Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Moet ik ook eens testen van het weekend op tvv kaart . Die beperking heb ik ook in cccam gehad 4 sids - 10 of 11 sec . Ook weer per diect eruit gesmeten , het zappen werd dan veel te traag na 4 zenders . Tot op heden geen problemen gehad , zonder die beperking .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelfs met 3 sids per 15 seconden loopt hij vast als history hd actief is...

 

Kan dit komen omdat history simulcrypt is.

T.w. TVV/CD en SKYLINK delen allemaal dit kanaal.

 

Is het dan zo dat 1 ecm dan door de softcam als 3 wordt geteld ... (3 providers)

Dit ook nog eens met seca2 en seca3 ...

 

Hiermee ben je dan voor de softcam door de ecm's heen .. zwart beeld.

aangepast door frissie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan dit komen omdat history simulcrypt is.

T.w. TVV/CD en SKYLINK delen allemaal dit kanaal.

 

Is het dan zo dat 1 ecm dan door de softcam als 3 wordt geteld ... (3 providers)

Dit ook nog eens met seca2 en seca3 ...

 

Hiermee ben je dan voor de softcam door de ecm's heen .. zwart beeld.

 

Ik denk het niet omdat ik oscam met services draai en alleen geldige sids opgevraagd kunnen worden, die andere 2 worden gewoon geblokkeerd.

 

CAID: 0100:00006A alleen 0100:141F kan dus maar aan de kaart gevraagd worden.

aangepast door MagicOnline

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OSCAM 1.20 build van vorige maand (weet zo ff het build nummer niet meer) 6354?

OSCAM 1.20 Build 6483 (vandaag gecompiled, debian x64)

 

Met beide versies het zelfde probleem

 

Gekke is ik krijg nog wel ecm's op NL1 maar het beeld blijft zwart (ook als ik hem in CCcam zet)

Het is net of er een valse ecm wordt verstuurd.

aangepast door MagicOnline

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je de configs moet herzien op de server. Er is afgelopen paar weken structureel dingen aangepast icm cds nl simulcrypt.

Hierdoor komt heel wat truckage config van oscam te vervallen. Voordeel: de ratelimiter werkt nu eindelijk zoals het hoort!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En weet je wat nu echt bij de konijnen af is:

 

Mijn tweede, nog enig werkende kaart, is zonder enkele grondslag gedeactiveerd wegens........... cardsharing!!!!!

Deze kaart heeft alleen maar in een DSR7141 gezeten. M.a.w. Canal Digitaal goedgekeurde ontvanger, moeten ze mij toch eens uitleggen hoe je daarmee moet sharen!!!!

 

En nu heb ik helemaal NIETS meer.... zelfs geen NL1+2+3

 

Ik kook echt van woede............ voor mij is het nu helemaal klaar met de satelliet hobby..... van mijn linux ontvanger had ik al afscheid genomen, nu flikker ik de overige zooi ook de deur uit.

 

Zo dadelijk maar mezelf aanmelden voor Ziggo alles in 1.

 

Daar neem je dan braaf, 12 jaar lang, 2 kaarten met een abonnement voor af! Je wordt gewoon behandeld als vuilnis.

aangepast door satmarc

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tweede, nog enig werkende kaart, is zonder enkele grondslag gedeactiveerd wegens........... cardsharing!!!!!

 

Als dit klopt (wat ik ook wel aan neem) kan er maar 1 verklaring voor zijn

de sharers clonen de kaarten of kunnen het kaart nummer aanpassen dus

kijken op een vreemd abbo

dus meerdere kaarten op 1 abbo dan is sid beperking ook geen

probleem meer hmmm.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit klopt (wat ik ook wel aan neem) kan er maar 1 verklaring voor zijn

de sharers clonen de kaarten of kunnen het kaart nummer aanpassen dus

kijken op een vreemd abbo

 

Nu ik dit lees was er ook iets vreemds aan de hand:

 

Ik heb ingelogd op mijncanaldigitaal om de kaart te heractiveren (wellicht dat hier het probleem zat), en ik kreeg direct de melding dat er al een heractivering was aangevraagd het laatste uur, en dat ik mijn kaart in de ontvanger moest laten zitten... op sbs6 zetten..... en wachten tot ik weer beeld had.

 

Dus voordat ik wilde heractiveren, is dit blijkbaar al eerder gedaan.

Of dit nu een heractivering was, lees: de-activatie, of zou deze kaart toch zijn gecloned? Maar hoe dan? Zijn we dan ook niet meer veilig met CD gecertificeerde ontvangers????

 

In ieder geval werkt NL1+2+3 weer, dat is dan ook het enige.

 

Ik verbaas me weer keer op keer hoe deze organisatie met haar klanten omgaat.

Er staan online geen fakturen meer, geen kaarten meer geregistreerd, zelfs de helpdesk nog gebeld: "meneer, er staat een kruis door uw naam". Ik ben dus gewoon klant af, zij stellen, wij moeten maar slikken.

aangepast door satmarc

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je de configs moet herzien op de server. Er is afgelopen paar weken structureel dingen aangepast icm cds nl simulcrypt.

Hierdoor komt heel wat truckage config van oscam te vervallen. Voordeel: de ratelimiter werkt nu eindelijk zoals het hoort!

 

Over welke settings gaat het dan? Kan je hier wat over uitwijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je zou eens kunnen kijken in het oscam forum? het heeft natuurlijk niet heel veel met het originele onderwerp te maken om hier over oscam changes te bomen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

En weet je wat nu echt bij de konijnen af is:

 

Mijn tweede, nog enig werkende kaart, is zonder enkele grondslag gedeactiveerd wegens........... cardsharing!!!!!

Deze kaart heeft alleen maar in een DSR7141 gezeten. M.a.w. Canal Digitaal goedgekeurde ontvanger, moeten ze mij toch eens uitleggen hoe je daarmee moet sharen!!!!

Waarom leg je het niet eens voor aan een consumentenorganisatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of dit nu een heractivering was, lees: de-activatie, of zou deze kaart toch zijn gecloned? Maar hoe dan? Zijn we dan ook niet meer veilig met CD gecertificeerde ontvangers????

 

In ieder geval werkt NL1+2+3 weer, dat is dan ook het enige.

 

 

Als iemand shared met een kaart die jou kaart nummer heeft hebben ze jou kaart niet nodig om dat te doen.

 

Ze zetten gewoon een willekeurig nummer er in en maar hopen dat dat nummer een geldig abbo heeft

Ze zouden dan b.v. ook 5 kaarten op het zelfde nummer kunnen zetten dan hebben ze 20 gelijktijdige zonders open

 

Ik weet niet of dat technisch al gaat kaart nummer veranderen (zou op kaart kunnen maar ook faken via softcam)

Maar als CD vaststeld dat jou kaart nummer voor share gebruikt is en jij was het niet dan bestaat een tweede

kaart met jou nummer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...