Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Als CD haar actie echt inzet zoals nu gedacht, dan zal een klacht bij de juiste instanties en aandacht bij programma's als Kassa en Radar zeer terecht zijn voor deze grove inbreuk op het eigendomsrecht. Het kaartje is jullie en mijn eigendom. Nergens in het contract met CD staat dat je maar op 1 of 2 tv's oid het signaal mag ontvangen en gebruiken. Dus mag je het onbeperkt gebruiken (stel dat je je krant/tiijdschrift/cd/dvd of wat dan ook maar 1 of 2 keer mag gebruiken, de wereld zou te klein zijn!) zolang je je binnen de wettelijke kaders blijft. Dus al wil je op 10 tv programma's gelijktijdig bekijken en daarnaast andere opnemen, dan is dat een legitiem gebruik dat niet beperkt mag worden. Derhalve zal een actie als deze dan ook in strijd zijn met het consumentenrecht. Wil men ander dan binnenwettelijk gebruik aanpakken, dan zal CD andere wegen moeten volgen.

 

Dat CD zal tegenwerpen dat er ook €1,-- abbo's oid zijn dat zal, maar is in deze absoluut geen argument en niets meer dan het verhullen van een koppelverkoopachtige en zeker niet binnenwettelijke verkooptechniek.

 

Het lijkt mij dat er binnenkort al dan niet gecoordineerd een klachtenregen verwacht mag worden naar genoemde instanties en programma's en wellicht richting 2-de kamer, want dit is niets meer of minder dan een schelmenstreek van een slecht juridischonderlegde op geldbeluste managersgedachte die een bedrijf met een goed produkt zeer veel schade zal gaan brengen. Het lijkt mij dat dat niet de bedoeling zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het vb van Ziggo begrijp ik, echter waarom de legale consument onnodig belasten met extra aankoopkosten om een kleine groep minder goedwillenden te dwarsbomen, terwijl daar andere meer geeigende kanalen toe bestaan? Er is niet voor niets consumentenrecht en iedere vorm van overtreding daarvan is net zo erg als de overtreding waar CD zich tegen wil verweren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het grote gespeculeer gaat weer gewoon door hier.

 

Ik moet het allemaal nog zien.

 

Ik lees soms met verbazing hoe dit en hoe dat zou worden... Ik vraag me echt af of er iets komt. En of het werkt zonder problemen bij alle geadviseerde apperatuur. Daarbij ook gelijk de vraag, of ze niet iets verzinnen wat weer meer ecm's eruit poept in cccam... Dit is verschrikkelijk koffiedik kijken, naar mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

En het grote gespeculeer gaat weer gewoon door hier.

 

Ik moet het allemaal nog zien.

 

Waarom bind Canaldigitaal er altijd een tijdslimiet aan vast???

Als ik de kennis en de apparatuur in huis heb dan ging bij mij de knop gelijk om....

Eerst de particulieren en dan de zakelijke...

 

Hopsakee uit die boel....

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik was er echt van overtuigd dat dit ongeveer hetzelfde zou werken als het vroeger werkte. Kennelijk heb ik het mis.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

En het grote gespeculeer gaat weer gewoon door hier.

 

Ik moet het allemaal nog zien.

 

Je wordt over enige tijd zeer waarschijnlijk op je wenken bediend ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom bind Canaldigitaal er altijd een tijdslimiet aan vast???

Als ik de kennis en de apparatuur in huis heb dan ging bij mij de knop gelijk om....

Eerst de particulieren en dan de zakelijke...

 

Hopsakee uit die boel....

 

Gr.Merkedesch

 

Dat lijkt mij ook.. ze willen er vanaf, de bekende betaal servers. Dan doen ze het toch liever vandaag als morgen toepassen. Daarbij wat ik ook niet snap, waarom brengen ze dit 'nieuws' naar buiten. Dit kunnen ze toch stilletjes toepassen? Waarom zo brengen, alleen om de discussie, en om ons 'bang' te maken?

 

Misschien heb je gelijk Michel maar eerst zien, Dan geloven ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet zozeer dat het de bedoeling is geweest van CD om het naar buiten te brengen (aan de particuliere gebruiker) aangezien CD het bericht gelijk van hun site gehaald heeft . Laterna bekende CD dat het om een misverstand ging tot er iemand met een bewijsbrief op de proppen kwam en die dit gelijk op dit forum geplaatst heeft echter toen was het kwaad al geschied . Nu ontkent CD in alle toonaarden dat er wat gaat veranderen bij de particulier , ik vraag me af of je op basis van die beloftes en uitspraken je abbo daarop mag beeindigen als ze het wel gaan toepassen?

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoh wat lees ik dit graag :whistle:

 

het is zoals ik al vermelde toch simpel.

als je een beetje modern bent als provider dan weet je dat mensen meer dan 1 tv hebben. (uiteraard geen 10 :grin: )

en als je dan nog kindjes hebben en een vrouw die series kijkt zoals ik lees ahahha, dan heb je niet genoeg aan 2 zenders op je kaart, en voor die prijs van het abbo... das back to 1950.

 

hier in huis hebben wij alles al voorzien voor -als men toch gaat beperken tot 2 -.

mijn abbo vervalt begin volgend jaar, ik heb hier al telenet voor internet en telefoon, dus ga ik gewoon lekker mijn abbo uitkijken en dan opzeggen, en dan naar telenet.

prijs is idem (en zelfs goedkoper) en ik moet gewoon een decoder van hen kopen, amper 120€ voor een TRIPLE ontvanger !!! dus als ik er 3 heb, dan kan ik 9 zenders terzelfde tijde bekijken/opnemen...leuk toch. :cool:

en voor de kwaliteit van het beeld hoef je het niet meer laten met telenet.

 

ze doen maar bij CD ik heb er geen last van, enkel zij zullen dat volgens mij wel voelen.

want naast gewone hobby mensen die hier zitten, ken ik geen DM lovers, dus gewoon philips ontvangers die met zo'n smart wii werken.

soms tot 3X philips ontvanger...dus die gaan er ook last van krijgen... die zullen dus ook wel weten wat moet gedaan worden.

 

en voor de rest we zien wel wie wat doet... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zag de box staan aan 129€ aankoop als extra toestel op de site van telenet zelf.

uiteraard is daar wat verwarring rond. soms spreken ze over digibox of digicorder.

mss heb je wel gelijk _Bartje_ en is dat voor de digibox.

in ieder geval, ik neem anders gewoon een dm met cable tuner erbij :-)

ik zie wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...