Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

<< Oldebroek (en gelijkdenkenden),

 

Kan je aan mij en anderen onderbouwen waarom mijn stelling wel erg kort door de bocht is? Zou je dan tevens onderbouwd willen aandragen welke dingen wij onterecht claimen als recht? >>

 

Ik denk dat ieder normaal normaal denkend persoon zich er wel terdege van bewust is dat het smartcardsysteem zoals cd gebruikt altijd al bedoeld is geweest om samen met elke ontvanger een geldige kaart te gebruiken, dat ze intern sharen gedoogd hebben is alleen maar een (gratis)voordeel waar vele huishoudens gebruik (en ook veel misbruik)van hebben gemaakt(en in de loop der tijd een hoop centjes mee hebben gespaard). Wees blij dat ze deze maatregelen niet eerder hebben genomen. Wat betreft het ondersteunen van gecertificeerde ontvangers (die hebben trouwens geen last van de 4 chid beperking- hun topmodel kan kan niet meer dan 2 opnemen 1 kijken tegelijk)dat is toch wel heel normaal gedrag bij de meeste providers-geen goedgekeurde ontvanger dan is het doeg bekijk het maar. Helpen ze zoals nu klanten met een niet goedgekeurde ontvanger toch op weg dan moeten ze dat volgens jouw onbeperkt blijven doen forever, zoiets kun je toch niet echt menen? Ik ben echt bang dat een hoop trammelant dingen alleen maar erger gaat maken en daar zit ik echt niet op te wachten. (ik heb geen alternatieven om nederlandse tv te kijken)

Groet: Jaap

 

 

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waar die firma nu mee bezig is valt totaal niet te begrijpen, ze jagen de betalende klanten op extra kosten en voor eventuele nieuwe klanten beperken ze alles.

 

Deze vreemde stuiptrekkingen zijn volkomen vreemd aan het tegengaan van de malafide servers omdat ze de betalende en eerlijke klanten daar nu dwingen naar toe te gaan door alle beperkingen die ze heel vreemd en onterecht doorvoeren.

Het neemt nu een vorm aan van een dier dat de brandende stal weer wil inlopen.

 

Lees je iets op hun site is het na een paar uur niet meer te vinden of geheel anders (niet prettig als klant)!

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ieder normaal normaal denkend persoon zich er wel terdege van bewust is dat het smartcardsysteem zoals cd gebruikt altijd al bedoeld is geweest om samen met elke ontvanger een geldige kaart te gebruiken, dat ze intern sharen gedoogd hebben is alleen maar een (gratis)voordeel waar vele huishoudens gebruik (en ook veel misbruik)van hebben gemaakt(en in de loop der tijd een hoop centjes mee hebben gespaard).

 

In 2006 stond in de folder van TVV dat ontvangst van meerdere kanalen mogelijk was met TVV.

En toen was er géén sprake van een 2de kaart, die is pas in maart 2007 gekomen.

 

Meerdere ontvangers was toen enkel mogelijk met Smartwii of gelijkwaardig... en toen was dat blijkbaar

een goeie oplossing als argument om bij de concurrentie klanten weg te halen.

 

Nu de concurrentie ook meerdere ontvangers kan leveren vervalt dit en willen ze plots ook zelf kaartjes verkopen.

 

Je kan niet eerst de Smartwi als oplossing geven en na verloop van tijd de kraan dichtdraaien omdat je liever extra kaarten verkoopt.

Je verandert wel degelijk het aanbod... zonder dit zelfs maar ook ergens te vermelden.

 

Verder is er een groot verschil tussen het niet ondersteunen van "niet gecertifiëerde ontvangers", en het beperken van de mogelijkheden

en het zorgen voor ontvangstproblemen in deze laatste, met de bedoeling om het gebruiksgemak zodanig te beperken dat ze niet meer

kunnen dan hun eigen Kl**e ontvangers. Dit alles met de bedoeling van hun eigen webshop te doen draaien.

 

In de folders van TVV staat ook nergens meer vermeld:

 

Vrije keuze in hardware!

 

TV VLAANDEREN is de enige provider van digitale televisie waarbij u ook third-party ontvangers en andere hardware kan gebruiken. U bent niet verplicht onze gecertificeerde hardware te gebruiken om van TV VLAANDEREN te kunnen genieten. U bepaalt volledig zelf hoeveel u wenst te betalen voor uw hardware en wat deze moet kunnen. U dient er alleen op te letten dat uw ontvanger compatibel is met de TV VLAANDEREN smartcard. TV VLAANDEREN biedt daarom ook gecertificeerde hardware aan tegen uiterst voordelige prijzen. Hiermee bent u steeds volledig zeker van ontvangst van TV VLAANDEREN.

 

 

Dit is gewoon concurrentievervalsing, en de volgende stap naar koppelverkoop...

