Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Weet je dat zeker of zeg je nu maar gewoon wat je ergens hebt gelezen?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog even geduld en iedereen kan uit eigen ervaring uit het vaatje tappen ;)

Waarschijnlijk wel want onderstaande tekst heeft iemand op het andere forum gepost:

 

Ik heb vernomen dat TVV volgende week gaat beginnen en CD NL de 2e week van 2012.

 

Dus over een week weten wij Vlamingen waar we aan toe zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zuiderbuur die met kerst naar een zwart beeld moet kijken met zijn gezin is ook erg zielig :(

 

We zouden uit solidariteit nu massaal wan shares voor ze moeten opzetten, alleen dat helpt niet zoveel weldra trekt CDS bij ons ook de stekker eruit!

Maar dan kunnen ze met kerst nog wel lekker genieten van de fijne kerstfilms, shows en comedy! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing

 

Door Pieter Molenaar, vrijdag 19 augustus 2011 16:45, views: 57.383

 

Satelliet-tv-aanbieder CanalDigitaal heeft deze week ongeveer vijftig smartcards gedeactiveerd wegens card sharing. Ook heeft het bedrijf als test een aantal smartcards gedeactiveerd om te kijken of deze nog in gebruik zijn.

 

Het delen van smartcards is CanalDigitaal al veel langer een doorn in het oog. Het bedrijf heeft daarom een externe partij gevraagd om illegaal gedeelde smartcards op te sporen. Hierbij werd naar verluidt gebruikgemaakt van een backdoor in het cc-cam-systeem. Het onderzoek leverde een lijst van ongeveer vijftig smartcards op. Die zijn deze week gedeactiveerd, zo blijkt uit informatie die Tweakers.net ontvangen heeft.

 

Indien de eigenaren van deze smartcards aan de helpdesk van CanalDigitaal vragen waarom hun kaart niet meer werkt, worden ze gewezen op de ontdekte cardsharefraude. Volgens CanalDigitaal is cardsharing in strijd met artikel 53, 54 en 55 van de algemene voorwaarden van het bedrijf. Deze houden in dat het satellietsignaal van CanalDigitaal niet gedeeld mag worden met derden. Het delen van smartcards in de 'privé-sfeer' is wel toegestaan; CanalDigitaal levert daarvoor zelfs een startpakket met daarin een pvr-ontvanger en twee slave units. Op overtreding van deze regels staat volgens de algemene voorwaarden een direct opeisbare boete van 1000 euro per overtreding per dag.

 

Illegale meekijkers die hun signaal op zwart hebben zien gaan als gevolg van het deactiveren van de smartcards, krijgen van de helpdesk het advies om een abonnement aan te schaffen om de diensten van CanalDigitaal te kunnen blijven gebruiken. Deze personen kunnen herkend worden omdat ze geen geldig smartcardnummer hebben.

 

Naast het deactiveren van smartcards wegens cardsharing, heeft CanalDigitaal de afgelopen maand ook een aantal kaarten afgesloten met een zogeheten STD-NL-pakket. Van deze kaarten, waar alleen de televisiekanalen van de Publieke Omroep en free-to-air-zenders mee bekeken kunnen worden, kan niet worden nagegaan of ze nog in gebruik zijn. Aan de hand van reacties van afgesloten klanten probeert de satellietaanbieder nu uit te vinden hoeveel van deze klanten hun kaart nog gebruiken. De klagers wordt gevraagd of ze een abonnement willen nemen.

 

Bron: Tweakers.net

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoveel als ze zenders hebben - http://nl.kingofsat....naldigitaal.php stuk of 126?

 

dus 126 gedeeld door 4 per kaart is 32 kaarten of, vul het maar aan :D, ik ben het indeze met michel eens.

dus 32 goeie afspraken over de chid's dan is het okay en heeft CDS het na lachen, met deze actie en veel geld lichter.

aangepast door Mercedes_SLK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoveel als ze zenders hebben - http://nl.kingofsat....naldigitaal.php stuk of 126?

 

dus 126 gedeeld door vier chid's is dan 32 kaarten, dan is het toch heel makkelijk op te lossen als je slim bent, daarin geef ik michel gelijk dat het voor de grote boy's heel eenvoudig word.

maar dat kan ook voor de kleine man, er is al een oplossing gevonden en te lezen op een board, maar ik mag geen links plaatsen helaas.

