Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

maar ook niet dat je beperkt wordt tot 4

 

inderdaad, als alles onbeperkt kan, moeten zij juridisch geen actie ondernemen om dit mee te delen en/of te vermelden op hun voorwaarden.

Zodra men op een gekochte/gehuurde dienst wel beperkingen gaat opleggen die niet overeen komen met de voorwaarden toen het goed/gebruik werd afgesloten, dan moet men de gebruiker dit officieel mededelen en moet de klant de kans krijgen kosteloos af te zien van het contract.( in dit geval kan de klant zijn resterende waarde van tijd terug eisen).

 

het al dan niet verhalen van ontvangerkosten, schotelkosten en andere hangt puur af van je raadsman hoever hij kan uitspitten waar de gaten zijn in het contract.

aangepast door SatMann
Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom? Ze kunnen alleen werking van gecertificeerde apparatuur garanderen. En die kunnen niet zoveel zenders tegelijk verwerken. Volgens mij is dit het zoveelste "tegen CDS aanschoppen" topic aan het worden. Er is juridisch niet veel tegen te doen en ik denk dat 99% van de bestaande klanten er ook weinig hinder van zullen ondervinden. We zitten hier maar met een heel select groepje hobbyisten en er zal vast wel een oplossing worden gevonden om het e.e.a. aangenamer te maken.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

murdock, we bekijken dit puur juridisch op de voorwaarden.

ook mensen met een gecertificeerde ontvanger kan hier last mee krijgen.

gezien CDS en TV-vl hun officiële dealers jaren lang hebben gesteund bij het verkopen van de smart-wii.

de oplossing voor meerdere ontvangers met 1 kaart.

dus al zit je met 5 goed gekeurde dubbele tuner ontvangers, dan nog is deze beperking voor deze mensen non-conform met de initiële voorwaarden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens mede omdat ze eerst deden of hun neus bloede en nu staan ze op eens vooraan in de discussie of wij nu diegene zijn die uit onze nek lullen.

 

Ik kan me sowieso niet aan de indruk onttrekken dat paullo daar op de een of andere manier cd staat te verdedigen.

Las daar ergens iets over dat CD nooit heeft gezegd dat er onbeperkt gekeken of opgenomen kan worden.

Mooie redenering is dat zeg: omdat er niets over gemeld is, moet je er maar vanuit gaan dat je rekening moet houden met inperkingen??

 

vreemd clubje daar zeg. En dan ook nog een opmerking dat die paar gebruikers die meer willen kijken wel een extra kaartje kunnen aanschaffen.

 

Het is allemaal zo lekker dubbelop: stel nu gewoon max 3 kaartjes per abo beschikbaar met hetzelfde pakket of iig voor weinig of regel dat er intern gewoon normaal geshared kan worden.

Nee ze graven hun eigen graf daar. Spijtig.

 

De opmerking dat de doorsnee gebruiker er geen last van heeft is wel leuk; dan durf ik namelijk de stelling wel aan dat die doorsnee gebruiker ook meteen overstapt op kabel als dat beschikbaar komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satmann,

 

Je vriend en jij zitten in deze op het goede spoor juridisch gezien. Momenteel is het eea in de maak op dit vlak. Binnenkort volgt nader bericht. Voor hen die niet willen/kunnen wachten nogmaals neem contact op met de Consuwijzer. Zij zijn de oren en de ogen van de Consumentenautoriteit. De consumentenautoriteit is het officiele orgaan dat CD in deze tot de orde kan roepen. Alleen als niemand iets meld weet men daar van niks. Dus wees verstandig en meld je daar met je klacht. Inderdaad treft dit niet alleen de niet gecertificeerde ontvangers maar ook de gecertificeerde zoals als ondertussen al blijkt.

 

Verders de goede lezers moeten echt wel doorhebben dat het niet schoppen is tegen CD maar het simpelweg ageren tegen iets wat niet terecht is en dus het opkomen is voor eigen belangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Joop001

 

Hier de reactie van consuwijzer op mijn klacht :

.