Dus 1 kaart TVV + 1 ontvanger van TVV + 1 abo

2 kaarten TVV + 2 ontvangers TVV + 2 abo's

 

Je mag er donder op zeggen dat binnen de kortste keren het aantal te bekijken kanalen op 2 of zelfs 1 zal staan. En alle dreamboxen en Clarketech of VU kunnen volgens TVV naar de kliko...

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smartwi zullen ze straks ook wel als malafide cardsharing gaan bestempelen, hebben ze gegarandeerd eerder als zijnde de mogelijkheid voor meerdere ruimtes in de huiselijke kring aanbevolen.

 

Maar ja een nachtmerrie kan ook vergaan alleen het management wat ze nu hebben is meer dan ellende, of zouden ze daar zelf ook (te laat) achter komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oldebroek,

 

ik vind jouw kwalificatie ieder weldenkend mens wel zeer amategend. Daarnaast neem je nog geeneens de moeite om een weloverwogen reactie te geven in deze discussie. Zoals al veel vaker gezegd en bewezen in deze door mij, kunnen de tegenstanders van ons ageren tegen de maatregel van CD/TVV/M7 dus niets anders dan schimpen en schampen jegens ons. Ik had goede hoop dat jij een beter onderbouwde reactie kon leveren dan deze.

 

Nogmaals nergens in de Alg. Voorw. is iets vermeld dat ons verlangen doet kwalificeren als onredelijk. Sterker de woordvoerder van het bedrijf zelve geeft al aan dat het een redelijk verlangen is. Alleen vazalen en ondenkenden durven de moed aan te grijpen om ons verlangen als onredelijk te bestempelen. Welk doel streef je eigenlijk hiermee na? Snap dat in het geheel niet. Terwijl ik toch echt niet de domste ben hierin.

 

Dat je een ontvanger die technisch gezien als achterhaald kan worden betiteld moet aanduiden als hun topmodel maakt al duidelijk waarom mensen dus voor een ander type ontvanger kiest. Nee je bent er niet in geslaagd om een redelijk iets neer te zetten. Met deze reactie heb je in ieder geval wel heel duidelijk gemaakt dat ons verlangen heel redelijk is en dus een streven waard is om na te streven.

 

Ben overigens wel benieuwd welk doel/agenda je nastreeft.

 

Dus inderdaad zoals de Beek zegt ontopic verder nadat je hopelijk wel de beleefdheid heb om fatsoenlijk mijn vraagstelling te beantwoorden.

 

Mensen die een rechtsbijstand hebben, jullie wil ik nogmaals oproepen om daar gebruik van te maken. In het geval hulp nodig is bij het onderbouwen van de klacht en dus de reden om hen in te schakelen ik ben zeker bereid om hierbij te helpen. (kost niks is gratis zonder verborgen agenda oid).

 

Vriendelijke groeten,

Joop

 

Du

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mag deze thread gesloten worden of op m'n minst verplaatst. Enige nieuwswaarde heeft het niet meer. Alleen maar gezeur en alle standpunten zijn al 10 maal herhaald. M7 trekt zijn eigen plan en daar gaan jullie niks aan veranderen. Wees blij dat er een alternatief is in de vorm van paysharing en laat M7/CD/TVV maar verrekken.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Codx,

 

Hetgeen je daar stelt is voor velen een no go. Om dan deze thread te willen verplaatsen/sluiten omdat jij vindt dat er een alternatief is geeft denk ik aan wat jouw mening en houding is in deze. Echter dat is de jouwe en die kan/mag je niet opleggen aan een ander. Gezien het feit dat je reageert en de velen die deze thread nog steeds volgen, geeft denk ik meer dan terecht aan dat deze plaats terecht is en nog steeds actueel is. Hoe onwelgevallig deze thread voor verschillenden mag zijn om welke reden dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joop001, is dat voor velen een no go of voor jou? Je schrijft letterlijk pagina's vol, reageert op alles en iedereen en je langdradig geschreven teksten verkondingen vooral jou mening en niet die van een ander. Het enige wat ik je voorlopig zie bereiken is irritatie bij lezers.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joop001, is dat voor velen een no go of voor jou? Je schrijft letterlijk pagina's vol, reageert op alles en iedereen en je langdradig geschreven teksten verkondingen vooral jou mening en niet die van een ander. Het enige wat ik je voorlopig zie bereiken is irritatie bij lezers.

 

Ik wil nu niet rottig doen maar hetgene mij irriteert zijn reacties zoals de uwe eigenlijk.

Dan lees ik liever Joop zijn langdradige maar goede posts dan die van u op deze manier.

Sorry hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik geloof zelf niet dat er een oplossing gaat komen. Ik heb diverse reacties van Kamerfracties ontvangen die het helemaal met ons eens zijn (SP, PVDA, D66), en het handelen van CanalDigitaal veroordelen, maar claimen geen Kamermeerderheid te zien en ook de minister niet welwillend is om in te grijpen op de telecom markt.

