Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten


Eddy Vl.

 

Je hebt gelijk. Er worden hier idd heel bewust provocaties gearengeerd. Met welk doel? Heb zo mijn gedachten. Jij en nog een aantal hebben heel erg hun best gedaan het eea te organiseren en idd de resultaten zijn niet naar rato van de inspanningen. Oorzaak? Daar kan alleen over worden gespeculeerd. Overigens hebben die inspanningen wel resultaat gehad, alleen niet in die omvang als gehoopt. Waar ze wel toe leiden? Dat weet ik ook niet, alleen de toekomst kan ons dat doen vernemen.

 

Voor hen die voor het gemak aannemen dat de hardst schreeuwende hier om info over inspanningen en resultaten deze niet zou hebben geloof dat naar uw believen. Maar voor hen die het echt niet weten een korte opsomming. Meerdere personen hebben hier contact opgenomen met een consumentenbond, kassa, radar en Opta. Deze mensen hebben meer dan hun best gedaan om het probleem voor het voetlicht te brengen. Echter de reden dat er geen aandacht voor is geweest zoals u zou willen, die is slechts bij deze organisaties bekend. Wat ik wel weet is dat er vraagstelling is geweest als er is toch kabel, schotelontvangst stoort toch heel erg en waarom zijn er ook mensen die aangeven dat het geen probleem is en CD geeft aan dat zij aandacht heeft voor klachten. Daarnaast is op politiek niveau de nodige aandacht gevraagd. Waar ook op is gereageerd. Echter was de tendens dat op dat moment enkele zaken (o.a. economie, politieke spanningen) prioriteit hadden. Info is wel opgenomen in de diverse agenda's voor consumentenrecht. Wat je daar mee opschiet? IDD vooralsnog niet veel. Maar wie weet staan er nu wel mensen op die het nog eens willen proberen ikv de verkiezingen bijv.

 

Dus alvorens af te geven op hen die inspanningen hebben gepleegd en te zeggen ik zei toch het al dat het niet zou helpen dus het is maar goed dat ik niet heb meegedaan met die onzin, is het misschien beter om te beraden of jouw bijdrage wel voldoende is geweest. Voor die mensen die geen problemen hebben met de maatregel, kan ik maar één ding zeggen en dat is dat ik blij ben dat jullie geen problemen ondervinden. De mijne heb ik intussen ook opgelost. Hoe op mijn wijze.

 

Het enige dat mij wel opvalt is dat schijnbaar een aantal mensen hier graag bepalen wat voor een ander toereikend is en dat dit zeker niet meer mag zijn dan dat zij voor zichzelf hebben. Daarnaast worden hier uitlatingen gedaan waarin mensen (zoals een Joker55) situaties suggereren die zij zelf vervolgens tegenspreken maar bovendien niet de beleefdheid hebben om in het geval het tegendeel van een gedane bewering door hen gedaan gefundeerd wordt aangetoond daar op te reageren.

 

Sprietje alvorens iemands informatie als onzin te kwalificeren informeer je zelf dan eerst goed. CD biedt slechts enkel en alleen de kaart met ci module aan en geen losse kaarten. Het klopt dat in de handel wel losse kaarten zijn maar je vergeet voor het gemak dat de info van CD voor de meeste consumenten richtinggevend is en dat de gemiddelde persoon hier geen reguliere consument is. In de handel varieren de prijzen idd maar je ziet algauw meer aanbiedingen boven het door jouw genoemde bedrag dan bedragen daaraan gelijk. Overigens komen er nog activeringskosten overheen. Daarnaast is het naar mijn idee absurd dat iemand bepaald dat het aanbod op de 2-de kaart wel beknot mag zijn omdat je het overige al op het 1-ste hebt.

 

Rest mij niets anders dan naar vb van Eddy Vl een ieder te bedanken die haar/zijn bijdrage heeft geleverd (noem geen namen omdat ik dan altijd enkele oversla die het misschien wel het meest verdienen). Mochten er nog mensen zijn met info over actie via rechtsbijstand nav geblokkeerde kaarten etc dan hou ik mij aanbevolen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit draadje is 19 aug. 2011 begonnen. Het loopt nu dus al meer dan 9 maanden. Dacht je nu werkelijk dat CanalDigitaal de 3 SID’s gaat terug draaien? Als je er met je SmartWi met 3 kaartjes niet mee komt, dan zul je voor 2,50 euro per maand een extra kaartje moeten kopen. Dan kun je weer met een SmartWi 3 zenders opnemen. Is dat nu een rede om daar 9 maanden over te blijven zeuren? Misschien dat je op dat extra kaartje ook nog het HD-pakket moet nemen maar je maakt mij toch niet wijs dat je op dat extra kaartje ook nog de duurdere extra pakketten er op moet hebben want je kunt op je hoofdkaart toch al kiezen uit 3 zenders uit het dure pakket als je daar tenminste een abonnement voor hebt.

