Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

joker55,

 

Waar staat in de voorwaarden dat het verboden is om intern te sharen? Alvorens iets of iemand na te praten, orienteer je eerst goed en lees de alg voorwaarden zoals deze golden op het moment van aanvang aktie CD. Daar staat hetgeen je stelt zeker niet. Dus wie of wat je napraat weet ik niet, maar wel dat het complete onzin is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het opname verhaal, dat je nu niet meer 3-4 zenders kan opnemen en naar een vijfde kan kijken met 1 ontvanger, is volslagen onzin.

Je kijkt gewoon naar een zender, en je kan opnames maken zoveel je wilt........alleen die opnames zijn dan gecodeerd!

Nou ja, pech gehad, dan decodeer je ze later, en klaar ben je? Is dat nu zoveel poeha waard zoals hier nu allemaal geblaat wordt?

En hoe gaan de mensen met een Enigma2-decoder dat oplossen joker55? Die ontvangers decoderen onmiddellijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Joker wat je daar vertelt is pure nonsens, bij het aanspreken van een 5de zender houd de kaart het voor bekeken en gaat alles op zwart, ook het kanaal waar je naar kijkt,

Leuk is anders en of deze methode nu helemaal wettelijk is betwijfel ik zeer sterk.

Verder ben ik ook een abonnee die keurig betaald aan deze bende knoeiers.

Hun actie heeft als gevolg dat mensen nu over stappen naar kabel of naar cardsharing gegrepen hebben, omdat ze die zever kotsbeu worden.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom zeg, jongens,

 

Nu verpesten jullie het weer.

 

Als je het niet erg vind om, (zoals in mijn geval voor 4 TV's) telkenmale een nieuw abo te moeten afsluiten,

dan zit je er toch warmpjes in?

 

Ik wilde net mijn rekeningnummer PM'en voor een donatie... en nu doen jullie dit weer.

 

- 4 x abo = 3 x aanschafkosten (+CI-module dus), abo liefst voor een jaar of vijf

- och ja, misschien nog een extra abotje om zorgeloos te kunnen opnemen?

- binnenkort kan ik met mijn 2 SD-ontvangers een groot deel van de kanalen niet meer ontvangen, dus graag 2 nieuwe HD-ontvangers

- omdat ik blijkbaar op de 8PSK te weinig signaal krijg, ook nog een schoteltje van diameter 110.

 

Ik ben ook niet zelfzuchtig hoor, er zullen nog wel leden zijn met een verlanglijstje om "onbezorgd" te kunnen kijken; dus dit lijkt mij het

geschikte moment voor zo iets

:D :D :D

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even volgens CD geredeneerd, corrigeer me maar als ik fout ben:

 

Waar staat in de voorwaarden dat het verboden is om intern te sharen?

Dat kan ik zo gauw niet vinden, maar dat hoeft ook niet. Geen enkele CD gecertificeerde ontvanger kan sharen, dus als een niet-gecertificeerde dat wel kan, hoeft (en lees dus: wil) CD hier geen rekening mee te houden, toch? Er staat wel in de voorwaarde dat op elke CD gecertificeerde ontvanger CD beeld garandeert! Dus als een niet-gecertificeerde geen beeld meer heeft na een coderings wijziging.........jammer dan, het standaard antwoord van CD is bekend: koop maar een goed gecertificeerde CD ontvanger.

 

En hoe gaan de mensen met een Enigma2-decoder dat oplossen joker55? Die ontvangers decoderen onmiddellijk.

Eigenlijk hetzelfde verhaal als boven........een enigma ontvangers is geen CD gecertificeerde ontvanger.

 

Joker wat je daar vertelt is pure nonsens, bij het aanspreken van een 5de zender houd de kaart het voor bekeken en gaat alles op zwart, ook het kanaal waar je naar kijkt,

Leuk is anders en of deze methode nu helemaal wettelijk is betwijfel ik zeer sterk.

Ook hier weer geldt: na deze maatregel blijven alle CD gecertificeerde ontvangers werken. Een CD bak kan geen 5 zenders tegelijk opnemen......

 

 

Dus maw: deze maatregel is volstrekt wettig en valt helemaal binnen alle voorwaarden van CD. Alleen de share mogelijkheid en niet-gecertificeerde ontvangers kunnen problemen krijgen. En dat is precies wat CD wil, dus eigenlijk een goede actie....(in hun ogen)

 

Iedereen die nu zit te griepen, heeft een niet gecertificeerde ontvanger......en dat vindt CD niet leuk, hebben ze trouwens nooit leuk gevonden omdat je er illegale dingen mee kan doen, laat ik het voorzichtig zeggen.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kort door de bocht gedachten om alles onder gecertificeerde ontvangers

te gooien.

 

1.is het koppel verkoop

2.bieden ze een standaard dvb signaal aan.

3.misbruik van sat monopool in de afgelegen gebieden

 

dadelijk zegt rijkswaterstaat ""je mag alleen met michelin banden over onze straten rijden en die banden

moet je op het belasting kantoor kopen" :D

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Joker55,

Dapper dat je het durft op te nemen voor iets waar je duidelijk geen bal van begrijpt of weet. Dat het onmogelijk is om alles na te lezen wat op dit en ndere forums hier over is gezegd is logisch.

