Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten


Kan er dan iemand een verklaring geven voor dit verschijnsel:

 

TVV/CD doet niks.

 

Enkel dagen geleden lees ik dat er een aantal Maxplus/Clarketechs 2100 zo goed als gelijktijdig zonder beeld zitten?

Nu lees ik op dit forum dat er ook een Rebox om onverklaarbare reden is uitgevallen.

 

Zelf heb ik er weet van dat een opgewaardeerd Maxplusje er uit is gevallen vermoedelijk door te oude software.

(die van mij doet het met recente software wél goed)

 

Er zullen nu een pak mensen zijn die geen benul van techniek hebben, die eerst een tijdlang zonder beeld zitten, en dan toch iemand moeten laten komen (én betalen) om hun software op te graden.

 

Ik ben er van overtuigd dat als die software er al zo lang probleemloos op staat, dat die niet gelijktijdig buiten dienst gaat op verschillende ontvangers, zonder dat TVV zelf iets gewijzigd heeft.

 

Dus dat de "legale" klanten géén last ondervinden van de Cardsharing acties is dus gewoon onzin. Dat nietsvermoedende "legale" klanten ineens zonder beeld zitten en nogmaals terug een bedrag moeten ophoesten voor de strapatsen van TVV, dat wordt door die mensen niet in dank afgenomen. Gezien er al meerdere problemen geweest zijn met TVV, zullen er al veel zijn die de overstap zullen doen naar de kabelboeren.

 

Ikzelf zit met een 3 à 4 maand geleden aangekochte Clarketech 3100 HD met zap problemen. Wanneer ze begonnen zijn weet ik niet, maar ze hebben duidelijk iets te maken met de beperking van de ECM's van TVV. Enkel weken is door de verkoper de soft 1.14 opgezet, zonder resultaat. Blijkt nu dat er al de 1.15 is...

 

Moraal:

ik koop geen nieuw toestel omdat ik graag uitzoek waarom het niet naar behoren werkt (omdat TVV terug een aantal "speciallekes" in het systeem heeft ingebouwd).

 

Ik koop een nieuw toestel om onbezorgd naar TV te kunnen kijken

 

PS: ik heb 3 UHF antennekes gebouwd:

 

Eentje richting Schoten (VRT, Ketnet Canvas)

Eentje richting Goes (Nederland1 2 en 3, Omroep Zeeland)

Eentje richting Waver (La Une, La Deux, La Trois, Euronews fr)

 

't Is maar dat Eyeball kan lezen wat de volgende step in mijn verhaal is...

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eddie VL, Het anti-cs systeem is nog niet actief dus er zal iets anders aan de hand zijn met jou ontvanger(s) maar totaal niet gerelateerd aan deze discussie.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

5-6 zenders per kaart? .Dan kunnen ze het net zo goed niet doen. Overigens hoorde ik gisteren dat telesat waarschijnlijk als eerste aan de beurt is volgende week, maar we gaan het zien.

Ik denk dat 5-6 meer lijkt dan het in werkelijkheid is.

Stel dat je bijv. een film hebt die loopt van 21:15 tot 23:30 op één, en een andere van 23:35 tot 01:30 op Canvas.

Dan heb je maar één gelijktijdige ECM nodig, zou je denken.

Maar iedereen neemt wel wat marge, bij mij is dat standaard 5 minuten ervoor, en 15 minuten erna.

Dat wil dus zeggen dat er een periode is, waarin 2 ECM's nodig zijn, terwijl je in gedachten er maar eentje gebruikt.

Zo kan het aantal gelijktijdige ECM's veel sneller stijgen dan je gedacht had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alventali,

 

Jouw vergelijk met het delen van een internet verbinding met 3-den gaat in deze niet op. Simpelweg omdat ik het uitsluitend en alleen heb over intern gebruik. Jouw vergelijking lijkt meer/is een vb op/van commercieel sharen, hierover ben ik duidelijk geweest. De opmerking van Likus daarentegen slaat de spijker op de kop. Daarnaast is jouw (Alventi) sugestie rondom de kaarten idd zoals Theparasol ook al aangaf mijns inziens niet heel handig gezien het feit van het mogelijk doorverhandelen.