 

have a nice day.

 

sorry mod's had denk ik iets verkeerds geaan, daarom 2x deze post Sorry

aangepast door Mercedes_SLK
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bobelen

 

 

Origineel bericht van: RVP

Hoezo firewall ?

Cardshare servers zullen toch een poort open moeten zetten voor hun "service".

 

Gewoon oppakken, hoe klein ook.

Ik betaal ook gewoon mijn kaartjes.

ja en jij hebt natuurlijk netjes alle software die je gebruikt

netjes betaald

 

en dan nog met een pak boter op je hoofd

 

Doe es effe normaal en val niet zomaar iemand aan zonder de feiten te kennen.

Ik betaal ook mijn abo netjes, ik heb al mijn software netjes betaald, net als mijn auto, mijn kleding, mijn TV etc etc.

Alleen niet mijn huis, daar zit deels nog een huypotheek op.

Er zijn ook nog eerlijke mensen in deze maatschappij.

 

Wat is eerlijk als ik zelfs de keuze niet heb om te betalen voor nederlandse kanalen, omdat ik in België woon, dezelfde taal sprekende.

Wat denk je dat de meerinkomst zou zijn van Canal Digitaal/TV Vlaanderen, mocht IEDEREEN de keus hebben om een abo te nemen, ongeacht het land waarin ze wonen.

 

Dé grote reden dat mensen andere manieren zoeken om hun favoriete kanalen alsnog te kunnen bekijken en dé grote reden dat al deze problemen zich aandienen.

aangepast door skippie1770
  • Like 1

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Snuffer: dan heb je niet opgelet, niet goed gelezen.

Het zijn (denk ik) juist de mensen die gewoon veel geld in een mooie thuisinstallatie gestopt hebben om alles goed naar hun zin te hebben.

Ik ga kan het niet eens allemaal opsommen wat voor voordelen dat geeft t.o.v. een zgn brakke goedgekeurde ontvanger (die ik ook jaren een aantal gebruikt heb, overigens).

Heeft dus niets met sharen te maken, maar gewoon met de mogelijkheden en het gebruiksgemak.

 

En als er door CDS dan gezaagd wordt aan de mogelijkheden, dan is dat zwaar klote.

Als je dat van tevoren weet, kun je er nuchter over nadenken; heb je er -dan- zoveel geld voor over.

 

Maar, ik wacht nog even af hoe het gaat uitpakken, voor ik iets doe.

Als ik er effectief 4 dingen tegelijk mee kan kijken (dus na een zgn. zap-correctie) kan ik er best mee leven.

Ik begrijp, dat men iets moet pogen te doen tegen het illegaal kijken, da's nogal wiedes.

Maar ik moet daardoor niet ernstig ingeperkt worden in mijn dagelijks gebruik, vind ik.

 

Voordeel is, dat ik (omdat ik dus een dreambox heb, en rytec's epg-import gebruik) niet echt veel echt zap; ik ga meer door de zenderlijst heen en klik pas op OK als ik zie dat het iets interessants is. Dat kan hopelijk het aantal zwarte stukken in mijn opnames beperken.

En als opmerking aan alle mensen die zeggen "4 dingen opnemen, wat een onzin" een beetje verdere uitleg: met een gezin is er voor elk wat wils, en ze hebben dus allemaal hun wensen; meestal is er geen volle bak qua timers. Maar op een vrijdag- of zaterdagavond soms wel (zeg 4 tegelijk).

En doordeweeks hebben we standaard dagelijks een comedy ingepland; kijken we graag voor het slapen gaan... ook: alle sportprogramma's worden standaard opgenomen voor de oppas (voor de kinders).

Zo zijn je mogelijkheden vlug allemaal benut.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat er voor de dreamboxgebruikers die niet sharen niks aan de hand is.

Op het andere forum zegt canaldigitaal immers

dat ook snelle zappers als een Dreambox geen hinder zullen ondervinden.

 

Ook snel zappen, zoals dat met een Dreambox kan, is geen enkel probleem.

 

 

Hierdoor denk ik dat het niet uitmaakt of je veel zapt.

Denk dat dit wel is ingebouwd in de kaart.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...