Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Ondanks alle ellende van de laatste tijd ben ik nog steeds tevreden. Met de 4 sids kan ik zelf wel overweg. 2 tv's en 1tje met opnamemogelijkheid. Mijn enige alternatief is UPC, maar dan moet je die ellendige decoders van hun gaan gebruiken. Bovendien is dat veel duurder. HD + DVR kost al 34,50. Voor de tweede tv digitaal komt daar nog 4 euro bij. Totaal dus 38,50. En dan heb ik nog maar een startpakket met weinig kanalen. Bij CDS betaal ik 15,95 voor Basis + HD + Thema (NPO themakanalen, syfy, 13th street, foxlife, discoveries)

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ondanks alle ellende van de laatste tijd ben ik nog steeds tevreden. Met de 4 sids kan ik zelf wel overweg. 2 tv's en 1tje met opnamemogelijkheid. Mijn enige alternatief is UPC, maar dan moet je die ellendige decoders van hun gaan gebruiken. Bovendien is dat veel duurder. HD + DVR kost al 34,50. Voor de tweede tv digitaal komt daar nog 4 euro bij. Totaal dus 38,50. En dan heb ik nog maar een startpakket met weinig kanalen. Bij CDS betaal ik 15,95 voor Basis + HD + Thema (NPO themakanalen, syfy, 13th street, foxlife, discoveries)

 

Ja, dat is dus nog het probleem, dat je niet zelf kunt kiezen uit welke kabelprovider je wilt, ik zit in Gelderland ook vast aan dat ellendige UPC. En dat is vervelend als je op zoekt bent naar alternatieven voor CDS. In mijn geval is een alternatief ITV van KPN, dat is redelijk volwassen geworden en zij doen niet zo krampachtig als het gaat om meerdere toestellen, een tweede ontvanger kan erbij geplaatst worden en voor een derde tot vijfde wordt kosteloos Digitenne aangeboden, ook daar niet kinderachtig, heb je bijvoorbeeld Eredivisie Live dan zit dat op alle kaarten. Bijkomend voordeel is dat ze geen beperkte pakketten aanbieden: bij Eredivisie Live alle 4 de kanalen in HD en bij Sport 1 alle subkanalen. Verder opnemen in de cloud en programma gemist. Nadeel is dat je vastzit aan de KPN apparatuur. Maar verder dus een prima alternatief voor CDS. Ik hoef hier verder geen reclame te maken voor KPN want is die organisatie veel beter dan CDS? Ik denk het niet, wordt maar een per ongeluk afgesloten, dan zit je weken zonder internet, bellen en TV.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kpn interactieve tv is ook gewoon prutzooi. Slechte trage ontvanger. En de beeldkwaliteit is slecht. Nee, dat is nog erger dan upc.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Glasvezel is ook geen alternatief, want dan heb je maar een beperkt pakket in dvb-c zonder HD kanalen. De rest kun je alleen kijken via een interactieve prutsontvanger.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even on topic.

 

Er komen steeds meer huishoudens en vooral de nieuwe woningen worden uitgerust met op meerdere vertrekken waar je tv kan kijken. De Dochter wil naar MTV kijken en Zoon wil naar Voetbal kijken en Moeders wil naar een ander programma kijken en Vader zapt van hot naar her en er loopt nog opname van een erotiek-filmpie op die hij de sávonds als opwarmertje kan gebruiken voor een stevige pot Fitnes met moeders :) (je kan dan tegen het probleem aanlopen dat je naar zwart beeld zit te kijken) Dit is maar een voorbeeld maar toch werkelijkheid dan heb je aan 4-sids niet genoeg. Je gaat dan zoeken naar alternatieven een extra kaart is ook geen optie omdat je geen multi-room pakketten meer af kan sluiten op een tweede of derde smartkaart zonder bij te betalen. Laat staan dat ze de kennis hebben hoe je Oscam of CCcam configureert . Een optie zal zijn dat ze overstappen naar Ziggo daar waar ze wel de optie hebben om het pakket dat ze op de hoofdkaart hebben over te zetten naar de tweede kaart.

 

De afgelopen dagen is bekend geworden dat er meer naar de radio zenders geluisterd word en dan heb je als satelliet-kijker weer een probleem want Canaldigitaal codeert ook nog eens de radio kanalen de ether is een optie maar als je in het noorden woont heb je sinds het omvallen van die toren een slecht ontvangst van de radio kanalen.

 

Kort weg gezegd zet de sids naar 6 i.p.v 4 dan ben je van het gezeur af en kom je een groot deel van de mensen tegemoet.

Je kan als Canaldigitaal niet in de portemonnee van je klanten kijken en tegenwoordig in deze tijd van bezuinigen en slechte economie zou je toch eens na moeten denken of je met deze maatregel niet te ver gaat.