 

Het noemen van een aantal gebruiksapperaten vind ik niet oppertuun, om de simpele reden dat ik iedere vorm van limitering afwijs vanwege eerder gegeven motivatie. Nogmaals CD dient zich gewoon te voegen binnen de wettelijke kaders en de haar daarmee geboden mogelijkheden om ongewenst/strafbaar gedrag te beeindigen. Nogmaals als zij wenst haar visie op te leggen door buitenwettelijk te handelen en daardoor zelf een overtreding of strafbaar gedrag te begaan vind ik uiterst verwerpelijk en vragen om een reactie daarop.

 

Overigens denk nu iemand echt dat de grote commerciele servers hiermee de wind uit de zeilen wordt genomen? Geloof dat dus nu maar echt niet, er is reeds of zal al spoedig een mogelijkheid worden gevonden om het probleem op te lossen. Wat bereikt CD dus uiteindelijk? Juist verlies van klanten, een nog steviger in het zadel helpen van deze uitbaters, commerciele servers een argument geven om de prijs te verhogen en het duperen van onschuldige clienten.

 

Dus mensen wees slim en bedenk/besef goed wat deze eventuele maatregel voor u gaat betekenen. Stop dan ook met het noemen van een voldoende aantal van te gebruiken ontvangers en neem met niet minder dan een ongelimiteerd aantal genoegen. Overigens een eigen server zal echt nooit en te nimmer het aantal clientontvangers kunnen bedienen zoals dat gebeurd bij de commerciele servers. Daarnaast iedere vorm van beperking is een aantasting van uw recht als consument en u mag echt veel meer vragen en verlangen dan u zelf suggereerd in deze of beseft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu bijna 800 berichten waarbij er veel is gezegd met weinig inhoud.

De commerciele servers hebben hun antwoord al klaar dus de ECHTE servers hebben geen problemen.

Wat CD en TVV en Telesat willen doen is heel normaal,ze proberen hun handel te beschermen,dat dit niet de beste weg is komen ze van eigens achter <zie response op oa deze side>.

 

Binnen enkele weken zullen we het weten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Besef wel, dat illegaal kijken in Duitsland een paar jaar geleden de provider de kop heeft gekost.

De inkomsten liepen te ver terug en de stekker werd uit het bedrijf getrokken.

 

Ook bij de kabelaars zal je een toenemend arsenaal aan maatregelen gaan zien.

 

CanalDigitaal Webcare heeft in de afgelopen dagen nogmaals aangegeven, dat men zich niet willen mengen in een (deze!) discussie, die op geruchten gebaseerd is.

Men wijst erop dat CanalDigitaal uitsluitend het gebruik van gecertificeerde ontvangers ondersteunt in combinatie met de gecertificeerde CI-Module.

 

Dat juist op dit moment er met gecertificeerde ontvangers zoals de Rebox 4000 i.c.m. een Canaldigitaal CI-module volop problemen zijn is ironisch te noemen.

 

Bedenk, dat zonder provider wij geen beeld hebben, en dat de provider geen voortbestaan heeft zonder betalende klanten.

We zijn tot elkaar veroordeeld, de marktwerking zorgt voor de rest.

 

Het zou goed zijn, wanneer we de discussie hier voeren op basis van feiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast is jouw (Alventi) sugestie rondom de kaarten idd zoals Theparasol ook al aangaf mijns inziens niet heel handig gezien het feit van het mogelijk doorverhandelen.

 

En nu worden ze niet doorverhandeld omdat ze € 1.50 tot € 2.50 kosten? Ook al heb je dan niet het volledige pakket.

 

En die vergelijking met het internet delen gaat wel degelijk op.

