Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Ik ben van mening dat het of deze beperking is of vroeg of laat kan M7 ook niet meer voortbestaan.

 

Het voortbestaan van M7 hangt grotendeels af van M7 zelf.

 

Ik stel gewoon vast dat men bij M7 op een amateuristische manier zaken invoert. Gewoon in het geniep invoeren en we zien wel wat het geeft.

Tot wanneer de bom in het eigen gezicht explodeert.

 

Ik heb zelf bij een concurrerend bedrijf gewerkt, zij het voor telefonie, maar daar begint men met een strategie vooraleer men aktie neemt.

Dergelijke zaken heb ik daar nooit meegemaakt.

 

Bij CD/TVV gaat men eerst handelen en dan kijken hoe ze puin gaan ruimen.

 

En op hun maandagvergadering kunnen ze misschien denken dat ik anti-CD/TVV ben maar niets is minder waar:

ik heb zelf te veel geinvesteerd in TVV, en als ik moet inboeten op mijn investering omdat TVV anti-cardsharing wil doen,

dan kan je tegenwind verwachten.

 

Als je 2,5 jaar geleden al wist waar je naar toe gaat meld je in je folders en reclame dat TVV slechts voor 4 of 5 ontvangers

gelijktijdig kan instaan. Wanneer je dit daadwerkelijk kan doe je het ook. Voor de anderen geef je om technische redenen bvb 10 toegangen.

Geen haan die er naar kraait.

 

Je kan dan bij het verlengen van het contract de klant op de hoogte stellen dat je het contract wijzigt om die reden. Je reikt bijkomend een oplossing aan en je vraagt de klant of ie onder die voorwaarden het contract wil verderzetten.

Als je op een dag besluit om alle klanten op 4 te zetten, doe je hetzelfde met de resterende klanten...

 

Je geeft aan in omzendbrief en website wat er gebeurt en wat de plannen zijn.

 

Gegarandeerd een pak minder heisa dan nu.

 

Begin al eens met op de website een lichtkrantje waar je aangeeft of de uplink gestoord is, wanneer er werken komen

en wat de gevolgen kunnen zijn en waarvoor. zelfde met de omzendbrief.

 

In plaats van je verder te verwijderen van de klanten door ze te verplichten om het TVV-kastje te kopen, waarmee je

alleen maar kan kijken naar hetgeen TVV goedvind, keer je terug naar de basis.

 

Je kunt gewoon het 2de kaartje van TVV verkopen als supermarkt-kaartje, gewoon kopen, "No questions asked" en in het rek.

Een krasbiljet met daaronder de aktivatiecode die je moet ingeven op internet of via de telefoon. Vanaf aktivatie is

het kaartje een jaar geldig. Jaar om, nieuw kaartje. Reken 5€ voor de ijskrabber en 60€ abo.

 

In Nederland breng je een identieke kaart uit. Cardsharing wordt direct een pak minder en de kans is héél groot dat je 10€ klanten krijgt :)

De kans dat Telenet je afmaakt in Vlaanderen is dan ook al heel wat kleiner.

 

Bieden jullie iets aan op gebied van OGF? 1 schotel per appartementsblok, je hoeft het nog niet eens zelf te doen...

 

Tothiertoe zie ik dat jullie heel veel energie steken in het "eigen" winkeltje, maar voor de verkoop van het product komt

er heel weinig uit de bus.

 

Nou ja, het is jullie job waarmee je aan het spelen bent.

 

Nu moeten de klanten al zelf met ideeen komen, zeg, ik wordt hier niet voor betaald hoor! :grin:

 

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien snap ik er geen zak van maar misschien kan iemand het me dan uitleggen.

Ik heb een basisabo in mijn Vu+ duo zitten als ik er een extra kaartje bijneem van 1,50 per maand en die er ook nog bij steek dan kan ik toch gewoon 8 dingen tegelijk opnemen/kijken (dus ook met mijn interne share heb ik dan toch weinig last)? Oftwel 1,50 p/maand extra kosten en al mijn beperkingen zijn grotendeels weg?

 

Of denk ik nu erg kort door de bocht?

Dan moet je en administartiekosten gaan maken die niet flauw zijn en dat is niet het grootste probleem , het probleem zit erin dat je dan een basispakket krijgt zonder wat dan ook dus elke extra optie op die tweede of derde kaart die al op de hoofdkaart zit moet je weer extra voor betalen en daar wringt de schoen bij de meeste,

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je en administartiekosten gaan maken die niet flauw zijn en dat is niet het grootste probleem , het probleem zit erin dat je dan een basispakket krijgt zonder wat dan ook dus elke extra optie op die tweede of derder kaart dieal op de hoofdkaart zit moet je weer extra voor betalen en daar wringt de schoen bij de meeste,

 

Maar voor het basispakket zal er niets op zwart gaan voor me dus? Dat is voor mij het belangrijkste.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook brieven geschreven toen de gestandariseerde norm van dvb-s naar dvb-s2 ging? De tuner verouderd en niet meer alle kanalen kon weergeven?

Dit is toch duidelijk een verschil.

U heeft het enerzijds over DVB-S2 tov. DVB-S, terwijl je van bij het begin wist dat je tuners enkel DVB-S ondersteunden.

