Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

heeft er al iemand iets van tijden of zo ? zoveel ecm's per zoveel sec. ? dat is iets wat ik leuke info zou vinden ..... want als het bv 4 ecm's per 10 sec per kaart zou zijn dan is het een nutteloze actie omtrent de BIG BOY's kaart dealers ........

Op een ander forum staat dat het al verhoogt is van 4 naar 5.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zijn dan mensen die nog geen idee hebben wat er speelt. komt vanzelf.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja die kunnen sharen met een 3 sids per kaart.

En anders zijn er bij die een kaartje hebben van de kaartjes maffia en die hebben geen effect met de anti cardsharing.

 

Dus ofwel sharen met 3 sids ofwel betalen aan de maffia ofwel meerdere abbo's afsluiten

 

Bij mij gaat Tv vlaanderen gewoon buiten en ga ik een payserver abbo nemen denk ik ofwel naar telenet gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschil met nova is dat er een lock opzit van 4, echter na overschrijding kom je in mode 1 decrypt only voor periode x.

Efficient blijft je kaart juiste controlwords leveren, hetzij met een tijdelijke beperking.

Als met een CDS pasje straks teveel codes opvraagt kom je naar wat ik hoor in een toestand dat je alleen maar ongeldige controlwords krijgt van de pas.

Een cardserver kan niet controleren of cw valide is. Ja, kan wel maar dan eerst matchen met output van een andere card, indien gelijk = ok, anders = fail.

Dat gebeurt echt niet. De cardserver software moet straks erg goed worden in boekhouden hoeveel en welke ecm request door welke cards wordt afgehandeld.

Daarnaast zullen de "big boys" meer cards in moeten zetten zodat er altijd alle channels verdeelt worden over bv 8 cards ipv 2 waar ze het tot nu toe mee deden.

De kwaliteit van de server zal stijgen maar ik betwijfel of ze dit zullen gaan doen, ik verwacht dat ze eerst bij hun achterban over de software aanpassing gaan lopen brullen.

Als dat niet gauw genoeg gaat wordt wellicht support voor M7 channels gestaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschil met nova is dat er een lock opzit van 4, echter na overschrijding kom je in mode 1 decrypt only voor periode x.

Efficient blijft je kaart juiste controlwords leveren, hetzij met een tijdelijke beperking.

Als met een CDS pasje straks teveel codes opvraagt kom je naar wat ik hoor in een toestand dat je alleen maar ongeldige controlwords krijgt van de pas.

Een cardserver kan niet controleren of cw valide is. Ja, kan wel maar dan eerst matchen met output van een andere card, indien gelijk = ok, anders = fail.

Dat gebeurt echt niet. De cardserver software moet straks erg goed worden in boekhouden hoeveel en welke ecm request door welke cards wordt afgehandeld.

Daarnaast zullen de "big boys" meer cards in moeten zetten zodat er altijd alle channels verdeelt worden over bv 8 cards ipv 2 waar ze het tot nu toe mee deden.

De kwaliteit van de server zal stijgen maar ik betwijfel of ze dit zullen gaan doen, ik verwacht dat ze eerst bij hun achterban over de software aanpassing gaan lopen brullen.

Als dat niet gauw genoeg gaat wordt wellicht support voor M7 channels gestaakt.

Aha , nu begrijp ik het ook en het zal natuurlijk alles afhangen van de ecm tijden hoevaak mag een kaart aangesproken worden in de zoveel seconde ? , denk dat ze hiermee wel een hele slimme zet gemaakt hebben bij CD net wat je zegt denk eerder dat de grote jongens als het teveel gekloot op gaat leveren gewoon de kaarten van M7 uit hun assortiment halen ipv er in te gaan investeren .

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaan we weer ik wordt hier zo moeeeeeeee van .

 

Hoe bedoel je ? krijgen we weer goldkaart dan weer funkaart en dan weer de emufiles etc. Leuk ga ik vast mijn programmers opsnorren voor de ijskrabbers.... :D

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bedoel je ? krijgen we weer goldkaart dan weer funkaart en dan weer de emufiles etc. Leuk ga ik vast mijn programmers opsnorren voor de ijskrabbers.... :D

Goed plan, we hebben ze deze winter (nou ja, nazomer) toch niet nodig als ijskrabber.

aangepast door sattools

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Ikvind het leuk hoor om te lezen al die zogenaamde oplossingen, alleen deze leiden naar een rattenrace en dus nergens toe. Het probleem aanpakken bij de bron is het beste. Daarom nogmaals herhaald dien een klacht in bij de Consumentenautoriteit door contact op te nemen Consuwijzer (zij zijn de oren en de ogen van de Consumentenautoriteit).

