Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Ik zou even een berichtje plaatsen op het bekende forum waar cds ook zit. Die helpen je meestal vlot en correct.

Wellicht is iemand met je smartcardnummer aan de haal gegaan. Daar moet jij niet de dupe van worden. Dan kan CDS mooi gratis een nieuwe kaart naar je sturen, want jij kan er niets aan doen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beter nog. Vraag het aan CD hoe je met een DSR7141 kan sharen.

 

Als je dat doet krijg een één of ander studentikoos huppelkutje aan de telefoon die geen flauw idee heeft waar het over gaat, levert soms grappige, meestal tenenkrommende gesprekken op.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord van Kabinet Lieten: (Vraag gesteld met open brief op 29/12/2011)

 

Geachte heer Vl

 

Ik heb uw bericht over het aantal gelijktijdig te ontvangen televisiekanalen bij TV Vlaanderen goed ontvangen en verontschuldig mij voor het lange wachten op een antwoord. Ik deel uw terechte bezorgdheid omtrent een mogelijke schending van het consumentenrecht in dit verband.

Aangezien deze kwestie buiten mijn bevoegdheid valt, kan ik u helaas niet onmiddellijk helpen.

Ik kan u wel doorverwijzen naar de voor deze materie bevoegde minister:

 

Vice-Eerste Minister en Minister van Economie, Consumenten en Noordzee Johan Vande Lanotte Kunstlaan 7,

1210 Brussel

tel: 02 220 20 11

email: info@vandelanotte.fed.be

 

Ik hoop u met deze toelichtingen toch van dienst te zijn geweest.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Ingrid LIETEN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het niet vertrouwt met je card, haal dan de netwerkkabel uit je ontvanger.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord van Kabinet Lieten: (Vraag gesteld met open brief op 29/12/2011)

 

Geachte heer Vl

 

Ik heb uw bericht over het aantal gelijktijdig te ontvangen televisiekanalen bij TV Vlaanderen goed ontvangen en verontschuldig mij voor het lange wachten op een antwoord. Ik deel uw terechte bezorgdheid omtrent een mogelijke schending van het consumentenrecht in dit verband.

Aangezien deze kwestie buiten mijn bevoegdheid valt, kan ik u helaas niet onmiddellijk helpen.

Ik kan u wel doorverwijzen naar de voor deze materie bevoegde minister:

 

Vice-Eerste Minister en Minister van Economie, Consumenten en Noordzee Johan Vande Lanotte Kunstlaan 7,

1210 Brussel

tel: 02 220 20 11

email: info@vandelanotte.fed.be

 

Ik hoop u met deze toelichtingen toch van dienst te zijn geweest.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Ingrid LIETEN

 

 

Wat een antwoord........

Ze deelt wel de zorgen maar zegt eigenlijk regel het zelf maar met iemand anders.

Is ze lui om het met haar collega even door te spreken en de stukken aan hem / haar te overhandigen?????

Bureaucratie op zijn best!

 

Bedankt Eddy voor het posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat antwoord van het Kabinet Lieten verwonderd me niet, het lag zelfs in mijn verwachting.

Op Tv roepen ze het van de daken dat ze er voor de consument zijn, tot die dag dat men ze aanschrijft.

Het is net zoals eerdere berichten die hier verschenen, men wordt overal met een kluitje in het riet gestuurd.

De enige methode waar consumenten hun recht kunnen afdwingen is de rechtbank.

 

En wat nu ?

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft zelf het antwoord al.... "De rechtbank" !

Indien je een rechtsbijstandverzekering hebt is dat overigens kinderlijk éénvoudig te doen.

 

Inderdaad is de rechtbank de enige plaats nog,maar hoe lang denk je dat dit kan duren voor alle partijen het er over eens zijn dat jij onschuldig bent?Dit zal eerst helemaal uitgezocht moeten worden,anders geloofd de rechter je echt niet op je onschuldige blauwe ogen.

Ik neem wel aan dat jezelf en vrouw en kinderen toch wel naar hun favoriete tv programma willen kijken.Dus is inderdaad een heel vervelende kwestie die echt niet in 2 dagen is opgelost door je rechtsbijstand verzekering.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar hoe lang denk je dat dit kan duren voor alle partijen het er over eens zijn dat jij onschuldig bent?Dit zal eerst helemaal uitgezocht moeten worden,anders geloofd de rechter je echt niet op je onschuldige blauwe ogen.