 

Maar dat je niet eens de moeite neemt om de Alg. Voorw. te lezen laat staan enigzins daarover na te denken wat daarin staat en dan met antwoorden als hier boven staan te komen, zegt genoeg over je doelstelling.

 

Het is heel simpel er staat nergens in de Alg Voorw. dat interne sharing niet mag. Sterker er staat voor de goede lezer dat het mag. Dit is trouwens door de dhr. Tensen in een interview met Totaaltv duidelijk gemeld dat CD tegen interne sharing geen bezwaar bezwaar heeft en dat de maatregel alleen is gericht tegen het commercieel sharen.

 

Dus als je ergens een mening over wil uiten prima, maar doe dat wel gefundeerd en met kennis van zaken. Dat scheelt je heel wat gesneer en terechte scheve gezichten.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echter heeft Joker wel gelijk op 1 punt. Kanaal Digitaal biedt een aantal gecertificeerde receivers aan, en dit is best een hele rist van verschillende types en merken dus dat banden verhaaltje is ook weer zo zielig, en als het niet werkt op hun receivers jammer dan. En daarmee staan ze toch echt in hun recht. Nergens in de wet staat dat zij verplicht zijn beeld te verschaffen op alle receivers die aangeboden worden.

 

En dat is best een leuk argument om mee naar een rechter te stappen. Leg je daarnaast uit, als CD zijnde, waarom je de Dreambox niet als gecertificeerd opneemt in je lijst, dan ben ik toch echt bang dat ze gelijk gaan krijgen.

 

Ik zal het nog 1x zeggen voor alle mensen die het niet snappen, maar graag doen alsof. Een onderneming van de grote als M7, CD, TVV, heeft echt wel een paar euro's over om uit te zoeken, en te toetsen, of een handeling legaal of illegaal is.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze keer zonder zwanzen...

 

In bijlage de folder van TVV van 6-2-2006. Lees "Wat heeft U nodig?".

 

tvvlfl.pdf

 

Ik heb een gecertifieerde ontvanger (die nu ook beperkt is).

Ik heb een TVV Smartcard en abonnemment.

Ik heb meerdere ontvangers.

 

Zij leveren een programmapakket, niet voor één ontvanger maar voor alle ontvangers.

In de vergelijking spreken ze van 1 abonnement, niet van 1 abo per ontvanger.

 

Er is geen sprake van een extra kaart (die is pas later gekomen)

Er is ook geen sprake van een verbod op interne cardsharing. (De ontvangers konden dit nog niet)

Op deze datum kon je dus enkel en alleen via de smartwi naar meerdere ontvangers kijken.

De Smartwi werd door de TVV-dealers als oplossing verkocht om met meerdere ontvangers via 1 kaart te kijken.

 

In deze periode heeft TVV ZELF de Smartwi gepromoot op hun EIGEN website, het heette toen:

 

Naar meerdere ontvangers tegelijk kijken via Smartwi;

 

Helaas kan ik dit niet meer terugspoelen... tenzij iemand een nieuwsbrief of folder zou hebben met voorgaande tekst.

 

Dat ze bij TVV ondertussen hun voorwaarden wijzigen volgens de aandeelhouders maakt me geen lor uit;

Als je de klanten lokt met bepaalde mogelijkheden en je gaat die achteraf terugdraaien, doe je aan bedrog.

 

Dat dit zo is:

 

Dik anderhalf jaar had ik de keuze: Belgacom was beschikbaar in de straat en ik kon toen kiezen tussen Belgacom

en sat.

Ik heb er domweg voor gekozen om de sat verder uit te bouwen voor TVV met Astra 23° en 4 ontvangers (wat bij Belgacom niet kon).

Hierbij heb ik mij gebaseerd op de informatie van Belgacom en TVV en dat was een correcte beslissing, gewoon omdat TVV

zijn klanten totaal NIET geinformeerd had over welke beperking dan ook.

 

Nu zit er niks anders op om voor een andere provider te kiezen, want 1 kastje = 1 abo zit er aan te komen.

 

- Als je vraagt om de situatie te verduidelijken aan hun medewerker op dit forum, dan krijg je geen antwoord.

Geen antwoord is voor mij in dit geval even duidelijk als wel een antwoord...

 

Ik zit nu wel met de kosten voor hardware aanpassing, en de activering voor de andere provider. Plus een hoop veel te dure

ontvangers, want een FTA-HD had voor mij volstaan. En de hardware aanpassingen voor de sat zouden ook in ook in die mate

niet gebeurd zijn.

 

Ik ben dus wel degelijk op de kosten gejaagd, in tegenstelling tot de "camping"-abonnee. En het op de kosten jagen is blijkbaar

nog niet aan zijn einde (overschakeling naar 8PSK en de hierbij gepaard gaande zwakke ontvangst). Komt daarbij nog het

maandenlang sleutelen aan de software ontvangers om het wegvallen van het beeld en de blokvorming en de zapproblemen

op te lossen.

