Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

 

 

Ik denk persoonlijk langzamerhand dat als je naar meerdere zenders wilt kijken en op meerdere zenders wilt opnemen, er meer brood zit in 'iemand' die een softcam schrijft waarmee je dat kunt kijken, wat je aanbied. Zo zou je bijvoorbeeld jouw familiepakket+HD geheel legaal kunnen delen met andere familiepakket+HD abonnees. Zitten er in die club minimaal 8 deelnemers, kan je die zenders ongelimiteerd opnemen en kijken en daar krijgt CanalDigitaal juridisch geen speld tussen.

 

Mvg,

 

Michel

 

Hier ben ik het wel mee eens en weet zeker dat dit een snellere oplossing bied dan welke andere.

 

Hoe wil je dit dan technisch regelen ? Moet er een server gebouwd worden die de pakketten automatisch kan controleren ? hoe wordt de aanmelding geregeld ?

Komen dan toch wel een hele hoop vragen naar boven om dit te kunnem realiseren.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Joop001, is dat voor velen een no go of voor jou? Je schrijft letterlijk pagina's vol, reageert op alles en iedereen en je langdradig geschreven teksten verkondingen vooral jou mening en niet die van een ander. Het enige wat ik je voorlopig zie bereiken is irritatie bij lezers.

Helemaal eens JohnBr. Het klinkt als een gesjeesde jurist die veel moeite doet om gewichtig te klinken, maar vervolgens taalfout op taalfout stapelt. Kofschip. Meer zeg ik niet. Behalve dit: het is 'vazallen', niet 'vazalen'.

 

Ook het eindeloze in cirkels draaien van de man leidt nergens toe.

 

Sorry jongens.... maar ik schaar mij compleet achter Michel: "ga geen andere mensen lopen afzeiken"!!!

 

Sowieso vind ik dat afzeiken in een forum uit den boze is, maar je gaat zeker geen mensen afzeiken die tenminste wel hun poten willen vuilmaken, en zich sterk willen maken om de satelliet hobby voor ons allemaal leuk te houden.

 

En als er mensen zijn die achterover leunen, en verwachten dat morgen alles is geregeld..... dream on, het wordt je niet op een presenteerblaadje aangeleverd.

Maar als deze groep dan ook nog eens, in het openbaar, bijdragen gaan lopen afzeiken van leden die zich wel hard maken, vind ik dat je NIET meer moet reageren, en je ver van dit topic moet distantiëren.

 

@Joop,

Blijf je vooral bemoeien met dit topic, je bijdragen hebben mij er al toe aangezet om die CD h*fters aan te pakken!!

 

@Michel,

De kamer kan dan wel geen meerderheid hebben voor deze case, maar geloof maar dat de eerste rechter zich over niet al te lange termijn gaat buigen over deze zaak!

Afgezien van zijn uitspraak kan deze case dan zomaar een heel andere wending gaan krijgen.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de bevoegde instanties of organisaties die men normaal voor zulke problemen kan aanspreken, niet thuis geven verbaasd me niks.

Veel zal te maken hebben met een tekort aan personeel of de kosten ervan.

Wees er maar van overtuigd dat ook de Group M7 tegen dezelfde muur van onbegrip aanloopt om die commerciële cardsharing aan te pakken.

Misdaad loont meer dan ooit, kijk naar Dream Multimedia, ondanks hun jarenlange inspanningen blijven clone boxen met hele containers verschijnen op de Europese markt.

Die clone boxen worden vaak geleverd door dezelfde groep criminelen die ook het cardsharen een nieuwe dimensie gaven.

Deze opereren vaak buiten het juridische gebied van een land, zijn bijna onaantastbaar.

Dat beseffen ze heel goed , er wordt zelfs schaamteloos reclame voor gevoerd.

Het is vechten tegen de bierkaai, de muziek en film industrie weet daar alles van, ondanks extra kopieer beveiligingen, het mag allemaal niet baten, het wordt omzeild.

Ondertussen verstrijken de jaren, en de een na de andere moet de boeken neerleggen.

Ergens is het te begrijpen dat M7 een uitweg zocht om de inkomsten veilig te stellen.

Alleen de manier waarop ze dat doen heeft veel weg van een malafide organisatie, die lak heeft aan de wet, zijn klanten en de enorme investering die wij er in het verleden al voor over hadden, om aan hun onvoorspelbare grillen te blijven voldoen.

