Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Ik geloof zelf niet dat er een oplossing gaat komen. Ik heb diverse reacties van Kamerfracties ontvangen die het helemaal met ons eens zijn (SP, PVDA, D66), en het handelen van CanalDigitaal veroordelen, maar claimen geen Kamermeerderheid te zien en ook de minister niet welwillend is om in te grijpen op de telecom markt.

 

Er wordt letterlijk geschreven dat de minister kennelijk de belangen van de consument op de 2e plaats zet.

 

Ook de consumentenorganisaties zoals de consumentenbond, kassa, radar e.d. vinden het kennelijk niet interessant.

Er is niemand bereid een proefproces te starten.

 

Dan houd het volgens mij toch wel een heel eind op.

 

De reden dat de politiek niets doet (behalve dan wat politiek bedrijven door even een kat uit te delen naar de coalitie), en dat consumentenorganisaties niets doen is simpel: het probleem is niet groot of schrijnend genoeg. Er wordt hier wel moord en brand geschreeuwd (en nogmaals, ik heb daar alle begrip voor) maar voor verreweg de meesten is er helemaal niets aan de hand, zo zijn er volksstammen die helemaal niets merken.

 

Als men belangen gaat afwegen dan zou men weleens tot de conclusie kunnen komen dat CDS de gebruiker behoorlijk tegemoet komt door 4 kanalen vrij te maken. En dat het juridisch niet helemaal correct is geloof ik ook wel, maar wie gaat er werkelijk tegenaan?

 

Het had ook allemaal veel erger gekund: helemaal geen softcam meer mogelijk, of hinder bij de CDS gecertificeerde bakken waar even sprake van was. Dan was de hel losgebroken en dan hadden de instanties wél gereageerd. Dan waren er ook veel meer deelnemers aan deze draad want de draad is weliswaar ellenlang maar het zijn steeds dezelfden die posten.

 

Verder hoor je ook niets meer over mogelijk gedupeerden die op zwart zouden zijn gezet, dat geeft toch ook te denken, niet?

aangepast door Neptunus

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Neptunes,

 

Er zijn wel degelijk mensen die op zwart zijn gezet. Echter wat ik hiervoor al aangaf soms is zwijgen uit tactische overwegingen beter dan van de daken af te roepen dat je die en die actie aan het voorbereiden bent of laat voorbereiden. Dat dit wat vreemdsoortig overkomt is begrijpelijk. Alleen het niet vernemen wil nog niets zeggen over het al dan niet aan- of afwezig zijn van iets.

 

Anders geformuleerd beste mensen die actie overwegen of willen overwegen en meer informatie wensen, u voegt zch in goed gezelschap. Laat dit trouwens niet de aanleiding zijn om niets te doen of er juist van af te zien. Want één emmer water blust geen veenbrand. Want daar zou je het handelen van CD/TVV/M7 nog het beste mee kunnen vergelijken het blussen van een veenbrand.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat men in Nederland best tevreden mag zijn dat er iemand is die zijn nek uitsteekt. En velen staan te roepen aan de zijlijn, maar Joop blijft tenminste niet op zijn achterwerk zitten. En ja, zijn bijdragen zijn soms wat in ambtenarentaal, moet je maar eens moeite doen, om het te lezen, desnoods met woordenboek.

 

- eerst en vooral is het soms nuttiger dat iemand via de ambtenarentaal contact opneemt met de bevoegde instanties.

 

- de herhalingen komen steeds uit dezelfde hoek en op niks concreets gebaseerd, zodat Joop en anderen steeds weer met dezelfde bewijzen moeten afkomen.

Ik heb er geen problemen mee als er leden zijn die ofwel blind pro_Canaal-Digitaal zijn of er belangen bij zouden hebben. Iedereen heeft recht op zijn mening, en mag die op het forum uiten. Maar afbreken om af te breken... nee. Joop heeft zijn mening, en stelt terecht de handelswijze van CD in vraag. Het aantal uren dat hij hiermee bezig is geweest, zal zeker niet minnetjes zijn, en ik vermoed dat hij hiervoor ook al wat brandstof voor verreden heeft. Dat hij nu niet altijd informatie geeft, is begrijpelijk. Soms zend je een E-mail en moet je afwachten. Het heeft ook geen zin om via het forum elke stap die je zet bekend te maken. Van de pers heeft er bijna niemand gereageerd, zowel in Nederland als in Vlaanderen.

Weten ze het niet na zoveel E-mails? Ja, toch. Alleen kan je er donder op zeggen dat de Canaal-Digitaal het forum gelezen heeft en er een persstop voor uit de brand heeft gesleept. Wel, zó spelen ze het spel... Je kan niet anders dan het spel meespelen. Dus geen informatie lekken via dit forum...

 

- Ja, Joop maakt ook schrijffouten, als je verschillende dagen na mekaar een groot deel van de dag aan de PC zit; om het forum en E-mails na te lezen, antwoorden schrijven, zaken opzoeken op het internet, instanties aanschrijven, vermoedelijk tot laat op de avond, dan wordt je onvermijdelijk moe en maak je fouten. Toon respect voor iemand die voor de "goede zaak" er een groot deel van zijn vrije tijd voor opoffert.

