niet, ik heb een rechtsbijstand verzekering en die heb ik al voor meer zaken goed gebruikt en dat zal ik bij afsluiting door CD niet laten.


Ik denk dat CDS het recht heeft om jou af te sluiten. Ze mogen immers zelf beslissen aan wie ze hun diensten verlenen en aan wie niet. In hun algemene voorwaarden oid zal vast wel staan dat ze het contract mogen verbreken en dan kan jij zeuren wat je wilt maar ze sluiten je niet meer aan. Voor CDS is illegaal verkregen informatie genoeg om je af te sluiten.

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smoking

Ermee weg komen kunnen ze ook niet . Op eigen houtje iemand schuldig verklaren zonder gerechtelijk tussenkomst .

Ook al bied iemand betaalde lijntjes online aan , kunnen ze die kaarten nog niet blokkeren . Eerst klacht , onderzoek , huiszoekingen e de daarbij gaande inbeslagname's ( ook de bewuste kaart dus ) enz . Dit heet de rechtstaat , en ook daar staat tense en CD niet boven ! .




Ze verklaren ook niemand schuldig. Ze ontzeggen je gewoon toegang tot hun dienst. Iets wat hun volste recht denk ik is. (Zolang ze je abbo geld deels maar terug betalen)

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Devrim
Origineel bericht van: SnijdeA
Oh nee, wat mij betreft niet, ik heb een rechtsbijstand verzekering en die heb ik al voor meer zaken goed gebruikt en dat zal ik bij afsluiting door CD niet laten.


Ik denk dat CDS het recht heeft om jou af te sluiten. Ze mogen immers zelf beslissen aan wie ze hun diensten verlenen en aan wie niet. In hun algemene voorwaarden oid zal vast wel staan dat ze het contract mogen verbreken en dan kan jij zeuren wat je wilt maar ze sluiten je niet meer aan. Voor CDS is illegaal verkregen informatie genoeg om je af te sluiten.

Ik weet absoluut zeker dat CD dat recht niet heeft, aangezien ik heb betaald voor een service en ik niet aan sharing doe.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat denk ik dus ook.

 

Men kan niet op eigen houtje zomaar kaarten gaan uitschakelen en permanent blokkeren zonder dat daar enige vorm van recht gesproken is.

 

Ze maken daarmee wel jouw aankoop (de smartcard van +/- 70 euro + 19,95 (?) registratiekosten) waardeloos en dit alles terwijl de methode waarmee men naar eigen zeggen de illegale handeling heeft vastgesteld naar mijn mening gewoon haast wel computervredebreuk moet zijn.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: Devrim
Origineel bericht van: SnijdeA
Oh nee, wat mij betreft niet, ik heb een rechtsbijstand verzekering en die heb ik al voor meer zaken goed gebruikt en dat zal ik bij afsluiting door CD niet laten.


Ik denk dat CDS het recht heeft om jou af te sluiten. Ze mogen immers zelf beslissen aan wie ze hun diensten verlenen en aan wie niet. In hun algemene voorwaarden oid zal vast wel staan dat ze het contract mogen verbreken en dan kan jij zeuren wat je wilt maar ze sluiten je niet meer aan. Voor CDS is illegaal verkregen informatie genoeg om je af te sluiten.

Ik weet absoluut zeker dat CD dat recht niet heeft, aangezien ik heb betaald voor een service en ik niet aan sharing doe.



Onverminderd het bepaalde in de artikelen 7 en 8 van deze Voorwaarden, kan
CanalDigitaal, naar eigen keuze, haar verplichtingen jegens de Klant, uit het
Abonnement of anderszins, opschorten of het Abonnement met onmiddellijke
ingang opzeggen, middels een schriftelijke kennisgeving, indien:
a) de Klant is overleden;
B) de Klant een of meerdere verplichtingen uit hoofde van het Abonnement,
deze Voorwaarden of enige andere rechtsverhouding (waaronder de
Inschrijving als bedoeld in artikel 14 e.v.) met CanalDigitaal niet nakomt en
de Klant deze tekortkoming, indien deze voor herstel vatbaar is, niet herstelt
binnen 30 dagen nadat hij daarop door CanalDigitaal is gewezen;
c) het faillissement, de surséance van betaling of deelname aan een
schuldsaneringsregeling van de Klant is aangevraagd of de Klant een
buitengerechtelijk akkoord treft met zijn crediteuren; beslag is gelegd op een
of meerdere vermogensbestanddelen van de Klant of sprake is van andere
omstandigheden op grond waarvan CanalDigitaal vermoedt dat de Klant zijn
(betalings)verplichtingen jegens CanalDigitaal niet langer zal nakomen;
d) CanalDigitaal niet langer in staat is om de zenderpakketten of onderdelen
daarvan via de satelliet door te geven c.q. de ontvangst daarvan te
bewerkstelligen, ongeacht de reden daarvan;
e) in redelijkheid van CanalDigitaal niet langer gevergd kan worden het Abonnement met de Klant voort te zetten.


