Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

@Pukje: onder herprogrammeren bedoel ik veel meer dan de key update. Dan bedoel ik én de key update én het zorgen dat de kaart anders gaat werken. CD heeft volledige controle over hetgeen de kaart doet, en hoe de kaart reageert op de key update. Dat de kaart anders gaat werken wordt nu al een maand of twee continu uitgezonden. Ik wens je veel plezier met het uitzoeken hoe dit gebeurt. Daar is een andere sectie voor op sat4all...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een oplossing tegen de acties van CD is natuurlijk om te gaan virtualiseren; een smartcard kan je ook virtueel maken. Dus van je fysieke smartcard een virtuele kopie maken en deze virtueel meerdere malen ter beschikking stellen.

 

De techniek hiervoor bestaat al, zie: http://sourceforge.net/projects/vsmartcard/

 

Als je dit integreert in een emu (oscam of een andere) dan kan je een fysieke smartcard weer onbeperkt gaan gebruiken... gewoon een pooltje aanmaken van een stuk of wat virtuele kaarten welke per stuk dan 4 (of 2?) chids hebben... probleem is dat deze techniek nog niet bestaat... helaas...

 

Dit biedt natuurlijk nog veel meer mogelijkheden... maar laten we het er bij houden dat we de problemen welke CD heeft geintroduceerd voor interne cardsharing op willen lossen.

(ik zie al een bloeiende ruilmartkt in virtuele smartcards opkomen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

die vsmartcard heeft betrekking op standaart iso kaarten en die

via cardshare met elkaar verbonden zijn :mellow:

 

Smartcard emuleren is ook bij ons niets nieuws cccam enz hebben diverse

emulatoren aan boord zet de juiste sleutels erin en je kan kijken helaas

niet voor de laatste sattv kaarten ze zijn gestopt na irdeto2 en viaaccess 2

 

Nu share veel moeilijker geworden is worden de emulatoren ook weer

interessanter wait en see :)

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Smartcard emuleren is ook bij ons niets nieuws cccam enz hebben diverse

emulatoren aan boord zet de juiste sleutels erin en je kan kijken helaas

niet voor de laatste sattv kaarten ze zijn gestopt na irdeto2 en viaaccess 2

 

Nu share veel moeilijker geworden is worden de emulatoren ook weer

interessanter wait en see :)

Niet emuleren, maar virtualiseren... dus een complete orginele kaart uitlezen en virtueel laten draaien... zodat gewone emu's (ccCam / osCam) denken dat ze tegen een fysieke kaart praten en dat zelfs de gevirtualiseerde kaart denkt dat hij een fysieke kaart is. Uiteraard alles inclusief het verwerken van EMM zodat kaartupdates ook gewoon verwerkt worden...

('k heb er niet echt verstand van, maar dit is zoals ik het me voorstel dat het onverwoestbaar krachtig zou zijn; geen kaartbeveiliging die hier iets tegen zou kunnen doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

breng het virtualiseren tot leven hebben eindelijk iets om die canal-digitaal ook een plezier te doen want we staan nou langs de zij lijn te kijken hoe ze langzaam onze keel dicht knijpen

als ik die kennis en macht had waren ze bij mij al lang het bokje maar helaas die heb ik niet

 

maar als ik een bijdrage kan leveren help ik graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk, en dat hebben ze nu met hun acties bereikt... totale on-sympathie!

geweldig!

 

Tja, wat denk je, wie kan er nog enig begrip of sympathie opbrengen voor die firma?

 

Ja zou kunnen maar dan kom je wel uit klamono van papua nieuw-guinea en heb je na 36 uur reistijd een gratis abonnement gekregen voor de tijd van een maand.

 

Zou kunnen voor een oud shell medewerker die daar is gebleven (1957) en nu als 120 jarige terug komt of zo iets om er een positieve draai aan te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomaar een hersenkronkel:

Zou de SID limitering bepaald kunnen worden door de provider-ID?

De limitering van de vrijgeschakelde kanalen = 2, behalve als provider-ID = canaaldigitaal: dan is het 4.

 

Zou verklaren dat kanalen als HistoryHD, Discovery en MTV een limitering hebben van 2, en het is een simpel stukje code op de smardcard.

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik meen dat deze aktie uitsluitend bedoelt was om illegale cardsharing tegen te gaan.

En dan is elke aktie toegestaan. Op zich heb ik totaal geen moeite met deze aktie.......een normale abonnee, die keurig zijn abo betaalt, heeft er toch geen last van?

Dat je met de dreamdoos cardsharing kan doen binnenshuis, is bekend, en hier ook gewoon besproken.

In de voorwaarden van Cd is dat niet toegestaan, en toch wordt het hier wel besproken.

Deze aktie maakt ook dat min of meer onmogelijk, en opeens is iedereen hier over de rooie.

Toch is het wat hier gesuggereert wordt, illegaal!; meerdere ontvangers op 1 kaartje.

 

Het opname verhaal, dat je nu niet meer 3-4 zenders kan opnemen en naar een vijfde kan kijken met 1 ontvanger, is volslagen onzin.

Je kijkt gewoon naar een zender, en je kan opnames maken zoveel je wilt........alleen die opnames zijn dan gecodeerd!

Nou ja, pech gehad, dan decodeer je ze later, en klaar ben je? Is dat nu zoveel poeha waard zoals hier nu allemaal geblaat wordt?

 

Dat ze tot nu toe ook ongecodeerd op de HD komen was mooi meegenomen, nu een kleine ongemak......met dank aan de piraterij waardoor deze aktie noodzakelijk wordt.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

... virtualiseren... dus een complete orginele kaart uitlezen en virtueel laten draaien...

('k heb er niet echt verstand van, maar dit is zoals ik het me voorstel dat het onverwoestbaar krachtig zou zijn; geen kaartbeveiliging die hier iets tegen zou kunnen doen)

 

Voor een complete uitlezing van de originele kaart, zul je toch eerst een backdoor moeten vinden en als je een Mosc-uitlezing kunt doen, heb je heel het cardsharing systeem niet meer nodig, want dan heb je ook toegang tot de operational keys.

Dit virtualiseren is dus gewoon een nieuwe term voor clone-card, hetgeen tot nu toe nog niet gelukt is met de huidige Mediaguard kaarten. En het is de kaartbeveilging juist die het onmogelijk maakt om dit te realiseren.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...