Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Fretsat

 

 

Origineel bericht van: humaxxx

zie link

 

http://www.canaldigi...lg.aspx?id=7428

 

Gaat het doek nu echt vallen voor cardsharingZo te zien hebben ze het bericht verwijderd. Nou de plannen nog in de kast.

 

Haha lol idd het bericht is verwijderd.

 

Ben benieuwd waarom :-)

 

 

EDIT:

 

Euhm ze hebben het aangepast, maar komt op hetzelfde neer.

Ze leggen alleen nu niet meer uit hoie ze het gaan doen

 

http://www.canaldigi...stallaties.aspx

 

Helaas kan ik de waarschuwing niet meer lezen.

Gaat overigens ook nergens over.

 

Ik bouw zelf ook kopstations voorheen met Triax en tegenwoordig met Astro.

Astro heeft een probleem omdat ze nog geen goed werkend HD systeem hebben.

Daarom word er uitgeweken naar het FTE systeem.

1 kaart 1 zender waarom dit niet gewoon door zou gaan met werken ?? Joost mag het weten.

Er kan ook een gewone huiskamer ontvanger met modulator worden aangesloten.

Wat ze wel an het doen zijn zijn diverse hotels enz. over te halen om een zakelijk pakket af te sluiten.

Geen paniek deze zijn nu over aan het stappen naar kopstations van digitenne.

En zo is canal digitaal weer veel abonnemeneten lichter.

Digitenne heeft geen zakelijke markt.

aangepast door RWsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zullen er denk ik een hoop mensen overstappen naar commerciele servers

 

Er is een sterk vermoeden dat CDS een "fishing trap" (val) in de kaarten heeft ingebouwd.

 

D.w.z. CDS kan zich dus ook zelf aanmelden bij een payserver en met speciale ECMs vissen ze de serienummers van de kaarten uit de payserver en de kaarten vallen een voor een op zwart. Degene waarop de kaart gegistreerd staat krijgt vervolgens de bekende brief.

 

Nee!!! De payserver truuk zal het later ook niet worden!!!

 

P.S.

1. Cardsharing via hat www is de enige methode dat CDS informatie van een kaart terug kan krijgen....

2. Met 2 zenders per kaart heeft ook een payserver zeer veel kaarten nodig.... dus zorg dat "jouw" kaart niet in de handen komt van een payserver...

3. Hops beperken in CCcam helpt daar niet bij...

aangepast door Littlesat
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat denk ik toch wel met al die pre-enabled kaarten ;)

 

Je hebt dan een maand beeld voor de prijs van een kaart. Dat is een prima rendement. Voor alle tegenmaatregelen zijn er oplossingen. Ook het vissen van serienummers als ze dat überhaupt wel kunnen. Theoretisch is het mogelijk, maar dat wil niet zeggen dat Canaldigitaal het ook daadwerkelijk kan.

 

Ik ga me in ieder geval naast de originele kaart aansluiten bij een payserver als ik nog maar 2 of 3 zenders tegelijk kan kijken met 1 kaart. Daar betaal ik niet alle die zenders voor.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@littlesat, juist veel mensen zullen zich gaan aansluiten bij groepjes om genoeg kaarten bij elkaar te krijgen om het hele pakket alsnog te kunnen sharen. Wat heb je anders nog aan je kaart als hobbyist?

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

En aan groepjes zit ook een gevaar... komt er een "mol" binnen zo'n groep dan kun je er op rekenen dat alle kaarten binnen een groep gaan uitvallen... En we zijn niet meer beschermd tegen doorhoppen... kaarten kunnen momenteel gewoon doorgeshared worden ook al staan de hops op 1...

aangepast door Littlesat
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kon altijd al, maar ik denk niet dat mensen zich daar echt druk over maken. Men wil kunnen "hobbyen" en gaat dat niet dan is het eerste wat de deur uit vliegt het CD abo.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend he ;) ...

@Michel ( Ik ga me in ieder geval naast de originele kaart aansluiten bij een payserver als ik nog maar 2 of 3 zenders tegelijk kan kijken met 1 kaart.)...dat mag nie he.

Dreambox 8000..800..500HD-S...2 x 800HD-C...en uiteraard mooie nas in 't netwerkje hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Volgens de berichten niet meer dan 2 zenders het aantal zenders/2... dan zit je geloof ergens tussen de 40 en 50 kaarten...

 

Onzin. Er zitten diverse zenders op dezelfde ChID.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betrap mezelf er nu op dat ik door deze aktie van CD en door het lezen op dit forum zelf ook gestimuleerd wordt om eens te kijken wat een payserver kan.

Ik wist een week geleden niet eens dat dat zo bestond en was eigenlijk gewoon net bezig om mijn legale abonnement op meerdere kamers te kunnen bekijken mbv interne cardsharing. Dit omdat 4 kaartjes van CD niet te doen is. Maar als dat niet meer kan ga ik zeker mijn abonnement opzeggen en kijken of een payserver wat voor me is. En anders vind ik het wel best en ga ik weer kabelen ofzo. Wel apart dat ik juist door de aktie van CD op deze ilegale gedachten wordt gebracht. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzin. Er zitten diverse zenders op dezelfde ChID.

 

Mvg,

 

Michel

 

Nee, elke zender heeft een aparte SID en is zelfs per encryptie verschillend.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betrap mezelf er nu op dat ik door deze aktie van CD en door het lezen op dit forum zelf ook gestimuleerd wordt om eens te kijken wat een payserver kan....

....Wel apart dat ik juist door de aktie van CD op deze ilegale gedachten wordt gebracht. :P

 

Inderdaad, heel erg vreemd.

Wanneer ze de grens van het aantal gelijktijdig te bekijken kanalen nu simpelweg wat ruimer zouden stellen (ik zeg 5...) zou dit allemaal niet gebeuren.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...