 

Hetgeen CD is in strijd met het consumentenrecht. Dit kan en mag echt niet zomaar. Maar door alleen hier van alles te roepen helpt niet. Daarnaast is het idd een optie om CD te dagen. Alleen zou ik daar nog even mee wachten.

 

Nog even iets anders. CD heeft niets in haar voorwaarden staan over interne sharing, sterker de woordvoerder in het aangehaalde artikel geeft zelfs duidelijk aan dat dit niet het probleem is. Zelfs kan je zeggen dat het hun duidelijk om de commerciele shares gaat. Nu zij dit alles zo duidelijk aangeeft, maakt dat deze maatregel nog discutabeler. Verders is het zo dat CD weliswaar de mogelijkheid van de 2-de/3-de kaart aanrijkt, echter deze optie staat niet voor eenieder open (beperking agv 1-ste kaart abbo) maar nogerger op de 2-de/3-de kaart kan noggeeneens naar hetzelfde pakker worden gekeken. Dit alles riekt naar koppelverkoop. Verders kan je stellen dat het bieden van ondersteuning aan alleen gecertificeerde ontvangers opzich geen probleem is (immers er zijn zoveel merken en types dat dit CD ook niet kwalijk is te nemen) maar omdan vervolgens maatregelen te nemen waarmee je willens en wetens apperatuur laat disfunctioneren dat is wel zeer discutabel. Vervolgens nog een ander punt wij hebben allen een originele kaart die ons eigendom is. Het zomaar deze kaart wijzigen door CD zonder toestemming van de eigenaar (er wordt immers sw gewijzigd) dat kan ook niet zomaar en dan zeggen als je dat niet wilt, dan lever ik minder dat is ronduit schandalig.

 

Conclusie CD begeeft zich op zeer gladijs juridisch gezien vanuit mijn optiek (ik ben niet een CD-jurist die zal zeker iets anders menen) maar kjkend naar CD's agemene voorwaarden moet ik concluderen dat ik zo mijn twijfels heb over hun juridische kennis. Want hoe kan je verantwoorden een abbo te verkopen voor onder andere het gebruik in het buitenland (vakantieabbo en zie hun reclame uitingen daarover) en vervolgens in de Algemene Voorwaarden stellen dat de kaart alleen in NL mag worden gebruikt? Dat grenst bijna aan oplichting! Want je verkoopt iets voor het gebruik in het buitenland en gelijktijdig zeg je maar je mag geen NL'se programma's in het buitenland kijken.

 

Ik ben benieuwd hoe dit balletje gaat rollen, mijn klacht ligt formeel bij Consuwijzer. Als jullie dit nu ook doen, dan staan we sterker. Misschien moet er wel meer gebeuren, wie is bereid om mee te doen? Want bedenk wel praatjes vullen geen gaatjes, daden wel. Behalve een praatforum laat dit ook een spierbal zijn, die echt opkomt voor de belangen van de schotelkijker als het er op aankomt.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

...wie is bereid om mee te doen? Want bedenk wel praatjes vullen geen gaatjes, daden wel. Behalve een praatforum laat dit ook een spierbal zijn, die echt opkomt voor de belangen van de schotelkijker als het er op aankomt.

 

Groeten Joop

 

Hoi Joop,

 

Zoals toegezegd, stel ik sat4all graag beschikbaar als platform voor een gecoördineerd protest.

Ik heb zelf niet zo veel tijd, maar werk graag mee waar ik kan.

Ik denk o.a. Johan45 ook wel :)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Joop001:

 

Ik ben het niet met je eens maar wens je veel succes met je kruistocht.

Deze hele actie is beslist goed voorbereidt door CDS zowel technisch als juridisch.

Het kan niet zo zijn dat je een bedrijf in een poging om gezond te blijven kunt blokkeren op deze wijze.

Het is of de CHID limit voor de M7 groep of een vroege dood als ze dit niet doen. Zit ik en hopelijk de meerderheid al helemaal niet op te wachten!

 

Daarnaast heeft CDS het niet over buitenland kaartjes maar over recreatiekaarten voor op vakantie. Er zijn nl nogal wat medelanders die op de camping of camper een schotel gebruiken voor tv ontvangst maar thuis een kabel abbonement hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...