Bij CD is dat wel eventjes anders, je sluit een abonnement af, en nadien worden de spelregels veranderd.

De truuk ?

Dat CD eerst een hele tijd lopen roepen heeft dat enkel nog xyz zal ondersteund worden, en dan zijn je rechten zogezegd weg.

Als ik een jaar loop te roepen dat ik iemands ruit ga kapotslaan, heb ik dan na een jaar daar recht op om dat ongestraft te doen, vermits ik het ruimschoots op voorhand aangekondigd heb ?

DVB-S2 is ook geen vorm van DRM, het biedt gewoon extra bandbreedte door een efficiëntere modulatie.

Wat CD nu doet is het omgekeerde, een smartcard wordt kunstmatig beperkt tot een fractie van wat ze aankan qua verwerking van ECM's.

Vergelijk het met het beperken van een Porsche tot 60km/uur.

Dat is net het omgekeerde als de vooruitgang die geboekt wordt door het upgraden van DVB-S naar DVB-S2.

Maar u heeft wel een punt als u het over de vele upgrades heeft die de klant in de maag gesplitst worden omdat CD nooit duidelijk aangeeft welke richting gevolgd zal worden.

Denk maar aan het feit dat ze tot heel kort voordat ze naar H.264 (MPEG4) omschakelden zelf nog MPEG2-only ontvangers verkochten.

 

Je kunt straks slechts 4 kanalen tegelijk bekijken, dat betekend dat in de praktijk in een huishouden 4 tuners tegelijk middels sharing naar verschillende kanalen kunnen kijken.

Lijkt mij royaal zat, wij hebben slechts 1 toestel tegelijk aan.

Toppunt van egoïsme.

Het is royaal omdat ons gezinnetje niet meer nodig heeft.

Kan het ons schelen wat een ander (gezin) nodig heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schijnbaar heeft iedereen er verstand van. Ik deel je mening niet en dat zal straks wel blijken ook.

 

leer nu eerst eens lezen,,lees nu eens wat michel een paar bladzijde terug hier over schrijft ,,hij legt het bijna helemaal uit,,

je kwekt maar door ,, geloof nou maar,,dit zal de grote cardshare servers alleen maar groter maken,,

dat zijn de laatst lachende in dit geval,,

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar voor het basispakket zal er niets op zwart gaan voor me dus? Dat is voor mij het belangrijkste.

Dat gaat niet op zwart nee zeker niet zolang jij maar niet meer dan 4 sids aanspreekt tegelijkertijd op 1 kaart als je tweede kaart hebt worden dat er dus 4 op elke kaart maar vergeet niet dat je ook voor het HD gedeelte extra moet betalen op de tweede kaart he. het is standaard op de tweede kaart het basispakket zonder ook maar iets extra's maar dat wist je blijkbaar al :)

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat niet op zwart nee zeker niet zolang jij maar niet meer dan 4 sids aanspreekt tegelijkertijd op 1 kaart als je tweede kaart hebt worden dat er dus 4 op elke kaart maar vergeet niet dat je ook voor het HD gedeelte extra moet betalen op de tweede kaart he. het is standaard op de tweede kaart het basispakket zonder ook maar iets extra's maar dat wist je blijkbaar al :)

 

SD is genoeg voor de overige tv's. Dank voor je info.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat niet op zwart nee zeker niet zolang jij maar niet meer dan 4 sids aanspreekt tegelijkertijd op 1 kaart als je tweede kaart hebt worden dat er dus 4 op elke kaart maar vergeet niet dat je ook voor het HD gedeelte extra moet betalen op de tweede kaart he. het is standaard op de tweede kaart het basispakket zonder ook maar iets extra's maar dat wist je blijkbaar al :)

tiens hierboven las ik het toch anders : na 5x zappen op télésat terugkeren naar het 1e kanaal en 10 sekonden lang geen beeld meer ! Als ik me niet vergis spreek ik hier maar 1 sid terzelfdertijd aan. ze volgen elkaar dan wel kort na elkaar op, maar ik kijk ontvang op elk moment slechts één zender, maar blijkbaar mag dat dus ook al niet meer ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean-claude,

 

niemand weet hoe ze werken, maar het zou wel wenselijk zijn dat ze een burst periode toelaten.

uiteraard is het niet zeker dat het effectief op zwart gaat als je bv om de 2 seconden zapt en zo bv 6 kanalen overgaat.

als het dan op zwart gaat voor een tijd dan zullen ze toch zeker eens hun software moeten bekijken, ik denk niet dat dit het geval moest zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben hier niet aan het theoretiseren, ik zeg gewoon wat hier meegedeeld wordt : http://www.sat4all.com/forums/topic/312798-canaldigitaal-onderneemt-actie-tegen-card-sharing/page__view__findpost__p__2040481

blijkbaar gaat het dus wél op zwart !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook zo zijn dat gecertificeerde tuners inmiddels ervoor zorgen dat ze niet meer dan 4 chid's per tijdseenheid kunnen vragen aan de card.

Dat spul zapt sowiezo als een oud wijf itt enigma2 tuners.

 

Dat zou best eens het geval kunnen zijn. Dan hebben ze in ieder geval geen zwart beeld :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...