Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Ik wordt er een beetje moe van om de europeese vonnissen te poosten

 

1.tv kijken is geen reproductie omdat niet opgeslagen wordt

2.op voetbal zit geen auteursrechten omdat het niets nieuws intelectueel is

en zo kan ik nog 9 rechtelijke uitspraken van de eu citeren

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Pedro Newbie,

 

Even voor de duidelijkheid. Het is niet wat ik zeg, maar hetgeen CD stelt. De regeling waar ik op doel van Buma/Stemra cs gaat dus over hetgeen jij weer terecht naar verwijs wat gesteld is in de Auteurswet. Idd niemand houdt zich aan die bepaling en daarom is die heffing in het leven geroepen (waarover de nodige discussie weer is bij de verschillende rechthebbenden omdat zij niets of te weinig uit dat fonds krijgen naar hun idee en waarvan de beheerders weer zeggen dat zij het wel goed doen). Dus als je wilt katjouwen doe het dan naar de juiste personen en in dit geval niet naar mij. Ik kan er ook niks aan doen, dat het z geregeld is.

 

Pukje,

Je bent bekend om je grote mond en je sneren, maar doe jij het beter? Nee dus, Laatste reactie op jouw onzin van mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Joop en anderen. Als jullie niet op een normale (VRIENDELIJKE) manier kunnen discussiëren.........

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al deze voorvaarden bestonden nog niet toen ik en nog vele anderen lid werden van deze club amateurs genaamd CanalDigitaal.

In mijn geval was dat al in 1989 en ik heb nooit meer andere voorwaarden ontvangen dan wel getekend, toen was de naam nog Filmnet.

Er werd toen nog niet gesproken over cardsharing gekker nog er waren geen kaartjes, de eerste codering was een soort sound in sync.

Dat heb je nooit mee gemaakt dus weet je er niks van.

Als ik nu per kaart meer als 4 kanalen wil zien dan wil opnemen gaat dat niet meer,

ik en de meeste leden hier hebben hier nooit een schrijven over gehad dat dit ging gebeuren.

Dus brul geen onzin als je niet weet hoe een en ander in elkaar zit en ga terug naar je baas CanalDigitaal.

 

Jammer dat je nu direct zo agressief reageert, vooral in de 2 vet gedrukte gedeelte.

1. Ik heb zelfs nog in die tijd die kastjes gebouwd om de filmnet signalen op te poetsen, en geluid en beeld te laten synchroniseren, en zo kon ik de filmnet beeld prima bekijken op mijn TV. Dus graag iets genuanceerde praten over: dat heb je niet meegemaakt...... (waar staat (19)55 voor in mijn nicknaam?)

2. baas? CD? Ik was al een jaartje of 2 werkloos, en ben nu sinds kort rijinstructeur, eigen baas dus........

 

Een tip: loop niet zomaar dingen te blaten als je het niet zeker weet, en als je niets anders weet te vertellen!

 

 

En ja, ik heb zelf ook geen gecertificeerde ontvanger, maar een Humax iCord. Een gecertificeerde hoef ik ook niet!

Maar deze ontvanger neemt ook 4 programmaas op, en ik kan naar een vijfde kijken. De humax neemt automatisch gecodeerd op, dus heeft geen last van deze maatregel. Dat gecodeerde opname kan je ook instellen op een Dreambox, of Duo+, dus dan heb je ook geen last.

En een niet gecertrificeerde ontvanger weet je zelf toch ook wel...je loopt een risico, want deze wordt NIET ondersteunt door CD. Al jaaaaaaren bekend!

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze discussie heeft niets meer te maken met de antishare beperkingen zoals de

TS bedoeld heeft.

Er worden (ook wel interessante) dingen opgegooid die er los van staan.

 

Wat mij zou interesseren wat ondertussen ondernomen is en vooral wat de reacties zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2. baas? CD? Ik was al een jaartje of 2 werkloos, en ben nu sinds kort rijinstructeur, eigen baas dus........

 

Je doet je dus voor alsof jij dus gegevens hebt van CD/TVV uit de eerste hand, je vertelt een hoop dingen die je uit je duim gezogen hebt, en telkens is het rel, omdat er velen

zijn die hier dus in trappen.

 

Waarvan akte.

