Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

 

Wat wel opvallend is dat simulcast kanalen zoals MTV, History HD, Discovery HD, je kaart ineens op 2 sids zetten.

 

Als door een waarde in een stream de kaart op onbeperkt/4sids/2sids gezet kan worden

zal een hack in de softcam de sid beperking wel vlug gaan opheffen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een software oplossing alleen helpt niet.

Ik bedoel daarmee dus dat een aanpassing in een softcam alleen niet werkt.

De limitering zit immers op de kaart.

 

Het zou een combinatie moeten zijn.

 

1 Is een instructie naar de kaart kunnen sturen die de beperking ongedaan maakt/ hoger zet naar b.v 8 of ongelimiteerd.

2 Als dat optie nummer 1 al mogelijk gaat worden. Dan pas zou een blok in een softcam die de instructies voor de limitering tegen houd pas nut hebben.

 

Echter zijn er maar een beperkt aantal mensen die dit na vele uren/dagen studie voor elkaar kunnen krijgen.

Helaas ben ik er daar geen van.

En dan nog blijft het de vraag of ze zoiets publiek zouden maken.

 

Voor de rest blijft het afwachten wat er met de enkele gestarte acties gebeurd.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben blijkbaar weer te kort in mijn uitleg geweest.

1.de kaart kan in verschillende modi's werken met de huidige software in de kaart waarom ?

op een bepaalde was opeens bij iedereen de limiet actief dus sturen ze een signaaltje mee om in te schakelen

2.bepaalde zenders gooien de kaart van max sid 4 op max sid 2

 

Ik concludeer hieruit dat de kaart 3 modi's kan open/4sids/2sids (evt. meerdere modi;s)

 

het signaal voor de modi selectie moet dus in een stream zitten ,die stream zou je dus in een

software cam kunnen manipuleren om de kaart weer op open te zetten

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op moment dat de je op kanalen afstemt waar zowel seca2 als mediaguard3 ecm pids in de pmt staan wordt je kaart extra belast.

De betreft hier volledige settop pakket van CDS. Als je softcam toch dan een seca2 ecm aanvraagt bij je mediaguard 3 kaart telt dat ook als extra aanvraag ondanks dat die aanvraag niet valide is. Oscam laatste revisies vangen dit soort ecm aanvragen af.

De kaart heeft beslist geen meerdere modi. Je kunt gewoon maximaal XXX ecm's aanvragen in bepaalde tijd. Kom je daar boven dan gaat die zwart/beeld knipperen om vervolgens permanent in de strafmode te gaan. Je moet dan gedurende langere tijd (afhankelijk van hoe zwaar je over de schreef gegaan bent) maximaal 1 ecm aanvragen om de strafmode op te heffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol

jou antwoord verklaart nog niet dat op de eene op de andere dag de kaarten van

onbeperkt naar 2 gegaan zijn (met de nieuwe software naar 4)

 

de beperking wordt dus met een schakelaar aangezet (kan natuurlijk zijn als het

1 keer aan gezet is dat het niet meer uit gezet kan worden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jou antwoord verklaart nog niet dat op de eene op de andere dag de kaarten van

onbeperkt naar 2 gegaan zijn (met de nieuwe software naar 4)

 

de beperking wordt dus met een schakelaar aangezet (kan natuurlijk zijn als het

1 keer aan gezet is dat het niet meer uit gezet kan worden)

 

Gebeurt gewoon dmv software updates naar de kaart.... er is geen magische schakelaar.

Deze voorzieningen zitten standaard in de software van de kaart.

Wat CD heeft gedaan, is ze aanzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebeurt gewoon dmv software updates naar de kaart.... er is geen magische schakelaar.

Deze voorzieningen zitten standaard in de software van de kaart.

Wat CD heeft gedaan, is ze aanzetten.