Want het is CD te doen om de commercieele servers plat te leggen.

En niet alleen de grote maar ook de kleinere met maar 50 tot 100 klanten.

 

Sorry Ceesv Had je posting nog niet gelezen voor mijn post.

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand heeft er toch ook wat op tegen dat ze hun eigen product willen beschermen het gaat er nu om ,de manier waarop.

Dat is nu nog even afwachten.

De toekomst zal het leren.

 

Maar wat meer duidelijkheid zou leuk zijn en het is nu allemaal speculeren maar ze moeten zich ook wel beseffen dat 2 kanalen per kaart lachwekkend is een aantal als 8 of 10 is aanvaardbaar ,

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Besef wel, dat illegaal kijken in Duitsland een paar jaar geleden de provider de kop heeft gekost.

De inkomsten liepen te ver terug en de stekker werd uit het bedrijf getrokken.

 

Het zou goed zijn, wanneer we de discussie hier voeren op basis van feiten.

 

Illegaal kijken heeft geen provider de kop gekost, zal eerder een slecht product geweest zijn dan waardoor klanten voor alternatieve oplossingen kiezen. Dat jij gelooft wat een provider verkondigd zegt meer over jou dan dat het een feit is. Bedrijven zien zelden hun eigen fouten in of ontkennen dan wel liegen er graag over zoals al vaak genoeg is gebleken uit de communicatie van CanalDigitaal richting klanten.Trouwens Canal digitaal mag/kan hier niet eens reageren.

 

Feit is dat anti-cs wel degelijk komt, dat stond vorig jaar al vast. Hoe en of het werkt daar komen we vanzelf achter.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS gaat uit van 1 kaart per tuner. Dat hele thuis sharing systeem hetzij via ethernet danwel van die speciale adapters is voor hun allemaal niet gecertificeerd huisvlijt.

Niet leuk als een provider maatregels neemt waarmee je jouw oplossing en investering naar de kloten ziet gaan.

Er zal beslist nooit 8 of 10 cw's per card afgenomen kunnen worden. Ik vind het aantal van 6 zelfs al aan de royale kant als ze daarmee de cardsharing systemen het lastig willen maken.

 

Ik ben overigens wel blij dat ik een enigma based box heb, ik lees dat diverse closed soft gecertificeerde tuners afgelopen weken al in de problemen gekomen zijn en zonder firmware aanpassing niet meer te gebruiken zijn. Dat vind ik erg slecht. Als je een "gecertificeerde" tuner hebt kunnen ze toch voordat ze de aanpassingen "live" zetten toch eerste testen met *alle* gecertificeerde tuners. Gecertificeerd kom inmiddels bij mij al over als: verkocht met toestemming van cds maar we geven geen enkele garantie op correcte werking!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang iets gratis kan zullen mensen daarvoor kiezen ook al moeten ze eerste xxx euro investeren.

Ga maar eens na hoeveel er in het verleden geinvesteerd is in dure ijskrabbers, emu box tuners etc etc.

Als je dat reëel doorrekend had je jaren en jaren normaal CDS abbo kunnen kijken en uiteindelijk goedkoper uit zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang iets gratis kan zullen mensen daarvoor kiezen ook al moeten ze eerste xxx euro investeren.

Ga maar eens na hoeveel er in het verleden geinvesteerd is in dure ijskrabbers, emu box tuners etc etc.

Als je dat reëel doorrekend had je jaren en jaren normaal CDS abbo kunnen kijken en uiteindelijk goedkoper uit zijn.

Daar heb je wel gelijk in maar het zal altijd een kat en muis spelletje blijven,als het zover komt dat er maar 2 kanalen per kaart geopend kunnen worden zodat binenhuis sharen al onmogelijk wordt komt daar vanzelf weer een oplossing voor of CD dat nu wil of niet, het zal tijdelijk een oplossing zijn maar verwacht nietvoor een hele lange termijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...