Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Hierdoor denk ik dat het niet uitmaakt of je veel zapt.

Denk dat dit wel is ingebouwd in de kaart.

 

Idd Gerard 76,

het zou heel amateuristisch zijn mocht er in die software geen burst in zitten die het zappen kan opvangen.

als ze dat er niet zouden insteken dan pas zouden ze echt wel redenen hebben om eens na te denken over hun doeltreffendheid :whistle:

Link naar reactie
Delen op andere sites


En ik lees ook van ik wacht die 10sec wel, maar als je dan ook opneemt, mis je wel telkens 10sec in je opname, best vervelend lijkt mij.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je softcam gewoon niet meer dan 4 channels tegelijk request (of wat de chid max dan ook mag zijn) is er niets aan de hand.

Je lopende opnames lopen dan niet in de soep. Eventueel extra card(s) of andere box moeten de nieuwe requests dan afhandelen.

Kan nu allemaal al prima met oscam.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wij verwachten van jou dan t.z.t. ook een uitgebreide dummy-proof how-to over het vervangen van CCcam door OScam. :)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh nee, dummy proof, daar begin ik niet aan. We hebben voor een paar maand terug op openpli forum al een heel topic met netzoveel reacties als dit draadje daarover gehad.

En dan stellen sommigen nog steeds vragen die eerder al beantwoord zijn maar ze hebben gewoon geen zin om alles door te lezen.

En als het dan ff niet snel genoeg gaat of inzichtelijk is: ik blijf wel bij CCcam die loopt wel goed.

Er zijn meer dan voldoende wikis over oscam beschikbaar. bv http://streamboard.gmc.to/wiki/OSCam/en

Als je een vette tuner aanschaft mag je ook wel iets verdiepen in de materie ipv direct gaan lopen balken dat "het" niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nou dan maak je een how-to voor semi-gevorderden. Ook goed :)

 

Je kunt het ook omdraaien en ook een beetje behulpzaam zijn in plaats van balken over 'dummy's'

Ik zit jou niet voor niets iedere keer die +1's te geven ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah, sure en iedereen vindt zich semi-gevorderde maar weet ondertussen nog niet verschil tussen CAID, CHID, ECM danwel CW.

Jaren terug vreselijk veel gelezen op site van duwgati mbt sat coderingen en cards. Heel erg leerzaam. Dat is er voor de meesten hier niet meer bij.

 

We wachten nog ff 3e week januari af, dan optimaliseer ik mijn oscam config weer eens en post die hier wel. Zijn dan denk ik wat meer belangstellenden voor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK snap er geen hout van, als je gewoon doet waar die kaart voor is dan merk je er toch niets van??

 

Zijn het nu alleen de mensen die CS doet die mopperen of of mensen ie het niet doen? :crazy:

 

Grote onzin

want jij in je uppie en CD kunnen toch niet bepalen wat gewoon is ? dat jij toevallig er genoeg aan hebt wil niet zeggen dat een ander dat ook heeft en om dan gelijk het woord CS al in de mond te nemen is wel heel gemakkelijk .

 

En waar staat ergens de beschreven "waar de kaart voor is"" is toch ook voor iedereen weer anders die er andere eisen aan stelt en ik bedoel NIET dat CS geoorloofd is.

 

het is ook totaal niet onderbouwd waarom 4 genoeg zou moeten zijn , dat is voor iedereen weer anders gezien de gezinssituatie.

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Precies, als mijn huiselijke kring 4 familieleden telt, waarvan er twee op willen kunnen nemen terwijl ze naar iets anders kijken, komt ik er al een stuk of 2 te kort.

 

Tot op de dag van vandaag kon je dus in de huiselijke kring met zijn allen gebruik maken van één kaart. Daar betaal je voor en dus mag er ook geen belemmering zijn.

 

Wat voor het gemak even vergeten wordt is dat je als abonnee niet voor 4 kanalen tegelijk betaald, maar gewoon voor alle kanalen.

 

Zolang CanalDigitaal daarvoor geen oplossing biedt (gratis extra smartcards met het volledig pakket waarvoor je betaald), mogen ze deze maatregel niet uitvoeren.

 

Als ik vier receivers in huis heb, moeten ze er ook voor zorgen dat ik met die 4 receivers zonder extra abonnementskosten kan kijken en opnemen. In de voorwaarden staat duidelijk dat de gehele huiselijke kring er gebruik van mag maken. Dat moet dat technisch en praktisch ook mogelijk blijven.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah, sure en iedereen vindt zich semi-gevorderde maar weet ondertussen nog niet verschil tussen CAID, CHID, ECM danwel CW.

Jaren terug vreselijk veel gelezen op site van duwgati mbt sat coderingen en cards. Heel erg leerzaam. Dat is er voor de meesten hier niet meer bij.

 

We wachten nog ff 3e week januari af, dan optimaliseer ik mijn oscam config weer eens en post die hier wel. Zijn dan denk ik wat meer belangstellenden voor ;)

 

of een beschrijving in het nederlands maken,,niet iedere dummy heeft technisch engels gehad,,ik ben 1 van die dummy's,, :)

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

of een beschrijving in het nederlands maken,,niet iedere dummy heeft technisch engels gehad,,ik ben 1 van die dummy's,, :)

Ik zou het echt wel aan de gang krijgen met een gewone uitleg , ik zou het eerder even doornemen voor de finetuning ,maar eerst maar eens afwachten .als er meer bekend is zullen zeker meer hobbyisten CCcam laten liggen en met Oscam gaan spelen, aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen de familie wenst niet mee te spelen. Ik weet nog goed hoeveel toestanden het hier gaf.

Ben je nu alweer aan het ouwehoeren? Het werkte toch goed, blijf er dan af. Zometeen komt bla bla en dat wil ik beslist zien.

Als je dan nog niet klaar bent ga ik boven kijken hoor en red je je maar met je "speledingetje"

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, herkenbaar ;-)

 

En dan werkt het boven ook niet, omdat de kaart beneden in de 8000 zit.

Weer boze gezichten...maar meestal komt het vlug goed.

Als je iets wilt sleutelen aan de installatie, merk je pas hoeveel de TV eigenlijk aanstaat thuis.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...