 

Wel Joker55 ik wens je het beste (vooral financieel) met Canal Digitaal... maar denk er aan je wordt wel getild...

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjattuh,

 

Wat je stelt over een relatie tussen de grote van bedrijven en zich in voldoende mate orienteren op wat wel en niet juridisch is veroorloofd is echt een aanname die in geen enkel opzicht opgaat. Ja je zou het mogen verwachten (naar het spreekwoord adel veplicht) echter is het helaas zo dat veelal het tegenovergestelde opgang doet. Want waarom anders zoveel toezichtsorganen om consumenten te beschermen tegen de handel en wandel van grote bedrijven als banken, verzekeringsmaatschappijen, telecombedrijven etc etc? Waarom dan zovaak in het nieuws dat die en die organisatie een boete of dwangsom krijgt opgelegd vanwege schending van een wettelijke bepaling van het consumentenrecht? Dat dit niet alleen voor NL/België opgaat moge wel blijken uit het feit dat zelfs op Europeesch niveau hier heel veel aandacht voor is.

 

Nee het is heel simpel, (grote) organisatie's bedrijven en overheid lopen graag zo dicht mogelijk en zelfs op de rand van wat wel mag en niet mag. Waarom? Omdat daar de winst zit. Dan kan het gebeuren dat ze een streep op de neus krijgen of er mee weg komen ook al kan het eigenlijk niet. Het is een spel (ook wel een leuk spel zolang je maar niemand beschadigd fysiek of financieel, daar ben ik eerlijk in). Deze organisatie echter stelt zich wel zeer arogant op en benadeeld daarbij mensen op een uiterst onredelijke en ronduit leugenachtige wijze. Dat maakt dat ik er nadrukkelijk tegen ageer.

 

Overigens weten vele anderen en ik echt wel waar we over spreken, waarbij ik ook aannames doe maar die echter wel kan onderbouwen met controleerbare feiten, wetenschap van materie en inzicht in ontwikkeling en doelstelling van regelgeving. Waarbij de doelstelling van wet- en regelgeving in combinatie met uitspraken een belangrijk onderdeel is bij de bepaling van wat en wel niet geoorloofd is en dat dan zeker gezien wat wel en niet gebruikelijk is bij het tot standkomen van overeenkomsten en verwachtingspatronen bij afnemer opgewekt door aanbieder en hetgeen in de reguliere praktijk gewoonlijk is. Als je dit alles tegen elkaar gaat afwegen afgezet tegen uitlating van CD/TVV/M7, hun belang in deze en hun inspanningen thans en in het verleden gedaan om deze belangen te beschermen, moet/kan je concluderen dat de maatregelen waar in dit topic over wordt gesproken over de rand vallen wat toelaatbaar/redelijk is in deze en daarmee dus in strijd met wet- en regelgeving.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

We zijn nu 9 maanden verder na het starten van dit topic (geen makkelijke bevalling), we hebben veel spierballen praat gehoord en grote broeken hebben zien aantrekken en rechtsbijstandsverzekeringen ingeschakeld zien worden, maar is er in al die tijd nu werkelijk iets uitgekomen, een juridische procedure gewonnen van CD/M7 die zoden aan de dijk zet?

 

Volgens mij is er behalve iemand die zijn geld terug kreeg voor een nieuw 2e kaartje en met terugwerkende kracht zijn abonnement kon afzeggen helemaal niets uitgekomen.

 

Het grote media offensief is ook niet meer dan een natte scheet op het internet geweest.

 

Het interesseert de hele buitenwereld niets dat CD het aantal te decoderen kanalen terug gebracht heeft naar 4 en ik zie het er echt niet van komen dat er ook maar 1 rechter is die de uitspraak doet dat CD onrechtmatig bezig is en deze hele actie moet terug draaien.

In het uiterste geval zal een rechter misschien oordelen dat de implementatie niet helemaal vlekkeloos gegaan is en dat zij eerst de mensen hadden moeten aanschrijven/mailen dat zij dit van plan waren en als de afnemers het er niet mee eens zijn zij kosteloos hun abonnement op kunnen zeggen. Dit alles is dan heel makkelijk alsnog te doen en is iedereen weer blij (bij wijze van spreken dan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eenvoudig het idee dat totaal niets gedaan is

Op het moment dat je hier vraagt naar antwoorden op de

z.g. acties is niemand thuis.

Nog sterker zet je een persbericht hier op het forum voor de media dan

wordt het weg gehaald met argument "je mag geen actie ondernemen"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

...Nog sterker zet je een persbericht hier op het forum voor de media dan

wordt het weg gehaald met argument "je mag geen actie ondernemen"

 

Ik kan me niet herinneren dat er iets is weg gehaald en als dat zo is, zal de reden wel het ontbreken van correcte bronvermelding zijn geweest of was het totaal irrelevant. Wij halen niet 'zomaar' teksten weg, dan is er echt wel 'iets' aan de hand geweest.

 

Is dat niet het geval, hoor ik graag exact wie wat wanneer waar heeft weg gehaald. Dit soort ongefundeerde beschuldigingen horen hier niet thuis!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...