Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Ga maar lekker klagen, beroep je op je consumentenrechten. Maak alle vergelijkingen in de wereld.

Ik ben van mening dat het of deze beperking is of vroeg of laat kan M7 ook niet meer voortbestaan.

Ook deze hele verbouwing kost ze al een klap geld en ik hoop dat het een einde maakt aan het eenvoudig op grote schaal delen van cards.

 

Wellicht komt er een eenvoudige goedkope regeling voor extra cards. Weet ik veel maar het kan niet langer zo zijn dat op 1 pas tientallen boxen meeliften.

 

toch eens leren lezen,, want deze maatregel heft het sharen niet op,,

de grote geldwolven gaan gewoon door,,op een zeer eenvoudige wijze mag ik wel zeggen :cry:

aangepast door pipokoeie

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste mensen,

 

In overleg met Michel zijn er enkele vb brieven gemaakt om zo een tegengeluid te kunnen genereren. Graag wil ik jullie aandacht voor deze brieven vragen en jullie uitnodigen daarvan gebruik te maken. Tevens wil ik Michel bedanken voor zijn medewerking in deze.

 

Voor hen die al contact hebben opgenomen met de Consuwijzer hierover hartelijk dank, jullie hebben een goede en zinvolle stap gemaakt in deze.

 

Daarnaast wil ik nogmaals herhaald en nadrukkelijk erop wijzen dat het gegenereerde tegengeluid niet bedoeld is om CD in welke vorm dan ook te schaden. Het tegengeluid is louter en alleen bedoeld om het consumentenrecht te halen wat u en ik hebben. Zonder daarbij afbreuk te doen aan het initiele verlangen van CD om haar belangen in deze te verdedigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschil met de kabelaars is dat *overal* waar je een wok goed afsteld je een eventuele (goedkope) extra pas kunt gebruiken.

Dus wat gebeurt er: kan met 5 cards bijna voor niets aanvragen, doen ze dat en worden doorgegeven / verkocht aan familie,vrienden en kennissen.

Bij een kabelaar zul je op z'n minst een aansluiting moeten afnemen, bij sat onvangst is dat zelfs al niet nodig.

En nemen ze deze maatregel niet gaan ze sowiezo naar de kloten en valt er zelfs met 1 tuner niets meer middels dvb-s te ontvangen.

 

De oorzaak van dit alles wrijf ik M7 niet aan, dat zit bij al badmutsen die op grote schaal sharen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook deze hele verbouwing kost ze al een klap geld en ik hoop dat het een einde maakt aan het eenvoudig op grote schaal delen van cards.

 

Dat is de kern van de materie: Heel vaak in dit soort gevallen wordt veel geld geïnvesteerd om minder klanten over te houden. Ik zeg niet dat dat in dit geval zo is, en ik hoop voor Canal Digitaal dat het gunstig voor ze uitpakt. Maar ook hier kun je er vergif op innemen dat de "boeven" niet massaal in de rij staan om een abonnement te nemen. Die gaan liever op zoek naar technische alternatieven. Want dat buitenshuis kaartdelen blijft bestaan is een zekerheid. De worst-case voor Canal Digitaal is dat de handleidingen hoe je moet kaartdelen aangepast worden, maar dat de technische complexiteit om het tot stand te brengen niet veel hoger zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

In overleg met Michel zijn er enkele vb brieven gemaakt om zo een tegengeluid te kunnen genereren. Graag wil ik jullie aandacht voor deze brieven vragen en jullie uitnodigen daarvan gebruik te maken. Tevens wil ik Michel bedanken voor zijn medewerking in deze.

 

Voor hen die al contact hebben opgenomen met de Consuwijzer hierover hartelijk dank, jullie hebben een goede en zinvolle stap gemaakt in deze.

 

Daarnaast wil ik nogmaals herhaald en nadrukkelijk erop wijzen dat het gegenereerde tegengeluid niet bedoeld is om CD in welke vorm dan ook te schaden. Het tegengeluid is louter en alleen bedoeld om het consumentenrecht te halen wat u en ik hebben. Zonder daarbij afbreuk te doen aan het initiele verlangen van CD om haar belangen in deze te verdedigen.

 

Maar waar staan die brieven dan ?