11. Bij voortijdige beëindiging van een Abonnement vóór het verstrijken van
de overeengekomen periode, ongeacht de reden of wijze van beëindiging,
is CanalDigitaal gerechtigd per direct de resterende abonnementsgelden
voor de overeengekomen duur van het Abonnement in rekening te brengen,
vermeerderd met eventuele extra door haar gemaakte kosten in verband
met de beëindiging (afsluitingskosten, incassokosten, schadevergoeding
bruikleenapparatuur etc.). De Klant is gehouden de in rekening gebrachte
bedragen binnen de op de factuur vermelde termijn te voldoen per acceptgiro,
automatische incasso of anderszins

53. Op de door de Klant uit hoofde van zijn Abonnement/Inschrijving ontvangen
televisieprogramma’s en de gebruikte encryptiesoftware rusten intellectuele
eigendomsrechten. De programma’s mogen alleen in Nederland en in de
privé-sfeer van de Klant worden ontvangen. Iedere andere bestemming of
ieder ander gebruik van de programma’s en/of encryptiesoftware en/of het
signaal – daaronder begrepen het kopiëren, verhuren, uitlenen, gecodeerd of
ongecodeerd doorzenden (aan bijvoorbeeld andere huishoudens), het bewerken
van de encryptie, het commercieel delen van de smartcard (cardsharing)
en de vertoning in het openbaar (waaronder bioscoopvertoning, televisie-
uitzending, vertoning in verenigings- of schoolverband, cafés, restaurants,
gemeenschappelijke ruimtes) – is, behoudens wettelijke uitzondering, zonder
toestemming van de rechthebbenden verboden en wettelijk strafbaar gesteld.
54. Het is de Klant niet toegestaan om verveelvoudigingen en/of signalen - ongeacht
de gebruikte techniek - van televisieprogramma’s die uit hoofde van een
Abonnement/Inschrijving worden ontvangen, op welke wijze deze ook gemaakt
zijn, op enigerlei wijze te bewerken, exploiteren, aan of met derden door te
geven of te delen of in openbare gelegenheden te vertonen.
55. Bij overtreding van een van de artikelen 53 en/of 54 verbeurt de Klant
aan CanalDigitaal een terstond opeisbare boete van € 1.000,-, telkens
per overtreding alsmede per dag dat de overtreding voortduurt c.q. heeft
voortgeduurd, onverminderd het recht van CanalDigitaal om in voornoemde
gevallen de volledige schade die zij daardoor lijdt op de Klant te verhalen.

Uit de algemene voorwaarden van CanalDigitaal

Je kan dit natuurlijk gaan uitvechten bij de rechter, als je daar zin in hebt

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog niet overleden.

Ik kom mijn verplichtingen na.

Ik heb geen betalings achterstand oid.

CD is nog prima in staat om te leveren.

Er kan nog steeds redelijk gevergd worden dat CD  mijn abonnement voortzet.

Alles wat je opnoemt is op mij niey van toepassing.

Dus CD heeft nog steeds niet het recht om mijn kaart te blokkeren, mochten ze dat willen.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Ik ben nog niet overleden.
Ik kom mijn verplichtingen na.
Ik heb geen betalings achterstand oid.
CD is nog prima in staat om te leveren.
Er kan nog steeds redelijk gevergd worden dat CD  mijn abonnement voortzet.
Alles wat je opnoemt is op mij niey van toepassing.
Dus CD heeft nog steeds niet het recht om mijn kaart te blokkeren, mochten ze dat willen.


" e) in redelijkheid van CanalDigitaal niet langer gevergd kan worden het Abonnement met de Klant voort te zetten."

Is een juridische voorwaarde en kan veel kanten opgaan. CDS zal zich dan ook daarop beroepen. Ga je richting een rechtszaak heb je natuurlijk de kans dat je niet alleen CDS op je dak hebt maar ook tientallen andere providers.

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nogmaals. Canaldigitaal kan niet zomaar een abonnement uitschakelen omdat ze 'vermoeden' dat er mee geshared wordt.

 

Komt dat voor een rechtbank zal de rechter het belang van een consument vrijwel altijd zwaarder wegen dan het commercieel belang van een bedrijf.

 

Zeker als Canaldigitaal op allerlei 'shady' manieren aan de kaartgegevens is gekomen en daarnaast waarschijnlijk ook niet eens kan bewijzen dat er illegale handelingen mee gedaan zijn.

 

Dat soort rechtszaken zijn openbaar en ik kan niet wachten op de dag dat er eentje dient. Dan zit ik op de bank om de uitleg van Canaldigitaal te horen, ofwel de uitleg hoe ze aan die kaartgegevens zijn gekomen.