Ben bijna aan het einde van mijn latijn om uit te leggen wat ik bedoel

 

het is geen software update want de software zat al op de kaart en is alleen geupdate om van 2 naar 4 sids te gaan

 

die software (dus de orginele) werkte zonder sid beperking terwijl de beperking voor 2 sids alreeds erin was

 

Op een bepaalde dag heeft CD in een stream een data gestopt die de kaart laat begrenzen

 

Nu vraag ik mij af als die data die voor begrenzing zorgt weg gefilterd wordt of vervangen wordt door

data zoals vroeger in de stream zat of dan de kaart geen belemmering meer heeft dus weer

gaat werken zoals vroeger

 

Kan natuurlijk zijn dat als die sid beperking opdracht data 1 keer uitgevoerd is dat dan op de kaart

in de eeprom een bitje gezet wordt waardoor de kaart permanent de begrenzing behoud .

e.v.t. heeft de kaart een factory reset mogelijkheid

 

Maar zo diep wilde ik er niet op in gaan

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben bijna aan het einde van mijn latijn om uit te leggen wat ik bedoel

 

het is geen software update want de software zat al op de kaart en is alleen geupdate om van 2 naar 4 sids te gaan

 

die software (dus de orginele) werkte zonder sid beperking terwijl de beperking voor 2 sids alreeds erin was

 

Op een bepaalde dag heeft CD in een stream een data gestopt die de kaart laat begrenzen

 

Nu vraag ik mij af als die data die voor begrenzing zorgt weg gefilterd wordt of vervangen wordt door

data zoals vroeger in de stream zat of dan de kaart geen belemmering meer heeft dus weer

gaat werken zoals vroeger

 

Kan natuurlijk zijn dat als die sid beperking opdracht data 1 keer uitgevoerd is dat dan op de kaart

in de eeprom een bitje gezet wordt waardoor de kaart permanent de begrenzing behoud .

e.v.t. heeft de kaart een factory reset mogelijkheid

 

Maar zo diep wilde ik er niet op in gaan

Als dat laatste zo is, dan kan de kaart dus nooit meer naar 2-sids gezet worden.

Overigens ben ik van mening dat er software geschreven kan worden om de sid-limitering weer op te heffen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht kan pukje eens starten om het wikipedia artikel te lezen om te begrijpen wat een smartcard eigenlijk is.

http://en.wikipedia.org/wiki/Smart_card

 

Jip-en janneke:

Een kaart is een microprocessor met geheugen die door CD is geprogrammeerd. Om wijzigingen op of uitlezen van de kaart (door anderen dan CD) tegen te houden is deze beveiligd. De programmatuur op de kaart is zo gemaakt dat de kaart af en toe speciale codes moet ontvangen van CD anders stopt de kaart na verloop van tijd met werken.

Ook kan CD op afstand de programmatuur op de kaart 'upgraden'. Dat is iets meer dan 1 bitje omzetten, maar gewoon een nieuw programma erin zetten.

Software schrijven om de sid-limitering op te heffen kun je proberen, maar dan moet je iets verzinnen om het op de kaart te krijgen zonder dat je deze vernielt (en daarna ook de software onveranderd te houden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De "zakelijke" kaarten hebben bijvoorbeeld een programmering, waardoor ze geen beperking hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kern van mijn GEDACHTE zorg ervoor die downgrade opdracht niet tot de kaart komt

weet helemaal of dat kan

denk helemaal niet in richting software op kaart aan te passen ,de bestaande kaart software

kan goed werken

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de "downgrade" opdracht (lees herprogrammeren door CD) niet tot de kaart komt, dan zal deze na verloop van tijd stoppen met functioneren.

Daarmee gaat de gedachte niet werken...

onder herprogrammeren door CD wordt bedoeld de maandelijkse key update en staat er los van

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pukje

 

Jou gedachte had gekund.

Als men van te voren exact had geweten welke instructie voor de limitering zorgde.

Dan had men deze misschien af kunnen blokken.

 

Gezien de instructie/update er nu al een maand of twee geleden heen is gestuurd heeft het nu geen nut meer om het een en ander te blokken.

Het is immers al gebeurd.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pukje

 

Jou gedachte had gekund.

Als men van te voren exact had geweten welke instructie voor de limitering zorgde.

Dan had men deze misschien af kunnen blokken.

 

Gezien de instructie/update er nu al een maand of twee geleden heen is gestuurd heeft het nu geen nut meer om het een en ander te blokken.

Het is immers al gebeurd.

het gebeurd nog altijd ,als iemand een nieuwe kaart koopt is

die nog totaal open en moet nog gedowngrade worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...