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedenk wel, dat Canal Digitaal al jaren heel luid en duidelijk stelt, dat alleen door hun goedgekeurde ontvangers gegarandeerd worden op het geven van beeld.

 

Ik denk dat je daardoor een lastige hobbel hebt om je gelijk te halen wanneer je niet meer als 5 programma's tegelijk kunt bekijken met een kaart.

 

(Alhoewel een goedgekeurde ontvanger ook geen garantie is gebleken op het kunnen bekijken van het beeld)

 

Feit blijft, dat wanneer er niets gedaan wordt tegen het illegaal kijken, voor ons allemaal op een dag het beeld op zwart gaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cobus R

 

Je hebt gelijk zij staan als aparte topic in het nieuws forum.

 

Maar goed dat je het vraagt wat snel van het maken van bericht en teveel met de materie bezig. excuus darvoor

 

@Ceesv,

 

Opzich heb je gelijk daar waar je verwijst naar de actie in de richitng van de commerciele shares.

Echter het is op zich uiterst dubieus te noemen dat een provider die gebruik maakt van een gestanderiseerde uitzendnorm en encryptie signalen uitzend die normale volgens de normen werkende apperatuur laat disfunctioneren. Daarnaast is het begrijpelijk dat een provider niet alle apperatuur geacht wordt te kennen en dus voor slechts een bepaald aantal apperaten ondersteuning kan bieden en vervolgens die als gecertificeerd betiteld. Maar dat mag nimmer impliceren dat reguliere volgens de daarvoor gestelde normen werkende niet of slechts gedeeltelijk naar behoren werkt als gevolg van bewust en opzettelijk handelingen door een provider.

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een bek vol ambtenarentaal. In klare taal komt het er gewoon op neer dat je er technisch niets van wenst te snappen maar geen genoegen wenst te nemen met de nu ras naderende 4 chid beperking. Dat een niet gecertificeerd toestel straks niet meer kan functioneren na de aanpassing is door niemand te voorspellen ook niet door de M7 groep.

Heb je ook brieven geschreven toen de gestandariseerde norm van dvb-s naar dvb-s2 ging? De tuner verouderd en niet meer alle kanalen kon weergeven?

En van QPSK naar 8PSK? Dat die kanalen niet meer te ontvangen waren doordat het blad nu net ff te klein bleek of dat het schoteltje niet helemaal goed genoeg afgesteld bleek te staan?

Je kunt straks slechts 4 kanalen tegelijk bekijken, dat betekend dat in de praktijk in een huishouden 4 tuners tegelijk middels sharing naar verschillende kanalen kunnen kijken.

Lijkt mij royaal zat, wij hebben slechts 1 toestel tegelijk aan. In je brieven haal je het voorbeeld van een krant aan, welnu, een krant kan slechts op 1 plek tegelijk gelezen worden.

Het door M7 groep geleverde tv signaal kun je op 4 plekken tegelijkertijd bekijken. Lijkt me voor kijkdoeleinden meer dan voldoende.

Verder beticht je de M7 groep ervan om opzettelijk aanpassingen te maken waardoor niet gecertificeerde tuners niet meer correct zullen werken. Als een tuner doordat deze zonder gecertificeerde CI module een card leest/schrijft niet alle noodzakelijk aanpassingen kan doorvoeren is dat niet iets waar een provider bewust op afkoerst. Nee het is gewoon een crappy implementatie van een "softcam". Dat menigeen hier een dure "enigma2" based tuner heeft aangeschaft en zich tegoed heeft gedaan aan alle extra mogelijkheden en nu zijn investering ziet verdampen daar kan ik begrip voor hebben maar dat zijn wel allemaal extra's die niet door M7 groep ondersteunt danwel mede met hun ontwikkelt zijn.

Het zijn allemaal extraatjes bedacht door select groepje hobbyisten, te gelde gemaakt door diverse handelaars en inmiddels divers aantal fabrikanten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt straks slechts 4 kanalen tegelijk bekijken, dat betekend dat in de praktijk in een huishouden 4 tuners tegelijk middels sharing naar verschillende kanalen kunnen kijken.