 

Ik vermoed dat er op dit forum ook genoeg zwijgende leden zitten die het met hem eens zijn. Het zou al een succes zijn als er nu voldoende mensen de moeite doen om te reageren op zijn oproepen.

 

En ik stel me trouwens de vraag, waar zit Dream, Clarketech, VU e.a. of de importeurs van deze spullen? Zij hebben er toch alle belang bij om hun ontvangers te verkopen. Nee, ze laten zich de kaas van tussen de boterham halen, en de mensen op dit forum laten ze de kastanjes uit het vuur halen. Nochtans zijn zij best geplaatst om zaken uit te zoeken die Canaal-Digitaal uitvreet die je als enkeling niet kunt uittesten.

 

Zou misschien al een hele vooruitgang zijn als er ook van die kant iets kwam, al is het maar om te beginnen contact opnemen, en eventueel de krachten bundelen.

 

Eddy Vl

 

eddy klare en duidelijke taal ben het voledig met je eens

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Denk je echt dat de fabriekanten van vu / clartech / dreambox /enz, op hun kont zitten ,ik denk persoonlijk dat er keihard achter de schermen gewerkt word, de belangen zijn te groot

 

 

 

Ik denk dat de afzetmarkt in nederland en belgië te klein is om zich daar echt druk over te maken. Zou het nu duitsland betreffen denk ik dat ze veel sneller tot een oplossing zouden komen.

Is maar een hersenspinsel van mij hoor.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de afzetmarkt in nederland en belgië te klein is om zich daar echt druk over te maken. Zou het nu duitsland betreffen denk ik dat ze veel sneller tot een oplossing zouden komen.

Is maar een hersenspinsel van mij hoor.

 

Voor de merken zelf misschien wel, maar ik vrees dat de importeurs het WEL zullen gewaar worden als CD ze buitenspel zet.

 

Misschien dat zij de manier van Cardsharing zoals Michel voorstelt zouden kunnen organiseren. Je betaalt aan de importeur, zij doen de kaartaanvraag en ontvangen de kaart voor jou. En dan verdelen van die kaarten via het Internet.

Ook een hersenspinsel hoor... En het hoeft niet in sé zo te gaan, maar er is misschien een mogelijkheid in die zin...

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat vind ik een erg vreemd voorstel en dat is ook helemaal niet wat ik bedoelde. Bovendien ook juridisch niet haalbaar. De rechtspersoon moet immers zelf een abonnement hebben bij de dienstverlener en dat is in de door jou geschetste situatie niet het geval.

 

Iedereen zou zelf een abonnement moeten nemen en kan dan dat abonnement met anderen delen die eenzelfde abonnement hebben.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik een erg vreemd voorstel en dat is ook helemaal niet wat ik bedoelde. Bovendien ook juridisch niet haalbaar. De rechtspersoon moet immers zelf een abonnement hebben bij de dienstverlener en dat is in de door jou geschetste situatie niet het geval.

 

Iedereen zou zelf een abonnement moeten nemen en kan dan dat abonnement met anderen delen die eenzelfde abonnement hebben

 

De importeur neemt het abo op jouw naam, met hun adres, je betaalt aan de importeur... Je hebt dus een abo.

De importeur stuurt eigenlijk de gegevens van jouw kaart door... Dus jouw kaart zit eigenlijk gewoon op een andere plaats.

 

Kom, het is een proefballonnetje, en in de praktijk kan het misschien ook anders...

 

Maar er kan over gedacht worden of zo iets haalbaar is...

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad CD en vermoedelijk ook TVV neemt het niet zo strikt met adressen als ik in NL

een nep adres opgeef mag ik in B de cd kaart gebruiken maar ik

doe niet mee aan zo een fraude (cd wel als het maar geld op brengt)

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee van mijn maten hebben na actie van CD een HD ontvanger aangeschaft en met hun oude kaart en de 2210 kunnen ze nu astra 2 fta kijken (is dat kastje toch nog ergens goed voor)ik vraag me af of ze daar ook problemen mee hebben bij CD want zuur zijn ze dat staat vast

SAB Titan I & Technisat Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee van mijn maten hebben na actie van CD een HD ontvanger aangeschaft en met hun oude kaart en de 2210 kunnen ze nu astra 2 fta kijken (is dat kastje toch nog ergens goed voor)ik vraag me af of ze daar ook problemen mee hebben bij CD want zuur zijn ze dat staat vast

 

Huh deze snap ik even niet hoor. Wat heeft een oude philips doos er mee te maken? Zet je deze als server in voor je hd ontvangers?

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh deze snap ik even niet hoor. Wat heeft een oude philips doos er mee te maken? Zet je deze als server in voor je hd ontvangers?

ik bedoel dus dat is het mogelijk dat ze die kaarten opsporen op andere satellieten dan astra 1?

SAB Titan I & Technisat Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...