Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Wel een vreemd iets in dat artikel vind ik de vermelding dat die belangrijke kaart update niet goed wordt

verwerkt door softcams als b.v. CCcam. Vooral omdat het ze klaarblijkelijk wel gelukt is de beperking tot

2 via CCcam op al die kaarten te krijgen.

 

vGnp

  • Like 1

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites


kan wel een lokkertje zijn om te zorgen dat men de kaart juist laat updaten.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt maar dat is niet dynamisch, als jij 3 receivers thuis hebt wil je meer dan 4 zenders kunnen kijken.

Je kan het laatste gedeelte laten vallen ;). dan doet hij er maximaal 4 uit, en geen valse cw's :).

Wel een vreemd iets in dat artikel vind ik de vermelding dat die belangrijke kaart update niet goed wordt

verwerkt door softcams als b.v. CCcam. Vooral omdat het ze klaarblijkelijk wel gelukt is de beperking tot

2 via CCcam op al die kaarten te krijgen.

 

vGnp

Als je hem weer in een dreambox doet met cccam, zou hij dan weer geupdate worden naar 2 ecm's maximaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een vreemd iets in dat artikel vind ik de vermelding dat die belangrijke kaart update niet goed wordt

verwerkt door softcams als b.v. CCcam. Vooral omdat het ze klaarblijkelijk wel gelukt is de beperking tot

2 via CCcam op al die kaarten te krijgen.

 

vGnp

Als ze dat zouden kunnen op specifiek cccam, dan zouden ze het wel zo gemaakt hebben dat hele kaart daarop niet meer ging werken.

Ze kunnen zich dan verstoppen achter het fijt dat niet officiële CD ontvangers problemen kunnen geven.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze dat zouden kunnen op specifiek cccam, dan zouden ze het wel zo gemaakt hebben dat hele kaart daarop niet meer ging werken.

Ze kunnen zich dan verstoppen achter het fijt dat niet officiële CD ontvangers problemen kunnen geven.

Dit is nu alleen nog voor Telesat, dus dan het feit dat alleen officiële Telesat 4 ecm's mogen. Maar ook dat is niet helemaal duidelijk ;). Daarbij zal daar weer een olossing zijn als andere emulators wel 4 ecm's toestaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze dat zouden kunnen op specifiek cccam, dan zouden ze het wel zo gemaakt hebben dat hele kaart daarop niet meer ging werken.

Ze kunnen zich dan verstoppen achter het feit dat niet officiële CD ontvangers problemen kunnen geven.

Om je dan op een slinkse manier naar de door hun aangeprezen receivers te sturen? Neen, dank je. In dat geval kijk ik wel FTA.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus zo dat ik betaal voor het entertainment pakket met eredivisielive en de leverancier gaat bepalen wat en hoeveel ik mag gaan kijken tegelijkertijd en ook nog eens bepaald hoeveel ik mag opnemen en zappen.

Ik heb een vuduo en et9000 en begrijp dus dat mijn kaart op straks op zwart gaat als mijn dochter ook nog een een programma gaat kijken op de dm800 en mijn zoon op de dm500HD. en we tegelijk ook nog een twee a drie programma's opnemen. Ik zie de bui al hangen hier! Klaag ze gelijk aan en dien een schadecleam in bij CD omdat door de beperking die ik plots krijg opgelegt mijn apparatuur dus niets meer waard is en ik die niet meer kan gebruiken zoals ik al jaren heb gebruikt. Ik zet ook direct de automatische incasso op zwart (bijna 50 ballen in de maand met hd erbij) en dan is het helaas waar.........Ziggo here we come...........

Wordt dus tuners ombouwen en dus vragen stellen op de diverse forums hoe ik dit moet doen, wordt het geen sathobby maar een kabel hobby!

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat ze aan klagen terwijl je door hun niet goedgekeurde apparatuur gebruikt, suc6.

 

Waar staat in de voorwaarde dat ik verplicht ben een door hun goedgekeurde ontvanger te gebruiken en ik niet intern mag sharen?