 

Verkeerd antwoord . Op dat 2de kaartje zitten amper een paar zenders ( tvv ), dat je dan nog eens koopt voor 79 € . Wil je naar andere zenders kijken op je slaapkamer , zit je nog met dat kaartje rond te zeulen.Het jammere is dat de wetgeving nog komt uit het analoge tijdperk , en zo de digitale misbruiken door providers toelaat . Ik wacht op een prijsverhoging en dan zijn ze hier geschiedenis net zoals dat al voor telenet is ! .

 

Bij tvv leveren ze wel nog losse kaarten uit volgens de satshop om dehoek hier , die heeft ze alvast nog .

aangepast door smoking

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Cobus R

 

Wat zit je nu voor onzin te verkondigen, 89 euro voor een extra kaart, de grijze dus? Dat is inclusief CI-module. Een extra grijze kaart kost maar 35 euro.

 

Dat is geen onzin want losse kaarten zijn (officieel) niet meer te koop ?

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast worden hier uitlatingen gedaan waarin mensen (zoals een Joker55) situaties suggereren die zij zelf vervolgens tegenspreken maar bovendien niet de beleefdheid hebben om in het geval het tegendeel van een gedane bewering door hen gedaan gefundeerd wordt aangetoond daar op te reageren.

 

Ik weet niet precies wat je bedoelt, kun je het even uitleggen waarop ik niet of verkeerd op reageer? Ik kan helaas niet elk uur online zijn, heb ook andere dingen te doen.

 

Verder, laat ik duidelijk zijn, ben ik ook niet helemaal blij met deze maatregel, ook ik werk met een smartwi.......maar ik begrijp deze maatregel wel.

En ik heb duidelijk geprtobeerd te maken dat deze maatregel geheel terecht is, en binnen de voorwaarden valt: alle gecertificeerde ontvangers van CD blijven hiermee werken.

Het is ook hier op dit forum meerdemalen verteld dat het altijd een risico is om met ander spul te kijken dan de gecertificeerde bakken.......1 maatregel van CD kan het einde betekenen van je kijkgenot, en het standaard antwoord van CD is bekend (kort door de bocht in mijn ogen en de meeste onder ons: koop maar een gecertificeerde)

 

Deze maatregel had vele jaren eerder moeten komen. Er is een hele dunne en vage lijn tussen intern en extern sharen, dat is van een afstand niet te bepalen, en voor een kaart maakt het niet uit.

Vandaar deze maatregel voor het sharen algemeen......(en ik blijf zeiken: een gecertificeerde kan niet sharen, dus deze ontvangers hebben er totaal geen last van.)

 

Een ieder is nog steeds vrij om de ontvanger te kiezen, wel binnen de regels en toepassingen die CD bepaalt, en daar hebben ze het recht toe. Je gaat een overeenkomst aan met CD, dus hun bepalen de spelregels. En als je het er niet mee eens bent, zeg je toch je abo op? Neem maar digitenne of kabel, dat zijn de andere aanbieders van digitale TV.

Een gratis tweede kaart met hetzelfde abo als de hoofdkaart is ook spelen met vuur........die geef je toch voor een zacht prijsje aan je overbuurman?

 

En nog steeds de vraag open: wie heeft zijn abo al opgezegd, zoals gedreigd in die brief, zoals hier beschreven? Niemand toch?

 

En losse kaarten zijun in bijna elke zelf respecterende satwinkel te koop......in ieder geval de grotere, voor tussen de € 30 en € 50. Daar komt dan de admin kosten bij plus per maand de abo. Michel en consorten zit te azen dat ik namen noem, maar ik mag geen namen noemen ivm advertentieregels, en via PM worden ook deze namen geblockt.......dus zelf met google spelen.

 

En Eddy VL : je loopt hier te griepen tegen CD, in een draadje over CD, maar daar heb je eigenlijk helemaal niets mee te maken.........

