Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Ik verwacht dat over een jaar ofzo cache-exchange spider netwerken opgezet zijn en standaard in de populaire softcams geintegreerd zijn.

Illegaal: ik dacht het niet, op de controlword zit geen copyright en als je aantoonbaar een abonnement hebt voor bepaalde kanalen kan de M7 groep je totaal niets maken.

Die netwerken zijn al in de maak. Eigenlijk zou ik mijn mond moeten houden, maar aangezien ik waarschijnlijk één van die zeldzame legale gebruikers ben die niets heeft te vrezen, ga ik lekker toch vertellen dat er een soort van PeertoPeer in de maak is. ( en ik houd wel van een relletje ) :D :D

Je deelt één SID met wie hem maar wil hebben en je krijgt terug wat je zelf nodig hebt.

Geen servers meer nodig, gewoon realtime het kanaal kijken waar je naar vraagt en wat iemand anders kan aanbieden.

Geen ingewikkelde constructies en configuratiefiles waar je dol van word en als er ergens een SID uitvalt, dan pakt het gewoon een andere SID op die ergens op het net word aangeboden.

De software zoekt zelf zijn weg.

Nu weet ik alleen geen details te vermelden, wat begrijpelijkerwijze geheim word gehouden, over het feit of je moet connecten naar een soort van miniservertje die net bij PtoP de sids verdeeld, of 'aanwijst' waar ze te halen zijn, of dat het op een andere manier gaat.

Eigenlijk kun je het vergelijken met programma's als WhatsApp en de geruchten ( wederom weer die beroemde wandelgangen) gaan dat je zelfs met een mobiele telefoon je sids kunt weghalen en kunt doorgeven aan je linux box.

Een soort van Appje dus.

 

Wat ik al vaker heb gezegd, 'waar de M7 groep mee bezig is begrijp ik echt niet!'.

Er loopt daar een soort van dromer rond, met een geestelijke knoop in zijn bovenkamer, die de illusie heeft om doormiddel van technische snufjes denkt hackers tegen te kunnen houden.

Dat mag misschien bij het Pentagon het geval zijn of ergens bij een Chinese overheid, maar met een dom codeer systeem voor betaal tv houd je geen slimmeriken tegen!

Elke technologische stap die je zet op dat gebied, word onmiddellijk afgestraft met een technologische tegenmaatregel, die steeds moeilijker word om te beantwoorden!

 

En nu eens kijken of de M7 groep hier een antwoord op heeft.

Ik zeg: Einde betaal tv!!!! Einde van torenhoge prijzen om troep te mogen zien op je tv!

 

Abbo 20 euro voor het Full pakket met gratis 2e kaart, want dat is redelijk, gezien de pulp op tv.

Dát is het antwoord op Cardsharing en niet die domme ondoordachte maatregels van een dromer met een soort van grootheidswaanzin om doormiddel van technologie een antwoord te vinden om het probleem van te hoge prijzen!

..want tenslotte is dit waar het om draait.

Zolang de consument iets in handen krijgt waar ze voor willen betalen en zolang ze het ook kunnen betalen, dan pas heb je een wapen tegen piraterij!

Zelfs een ongeschoolde puistenkop van 18 kan dit bedenken... ( nee ik praat niet voor mezelf :D )

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een bedrijf als Canaldigitaal heeft op dit moment een visionair nodig als leider.

Probleem is, dat net als vele andere bedrijven managers alleen werken aan hun bonus aan het einde van deze boek periode.

Of het bedrijf volgend jaar nog bestaat in niet interessant.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedoeling is toch duidelijk

per tv een abbo

gerecht procedures verwachten ze niet de schade weegt niet op

tegen de kosten

 

ben bezig de eu warm te krijgen de europeese sat aanbieden te

controleren op kartel afspraken maar vlot nog niet

 

Dit is nu het hele punt.

Ik heb dit hele topic van begin tot het eind gelezen.Verscheidene keren is er over gerechtelijke stappen gesproken,en ook over rechts bijstand verzekeringen die zouden worden ingeschakeld.Verder zijn er consumenten programma's en kabinetten benaderd.Tot op heden is nog niets gepost over eventuele resultaten,hoe klein dan ook.

Niemand ziet in deze hele materie voordeel omdat het maar een heel klein gedeelte van de nederlanders en belgen betreft.En daar maakt geen consumenten programma of politieke partij zich druk om,want welk voordeel kunnen ze hiermee binnen halen?Is voor consumenten programma niet interessant voor de kijkcijfers en de parlementariers zien hier niet meer zetels van binnen komen.

