Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten


even voor de duidelijkheid, ik moet mijn card even in een gecertificeerde ontvanger doen voor een update te krijgen zodat ik weer 4 keer dan delen, dat kan niet in mijn vu duo en solo's?

 

Hoelang duurt het voordat zo'n update binnen is?

 

misschien toch maar overstappen naar een andere, maar welke dan? Alleen digitene kan denk ik bij ons, is dat wat?

vraag is een door mij al beantwoord:

http://www.sat4all.com/forums/topic/312798-canaldigitaal-onderneemt-actie-tegen-card-sharing/page__view__findpost__p__2040094

 

Het aanbod en de kwaliteit van Digitenne komt niet in de buurt van wat CD te bieden heeft.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Zojuist melding gedaan bij de consumentenautoriteit en consuwijzer (het meldingenloket en toetser van de consumentenautoriteit). Willen we een vuist maken en heel duidelijk laten merken dat dit handelen van cd te ver voert, dan zou ik zeggen volg en bel 070 330 5979 Consumentenautoriteit deze zal vervolgens doorverwijzen naar de consuwijzer en dat nummer is 088 0707070. Daar kan je dan duidelijk aangeven dat je meld dat CD in strijd handelt met de eigen alg voorwaarden (want er wordt niks gemeld over een limitering) en koppelverkoop doet door een tweede kaartje aan te bieden waarop vervolgens dan ook nog geen eens hetzelfde aanbod ontvangen kan worden als op de eerste kaart.

 

Ik zou zeggen, doen!

 

Jooop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werken die Cardservers echt zo primitief dan? Elke aanvraag naar een server wordt daadwerkelijk door een kaart in deze server afgehandeld??? Ik zou een ander systeem bedenken; als er van alle aanvragen er één gehandeld wordt en naar de kaart gestuurd wordt, kaart antwoord, server verstuurd het antwoord aan zijn clients. Ik snap dat dat voor STB's misschien een (te) grote stap is, maar voor een pc-server moet dat toch echt wel kunnen.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werken die Cardservers echt zo primitief dan? Elke aanvraag naar een server wordt daadwerkelijk door een kaart in deze server afgehandeld??? Ik zou een ander systeem bedenken; als er van alle aanvragen er één gehandeld wordt en naar de kaart gestuurd wordt, kaart antwoord, server verstuurd het antwoord aan zijn clients. Ik snap dat dat voor STB's misschien een (te) grote stap is, maar voor een pc-server moet dat toch echt wel kunnen.

 

Als nu voor eenzelfde zender 2 aanvragen worden gedaan, zal hij de 1e beantwoorden. De 2e zal zijn antwoord uit de cache krijgen, dit is namelijk ook sneller dan opnieuw de kaart te laten rekenen. Dat wat jij suggereert bestaat dus al en wordt al gebruikt dus.

 

Alleen is zijn antwoord (de vraag is ook anders) maar goed voor 1 zender. Elke zender heeft een eigen vraag, waar de smartcard een antwoord voor berekend. Om de 10 seconde verandert de vraag, en na 10 seconde is het nieuwe antwoord nodig.

aangepast door DoeEensGek
Link naar reactie
Delen op andere sites

greevels, ik weet ook niet wie het verhaal van oscam bedacht heeft maar ik wacht rustig af. Binnenkort zal zowel TVV als CDS dezelfde beperkingen aan z'n abonnees opleggen gelijk Telesat al gedaan heeft. Daarna horen we wel of het een fabel is of niet.

Intussen blijf ik met m'n huidige ontvanger verder kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar is het zo dat voor iedere zender er een ander antwoord gegenereerd wordt dan? Anders zou dit systeem niet gevoelig zijn voor deze anti-maatregelen.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

4 is al een stuk beter dan 2, maar hoeveel zenders hebben ze?

 

Ik wil die allemaal tegelijk kunnen kijken/opnemen, als dat op een gegeven moment nodig is.

Ik betaal immers ook voor alle zenders, niet voor slechts 4.

 

De noodzaak om me nu nog bij een cardsharing netwerkje aan te sluiten om de zenders waarvoor ik betaal te kunnen kijken, wordt wel iets minder nu.

 

De cardsharing mannen zullen ook wel blij zijn. Hebben ze nog maar 3 of 4 abonnementen nodig, met bij alle abonnementen een tweede kaart voor het basispakket+ en kunnen er duizenden mensen tegelijk kijken.

 

Deze maatregel remt hooguit alleen de kleine hobbynetwerkjes met een man of 3-5, maar de grote(re) jongens stop je hiermee nooit.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klote van deze maatregel is dat de kaart dus wel gaat antwoorden, alleen hij verteld de waarheid niet meer, dus geen licht. De client krijgt antwoord en gaat dus niet verder zoeken naar een andere server...

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke zender heeft een eigen vraag, en dus ook een ander antwoord nodig.

 

Met 2 decoders dezelfde zender kijken gebruik je dus 1ecm/cw :).

Dan zou je dus voor elke zender een kaart moeten hebben? Dat dat per 'pakket' geregeld zou zijn begrijp ik, maar per zender, daar is goed over na gedacht dan.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klote van deze maatregel is dat de kaart dus wel gaat antwoorden, alleen hij verteld de waarheid niet meer, dus geen licht. De client krijgt antwoord en gaat dus niet verder zoeken naar een andere server...

 

Daarom vraag ik me af, als je dus teveel ecm aanvragen doet, hoelang mag je dan niet kijken? las ergens 1 minuut? Of 10 seconde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...