Je hebt een overeenkomst met TVV...........dus alles wat ik zei over CD, hoeft niet voor jouw situatie te gelden, dus kun en mag je ook niet over CD lopen klagen, in ieder geval niet hier in dit draadje (wat ovber CD gaat!).

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joker55,

 

Waar op gedoeld wordt dat je niet reageert is de toelichting in gewone taal wat in de Alg Voorw staat en dan heel specifiek de door jouw aangehaalde art. Daar, niet in andere opgenomen art, bij het aangaan van het abbo en/of is het regulier bij andere aanbieders dat het gebruik van een abbo wordt gelimiteerd of interne CS ongewenst is. Sterker andere gebruikers faciliteren het (op verschillende wijzes). Dus het is niet in de lijn der verwachting voor een consument om rekening te houden met zo'n maatregel. Gezien de doelstelling van CD (gemeld door dhr Tensen zelf, het optreden tegen com cardsharing) is dus het treffen van de reguliere gebruiker waanzinnig en des te meer daar het voor aanvang van de maatregel in NL al bekend was dat de com cs aanbieders deze maatregel zonder veel inspanning konden ontlopen. Dus wist CD dat zij alleen de reguliere gebruiker zouden schaden. Dit laatste gegeven en dat alleen maakt de maatregel belachelijk, idioot, onterecht en verwerpelijk. Dat en de huichelachtige wijze van reactie van CD daarop oa door op die wijze extra abbo te verkopen voor 2-de kaartjes en vervolgens daarop dan ook nog eens de het gebruik te limiteren dat zijn dan ook de enige redenen dat ik mij irriteer.

 

Overigens Eddy Vl heeft volledig recht van spreken omdat CD en TVV een pot nat is (alles is nl M7groep) en heb jij je daar niet over uit te laten.

 

Trouwens ik begrijp dat je ook tegen schroevendraaiers, ladders en aardappelschilmesjes bent. Want al deze en andere voorwerpen worden gebruikt bij inbraken, overvallen en andere zware misdrijven. Wist je trouwens dat er aanwijzingen zijn dat brood een belangrijke rol speelt bij misdaden, het blijkt nl dat in de 12 uur voor een misdrijf 99,9% van de plegers brood heeft geconsumeerd.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjattuh,

 

Wat je stelt over een relatie tussen de grote van bedrijven en zich in voldoende mate orienteren op wat wel en niet juridisch is veroorloofd is echt een aanname die in geen enkel opzicht opgaat. Ja je zou het mogen verwachten (naar het spreekwoord adel veplicht) echter is het helaas zo dat veelal het tegenovergestelde opgang doet. Want waarom anders zoveel toezichtsorganen om consumenten te beschermen tegen de handel en wandel van grote bedrijven als banken, verzekeringsmaatschappijen, telecombedrijven etc etc? Waarom dan zovaak in het nieuws dat die en die organisatie een boete of dwangsom krijgt opgelegd vanwege schending van een wettelijke bepaling van het consumentenrecht? Dat dit niet alleen voor NL/België opgaat moge wel blijken uit het feit dat zelfs op Europeesch niveau hier heel veel aandacht voor is.

 

Nee het is heel simpel, (grote) organisatie's bedrijven en overheid lopen graag zo dicht mogelijk en zelfs op de rand van wat wel mag en niet mag. Waarom? Omdat daar de winst zit. Dan kan het gebeuren dat ze een streep op de neus krijgen of er mee weg komen ook al kan het eigenlijk niet. Het is een spel (ook wel een leuk spel zolang je maar niemand beschadigd fysiek of financieel, daar ben ik eerlijk in). Deze organisatie echter stelt zich wel zeer arogant op en benadeeld daarbij mensen op een uiterst onredelijke en ronduit leugenachtige wijze. Dat maakt dat ik er nadrukkelijk tegen ageer.

 

Overigens weten vele anderen en ik echt wel waar we over spreken, waarbij ik ook aannames doe maar die echter wel kan onderbouwen met controleerbare feiten, wetenschap van materie en inzicht in ontwikkeling en doelstelling van regelgeving. Waarbij de doelstelling van wet- en regelgeving in combinatie met uitspraken een belangrijk onderdeel is bij de bepaling van wat en wel niet geoorloofd is en dat dan zeker gezien wat wel en niet gebruikelijk is bij het tot standkomen van overeenkomsten en verwachtingspatronen bij afnemer opgewekt door aanbieder en hetgeen in de reguliere praktijk gewoonlijk is. Als je dit alles tegen elkaar gaat afwegen afgezet tegen uitlating van CD/TVV/M7, hun belang in deze en hun inspanningen thans en in het verleden gedaan om deze belangen te beschermen, moet/kan je concluderen dat de maatregelen waar in dit topic over wordt gesproken over de rand vallen wat toelaatbaar/redelijk is in deze en daarmee dus in strijd met wet- en regelgeving.