 

Wie gaat er mee? wink

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb deze brief ook ontvangen (exact dezelfde )

heb een paar vraagtekens :

Ben ik verantwoordelijk voor het hacken van mijn kaart of zijn zij dat?

CD biedt wel weer een nieuw abonnement aan op kosten van wie?

Hoe komt CD aan deze gegevens ?

 

Origineel bericht van: Codx
Vandaag heb ik dit plaatje ontvangen via msn. Het is een kopie van een brief die iemand heeft ontvangen nadat zijn kaart is uitgezet. Omdat het een via via verhaal betreft kan ik niet zeggen in hoeverre de informatie die ik kreeg op waarheid berust.

 

Ik heb het plaatje aangepast omdat er datums in stonden en het IP adres en smartcardnummer niet goed gemaskeerd waren.

 

Allereerst valt op dat het Canal Digitaal logo verkeerd op de brief gedrukt staat. Er zit ongeveer een maand tussen het uitzetten door canaldigitaal en ontvangen van de brief (was afteleiden uit de datum) Verder vind ik het verdacht dat ze wederom aanbieden een nieuw abonnement aan te gaan.

 

Ik vraag me dus af of de brief echt is. Zijn er mensen die zo'n zelfde brief ontvangen hebben?

 

Ik besef mij dat dit bericht wellicht wat klamme handjes veroorzaakt bij sommige. Toch zou ik aanraden de komende tijd niet op forums te ruilen met een CD/TVV kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Nogmaals. Canaldigitaal kan niet zomaar een abonnement uitschakelen omdat ze 'vermoeden' dat er mee geshared wordt.

Komt dat voor een rechtbank zal de rechter het belang van een consument vrijwel altijd zwaarder wegen dan het commercieel belang van een bedrijf.

Zeker als Canaldigitaal op allerlei 'shady' manieren aan de kaartgegevens is gekomen en daarnaast waarschijnlijk ook niet eens kan bewijzen dat er illegale handelingen mee gedaan zijn.

Dat soort rechtszaken zijn openbaar en ik kan niet wachten op de dag dat er eentje dient. Dan zit ik op de bank om de uitleg van Canaldigitaal te horen, ofwel de uitleg hoe ze aan die kaartgegevens zijn gekomen.

Wie gaat er mee? wink

Mvg,

Michel



Het mag misschien niet maar ze kunnen het wel want wie gaat die rechtszaak aan? Ik denk dat niemand zin heeft om CDS voor de rechter te slepen als ze bezig zijn met cardsharing. 1 foutje en je hangt. Wie durft CDS aan te klagen met de kans dat CDS je smartcard gewoon kan uitlezen en dus mogelijk kan detecteren dat je een bepaalde software gebruikt op je receiver. Ik denk dat er niet veel mensen zijn die dat lef hebben

Mijn tip: Ben je gepakt, leg je erbij neer anders zal je je alleen maar meer en meer de problemen in werken

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik weet niet of je een rechtsbijstandverzekering hebt, maar die zou ik onmiddellijk inschakelen en canaldigitaal laten aanschrijven voor het niet leveren van een dienst waarvoor betaald is en het uitschakelen en het daarmee waardeloos maken van jouw eigendom (je smartcard) en ze daarmee aansprakelijk stellen voor alle daaruit voortvloeiende kosten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik weet niet of je een rechtsbijstandverzekering hebt, maar die zou ik onmiddellijk inschakelen en canaldigitaal laten aanschrijven voor het niet leveren van een dienst waarvoor betaald is en het uitschakelen en het daarmee waardeloos maken van jouw eigendom (je smartcard) en ze daarmee aansprakelijk stellen voor alle daaruit voortvloeiende kosten.

Mvg,

Michel



De smartcard en overige toebehoren, alsmede het daarvan gemaakte gebruik, zijn voor rekening en risico van de Klant.


Is je eigen risico, daar ben je als klant mee akkoord gegaan.
Veel succes zul je dus niet hebben

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat slaat nergens op. Als canaldigitaal jouw kaart uitschakelt en niet meer aan wil schakelen, maken ze daarmee bewust die kaart waardeloos.

 

Dat kan nooit voor jouw risico zijn. Zeker als je niets fout gedaan hebt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS heeft vermoedelijk het recht het contract te beeindigen als ze kunnen bewijzen dat hun kaart misbruikt wordt. Dat zal ook in de voorwaarden staan maar dat is het punt juist. Ze bewijzen niks het blijft bij een beschuldiging.

 

Wat mij vooral verbaasde toen ik de brief voor het eerst las, is dat ze aanbieden opnieuw een abonnenment aan te te gaan. Dus als je een zak geld meebrengt is het weer in orde en dat is toch dubieus. Dat was mede de reden dat ik mij afvroeg of deze brief wel echt was.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...