Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten


Een dedicated cardserver met 1 card kan dan ook al 6 clients bedienen. Als er gebruik gemaakt wordt van caching is dat efficient 6 verschillende kanalen tegelijk.

 

Als er 100 man zitten te loeren via cs dan zitten de meesten wel naar 6 dezelfde kanalen te kijken. De andere 6 kanalen pak je van een extra kaart.

 

Dus aantal continue cw's per card moet fiks onderuit. Hierdoor dwing je cs servers om flink extra kaarten in te slaan en maak je het voor de kleine man met simpele middelen onmogelijk.

 

Die commerciele servers zullen moeten adverteren voor inkomsten daar kunnen ze prima infiltreren en met die special ecm truuk de cardserials achterhalen en die vervolgens uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht dat ze systeem activeren vergelijkbaar als bij griekse nova:

 

4 caid/ecm continue... en burstmode (=zappen) alles toegestaan.

Igv duurzaam 5 of meer caid/ecm een coolingdown van max 1 caid/ecm gedurende periode x.

 

2 caid/ecm continue kan wel maar dan alleen als de provider uitgaat van gecertificeerde ontvangers waarbij je max 1 kanaal kunt kijken en 1 ander kanaal kunt opnemen.

Als dat het geval is kun je flink gaan mopperen maar doordat je geen gecertificeerde ontvanger hebt is je enige optie een extra kaartje (van 2.50 ofzo meen ik)

 

Bedenk goed dat we dit soort toestanden hebben te danken aan grootschalige gebruik van cs systemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Als dat het geval is kun je flink gaan mopperen maar doordat je geen gecertificeerde ontvanger hebt is je enige optie een extra kaartje (van 2.50 ofzo meen ik)


Ik ben begonnen met TVV om van het gezeik van de kabel vanaf te zijn. Belgacom TV was niet beschikbaar.

1 quad lnb Astra/Hotbird. (Humax, Arion, Maxplus) + schotel. TVV verwees toen naar de Smartwi, omdat er toen geen sprake was van een tweede kaartje. Was dus reeds een dure LNB, en de Smartwi was ook al niet goedkoop.

Nu zet men alles op de 23E, en kan je ook nog eens beginnen om de SD ontvangers te vervangen door HD's.

Alleen: Belgacom TV is nu wel te verkrijgen in de straat... en ondanks dat heb ik toch gekozen om de sat verder uit te breiden. Ik heb nu 4 quad LNB's (Hotbird, Astra 1 2 3), 4 switches en ondertussen is de Humax vervangen door een ET9000 en ik heb nog een Clarketech 3100HD op de draaibare schotel. Met uiteindelijk de bedoeling om op alle ontvangers minimaal de Vlaamse zenders te ontvangen (en BBC).

Foute keuze dus: ik heb het afgelopen jaar al 1000 € uitgegeven om TV te kijken, dus goedkoop is sat kijken dus ook niet. Daar kan ik jaren naar Belgacom TV voor kijken. Een AV-Zendertje van de hoofd-TV naar de keuken en een abo bij Belgacom, en de Clarketech 3100 voor de draaibare en ik heb terug verschillende TV's. (zij het met enkele beperkingen).

- Maar ik blijf nu zitten met een provider die er bij de minste regenbui in Hilversum uitvliegt
- Een provider die zich zelfs het recht toeeigent om een groot deel van je investering waardeloos te maken als ze ook maar denken dat je aan Cardsharing zou doen, zonder dat je hiertegen verweer hebt. (Ze kunnen ook eerst minimaal een waarschuwing sturen, en dan bvb na 14 dagen de kaart buiten dienst zetten!) En geloof me, het vertrouwen in het technisch kunnen van CD/TVV is bij niet bijster groot, gezien de recentste blunders.
- Een Provider die nu zomaar beslist, dat ik maar een tweede kaartje moet aanschaffen, ondanks het feit dat ik de raad van TVV heb opgevolgd en een Smartwi heb gekocht.

Wat wordt het volgende? Mijn ontvangers weggooien en zo'n str...bak van Philips aanschaffen?

Dus kan ik alweer kosten maken om DVB-T te integreren in het systeem, en dan ook Belgacom-TV integreren op enkele ontvangers. (ik ben reeds gestart met de eerste voorbereidingen) Want als ik in November meer geen beeld heb dan wel, dan hoef ik er geen tekeningtje van te maken.

En ik zal niet alleen zijn denk ik...

Ik ben benieuwd hoeveel klanten ze gaan afsnoepen van Telenet en Belgacom met deze manier van klantvriendelijkheid. Als TVV ooit over kop gaat zal dit niet te wijten zijn aan Cardsharing, maar aan hun eigen beleid.

sick gal sick spuwen, het helpt toch niet , maar het lucht op. :D

Eddy Vl
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een hobby mag geld kosten toch? wink

 

Het is idd wel zuur om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt en geinvesteerd. Ik zou zeggen wacht nu maar ff af tot na de feestdagen want het is nog lang niet zeker of die beperking van 2 ook daadwerkelijk het geval zal zijn. Ik verwacht eerder 4 met een burstmode voor zappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met burstmode bedoel ik even in korte periode bv 5 minuten ofzo meer dan de max tegelijk continue CAID/ECM.

Na burstmode tijd x schakelt te card terug naar max 2 of 4 controlwords per tijd, dan volgt een coolingdown time van bv 3 minuten en dan mag weer een burstmode gebruikt worden.

Zie het maar als een begrenzer op een vrachtauto... ff tijdelijk extra gas mag maar daarna gaat die weer naar de Vmax.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die methode zal met mijn zap gedrag niet werken

 

ik zap denk dat ik wat gevonden heb na 1 minuut zap ik verder bekijk 1 minuut iets bevalt me niet dat

verder zappen .

Als ik geluk heb vind ik iets binnen 15 minuten .

Ik denk niet dat ik de enigste ben die zo zapt ,zo kan ik ook zappers die echt een uur zappen

achter elkaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zap ook veel en het wordt vervelend als iemand buiten het gezin ( :grin: ) gaat bepalen dat ik dat niet mag / kan.

En ook ik heb door de jaren heen nogal wat uitgegeven aan satelliet apparatuur.

Heb er ook al veel lol aan gehad en nog steeds.

Wat er ook gebeurd er zitten nog steeds heel veel FTA zenders op de diverse sats.

Zeker op 28,2E kijk ik graag.

Maar laten we het eerst maar eens afwachten voor ik m'n kaartje doorknip.

aangepast door Satdorus
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...