 

Groeten Joop

 

Dus ze weten precies wat wel en niet kan.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

...Michel en consorten zit te azen dat ik namen noem, maar ik mag geen namen noemen ivm advertentieregels, en via PM worden ook deze namen geblockt.......dus zelf met google spelen.

 

Wat mij betreft ben jij niet helemaal lekker. Ik voel me dan ook aangevallen door je belachelijke opmerking.

 

Ik heb geen seconde op jou zitten 'azen' en de censuurlijst met winkels die we hier gebruiken is om leden tegen zichzelf te beschermen. Er worden nu eenmaal steeds commerciële links geplaatst door leden die dit opzettelijk doen, maar ook (en vooral) door leden die dat oprecht per ongeluk doen, omdat ze de regels niet (goed) gelezen hebben.

Om dat te voorkomen worden alle commerciële links die hier geplaatst worden in een censuurlijst geplaatst en die censuurlijst maakt geen onderscheid tussen een openbaar- en een privébericht. Dat doet de forum software en kan ik niet veranderen. Niet opzettelijk dus!

 

Nu ga ik uiteraard wel op jou zitten azen, want ik hou er niet van om zo behandeld te worden.

 

Allereerst een ban van 2 weken voor jou en al jouw toekomstige berichten worden voortaan door ons moderators uitermate kritisch bekeken en beoordeeld.

Jij valt te vaak negatief op.

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sjattuh,

 

Dat zou je verwachten, maar de praktijk is vaak anders. De praktijk is vaak van hoe speel ik het spelletje het beste qua blufpoker. Daarnaast is het vaak zo dat je vooral moet zorgen dat je door opinie vorming de praktijk naar je hand tracht te zetten. Kijk en lees maar eens goed in dit topic bijv. Hoe vaak zie je niet dat mensen uit allerlei kanten de kop opsteken dingen brullen die gewoon controleerbaar incorrect blijken. Of mensen reageren niet op simpele tegenreacties of vervallen in algemeenheden en kreten dat iemand zijn of haar mond moet houden omdat noem maar een reden. Maar ook kreten als ach zij die klagen hebben boter op hun hoofd. Om vervolgens via de één of andere oncrontroleerbare bron of suggestief een ander niet ter zaken doend argument op te raffelen. Het is net zo iets als je tegenwoordig bij allerlei overheidsmaatregelen of huisregels ziet staan een zin als U wilt toch ook veilig... en als u niets te verbergen heeft of noem maar meer van dit soort kreten op staan. Terwijl er feitelijk maar één doel wordt nagestreefd het controleren en beinvloeden van mensen of meer winst na te streven terwijl er feitelijk niets maar dan ook niets aan de hand is.

 

Nee helaas (was het maar zo) weten bedrijven en overheden maar al te goed dat wat zij doen niet door de beugel kan maar net zo lang doorgaan als men kan. Dat is ook de bron van het bestaansrecht als programma's Kassa Radar Rijdende Rechter Haal je recht etc etc.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Verder, laat ik duidelijk zijn, ben ik ook niet helemaal blij met deze maatregel, ook ik werk met een smartwi.......maar ik begrijp deze maatregel wel.

 

Zal je straks wel gaan klagen, smartwii, welke ze eerst in een aanbeveling haddeen staan, proberen ze nu ook uit te schakelen.

 

Andere zaken wil ik niet eens aanhalen, sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan eerstdaags zichzelf nog wel eens uitschakelen.

De impact van hun fratsen, zal hen wel duidelijk worden ergens tussen dit en ½ jaar.

Als de meesten, die begin dit jaar getroffen werden door hun zogenaamde anticardsharing (voor thuis gebruikers) massaal en wettelijk van hun contract af kunnen.

Tv kijken via satelliet was al aan het verliezen tegenover de kabel.

Maar nu men hele gezinnen op een sluikse wijze gaat verplichten om per tv toestel centen op te hoesten, zal dit voor velen toch een stap te ver zijn.

Alleen al de manier waarop men bij M7 halsstarrig weigert om de 2de of derde kaart gelijk te schakelen aan de hoofdkaart zal kwaad bloed gezet hebben bij velen.