Bij de Group M7 zit een duidelijke onwil, om aan de wensen van de klanten tegemoet te komen.

Iedereen die dacht dat een extra 2de of 3de kaart een oplossing kon bieden, moet nu vaststellen dat ook hier de knop is omgezet.

Nu worden we bijna verplicht per tv toestel een abonnement af te sluiten, hoe dan ook hun CS maatregel kost ons, trouwe klanten handen vol geld .

De volgende zet wordt zeker de vervanging van onze huidige decoder door een die getrouwd is met de smartcard.

Hun streken kenende gaan ze het komende jaar nog snel wat gecertificeerde prullen verkopen om deze nadien onbruikbaar te maken.

Laat dit duidelijk zijn, het zal nooit genoeg zijn voor de Group M7, zolang ze ons kunnen pakken gaan ze het doen.

Het lijkt me zeer belangrijk dat we met zijn allen, ook degene die nu met gecertificeerde decoders kijken, eens een duidelijk signaal afgeven dat het zo niet langer kan.

Een zal er uiteindelijk moeten buigen of barsten, wij of de Group M7.

Het hangt niet van Joop, Joost of Karel af maar van U, wie het wordt.

Tenzij het u geen r**t kan schelen en je geld teveel hebt.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we vooral elkaar persoonlijkheden afzeiken en zo die paar die ten minste iets proberen geheel demotiveren.

 

Iedereen heeft wat gezegd, laten we nu allemaal de eer aan ons zelf houden en verder gaan met waar het om draait.

 

Irritatie heb je altijd, waar je je ook beweegt in de wereld. Maar laten we het een keertje slikken en ons concentreren op de gezamelijk 'vijand'.

 

Zoals al eerder aangegeven zie ik absoluut geen hoop in een positieve uitkomst, maar wil zeker bijstaan omdat ik het al vaker mis heb gehad in mijn leven en waarom zou ik dat nu niet hebben. Daarnaast wil ook ik graag een TV op het toilet, in de schuur, boven mijn PC's, buiten op de veranda en tig keer kunnen opnemen. Niet dat ik hier concreet plannen voor heb, maar het is wel leuk om te weten dat wanneer straks het EK komt ik gewoon een TV op de veranda erbij kan zetten zonder gezeik en met vrienden Fussball kan kijken. Om een voorbeeld te geven.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik het wel mee eens en weet zeker dat dit een snellere oplossing bied dan welke andere.

 

Hoe wil je dit dan technisch regelen ? Moet er een server gebouwd worden die de pakketten automatisch kan controleren ? hoe wordt de aanmelding geregeld ?

Komen dan toch wel een hele hoop vragen naar boven om dit te kunnem realiseren.

 

Goede vragen hugogertje.Daar is ook een hobby board voor om met elkaar te kijken wat de mogelijkheden zijn.Zo probeert Joop zijn steentje bij te dragen en als het op die manier niet lukt zijn er altijd weer ander mogelijkheden zoals Michel ze bv aan draagt.Er zullen altijd mogelijkheden stranden maar dat wil niet zeggen dat we het recht hebben om het plan waar een ander zich voor inzet en er dus in gelooft zo maar van de tafel te vegen .Probeer positief te denken en laat een ieder in zijn waarde.En als je jezelf ergert aan iets wat een ander schrijft sla je dit gewoon over.En vind je het hele topic niets dan neem je de volgende.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vragen hugogertje.Daar is ook een hobby board voor om met elkaar te kijken wat de mogelijkheden zijn.Zo probeert Joop zijn steentje bij te dragen en als het op die manier niet lukt zijn er altijd weer ander mogelijkheden zoals Michel ze bv aan draagt.Er zullen altijd mogelijkheden stranden maar dat wil niet zeggen dat we het recht hebben om het plan waar een ander zich voor inzet en er dus in gelooft zo maar van de tafel te vegen .Probeer positief te denken en laat een ieder in zijn waarde.En als je jezelf ergert aan iets wat een ander schrijft sla je dit gewoon over.En vind je het hele topic niets dan neem je de volgende.

 

Je levert elkaar alleen de chids waarop men een abo heeft. Welke chids dat zijn is te bewijzen met een afschrift van de betaling aan CD.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat kan natuurlijk allemaal veel eenvoudiger. Deze discussie zou dan wel voortgezet moeten worden in het forum dat voor coderingssystemen bedoeld is.