 

En Canal Digitaal........ ja die van die terstond opeisbare boete van €1000,- sluit alleen kaartjes af op het vermoeden van onjuist gebruik van de smartkaart,en zo is de cirkel rond.Allen blaffen en niemand bijt.En beide kampen tasten elkaar af en wachten wie de stap zal zetten.En dit kan lang duren.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk zelf het volgende op als een log lezer;

 

Sommige kanalen zetten ineens je hele kaart op slot, ik merkte het zelf vorige week door te kijken naar History HD.

Alles op de beide kaarten welke ik heb stonden op slot(na het zetten op NL 1HD was het probleem opgelost na 25 minuten)

 

Vervolgens komen er klachten op verschillende Fora;

History HD is vele uren te bekijken zonder ecm's nodig te hebben, en dan ineens zijn er weer ecm's, en blijven de 4sids gewoon werken.

Een kanaal als History HD is een gedeeld 'kanaal' zeg maar met vele providers waaronder CD en TVV.

 

Mijn gedachte is dat er nog vele van de 120 kanalen welke CD en TVV hebben zijn nog niet voorzien van de juiste codering, en dan vooral de gedeelde kanalen(met veel Providers in veel landen) je kaart 'soms' op slot kunnen zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen FTA kanalen kun je zonder ecm's bekijken. Voor ieder andere ben je per 10 seconden een ecm nodig want anders is het zwart.

 

Ik snap dat je graag je ervaring hier deelt maar je mogelijke verklaring klopt technisch niet.

Er is beslist wat anders aan de hand. Je kaart kan alleen gelocked worden als er meer dan 4 ecms gevraagd worden gedurende een langere tijd.

En letop: de kaart maakt het niet uit of je onjuiste ecms aanbiedt en waar hij geen antwoord op kan geven. Hij telt ze gewoon mee.

Ik kan je dus adviseren om een andere softcam te proberen. Welke softcam gebruik je nu momenteel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kaart kan alleen gelocked worden als er meer dan 4 ecms gevraagd worden gedurende een langere tijd.

En letop: de kaart maakt het niet uit of je onjuiste ecms aanbiedt en waar hij geen antwoord op kan geven. Hij telt ze gewoon mee.

Ik kan je dus adviseren om een andere softcam te proberen. Welke softcam gebruik je nu momenteel?

 

Is er al meer bekend over de tijd die er mee gemoeid is van 4 ecm's aanvraag op de kaart voordat de kaart op slot knalt ?

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou netfreek heeft deels gelijk, op History HD is iets vreemds aan de hand. Ik heb meerdere kaarten met 4 sids/chids op zwart zien gaan als deze zender er bij zit.

 

Ik kan het niet verklaren (in de logs zie ik geen afwijking) maar de oplossing is een kaartje met 2 sids te gebruiken icm deze zender.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat zo is dan zit de sid beperking dus niet in de kaart maar wordt mee gestuurd met de zenders als je dat dus uit weet te filteren dan heb je geen beperking ?

aangepast door Cobus R

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klopt precies de kaart had standaard max 2 sids en is geactiveerd door een

bitje/byte/word/... in de stream aan te zetten

 

 

Dit denk ik ook , anders waren er nooit meer dan 2 zenders standaard mogelijk . Hoedanook , zulke gangster praktijken zonder schriftelijke verwittiging aan de kaart eigenaar , kan gewoon niet .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rommelaar

 

De rechtsgang is ingezet en de zaak loopt.

Het resultaat zal hier, na uitspraak van de rechter, kenbaar worden gemaakt.

Op dit moment is er derhalve niets te melden

 

Success

 

Waar heb jij de rechtzaak op aangespannen?

Wat zijn jouw doelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1- Het onterecht afschakelen van een kaart waarmee volgens CanalDigitaal commerciële cardsharing is gedaan en daarmee het niet nakomen van de leveringsplicht.

Indien dit dan is afgerond gaan we door met:

2- Het onaangekondigd verminderen van het "kijkgenot" door beperkingen op te leggen (o.a. beperking van de opnamemogelijkheden).

 

Het doel is wel duidelijk, hetgeen in zaak 1 ZEKER zal lukken, in zaak 2 is dat nog niet te voorspellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...