Dus wanneer jij een 7 persoons auto koopt bepaalt jouw dealer dat je en met maximaal 4 personen tegelijk in je eigen auto mag rijden ?

Ik heb al sinds het irdeto tijdperk gedonder gehad, eerst de pace wat een baggerding daarna Dbox die perfect z'n werk deed toen moesten we naar seca voor meer programma's zoals discovery etc toen weer andere seca kaart en weer een ontvanger die moest worden geupdate (dit was een door cd goedgekeurde!) daarna weer een nieuwe kaart en toen moesten we naar HD ontvangers en dit keer geen CD ontvangers en dat dit, en dat komt niet door CD dat ik mijn aankopen meer normaal kan gebruiken nee dan is het voor ons over en uit met CD!

  • Like 1

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de voorwaardes hier niet direct liggen maar dat canal digitaal GEEN ondersteuning geeft op niet door hun gecertificeerde apparatuur is algemeen bekend.

Ik ben er ook niet blij mee maar met hun gecertificeerde apparatuur zal er hoogstwaarschijnlijk geen probleem zijn.

In een rechtszaak zul je weinig kans maken om dit te winnen denk ik.

Ik had het ook liever anders gezien maar het zat eraan te komen en zoals Michel hier al aangaf het uitkijken naar een professionele cardshareserver klinkt aanlokkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar GEEN ondersteuning geven hoeft (en mag) nog niet betekenen dat kijken via

andere dan door CDS gecastreerde gecertificeerde ontvangers onmogelijk wordt.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen al de slechte materialen die gebruikt worden ik heb hier zo'n uitgeklede HDontvanger van Philips in de kast staan nou nou USB niet te gebruiken en lan aansluiting zit er wel op niet te gebruiken tgv die goedgekeurde software van CD. Sorry hoor maar CD maakt het er dan ook wel zelf na dat veel mensen een niet goedgekeurde ontvanger kiezen omdat die wel werkt zonder al die idiote beperkingen opgelegt door CD!

Die CD ontvangers zijn met de mogelijkheden van 15 jaar geleden we leven nu en ik wil lan en USB omdat dit makkelijk is.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst eens even afwachten, wat er in de waalse "proeftuin" uiteindelijk voor een situatie gaat ontstaan.

Natuurlijk is het een inperking van de mogelijkheden, maar (meedenkend met de problematiek van CDS) ik ben best bereid om hier wat ruimte weg te geven.

Maar als ik met mijn 8000 (met 3 tuners) beneden en mijn 800 boven zelf straks niet normaal meer kan kijken, ga ik als klant natuurlijk ook eens kijken wat dan wèl de optimale situatie is voor mij.

Helaas is het in UPC-gebied, en valt er al een alternatief af (Ziggo werkt blijkbaar prima op een dreambox).

 

Klopt de inschatting (eerder ergens gelezen) dat men dus van de - theoretische - mogelijkheid tot decoderen van enkele honderden (!) teruggaat naar 4 of 5?

Dan is het toch al een flinke winst als je terug zou schakelen naar bijvoorbeeld 8 of 10?

En dan zou er waarschijnlijk niemand een probleem krijgen met zijn thuissituatie door bijvoorbeeld snel zappen.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft er al iemand iets van tijden of zo ? zoveel ecm's per zoveel sec. ? dat is iets wat ik leuke info zou vinden ..... want als het bv 4 ecm's per 10 sec per kaart zou zijn dan is het een nutteloze actie omtrent de BIG BOY's kaart dealers ........

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de voorwaardes hier niet direct liggen maar dat canal digitaal GEEN ondersteuning geeft op niet door hun gecertificeerde apparatuur is algemeen bekend.

Ik ben er ook niet blij mee maar met hun gecertificeerde apparatuur zal er hoogstwaarschijnlijk geen probleem zijn.

In een rechtszaak zul je weinig kans maken om dit te winnen denk ik.

Ik had het ook liever anders gezien maar het zat eraan te komen en zoals Michel hier al aangaf het uitkijken naar een professionele cardshareserver klinkt aanlokkelijk.

Maar hoe zit dat als ik in een Dreambox een officiële CAM van CD erin stop?

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...