Lijkt mij royaal zat, wij hebben slechts 1 toestel tegelijk aan

 

.Dat zijn jou woorden en die van CD dat 4 kanalen voor jou genoeg zijn en dat jij maar 1 toestel aan hebt staan , maar jij vertegenwoordigt hier niet de overgrote meerderheid omdat toevallig jij en CD dat genoeg vinden wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is , diegene die het niet vinden hebben net zoveel recht van spreken als een ander hier of waar dan ook. het is wel degelijk een hele beperking op hetgeen je nu hebt ja met onbeperkt opnemen en kijken dat het daardoor gevoelig is voor cardsharen is hier de schaduwzijde van maar ik ben er zeker van als ze van die 4 kanalen er 6 kunnen maken veel meer mensen al uit de brand zijn of die tweede smartcard aantrekkelijker gaan maken,

 

net zoals ook wij jou mening hierin waarderen moet je ook in kunnen zien dat het vandaag de dag erg beperkt is met 4 kanalen, (als je al in ploegen werkt en je vriendin geen voetbal wil kijken en je dus veel opneemt en een tweede tv hebt staan is en blijft 4 kanalen te weinig en dit is vandaag de dag wel het beeld van hoe het leven eruit ziet dit is een vrij normale levenssituatie niets extreems.. en het maakt me geen hol uit welke andere provider of aanbieder er minder heeft of het ook zo doet , ik ben er voor mijn eigen aan,

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een basispakket hebt zou vier voldoende zijn maar wij hebben een flink pakket en tijdens live voetbal wordt er flink wat opgenomen en door de vrouwen op de tweede tv ook nog eens gekeken. Als ik dan ga tellen kom ik aan minimaal 6.

Dan is er nog iets als ik 2 opnames maak en met 2 tv kijk en ga zappen de kaart uitvalt en mijn opnames dus ook zwart worden! Dit is het probleem dat er zit aan te komen. Ik kan er ook niets aan doen dat sommige zich maar 1tv kunnen veroorloven en dus geen begrip hebben voor onze toekomstige situatie. Ik leg me daar dus niet zomaar bij neer. Komt er geen oplossing ga ik terug naar de kabel en scheelt CD 50 euries per maand.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een bek vol ambtenarentaal.

 

theparasol probeer wel met wat respect een anders denkende in dit topic te benaderen omdat ik niet vind dat degene met de anbtenaren taal een bek heeft.

Hij heeft zijn mening en jij hebt jou mening en een ieder moet vrij zijn die te verkondigen.

 

Ik kan me net als jou ook wel vinden in 4 kanalen hoor.Wij hebben hier ook niet op elke slaapkamer,keuken en toilet een tv staan.

Maar ik denk dat CD naar het gemiddelde kijkgedrag heeft gekeken en daar de 4 kanalen vandaan heeft getoverd.

 

En dat CD probeert zijn markt te beschermen heb ik ook alle begrip voor.Weet wel dat een kleine groep geldwolven het wederom voor een grote groep verpest heeft.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik vraag mij af wanneer al die opgenomen programma's afgekeken worden, er zitten maar 24 uur in een dag.

Ik denk, dat wanneer een programma gecodeerd opgenomen wordt, dit binnen een bepaalde tijd nog tijdens het afspelen gedecodeerd kan worden.

Wanneer je dan nog capaciteit tekort komt, is een 2e of 3e kaart nog een optie.

En toch eerst maar eens kijken hoe het een en ander in de praktijk gaat uitpakken?

De ervaringen die nu opgedaan worden bij Telesat zullen zeker bij nieuwe toepassingen worden meegenomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien snap ik er geen zak van maar misschien kan iemand het me dan uitleggen.

Ik heb een basisabo in mijn Vu+ duo zitten als ik er een extra kaartje bijneem van 1,50 per maand en die er ook nog bij steek dan kan ik toch gewoon 8 dingen tegelijk opnemen/kijken (dus ook met mijn interne share heb ik dan toch weinig last)? Oftwel 1,50 p/maand extra kosten en al mijn beperkingen zijn grotendeels weg?

 

Of denk ik nu erg kort door de bocht?

aangepast door EmQu

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af wanneer al die opgenomen programma's afgekeken worden, er zitten maar 24 uur in een dag.

.

 

Maakt dat in feite wat uit ?

Dat is iets persoonlijks

dat is het punt toch niet ? en zolang een tweede of derde kaart niet aantrekkelijker ( hoofdpakket op alle kaarten zonder extra kosten) wordt is dat dus nog geen optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...