 

Een zelf gemaakte softcam kan natuurlijk zelf 'kijken' welke zenders jij kan decoderen en alleen die zenders ook weer uit de share-pool halen. Zolang je maar niet meer kijkt dan waarvoor je daadwerkelijk betaald kan het simpelweg niet illegaal zijn.

Ik sta in ieder geval open voor delen met mensen die aantoonbaar hetzelfde abonnement hebben als wij (familiepakket+hd), mits daar uiteraard een technisch goede en juridisch correcte oplossing voor komt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Codx, Holden en Johnbr,

 

Als het enige dat jullie kunnen inbrengen tegen hetgeen ik helaas iedere keer weer in herhaling naar voren moet brengen om mensen hun ongelijk (en vaak ook arrogantie) bloot te leggen mijn taalgebruik behelst, dan concludeer ik dat de boodschap inhoudelijk staande blijft. Dus bedankt voor de onderschrijving daarvan.

 

Dat jullie vervolgens een woordenboek raadplegen om toch een belangrijke bijdrage te leveren, helemaal top. Taalverloedering moet je inderdaad tegengaan en dat jullie je daar sterk voor maken klasse, echt waar. Dat vooral jullie die zich net onder ons voegen dit op zich nemen is een goede zaak. Want inderdaad wat op het forum staat moet wel in begrijpelijk nederlands zijn. Mijn welgemeende excuses voor het feit dat ik in geval van brand de voorkeur er aan geeft om eerst de brandblusser te gebruiken en pas later het daarvoor bedoelde formulier in drievoud inlever nadat ik toestemming heb gevraagd om de stilte te mogen doorbreken.

 

Luitjes die mijn krabbels vet vinden, ok .

 

De ballen Joop

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan natuurlijk allemaal veel eenvoudiger. Deze discussie zou dan wel voortgezet moeten worden in het forum dat voor coderingssystemen bedoeld is.

 

Een zelf gemaakte softcam kan natuurlijk zelf 'kijken' welke zenders jij kan decoderen en alleen die zenders ook weer uit de share-pool halen. Zolang je maar niet meer kijkt dan waarvoor je daadwerkelijk betaald kan het simpelweg niet illegaal zijn.

Ik sta in ieder geval open voor delen met mensen die aantoonbaar hetzelfde abonnement hebben als wij (familiepakket+hd), mits daar uiteraard een technisch goede en juridisch correcte oplossing voor komt.

 

Mvg,

 

Michel

 

Dit lijkt mij ook wel wat.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Codx, Holden en Johnbr,

 

Als het enige dat jullie kunnen inbrengen tegen hetgeen ik helaas iedere keer weer in herhaling naar voren moet brengen om mensen hun ongelijk (en vaak ook arrogantie) bloot te leggen mijn taalgebruik behelst, dan concludeer ik dat de boodschap inhoudelijk staande blijft. Dus bedankt voor de onderschrijving daarvan.

Ik heb in mijn reactie niet de intentie gehad om jouw boodschap onderuit te halen. Integendeel. Ik heb zelfs geprobeerd aan te geven hoe die boodschap wat mij betreft nog sterker kan overkomen maar gezien jouw reactie is dat blijkbaar niet overgekomen.

 

Dat jullie vervolgens een woordenboek raadplegen om toch een belangrijke bijdrage te leveren, helemaal top. Taalverloedering moet je inderdaad tegengaan en dat jullie je daar sterk voor maken klasse, echt waar. Dat vooral jullie die zich net onder ons voegen dit op zich nemen is een goede zaak. Want inderdaad wat op het forum staat moet wel in begrijpelijk nederlands zijn. Mijn welgemeende excuses voor het feit dat ik in geval van brand de voorkeur er aan geeft om eerst de brandblusser te gebruiken en pas later het daarvoor bedoelde formulier in drievoud inlever nadat ik toestemming heb gevraagd om de stilte te mogen doorbreken.

Jammer dat je op deze, in mijn ogen, zeer sarcastische wijze reageert. Heb ik jou niet een aantal keren in dit topic al horen zeggen dat iedereen in z'n waarde moet worden gelaten?

 

Luitjes die mijn krabbels vet vinden, ok .

 

De ballen Joop

Grappig Joop, maar helaas opnieuw een bewijs dat je mijn advies niet begrepen hebt, of niet wil begrijpen.

Succes met je strijd.

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

JohnBr, er zijn twee manieren om iemand op spel/tikfouten/foutjes te wijzen.