Klachten kunnen op hun site op https://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254 worden ingediend. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

 

Geachte heer Jaxcc,

 

Hartelijk dank voor uw bericht van 8 december 2011. Hierin geeft u aan dat Canaal Digitaal handelt in strijd met de eigen algemene voorwaarden. U schrijft dat Canaal Digital bezig is het aantal zenders dat kijkbaar is via hun kaart te limiteren ( maximaal vier kanalen per kaart), maar er is niets over de limitering in hun algemene voorwaarden opgenomen. Daarnaast doet Canaal Digitaal aan koppelverkoop door een tweede kaartje aan te bieden waarop vervolgens dan ook nog niets eens hetzelfde aanbod ontvangen kan worden als op de eerste kaart. Omdat het in huis delen van de kaart volgens Canaal Digitaal wel is toegestaan, ondergaat u door de actie die Canaal Digitaal gaat nemen hinder in beeld te krijgen op al uw satelliet ontvangers. (4 totaal, waarvan 2 dual tuners) totaal 6 kanalen gelijktijdig. U wilt hiervan melding doen bij ConsuWijzer. Wij stellen het op prijs dat u de moeite hebt genomen om uw klacht bij ons te melden.

 

Wat gebeurt er met uw melding?

ConsuWijzer registreert uw melding. Daarna komt uw melding terecht bij één van de toezichthouders. Dat zijn de toezichthouders die samenwerken in ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit.

 

Wat heeft een toezichthouder aan uw melding?

Voor de toezichthouders is het belangrijk dat u uw vragen en klachten meldt. Ze gebruiken uw melding om te zien waar problemen zijn. Met uw melding helpt u de toezichthouders ook bepaalde vragen te beantwoorden:

  • In welke sectoren zijn de meeste problemen?
  • Welke bedrijven houden zich niet aan de wet?
  • Waar moet de toezichthouder iets aan doen?

Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?

Als toezichthouders één of meer meldingen krijgen, dan kunnen zij verschillende dingen doen, bijvoorbeeld:

  • een onderzoek doen naar een bedrijf;
  • bij een overtreding een boete geven aan een bedrijf;
  • een bedrijf dwingen om een oplossing te zoeken voor een bepaald probleem;
  • via ConsuWijzer extra voorlichting geven over een bepaald onderwerp.

Lossen ConsuWijzer en de toezichthouders uw probleem met een bedrijf op?

Nee. ConsuWijzer geeft u advies over uw rechten en hoe u uw recht kunt halen. U kunt dan zelf actie ondernemen om uw probleem op te lossen.

 

Meer lezen over de toezichthouders en hun werkwijze?

Meer informatie vindt u op www.consuwijzer.nl. Op de homepage staat een link naar de pagina Over ons. Daar staat meer informatie over ConsuWijzer en de toezichthouders.

 

Welke acties hebben de toezichthouders de afgelopen jaren gedaan?

Wilt u weten welke acties de toezichthouders de afgelopen jaren al hebben gedaan dankzij uw meldingen bij ConsuWijzer? Op onze website www.consuwijzer.nl vindt u meer informatie.

 

Hebt u nog vragen?

Belt u dan gerust met ConsuWijzer. Het telefoonnummer is 088-0707070. Als u belt, vragen we naar uw contactnummer. Dat nummer is 100196873. Op www.consuwijzer.nl staat meer informatie over uw rechten als consument. Op de website staan ook handige voorbeeldbrieven.

 

Met vriendelijke groet,

 

ConsuWijzer

(T) 088 - 070 70 70

 

Wij horen graag wat u van ons vindt!

Daarom onderzoeken wij hoe u onze dienstverlening ervaart. Bent u tevreden of juist niet? En waarover bent u wel of niet tevreden?

U krijgt van ons een e-mail met de uitnodiging om een aantal vragen te beantwoorden. Wilt u hier niet aan meewerken? Dan kunt u ons dat laten weten zodra u de uitnodiging krijgt. Reageer op de mail die u dan van ons krijgt. Uiteraard hopen we dat u mee wilt werken om onze dienstverlening te verbeteren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk we kunnen hierover lullen zoveel we willen, je hebt hier geen tastbaar bewijs:

Voor mij zijn dit de voorwaarden waar ik bij TV-Vlaanderen aangesloten ben.