 

Er wordt letterlijk geschreven dat de minister kennelijk de belangen van de consument op de 2e plaats zet.

 

Ook de consumentenorganisaties zoals de consumentenbond, kassa, radar e.d. vinden het kennelijk niet interessant.

Er is niemand bereid een proefproces te starten.

 

Dan houd het volgens mij toch wel een heel eind op.

 

Ik denk persoonlijk langzamerhand dat als je naar meerdere zenders wilt kijken en op meerdere zenders wilt opnemen, er meer brood zit in 'iemand' die een softcam schrijft waarmee je dat kunt kijken, wat je aanbied. Zo zou je bijvoorbeeld jouw familiepakket+HD geheel legaal kunnen delen met andere familiepakket+HD abonnees. Zitten er in die club minimaal 8 deelnemers, kan je die zenders ongelimiteerd opnemen en kijken en daar krijgt CanalDigitaal juridisch geen speld tussen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik me aan irriteer is het taalgebruik van Joop. Een paar voorbeelden:

 

ik vind jouw kwalificatie ieder weldenkend mens wel zeer amategend.

Als je dan graag moeilijke woorden wil gebruiken, doe het dan goed. In dit geval is het aanmatigend en niet amategend.

 

Zoals al veel vaker gezegd en bewezen in deze door mij

Hieruit getuigt wat mij betreft wel een erg groot gevoel van zelfgenoegzaamheid die al meerdere keren op deze manier naar voren werd gebracht.

 

Alleen vazalen en ondenkenden durven de moed aan te grijpen om ons verlangen als onredelijk te bestempelen.

Ook dit soort woorden (vazalen) worden erg vaak door Joop gebruikt, waarmee we voor mijn gevoel weer terug zijn in de middeleeuwen.

 

Joop, één welgemeend advies: Probeer de zaken wat normaler en eigentijdser op papier te zetten. Dat maakt meer indruk dan woorden te gebruiken die: 1. fout worden geschreven en daarmee alleen maar lachwekkend worden en 2. die zo ouderwets zijn dat de kracht van je betoog daarmee volledig teniet wordt gedaan.

Op de manier zoals je nu bezig bent, ben je, gaandeweg dit topic, niet in mijn achting gestegen

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik me aan irriteer is het taalgebruik van Joop. Een paar voorbeelden:

 

 

Als je dan graag moeilijke woorden wil gebruiken, doe het dan goed. In dit geval is het aanmatigend en niet amategend.

 

 

Hieruit getuigt wat mij betreft wel een erg groot gevoel van zelfgenoegzaamheid die al meerdere keren op deze manier naar voren werd gebracht.

 

 

Ook dit soort woorden (vazalen) worden erg vaak door Joop gebruikt, waarmee we voor mijn gevoel weer terug zijn in de middeleeuwen.

 

Joop, één welgemeend advies: Probeer de zaken wat normaler en eigentijdser op papier te zetten. Dat maakt meer indruk dan woorden te gebruiken die: 1. fout worden geschreven en daarmee alleen maar lachwekkend worden en 2. die zo ouderwets zijn dat de kracht van je betoog daarmee volledig teniet wordt gedaan.

Op de manier zoals je nu bezig bent, ben je, gaandeweg dit topic, niet in mijn achting gestegen

 

John

 

Lijk mij gewoon juristen taal en ja Juriste schrijven iets anders dan wij.

Ben blij dat iemand het juridische wil onderbouwen en de moeite neemt om te kijken wat er mogelijk is.

Ga lopen te zeiken tegen de grote benden van CD maar ga a.u.b. hier geen personen persoonlijk aanvallen omdat hij het anders opschrijft dan normaal of een typefout maken.

Gewoon goed lezen dan steek je er mogelijk ook nog iets van op ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal eens JohnBr. Het klinkt als een gesjeesde jurist die veel moeite doet om gewichtig te klinken, maar vervolgens taalfout op taalfout stapelt. Kofschip. Meer zeg ik niet. Behalve dit: het is 'vazallen', niet 'vazalen'.

 

Ook het eindeloze in cirkels draaien van de man leidt nergens toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Helemaal eens JohnBr. Het klinkt als een gesjeesde jurist die veel moeite doet om gewichtig te klinken, maar vervolgens taalfout op taalfout stapelt. Kofschip. Meer zeg ik niet. Behalve dit: het is 'vazallen', niet 'vazalen'.

 

Ook het eindeloze in cirkels draaien van de man leidt nergens toe.

 

Jouw constructieve bijdragen hebben inderdaad al bergen verzet :cry:

Ik heb een bloedhekel aan mensen die het werk van een ander lopen afzeiken zonder zelf ook maar één vinger uit te steken.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...