 

Dat kan je doen door een vriendelijke PM te sturen waarin je de persoon die tips geeft, of door iemand openbaar belachelijk te maken zoals jij dat deed.

Ik raad je aan dit soort grappenmakerij voortaan maar achterwege te laten. Uiteindelijk bereik je er niets mee, behalve een hoop weerstand, maar dat had je vast al gemerkt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat men in Nederland best tevreden mag zijn dat er iemand is die zijn nek uitsteekt. En velen staan te roepen aan de zijlijn, maar Joop blijft tenminste niet op zijn achterwerk zitten. En ja, zijn bijdragen zijn soms wat in ambtenarentaal, moet je maar eens moeite doen, om het te lezen, desnoods met woordenboek.

 

- eerst en vooral is het soms nuttiger dat iemand via de ambtenarentaal contact opneemt met de bevoegde instanties.

 

- de herhalingen komen steeds uit dezelfde hoek en op niks concreets gebaseerd, zodat Joop en anderen steeds weer met dezelfde bewijzen moeten afkomen.

Ik heb er geen problemen mee als er leden zijn die ofwel blind pro_Canaal-Digitaal zijn of er belangen bij zouden hebben. Iedereen heeft recht op zijn mening, en mag die op het forum uiten. Maar afbreken om af te breken... nee. Joop heeft zijn mening, en stelt terecht de handelswijze van CD in vraag. Het aantal uren dat hij hiermee bezig is geweest, zal zeker niet minnetjes zijn, en ik vermoed dat hij hiervoor ook al wat brandstof voor verreden heeft. Dat hij nu niet altijd informatie geeft, is begrijpelijk. Soms zend je een E-mail en moet je afwachten. Het heeft ook geen zin om via het forum elke stap die je zet bekend te maken. Van de pers heeft er bijna niemand gereageerd, zowel in Nederland als in Vlaanderen.

Weten ze het niet na zoveel E-mails? Ja, toch. Alleen kan je er donder op zeggen dat de Canaal-Digitaal het forum gelezen heeft en er een persstop voor uit de brand heeft gesleept. Wel, zó spelen ze het spel... Je kan niet anders dan het spel meespelen. Dus geen informatie lekken via dit forum...

 

- Ja, Joop maakt ook schrijffouten, als je verschillende dagen na mekaar een groot deel van de dag aan de PC zit; om het forum en E-mails na te lezen, antwoorden schrijven, zaken opzoeken op het internet, instanties aanschrijven, vermoedelijk tot laat op de avond, dan wordt je onvermijdelijk moe en maak je fouten. Toon respect voor iemand die voor de "goede zaak" er een groot deel van zijn vrije tijd voor opoffert.

 

Ik vermoed dat er op dit forum ook genoeg zwijgende leden zitten die het met hem eens zijn. Het zou al een succes zijn als er nu voldoende mensen de moeite doen om te reageren op zijn oproepen.

 

En ik stel me trouwens de vraag, waar zit Dream, Clarketech, VU e.a. of de importeurs van deze spullen? Zij hebben er toch alle belang bij om hun ontvangers te verkopen. Nee, ze laten zich de kaas van tussen de boterham halen, en de mensen op dit forum laten ze de kastanjes uit het vuur halen. Nochtans zijn zij best geplaatst om zaken uit te zoeken die Canaal-Digitaal uitvreet die je als enkeling niet kunt uittesten.

 

Zou misschien al een hele vooruitgang zijn als er ook van die kant iets kwam, al is het maar om te beginnen contact opnemen, en eventueel de krachten bundelen.

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet iedereen in de waarde laten mekaars vlooien afvangen is laag bij de grond.

Gelukkig zijn alle mensen niet gelijk.

 

Ben het helemaal met de stelling van michel eens

 

trouwens ik wil even op de reactie van

Eddy Vl reageren.

 

Voor het doen en laten heb ik heel veel respect voor jou, beter kan het bijna niet beter.

Denk je echt dat de fabriekanten van vu / clartech / dreambox /enz, op hun kont zitten ,ik denk persoonlijk dat er keihard achter de schermen gewerkt word, de belangen zijn te groot

Ik weet het nog niet zeker , maar straks krijg je een nieuwe kaart (maffia kaart) voor het open van de seca3 coderingen , of je krijg een controlcas systems.

voor de verschillende servers

 

Het blijft hobby

 

 

Vriendelijke groet,

jeroen

aangepast door devisser
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...