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eddy VL

Je hebt er blijkbaar erg veel moeite mee dat CanalDigitaal maatregelen neemt om cardsharing tegen te gaan. Vanaf 30 aug. 2011 ben je op dit draadje bijna dagelijks actief om je gal te spuien. Dat is al bijna 9 maanden. In die tijd had er een kindje geboren kunnen worden. Het moet je wel heel hoog zitten met deze maatregel van CanalDigitaal. Ik hoop niet dat je er een trauma aan over houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat is toch volkomen begrijpelijk als je slachtoffer bent? Dan heb ik het dus over diegenen die meerdere ontvangers in een interne share hebben of hadden staan, die zijn echt wel genaaid hoor!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wat mij zou interesseren wat ondertussen ondernomen is en vooral wat de reacties zijn.

 

 

Ik weet niet precies wat er ondernomen is, maar hier is het resultaat nog steeds (en al die tijd!) nul-komma-nul.

 

Al zou er aktie ondernomen zijn, dan heeft dat hier in ieder geval geen enkel resultaat gehad ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mijn part mogen ze direct die digitale handel opdoeken en terug naar analoog gaan . Waar is de tijd dat je op 40 tv's in huis beeld had op elke zender ! , je had namelijk 1 abbo voor 1 gezin . Ik kan me goed inbeelden dat dit voor een M7 gezin van 4 of 5 veel problemen nu geeft . Dit soort toestanden zijn enkel een gevolg van de digitale uitbuiting , waar bedrijven dankbaar (mis)bruik van maken

 

@joker55

 

Ik moet geen decoder die als ik slapen ben nog paar uur staat te ratelen en energie te verbruiken om een uitzending te decoderen , moets in het analoge tijdperk ook niet . Of betalen zij die factuur ?.

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit draadje is 19 aug. 2011 begonnen. Het loopt nu dus al meer dan 9 maanden. Dacht je nu werkelijk dat CanalDigitaal de 3 SID’s gaat terug draaien? Als je er met je SmartWi met 3 kaartjes niet mee komt, dan zul je voor 2,50 euro per maand een extra kaartje moeten kopen. Dan kun je weer met een SmartWi 3 zenders opnemen. Is dat nu een rede om daar 9 maanden over te blijven zeuren? Misschien dat je op dat extra kaartje ook nog het HD-pakket moet nemen maar je maakt mij toch niet wijs dat je op dat extra kaartje ook nog de duurdere extra pakketten er op moet hebben want je kunt op je hoofdkaart toch al kiezen uit 3 zenders uit het dure pakket als je daar tenminste een abonnement voor hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zjjn geen 3 maar 4 sids daar begint het mee en ja ik ben er ook tegen dat je extra kosten moet maken om op meerdere tv's te kunnen kijken en dat extra kaartje klinkt leuk maar is het niet want je krijg namelijk niet hetzelfde pakket als je op je hoofdkaart heb en de aanschaf a € 89,00 vergeet je ff ?

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet precies wat er ondernomen is, maar hier is het resultaat nog steeds (en al die tijd!) nul-komma-nul.

 

Al zou er aktie ondernomen zijn, dan heeft dat hier in ieder geval geen enkel resultaat gehad ;)

 

Ik heb dit eerder gepost in TVVlaanderen Lieten: Ik heb het niet dubbel gepost in deze thread,

 

#15 Eddy VL Geplaatst: 13 maart 2012 - 13:12

 

Ik had dit inderdaad toch beter hier ook gepost omwille van het Nederlandse luik.

(Wel verwonderlijk dat Pukje dit niet gezien heeft)

 

Dus laat ons stellen dat ik Pedro Newbie gelijk geef wat betreft Vlaanderen. Er zijn voldoende mails verstuurd naar de TV stations en de geschreven pers

dus ze waren wel degelijk op de hoogte van het probleem. Ze hebben de actie echter doodgezwegen. Daar zal dus ook een reden voor bestaan...

waar ik het mijne over denk...

 

Toch iedereen bedanken die de actie gesteund heeft, zij het niet met het gewenste resultaat.

 

 

 

Verder had ik helaas te laat gezien dat de aanleiding van deze discussie een provocatie was (dacht dat ze van CD/TVV kwam), en ik heb er ook nog voor gewaarschuwd, want aan acties die bedoeld zijn om de leden aan te zetten tot onderlinge ruzies doe ik dus niet mee.

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...