Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Benzine wordt ook elke dag duurder, toch is dat geen reden om dan maar de pomphouder te gaan beroven.

 

Ik sluit mij daarom bij Dennis Fokkema's stelling aan,Je kan nooit anderen de schuld ervan geven dat je zelf een illegale weg gaat bewandelen..

 

Blijft onverlet, dat met meerdere toestellen in huis satelliet ontvangst bedrijven niet meer concurrerend is met andere aanbieders.

Canaldigitaal speelt met vuur.

 

In de afgelopen tijd hebben ze regelmatig zaken ontkend, die ze een week later toch invoerden.

 

Hun argument, dat er na de maatregelen begin januari opvallend veel 2e en 3e kaarten werden verkocht is volgens hun het gevolg van het (ver)delen van die kaarten op andere adressen buiten het contract adres,

Ik denk toch dat het overgrote deel van die kaarten binnen het gezin gebruikt worden.

Kort gezegd, kan je eigenlijk nog maar een contract voor een ontvanger afsluiten, voor je tweede toestel moet je een compleet nieuw contract afsluiten, waardoor het financieel niet meer interessant is.

 

Laten we hopen dat er medewerkers zijn bij Canaldigitaal, die het tij nog kunnen keren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat dacht je van een gezin wat inmiddels de kinderen groot heeft en ieder reeds op een eigen adres wonen?

Die hadden tot 2e week januari 2012 gewoon een kaartshare met elkaar lopen. Wel zo goedkoop kijken dacht ik zo.

Nu wordt het wat lastiger en dus hebben ze massaal extra kaarten ingeslagen.

Ik snap CDS weldegelijk maar feit dat ze extra kaart pakket al inperken houdt wel in dat de 4-lock efficient is gebleken.

 

Ik verwacht dat over een jaar ofzo cache-exchange spider netwerken opgezet zijn en standaard in de populaire softcams geintegreerd zijn.

Illegaal: ik dacht het niet, op de controlword zit geen copyright en als je aantoonbaar een abonnement hebt voor bepaalde kanalen kan de M7 groep je totaal niets maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik verwacht dat als M7 zo doorgaat ze volgend jaar helemaal geen canal digitaal meer hebben, maar dat de meeste gebruikers over gestapt zijn naar of glas of digitenne wat binnenkort van start gaat met HD, domweg omdat je daar denk ik meer voor minder hebt.

 

Ik snap best dat men iets aan het commercieel sharen wil doen, maar doe dat dan op een constructieve manier. Met terugzetten in abonnementen van de 2e en 3e kaart scoor je natuurlijk geen punten als provider, en daarmee jaag je je nu nog betalende abonnees naar je concurrenten lijkt mij.

 

Waarom zo krampachtig te werk gaan? Men heeft de mogelijkheid om de sid-lock op afstand te configureren, dan kan je toch ook gewoon een "multiroom" abonnement maken zodat als je 6 sids wilt je daar wat extra voor per maand kan betalen? Klanten willen best betalen als het produkt of dienst die je levert aansluit bij wat ze willen. Eigenlijk is het te bezopen voor woorden dat je uberhaupt een 2e of 3e kaart moet aanschaffen op het moment dat je wat meer dan "standaard" wilt.

 

Dus herzie die hele abonnement bende, maak duidelijke pakketten, limiteer die op 4 sids, en maak een multiroom vergoeding voor als je er 2 bij wilt per maand, en maximaliseer dat tot maximaal 10 ofzo. Heb je geen ontvanger die een softcam gebruikt, dan gratis een 2e / 3e kaart erbij voor de extra sids. DAN ga je er klanten bij krijgen en zullen de bestaande klanten blij zijn en nog even blijven.

 

Nu stuur je ze een brief dat het 2e kaartje terug gezet wordt in abonnement (minder voor hetzelfde geld) en dat indien je daar niet mee eens bent je per direct kan opzeggen. Ik denk dat er straks weer een heleboel 2e kaartjes in het te koop forum zullen staan.

 

Als je echt wat aan het commerciele cardsharing wil doen, dan schaf je wat abonnementjes aan bij zo'n commercieel share bedrijf, en doe je wat handig recherche werk en ga je gerechtelijke stappen ondernemen om die commerciele shareders ook echt aan te pakken. Nu lijkt het een beetje alsof men de bestaande klanten zo ver mogelijk probeert uit te melken, en dat gaat op een gegeven moment (veel) klanten kosten.

 

Jammer dat men dat inzicht niet heeft bij M7 / Canal Digitaal.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat dacht je van een gezin wat inmiddels de kinderen groot heeft en ieder reeds op een eigen adres wonen?

Die hadden tot 2e week januari 2012 gewoon een kaartshare met elkaar lopen. Wel zo goedkoop kijken dacht ik zo.

Nu wordt het wat lastiger en dus hebben ze massaal extra kaarten ingeslagen.

Ik snap CDS weldegelijk maar feit dat ze extra kaart pakket al inperken houdt wel in dat de 4-lock efficient is gebleken.

 

Ik verwacht dat over een jaar ofzo cache-exchange spider netwerken opgezet zijn en standaard in de populaire softcams geintegreerd zijn.

Illegaal: ik dacht het niet, op de controlword zit geen copyright en als je aantoonbaar een abonnement hebt voor bepaalde kanalen kan de M7 groep je totaal niets maken.

 

Ik denk dat er echt wel een provider-beschermende maatregel komt van bovenaf op Europees niveau.

