Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Dan beantwoord je toch gewoon je eigen vraag, als je gemiddeld 0.350 seconde over 1 ecm doet. Doe je 10*1000/350=28.5 cw per 10 seconde. Maja pak je zelfde zender op 2 clients, zal hij 1cw uit zijn cache sturen. Tis dus ongeveer 28 verschillende zenders tegelijk bekijken/opnemen, of in 10 seconde 28 zenders afzappen met je familie.

 

CD kan dus limiet tot zeg 6 ecm per 10 seconden instellen. Zul je 1 ontvanger zonder cardshare en pvr geen last hebben. Met opname ook zal het ook meevallen. Denk zelfs geen last, hoogstens bij veel gezap

 

Jongens even bedankt om uit te leggen waarom de Clarketech 3100 HD problemen heeft met het zappen. Het blijkt dan toch niet zo off-topic te zijn...

 

Ik houd mijn hart vast als ze de limiet nog lager gaan leggen, dan kan ik mijn 3100 HD in de Kliko gooien...

 

Alleen vind ik het niet normaal dat als ik een nieuwe ontvanger koop dat ik eerst moet uitzoeken wat het probleem is, en daarna de fabrikant moet contacteren om even een aanpassing te doen in de software "want ik kijk TVV"...

 

Het is natuurlijk gemakkelijker om de klanten wijs te maken dat dit aan de ontvanger ligt en niet aan TVV. Uiteindelijk los je het probleem wel op door een Philips te kopen bij TVV nietwaar?

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites


, wel effe bemerken dat tv vlaanderen NOOIT smartwi heeft verkocht maar er heeft wel een topic op hun site heeft gestaan waar de werking van versie 1 is besproken

 

In die periode verkochten ze alleen CI-module en Smart-Cards. Ze spraken enkel over gecertifiëerde en niet-gecertifiëerde ontvangers die te koop ware bij de TVV-dealer. De aanbeveling heeft er zo ongeveer opgestaan tot ze begonnen zijn met hun 2de kaartje.

 

Helaas vind ik er niets over terug in de omzendbrieven die ik nog in lijn mail staan heb. Maar ja ik ben er al een aantal kwijt uit die pertode...

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CW tijd stijgt naarmate men meer sids aanvraagt, zo zit je met 15 sids/zenders al aan de 2000-4000 ms

In de praktijk haal je die 28 sids dus niet. Dat is ook de reden waarom zappen langer duurt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een pak speculaties maar waarom zou m7 de moeite doen om smart-wii en clone+ werkende te krijgen op hun eigen M7 ontvanger? Als ze zelf de deur willen dichtdoen? Naar communicatie werd door m7 dan ook niets naar de klanten gestuurd waardoor zij zelf te kennen geven dat het gebruik van hun smartcard zal veranderen( zoals hier aangegeven) waarmee ze dit juridisch moeten indekken gezien deze gebruikersvoorwaarden veranderen en dus vroegtijdige opzegging mogelijk is. Ik begin zo meer en meer het vermoeden te krijgen dat vele zaken sterk overroepen werden. En ook als M 7 die payservers en grote servers uit de lucht willen halen is een goede zaak. Denk je nu echt dat ze uit zijn op de interne cs waar mss 4 boxen op draaien ( normaal gezin met twee kinderen)? Ik denk heus wel dat ze daar iets slimmer voor zijn dan wat sommigen uitlaten. Laten we gewoon rustig afwachten tot wij als klanten en eigenaars van een officieel kaartje een brief krijgen met hun mededeling dat er dus dingen wijzigen. Zonder dat kunnen we hier nog weken en maanden doorgaan, zij moeten dit melden... Dus we wachten af en zien wel wat de kerstman ons brengt : een nieuwe dm of een digicorder :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een pak speculaties maar waarom zou m7 de moeite doen om smart-wii en clone+ werkende te krijgen op hun eigen M7 ontvanger?

Hebben ze nooit gedaan voor de M7, dat bewuste bericht over de Smart-wii op de site van TVV was minstens 2 jaar geleden meen ik en dat is nu allang verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we gewoon rustig afwachten tot wij als klanten en eigenaars van een officieel kaartje een brief krijgen met hun mededeling dat er dus dingen wijzigen.

 

Laten we het hopen; een ontzenuwende opmerking vanuit CDS zou veel onzekerheid gescheeld hebben,

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt VTM HD er bij jullie ook uit...? Niet gelijk bang worden nu, het kan gewoon een storing zijn

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben ze nooit gedaan voor de M7, dat bewuste bericht over de Smart-wii op de site van TVV was minstens 2 jaar geleden meen ik en dat is nu allang verwijderd.

Jij spreekt van een bericht op hun site 2 jaar geleden, ik spreek over de dingen waar M7 de dag van vandaag mee bezig is, en zij zijn ook bezig om die 2 goed en degelijk te kunnen laten werken op hun eigen ontvanger. Wat niet meer dan normaal zou zijn.

 

en dat er iets gaat gebeuren, dat wisten we al langer dan vandaag dat ze effectief iets moeten gaan doen aan die wildgroei.

of het allemaal zo erg zal zijn met 2ecm's..... daar zullen we allemaal moeten op wachten en zien :whistle:

aangepast door SatMann
Link naar reactie
Delen op andere sites

De CW tijd stijgt naarmate men meer sids aanvraagt, zo zit je met 15 sids/zenders al aan de 2000-4000 ms

In de praktijk haal je die 28 sids dus niet. Dat is ook de reden waarom zappen langer duurt.

Helaas heb ik te weinig kennis van de communicatie tussen serversoftware en de smartkaart, Maar volgens jou wordt naast het te verwerken cw ook de sid naar de smartkaart gestuurd?

 

Jammer dat de vele mensen, die een twintuner in elke kamer van het huis hebben werken, geen getallen uit de praktijk kunnen mededelen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...