 

Mazlzlz

Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat wanneer je de sids naar 6 zet er een probleem is met het timertje op de kaart en je dan eigenlijk een onbeperkt aantal sids hebt.

6 sids en dit met een max van 10 seconden is dus 60 seconden en dan is het timertje weer op nul.

4 sids is dus 40 seconden onbeperkt zappen en binnen de resterende 20 seconden een 5e sid en kaart gaat zwart. Je hebt namelijk ook een tijd dat je even onbeperkt kunt zappen alvorens de kaart op zwart gaat.

Is maar een idee en nergens technisch onderbouwd en heb ook totaal geen verstand van de werking van de coderering !

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat wanneer je de sids naar 6 zet er een probleem is met het timertje op de kaart en je dan eigenlijk een onbeperkt aantal sids hebt.

6 sids en dit met een max van 10 seconden is dus 60 seconden en dan is het timertje weer op nul.

4 sids is dus 40 seconden onbeperkt zappen en binnen de resterende 20 seconden een 5e sid en kaart gaat zwart. Je hebt namelijk ook een tijd dat je even onbeperkt kunt zappen alvorens de kaart op zwart gaat.

Is maar een idee en nergens technisch onderbouwd en heb ook totaal geen verstand van de werking van de coderering !

 

Je ziet het systeem verkeerd. Per 10 seconde heb je per zender 1 sid nodig. Elke 10 seconden weer opnieuw.

4 sids, 4 zenders elke 10 seconde.. is in 60 sconden nogsteeds 4 zenders.Je hebt geen moment onbeperkt zappen. Je kan maximaal 4 zenders in 10 seconden bekijken. 6sids is 6 zenders in 10 seconde. 60 seconde is dan nogsteeds 6 zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even on topic.

 

Er komen steeds meer huishoudens en vooral de nieuwe woningen worden uitgerust met op meerdere vertrekken waar je tv kan kijken.

 

ik denk dat er in huizen, bij gezin van vader, moeder en twee kinderen, niet als uitzondering is dat er 6 televisietoeslagen aangesloten zijn. In de woonkamer, de eetkeuken, slaapkamer van ouders, van de kinderen elk één en op zolder waar een bureau of fitnessruimte is ingericht. Met drie kinderen zijn dat er dus al 7 stuks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt wel meerdere sids snel achter elkaar opvragen. Want als je 3 opnames hebt lopen kun je nog snel zappen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kijkt naar de aanbod van CD en de prijs die ze ervoor vragen en je verglijkt dat met de aanbieders buiten en rondom NL dan is het een grote oplichterij,je betaalt een goudmijn aan zogenaamde HD kanalen maar in principe zijn het geen HD kanalen maar gewoon SD kanalen die geupscaled zijn,

 

Je krijgt toch Rambo neigingen als je kijkt naar een HD uitzending van BBC en/of de Duitse (zelfs PUBLIEKE) omroep,en dan naar de zogenaamde "Nlse HD kanalen" dat is toch zwendel!

Ja en dan hoor je ze het zichzelf verdedigen "ja wij hebben maar die geringe bandbreedte en we zijn een kleine land,en niet echt een Tv land" agh gelul,je bent wel een kleine land die wel de hoofdprijs vraagt voor kwaliteit van een 3e wereld continent,

 

Schande echt schande,de werkwijze van CD en nu al helemaal met de beperking voor In House share....!!!!

aangepast door dirkie73
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat wanneer je de sids naar 6 zet er een probleem is met het timertje op de kaart en je dan eigenlijk een onbeperkt aantal sids hebt.

6 sids en dit met een max van 10 seconden is dus 60 seconden en dan is het timertje weer op nul.

4 sids is dus 40 seconden onbeperkt zappen en binnen de resterende 20 seconden een 5e sid en kaart gaat zwart. Je hebt namelijk ook een tijd dat je even onbeperkt kunt zappen alvorens de kaart op zwart gaat.

Is maar een idee en nergens technisch onderbouwd en heb ook totaal geen verstand van de werking van de coderering !

 

ik heb vanmiddag eens zitten spelen met een ander oudere versie cam ik heb dit ruim 5 minuten getest ik heb 8 kanalen gelijk opzitten nemen 5 minuten lang ik kan blijven zappen en nog blijven kijken zonder uitval van de kaart en tevens boven op beide dreamboxen nog naar mijn eigen kaart kijken kaart stopt niet :D

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waauw @Daan,zou je willen meedelen welke Cccam versie dat is en beter nog een stappenplan?Ik loop al vast met 3 receivers,potverdikkeme!

 

ik ga eerst nog even verder testen en ik weet niet als het verstandig is om het bekend te maken welke cam het is

 

ik laat het hier de voortgang weten.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet verstandig? Of is soms de beperking stopgezet?

 

Nee de beperking is er nog

 

maar ik ben hier even bezig met een ander cam daar lijkt de beperking niet te werken

aangepast door Daan

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...