Wat me veel meer zorgen baart op dit moment is dat CDS met al deze maatregelen bezig is om de linux-ontvanger-markt te laten inslapen. Om vervolgens allemaal hun eigen produkten te kunnen verplichten en te koppelen aan de kaarten. En volgens mij loopt dat aardig volgens plan....

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

 

Waarom zo krampachtig te werk gaan? Men heeft de mogelijkheid om de sid-lock op afstand te configureren, dan kan je toch ook gewoon een "multiroom" abonnement maken zodat als je 6 sids wilt je daar wat extra voor per maand kan betalen? Klanten willen best betalen als het produkt of dienst die je levert aansluit bij wat ze willen. Eigenlijk is het te bezopen voor woorden dat je uberhaupt een 2e of 3e kaart moet aanschaffen op het moment dat je wat meer dan "standaard" wilt.

 

...

 

Jammer dat men dat inzicht niet heeft bij M7 / Canal Digitaal.

Zeer juist geformuleerd wiz!

Zou M7 dit soort dingen aanbieden dan zou ik per direct die multiroom oplossing nemen en Linux-receivers in huis halen.

Want puur in beeldkwaliteit steken ze nog steeds boven de digitale kabel uit.

 

Alleen jammer dat het beleid door geldgraaiers uitgezet wordt en de technische lui aan de zijlijn staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedoeling is toch duidelijk

per tv een abbo

gerecht procedures verwachten ze niet de schade weegt niet op

tegen de kosten

 

ben bezig de eu warm te krijgen de europeese sat aanbieden te

controleren op kartel afspraken maar vlot nog niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht dat als M7 zo doorgaat ze volgend jaar helemaal geen canal digitaal meer hebben

 

Ik denk dat er straks weer een heleboel 2e kaartjes in het te koop forum zullen staan.

 

Daar heb je echt wat aan als ze niet meer bestaan...

 

Nu stuur je ze een brief dat het 2e kaartje terug gezet wordt in abonnement (minder voor hetzelfde geld) en dat indien je daar niet mee eens bent je per direct kan opzeggen.

 

??????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk,

 

als ze écht een oplossing willen kunnen ze dit heel gemakkelijk doen:

Als je eenzelfde printje maakt als SmartWii, (of Clone) en je zet in plaats van een kaartlezer eenzelfde processor als van de smardcard

en met ongeveer dezelfde gegevens, kan je lokaal sharen voor intern gebruik, je moet enkel zien dat het niet via Internet verder

geshared kan worden...

 

Ze kunnen wel met Philips zaken regelen in de ontvangers, dus waarom zouden ze dit niet met SmartWii of Clone kunnen doen?

 

Nee, ze WILLEN gewoon NUL sharing, ook niet voor thuis, het enige waar ze op uit zijn is GELD, niet meer, niet minder.

Het gaat al lang niet meer over "Illegale" Cardsharing maar over Kassa Kassa. Dus 2 SID's op de hoofdkaart staat echt niet zo ver meer weg.

 

Het enige waar dit naar toe leidt is het faillissement van CD/TVV. Maar ook dat is een zekerheid... de snelheid waarmee bepalen ze zelf.

 

Tenzij er overlevingskansen zouden zijn als Camping-Provider...

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men moet niet zo heel ver zoeken wat er echt aan de hand is.

Met hun anti CS maatregelen gingen ze ervan uit dat er zich veel nieuwe klanten zouden aanbieden.

Dat zal nu een dikke tegenvaller gebleken zijn.

Enkel de bestaande klanten reageerden daar massaal op, omdat ze ertoe verplicht worden en vragen nu zo’n 2e en 3e kaart aan, wat moet men anders.

Cijfers ontbreken ons, maar het zal voor iedereen wel duidelijk zijn, dat dit een behoorlijk hoog aantal zal zijn, dat zullen ze zelfs nooit verwacht hebben.

Als antwoord daarop zullen ze eens aan het denken en rekenen geslagen zijn.

Zoveel extra kaarten, stel dat die allemaal misbruikt worden om anderen gratis te laten kijken.

“Als we die nu ook maar eens gingen beperken, dan krijgen we toch nog de grote toeloop van nieuwe klanten, dat zijn er toch snel een paar duizend.” …….kassa kassa.

Of de zoveelste slag in de lucht, in plaats van duizend klanten erbij, een duizendtal ontevreden klanten kwijt.

 

Ps:

Eddy, bij Tv Vlaanderen hebben ze een jaar of 2 terug testen gedaan met een systeem van cardsharing in huis, maar dat kregen ze blijkbaar niet 100 % werkend en werd toen maar afgevoerd .

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ps:

Eddy, bij Tv Vlaanderen hebben ze een jaar of 2 terug testen gedaan met een systeem van cardsharing in huis, maar dat kregen ze blijkbaar niet 100 % werkend en werd toen maar afgevoerd .

 

?

 

Ik heb mijn SmarWii al ver zo'n kleine zes jaar denk ik. Nog nooit problemen mee gehad.

Een SmartWii met ingebouwde kaart zou dan wel problemen geven?

 

De problemen zitten steeds bij de wijzigingen die CD/TVV invoert, en waar het gros van de ontvangers niet mee overweg kan,

waarna je steeds kan wachten op nieuwe software...

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een feit is, dat het personeel bij onze aanbieders verdeeld is over het gevolgde beleid.

Het is tenslotte ook hun kostwinning die hier op het spel staat,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...