 

Faktuur 15-09-06

Faktuurnummer: 104719642

 

Betreft:

Activeringsvergoeding

Abonnementsvergoeding Basis 01-10-06 30-09-07

 

De kleine lettertjes van de eerste betaling op de achterkant van de faktuur :

 

Zie bijlages

 

 

 

Eddy Vl

post-40297-0-80307500-1323442302_thumb.jpg

post-40297-0-33094000-1323442338_thumb.jpg

post-40297-0-26471900-1323442374_thumb.jpg

post-40297-0-90339800-1323442401_thumb.jpg

post-40297-0-02856500-1323442433_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

En artikel 36:

 

We hebben het recht om in alle redelijkheid aanpassingen in deze overeenkomst door te voeren.

Deze zijn ook geldig op reeds afgesloten abonnementen.

De wijziging wordt van kracht op moment dat abonnee schriftelijk in kennis gesteld is.

 

In huis sharen is geen recht, en dus ook geen plicht voor M7 groep. Als het werkt: heb je mazzel, werkt het niet: jammer.

Juridisch heb je geen poot om op te staan. Je kunt je energie beter steken in een alternatieve technische oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag of: originele kaart van CDS en TVV werken niet meer als card sharing uitval?

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan eigenlijk geen chocola maken van je vraag... wat bedoel je nu dat de CDS en TVV card uitvalt als je cardshared?

Nee, ze vallen niet permanent uit maar wel tijdelijk als je over een maximum aantal gelijktijdig te decoderen kanalen gaat.

 

Je valt permanent uit als M7 groep je card serial uitschakelt. ze hebben een truuk waarbij cards hun serial verklappen. Maar dat is alleen risco bij (grote) wan cardservers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theparasol,

Wat je stelt raakt kant nog wal. Sorry maar ik raak aardig moe van dat pseudo intelectueel gepraat niet zozeer van jou maar van mensen die dingen stellen met een inhoud die ver bezijden de waarheid is. Wat een bedrijf stelt want dat is waarnaar je verwijst wil nog niet zeggen dat dit overeenkomt met je wettelijke rechten. CD gebruikt zelf al de term redelijkerwijs, nu dat pad heeft zij verlaten. Daarnaast is het zo dat de heer Tensen expliciet aangeeft dat er geen bezwaar is tegen het intern sharen. Dat kan ook niet want vanuit het consumentenrecht icm met de onschendbaarheid van het eigendomsrecht is dat al geregeld. Het is met alg voorw zo geregeld in dit geval dat daarin staat wat niet mag en wat cd haar toerekent als wat zij mag en waar jij als klant toestemming voor geeft. Dus alhetgeen je tot op heden stelt in deze lijkt leuk en overtuigend maar is van iedere grond gespeend. Daarnaast ga jij gierend hard voorbij aan het consumentenrecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En artikel 36:

 

We hebben het recht om in alle redelijkheid aanpassingen in deze overeenkomst door te voeren.

Deze zijn ook geldig op reeds afgesloten abonnementen.

De wijziging wordt van kracht op moment dat abonnee schriftelijk in kennis gesteld is.

 

In huis sharen is geen recht, en dus ook geen plicht voor M7 groep. Als het werkt: heb je mazzel, werkt het niet: jammer.

Juridisch heb je geen poot om op te staan. Je kunt je energie beter steken in een alternatieve technische oplossing.

 

Even heel duidelijk ik heb nu een smartkaart waarop mijn systemen prima werken en ik overal kan bekijken wat ik wil en opnemen onbeperkt zoveel ik gelijktijdig wil met de VUduo et9000 en DM800 en die kaart heb ik zelf betaald en mijn eigendom is. Het is geen kaart van CD want ik heb hem gekocht met software die tot op heden prima werkt en heb niets van die gasten in bruikleen.

Omdat CD nu software op mijn kaart gaat installeren en daardoor mijn systeem om zeep helpt om de grote kaartservers aan te pakken is dus juridisch gezien normaal en ik als normaal dik betalende klant moet het maar bekopen ?