De bewijslast is niet zo

 

CD beschuldigd iemand van sharen dan moet CD ook het bewijs leveren en niet

anders om

 

Wie beweerd bewijst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als cd kan bewijzen dat jij hebt geshared, en als sharen illigaal wordt beschouwd, zal daarvoor een straf komen.

Kan jij bewijzen dat je niet shared of hebt geshared, cd bewijst het wel, dan zal de rechter hierin moeten gaan afwegen.

 

1 ding staat vast, cd moet bewijzen dat jij hebt geshared.

 

Daarnaast telt er ook nog mee of je commercieel bent geweest, als bewezen wordt dat je shared, en geld daarvoor ontving, kan je helemaal met de billen bloot (en terecht!).

 

 

 

Maar aangezien er nog geen zaak is geweest, is het gewoon moeilijk te beoordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bewijslast is niet zo

 

CD beschuldigd iemand van sharen dan moet CD ook het bewijs leveren en niet

anders om

 

Wie beweerd bewijst

 

Dat begrijp ik Pukje.

Maar ik kwam er op neer dat het wel een tijdje zal duren voordat dit bij de rechter ligt.Zo lang heeft de gedupeerde dus geen beeld.

Hij moet weer extra kosten gaan maken om bij een kabel provider een abbo te nemen,alleen omdat CD zo onbeschoft te werk gaat en met de botte bijl om zich heen slaat.

 

CD kan niet met legaal verkregen bewijs aantonen dat er wordt geshared.

Als dit voor de rechter gebracht word trekt CD met een noodgang zijn keutel in. :cry:

 

Wat de kuitel van CD betreft ben ik het met je eens Johan,maar als je eenmaal het traject naar de rechter hebt doorlopen zou ik ook nooit meer terug gaan en ze werkelijk voor alle kosten op laten draaien die ik heb moeten maken.

Het zou dan zeker een prestige kwestie worden om tot de laatste cent (en als de mogelijkheid er is nog iets meer)te verhalen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de kuitel van CD betreft ben ik het met je eens Johan,maar als je eenmaal het traject naar de rechter hebt doorlopen zou ik ook nooit meer terug gaan en ze werkelijk voor alle kosten op laten draaien die ik heb moeten maken.

ik denk dat de rechter jou teleur stelt

de gerecht kosten wordt bepaald aan de waarde waar het om gaat (dus max abbo kosten)

deskundigen (geen advocaten) en getuigen vergoeding kan wel ten laste veroordeelde.

 

En voordat een procedure start is het gebruikelijk dat tegen partij eerst schriftelijk in gebreke

gesteld wordt met mogelijkheid om buiten gerechtelijk tot een oplossing te komen.

 

Dit laatste vermis ik in de hele topic

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat veel mensen schijnen te vergeten is dat de telastlegging in een civiele procedure anders is dan bij een strafrechtelijk onderzoek. Zo mag M7 zonder problemen illegaal verkregen bewijs gebruiken om zijn gelijk te halen. Er is jurisprudentie waarbij een partij met illegaal verkregen bewijs in het gelijk is gesteld en dat dit bewijs gewoon werd geaccepteerd. In dat opzicht trekt de eiser (er van uitgaande dat de betrokkene de zaak aanspant en niet M7) aan het kortste eind. Het enige wat je kun doen is (hopelijk) het bewijs onderuit halen zodat er twijfel ontstaat aan de echtheid waardoor ze niet kunnen bewijzen dat je de algemene voorwaarden van M7 hebt overtreden.

 

Zodra M7 dit bewijs zou overhandigen aan het Openbaar Ministerie en het wordt een strafrechtelijke procedure, dan zal het bewijs alleen onder zeer strenge voorwaarden toegestaan worden. In de meeste gevallen wordt dit bewijs niet gebruikt en gebruiken ze het als een middel om informatie te achterhalen zodat het bewijs juridisch acceptabel wordt.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat je kun doen is (hopelijk) het bewijs onderuit halen zodat er twijfel ontstaat aan de echtheid

Dit is niet zo moeilijk het is niet uitgesloten dat het kaart nummer van een kaart gemanipuleerd kan worden

 

M7 heeft alleen een kaartnummer als bewijs

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...