Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Precies, en dat is nu juist ook zo mooi aan deze hobby.

Een echte kijker ben ik niet maar computer, techniek en coderingen vind ik prachtig en dat komt allemaal samen in de sathobby

Dat heb ik nu ook , en ach er is meer in het leven dan CD he :)

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Illegaal kijken heeft geen provider de kop gekost, zal eerder een slecht product geweest zijn dan waardoor klanten voor alternatieve oplossingen kiezen. Dat jij gelooft wat een provider verkondigd zegt meer over jou dan dat het een feit is. Bedrijven zien zelden hun eigen fouten in of ontkennen dan wel liegen er graag over zoals al vaak genoeg is gebleken uit de communicatie van CanalDigitaal richting klanten.Trouwens Canal digitaal mag/kan hier niet eens reageren.

 

Feit is dat anti-cs wel degelijk komt, dat stond vorig jaar al vast. Hoe en of het werkt daar komen we vanzelf achter.

 

Nog niet zo lang geleden heeft Premiere in Duitsland de handdoek in de ring geworpen.

Ze hadden op het einde meer illegale kijkers als betalende klanten.

Googel maar eens op Premiere en "Piraten-Zuschauer".

 

Als het produkt slecht zou zijn, zou je ook niet investeren in illegale oplossingen.

 

Op dit forum moeten we steeds weer posts verwijderen die over CS gaan.

Het zijn allang niet meer die paar hobbyisten, maar georganiseerde clubs die grof geld verdienen.

 

Het is net als bij winkel diefstallen, jij en ik betalen aan de kassa ook de boodschappen, die anderen "vergeten" af te rekenen.

Er zijn zelfs al in Nederland supermarkten, waar de biefstukken in anti-diefstal boxen verpakt worden!

 

De opmerking van Cabaldigitaal webcare, dat goedgekeurde ontvangers hun functionaliteit zullen houden is een indicatie van wat er met niet goedgekeurde ontvangers ten minste mogelijk blijft.

 

En voor een ieder die klaagt dat Canaldigitaal hun "rechten" beperkt is op te merken, dat de smartcard die je van Canaldigitaal koopt, bedoeld is om in één ontvanger te functioneren.

 

We kunnen als consument nog steeds blij zijn, dat we vrije keuze van hardware hebben.

Canal Digitaal zegt wel al jaren, dat zij de werking daarvan alleen niet garanderen, dat is je eigen risico.

 

Aan de andere kant is het ongetwijfeld ook niet hun bedoeling om betalende klanten op zwart te zetten.

Zo lang er mensen bezig zijn om de encryptie te kraken zal de provider de versleuteling steeds zwaarder maken en de gaten te dichten.

Daar zijn wij als klant de dupe van, en hebben mensen met thuis oplossingen in de toekomst geen werkende local sharing systemen meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ceesv

 

Voor alle duidelijkheid ik ontzeg niemand het recht om zijn eigendom te beschermen, dus ook CD niet. Echter ik ageer wel tegen het beschermen van een eigendom door zelfde wet te overtreden en daarbij derden te benadelen. Dit nu dreigt CD wel te doen als dit alles in welke vorm wordt bewaarheid. Dat een provider betalende klanten nodig heeft en dat wij tot elkaar veroordeeld zijn dat alles deel ik. Echter je mag en moet ook aangeven waar jij, wij en ik menen dat onze rechten worden geschonden. Een provider heeft recht op eigendomsbescherming maar heeft ook de plicht om het recht van zijn reguliere normale klanten te respecteren en zijn verplichtingen jegens hen na te komen. Nu in de algemene voorwaarden niets staat vermeld over een limitering voor eigen gebruik in welke vorm dan ook en het recht dat ook niet doet, maken dat een limitering in welke vorm in deze dan ook niet te verdedigen valt mijns inziens beoordeelt vanuit het consumentenrecht en daaraan gekoppeld het eigendomsrecht.

 

Dat je feitelijk pas echt kan oordelen op basis van feiten deel ik. Echter dat zou betekenen in dit geval dat er dan volop problemen zijn voor meer mensen dan nu gedacht (waaronder velen die nu aangeven met een zekere limitering te kunnen leven, dit laatste oa door technische bijverschijnselen). Daarnaast is dit platform ook een geschikt en geeigend middel om een provider te laten weten wat er leeft en op welke wijze.

 

Vriendelijke groeten,

Joop

 

ps ik las net je reactie, een korte reactie waar staat dat de kaart bedoeld is voor een ontvanger? Nergens in de algemene voorwaarden of uitlating en die zijn maatgevend in deze en is mijn commentaar absoluut terecht.

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit forum moeten we steeds weer posts verwijderen die over CS gaan.

Het zijn allang niet meer die paar hobbyisten, maar georganiseerde clubs die grof geld verdienen.

 

Het is net als bij winkel diefstallen, jij en ik betalen aan de kassa ook de boodschappen, die anderen "vergeten" af te rekenen.