 

Met andere woorden jij hebt een PC waarop je dowload van het intnet en neemt een abbo van 60mb/sec bij een provider en je kunt lekker downloaden en met meerdere Computers, smartphones, tablets en laptops interneradio's van je kinderen lekker gelijktijdig internetten en muziek luisteren.

Die provider installeert op jouw router later software waar je niet om hebt gevraagt en dientengevolge kun je maar met 4 gebruikers gelijktijdig gebruik maken van je 60MB verbinding en als er toevallig 1 apparaat ook een verbinding vraagt de hele boel uit valt en pas weer in komt zoals de provider heeft ingesteld. Dit is dus wat CD werkelijk van plan is !

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En artikel 36:

 

We hebben het recht om in alle redelijkheid aanpassingen in deze overeenkomst door te voeren.

Deze zijn ook geldig op reeds afgesloten abonnementen.

De wijziging wordt van kracht op moment dat abonnee schriftelijk in kennis gesteld is.

 

In huis sharen is geen recht, en dus ook geen plicht voor M7 groep. Als het werkt: heb je mazzel, werkt het niet: jammer.

Juridisch heb je geen poot om op te staan. Je kunt je energie beter steken in een alternatieve technische oplossing.

 

In het contract staat volgens mij geen beperking op het aantal ontvangers. Het is in principe "onbeperkt".

 

Perssonlijk heb ik genoeg aan 4 receivers, maar tel eens op:

 

ET9000: 2 tuners

Clarketech 3100 HD: 1 tuner

Maxplus: 1 tuner

Arion 9300 2 tuners (CD/TVV gecertifieerd)

 

Totaal 6 tuners...

 

In 2006 tot nu kunnen die allemaal gebruikt worden.

Als ik dus nà de wijziging van CD/TVV nog hun volle functionaliteit wil behouden ttz gelijktijdig kijken en opnemen,

 

dan moet ik een tweede abonnement afsluiten bij TVV:

= 1 kaart

= 1 CI-module

= dubbel abonnementsgeld

 

Ik heb héél erg mijn twijfel of men juridisch gesproken nog zal spreken over "in alle redelijkheid aanpassingen".

 

Of krijgen we van CD/TVV een gratis tweede abo?

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga maar lekker klagen, beroep je op je consumentenrechten. Maak alle vergelijkingen in de wereld.

Ik ben van mening dat het of deze beperking is of vroeg of laat kan M7 ook niet meer voortbestaan.

Ook deze hele verbouwing kost ze al een klap geld en ik hoop dat het een einde maakt aan het eenvoudig op grote schaal delen van cards.

 

Wellicht komt er een eenvoudige goedkope regeling voor extra cards. Weet ik veel maar het kan niet langer zo zijn dat op 1 pas tientallen boxen meeliften.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga maar lekker klagen, beroep je op je consumentenrechten. Maak alle vergelijkingen in de wereld.

Ik ben van mening dat het of deze beperking is of vroeg of laat kan M7 ook niet meer voortbestaan.

Ook deze hele verbouwing kost ze al een klap geld en ik hoop dat het een einde maakt aan het eenvoudig op grote schaal delen van cards.

 

Wellicht komt er een eenvoudige goedkope regeling voor extra cards. Weet ik veel maar het kan niet langer zo zijn dat op 1 pas tientallen boxen meeliften.

 

Dat ze die kaartservers aanpakken perfect ook mijn iedee maar niet over mijn rug. Wij hebben duurdere ontvangers gekocht om goedkoper per maand uit te zijn omdat CD het zo belachelijk duur maakt wanneer je met meerdere ontvangers wil kijken.

Als CD goedkoop 5 kaarten ter beschikking stelde met mijn volledige abbo erop zonder maandelijkse extra kosten had ik nooit voor een interne share gekozen en gewoon overal standalone kunnen werken. CD is degene die het zeker in den beginne onmogelijk maakte om met meerdere ontvangers te kijken en niet ik! De smartwi is hier ook al meerdere keren over geschreven is door CD zelf ooit aangedragen als oplossing voor dit probleem toen.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...