Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Neem Digitenne...

 

Wat een loze uitspraak.

 

In het gebied waar ik woon is bij fatsoen geen digitenne te verkrijgen, dus voor mij ook geen redelijk alternatief. En ja, ik woon in Nederland.

Het kan wel, maar je zult dan met een buitenantenne moeten gaan werken en ook nog eens vrij zicht moeten hebben richting de Zendmast. Dat is er dus niet bij mij.

Tevens is het zenderaanbod een stuk slechter dan op de satelliet. Ik kijk graag buitenlandse (duitse) zenders en om nu duo (digitenne & Sat) te gaan draaien? Zal mijn vrouw leuk vinden, weer een paar decoders erbij.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee hoor, een heel gewone uitspraak,

 

Maar om meteen te komen dat canaldigitaal een sat monopolist is, dat is een loze uitspraak..

 

Als CD overgenomen wordt dan is de volgende sat monopolist aan de macht, nl. SKY

ga je over naar kabel zit je weer bij de volgende monopolist, (wel eens geprobeerd om Ziggo in het UPC verzorgingsgebied te krijgen)

Digitenne , de volgende monopolist..

aangepast door DeBeek
Link naar reactie
Delen op andere sites

CD mag blijven maar er moeten meer sat aanbieders komen die er al

zijn maar niet voor ned/bel ingezetenen

En hier gaat het hele EU verhaal over.

 

@DeBeek jou vergelijking is als je geen auto krijgt omdat de handelaar niet

aan jou wil verkopen dan koop je maar een fiets

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS is monopolist als het gaat om DVB-s, Digitenne is monopolist als het gaat om DVB-t. In mijn gebied is UPC monopolist als het gaat om DVB-c.

 

Er is echter geen DVB monopolist, er zijn meerdere platforms beschikbaar.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

dvb S is de enigste form die niet plaats gebonden is en zich aanbied

om concurrentie te hebben.

inderdaad de kabel verhinderd andere aanbieders zoals tele/2 waar

de opta ook totaal op tegen is.

dvb s is europeese dekking en valt daarom onder eu en niet opta die nationaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor DVB C en DVB T is er een geschillencommissie.

Daar is wel degelijk enige vorm van controle.

 

CanalDigitaal staat voor DVB S en wil geen controle en geen geschillen commissie voordat ze over de rug van de bestaande abonnees hun zakken extra hebben kunnen vullen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor DVB C en DVB T is er een geschillencommissie.

Daar is wel degelijk enige vorm van controle.

 

CanalDigitaal staat voor DVB S en wil geen controle en geen geschillen commissie voordat ze over de rug van de bestaande abonnees hun zakken extra hebben kunnen vullen.

 

 

Dan moeten wij er voor gaan zorgen dat er wel een geschillencommissie èn controle orgaan komt. Dat kan m.i. alleen maar door bij de verschillende instanties aan te blijven kloppen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan wel, maar je zult dan met een buitenantenne moeten gaan werken en ook nog eens vrij zicht moeten hebben richting de zendmast

 

Heb hier een mooe Yagi antenne onder het dak, voorkant op Duitsland, achterkant op Nederland.

Kijk toch alleen maar BBC/ITV en ARD/ZDF free to air, heb een Digitenne abo'tje erbij om het RTL4

Journaal te kunnen zien. Heb CD de deur uit gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DeBeek,

 

Jouw zogenaamde bijdehandte opmerkingen zijn totale zinloze opmerkingen. Wil je fatsoenlijk beeld blijven houden met digitenne moet je a een niet al te groot beeldscherm hebben, b redelijk dicht bij een zendmast wonen en c niet te veel storingsbronnen hebben in de buurt (varierend van een brommer, electromotor tot een weideklok).

 

Waar het hier om gaat is dat wij vanuit een oprecht streven naar beharteging van een eigen belang tegen het gedrag van CD/TVV/M7 aan schoppen. Dit doen wij op basis van feiten, dat deze feiten sommige CD/TVV/M7-adapten niet welgevallig zijn is niet ons/mijn probleem. Echter dit rechtvaardigd geenzins het doen van loze uitspraken waaruit blijkt dat mensen geen enkel greintje respect hebben voor het belang van anderen. Dus wil je zinnig bijdragen aan de discussie dan ben je van harte welkom en zal ook een ieder die jouw onrechtvaardig tegemoet treedt mijn tegen zich vinden. Maar als je niet verder komt dan dit soort zinloze en spottende opmerkingen als dan neem je toch digitenne in reactie op een constatering c.q. mening van een ander dan geeft dat maar weer eens aan dat zij die enig belang hebben bij de limitering door CD/TVV/M7 (hetzij een adapt van hen dan wel een exploitant oid van com cs) inderdaad leeghoofdige weinig respectvolle personen zijn. Dus wees een vent/meid en kom met zinnige oplossingen of voeg je bij je voorgangers die zich zelf hebben gepositioneerd waar ze thuishoren.

 

Mocht je willen weten waar de discussie precies om gaat en welke pro en contra argumenten reeds zijn gegeven begin dan eerst eens met lezen. Zo voorkom je dat jezelf weer voor aap zet.

 

vrgrt Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat wij voor de buitenwereld rare mensen zijn met een schotel.

Bij schotel wordt direct een negatieve link gelegd `zuideling` kijk ook maar

naar opstelling bij verhuurders.

 

Kern van mijn verhaal is als wij opstaan maken we weinig indruk met schotels

 

in duitsland-switserland oostenrijk is de image veel beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat ik met Digitenne in de DM8000 een alleszins redelijk beeld heb is het niet te vergelijken met HD via de satelliet.

 

Dus voor een beetje geoefende tv kijker is dit geen alternatief. Blijven over de kabel en ITV.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Digitenne en HD gaan niet samen, daarvoor zal je toch een van de andere platforms moeten kiezen.

 

Houden we de discussie hier verder wel vriendelijk?

 

Een ieder heeft recht op zijn eigen mening.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voordeel van Digitenne (twee tuners) in de DM8000 is wel dat je daarmee de satelliet tuners kunt ontlasten waardoor er geen opnames mislukken. Verder zou het betaalbaar alternatief kunnen zijn voor interne sharing naar de kamers van de kinderen.

 

Ook de VU+Duo op mijn slaapkamer zou ik kunnen ontlasten door voor een paar tientjes een DVB-t stick eraan te hangen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...