Ik persoonlijk vind die hele groep, Canaldigitaal en TV Vlaanderen een van de meest laffe bedrijven die ik mijn leven ben tegen gekomen.

Met dit soort mensen valt gewoon geen discussie of overleg te beginnen, eigenlijk doen ze of ze niet bestaan, want deze jakhalzen steken zich altijd wel ergens achter weg.

Mededelingen doen ze nooit zelf, dat gaat altijd via totaal tv.

Zelf zijn ze te laf of misschien wel bang dat alles toch niet zo wettelijk is als ze ons willen laten geloven, en dan kan je het altijd nog op een communicatiefout van een ander steken, mocht het toch tot een rechtszaak komen.

m.a.w. ze zijn nooit rechtstreeks aan te spreken, ofwel doen ze of hun neus bloed.

Zoals met de anticardshare maatregel, niks aangekondigd, geen opzeg mogelijkheid en wisten totaal van niks, (mijn naam is haas en ik weet van niks)

Het gerucht over een beperking voor de 2de of derde kaart idem, dat was maar een gerucht , ondertussen weten we wel beter en ook wat het kost.

Nog zoiets, Canaldigitaal heeft een forum, dat weet iedereen, maar toch ontkennen in alle toonaarden dat dit hun forum is.

Dat is gemakkelijk, zo ontloop je natuurlijk lastige vragen of kan je de antwoorden niet aan hen linken.

Dan nog even over het aanbod, wat mogen we verwachten, zijn er plannen voor een volledige overschakeling naar mpeg 4 ??? wie weet het? .

Men laat liever de klant in de waan, tot het contract binnen is en de tv enkel zwart beeld geeft.

Dan blijkt ofwel de decoder niet meer te voldoen of de smartkaart gelimiteerd te zijn.

In elk geval zwart beeld betekend voor ons altijd onvoorziene kosten, en het blijft maar komen, de ene verrassing na de andere.

Wat hebben we al gehad; het begon met een duo lnb, daarna een andere decoder, 2 de smartkaartje + verplichte CI module, waarop uiteraard nog activatie kosten en liefst nog een volwaardig abonnement.

De volgend stap zal wel een provider bak zijn die gekoppeld is aan de smartcard, maar eerst nog die lading Koreaanse Philips HD ontvangers aan de man brengen.

Klant vriendelijk is anders, net zoals bij hun helpdesk, daar is het altijd de klant zijn schuld en zij !!!

 

 

Zij zijn heiliger dan de paus.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mebo870

 

Dit is een goede samenvatting van die club.

 

Ik weet niet of ze er nu wel armer van maatregelen zijn geworden. Ik vermoed dat er wel een paar klanten zijn afgehaakt maar er zijn er een hoop die de problemen zelf hebben opgelost door of een extra lijntje, extra kaart en ik heb een et9000 die gecodeerd mijn opname's nu maakt en later begint met het decoderen van de opname. Opname's van Discovery etc. maak ik op de VU DUO en DM 800 snachts in de herhaling. En na de zomer pak ik weer een manier erbij waarvoor de 4sids maatregel eigenlijk is genomen als extraatje erbij.

De opties van RTL XL etc. worden hier op dit moment ook veel gebruikt :grin: Lang leve de Sat4all goedgekeurde LINUX ontvangers en daar zit hem gelijk het voordeel ten opzichte van die gecastreerde goedgekeurde CD/TVV ontvangers die dus vastlopen wanneer ze bijv. meerdere phlipse opname gebakjes in gebruik hebben met een smartwi of clone..... extra smartkaart noodzakelijk zonder het hele pakket te kunnen bekijken vanaf elke ontvanger :cry: ......... maar daar komt de klant later pas achter dat daar weer voor extra bijbetaald voor moet worden per maand en is dan al aanschaf smartkaart en activatiekosten kwijt . :mad: en dus gaat bellen naar het 0900 nummer met de helpdesk omdat alleen maar de standaard zenders werken, dit komt omdat het zo duidelijk op hun website staat. :crazy:

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Voor die mensen die geen problemen hebben met de maatregel, kan ik maar één ding zeggen en dat is dat ik blij ben dat jullie geen problemen ondervinden.

 

 

Het enige wat ik daarop kan zeggen is dat ik totaal geen probleem heb met sharen, zeer hoogst waarschijnlijk omdat ik ben blijven hangen bij cccam versie 2.14 en daarna geen update naar 2.20.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...