Er zijn zelfs al in Nederland supermarkten, waar de biefstukken in anti-diefstal boxen verpakt worden!

 

De opmerking van Cabaldigitaal webcare, dat goedgekeurde ontvangers hun functionaliteit zullen houden is een indicatie van wat er met niet goedgekeurde ontvangers ten minste mogelijk blijft.

 

En voor een ieder die klaagt dat Canaldigitaal hun "rechten" beperkt is op te merken, dat de smartcard die je van Canaldigitaal koopt, bedoeld is om in één ontvanger te functioneren.

 

We kunnen als consument nog steeds blij zijn, dat we vrije keuze van hardware hebben.

Canal Digitaal zegt wel al jaren, dat zij de werking daarvan alleen niet garanderen, dat is je eigen risico.

 

 

Ik heb destijds een abbonement op het product CD genomen om door ook met legale mogelijkheden lekker aan de gang te kunnen gaan , echter als dit systeem er gaat komen dan is het gehele product niet meer voor mijn interresant en dan beroep ik me ook op het recht om mijn abbo op te zeggen, als het zover gaat komen dat CD gaat bepalen wat voor troep ontvangers ze mij toe willen verplichten zeg ik goodby , zal me een worst wezen wat CD ervan vind .

 

nogmaals dat ze wat tegen cardsharing gaan doen ok maar dit is NIET de manier , dat is toch een lachertje 2 kanalen open per kaart daar ga ik toch ook geen geld meer aan uitgeven.

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor een ieder die klaagt dat Canaldigitaal hun "rechten" beperkt is op te merken, dat de smartcard die je van Canaldigitaal koopt, bedoeld is om in één ontvanger te functioneren.

TV-Vlaanderen, toch wel de Vlaamse broer van CD heeft anders in het verleden de Smartwi verkocht, dus ze hielpen je met interne cardsharing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, het getal 278 krijg je van de een of andere server/client software, dan zeg ik 364 ;) Maar toch bedankt.

 

Had ik dus beter kunnen vragen: wie weet uit eigen ervaring met een x tal clients 100% absoluut zeker zonder enige trijfel hoeveel dcw een seca3 kaart per 10 seconden kan geven.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, het getal 278 krijg je van de een of andere server/client software, dan zeg ik 364 ;) Maar toch bedankt.

 

Had ik dus beter kunnen vragen: wie weet uit eigen ervaring met een x tal clients 100% absoluut zeker zonder enige trijfel hoeveel dcw een seca3 kaart per 10 seconden kan geven.

Dan beantwoord je toch gewoon je eigen vraag, als je gemiddeld 0.350 seconde over 1 ecm doet. Doe je 10*1000/350=28.5 cw per 10 seconde. Maja pak je zelfde zender op 2 clients, zal hij 1cw uit zijn cache sturen. Tis dus ongeveer 28 verschillende zenders tegelijk bekijken/opnemen, of in 10 seconde 28 zenders afzappen met je familie.

 

CD kan dus limiet tot zeg 6 ecm per 10 seconden instellen. Zul je 1 ontvanger zonder cardshare en pvr geen last hebben. Met opname ook zal het ook meevallen. Denk zelfs geen last, hoogstens bij veel gezap.

 

Ga je intern sharen en opnemen zal de kans op tijdelijk zwart beeld groter zijn.

 

 

Maar de hamvraag is, heb je de zwartkijkers en winstmakers (cccam verkoopsites enzo) ermee, zonder de legale klant lastig te vallen.

Ik denk het niet. Vooral met voetbal kijkers, want, in stel ecm per 10 seconde is 6. CCcam heeft een functie waarin je sid prio kan instellen. Daarin kan dus bijvoorbeeld maximaal van 6 opgegeven worden waarvan, bijvoorbeeld 2, altijd vrij zijn voor eredivisie live 1 en 2. Alle klanten van die sites blijven beeld houden op eredivisie live. Andere 4 worden voor andere gehouden. Ze stoppen 3 kaartjes in hun server. En hebben op die manier 18ecms, 4 voor film1 3 voor sport1, 2 voor edl, 9 ecm's nog over... (Heb geen idee hoeveel kaarten ze kunnen doen in hun servers, of hebben normaal, iemand enig idee?)

 

Ze kunnen het moeilijker maken, maar stoppen, niet op deze manier.

 

Hoe wel, ik zie weinig klantvriendelijke manieren, tenzij je de upc manier klantvriendelijk vindt. Door de hoge kosten, doen weinig mensen daar aan cs, maar het kan wel. En het kan best zo zijn, dat het in de toekomst makkelijker word om keys uit te lezen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV-Vlaanderen, toch wel de Vlaamse broer van CD heeft anders in het verleden de Smartwi verkocht, dus ze hielpen je met interne cardsharing.

, wel effe bemerken dat tv vlaanderen NOOIT smartwi heeft verkocht maar er heeft wel een topic op hun site heeft gestaan waar de werking van versie 1 is besproken

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...