Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Tja, een gevulde 8000 is al 4 tuners, en dat apparaat staat maar op 1 plek.

En 8000's, die zijn er zat.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb daarnet nog eens een testje gedaan.

CCcam vervangen op de VU+ Duo door Oscam experimental en dan nog eens 4 opnames gedaan.

Wel, ik kan jullie zeggen dat kijken naar een 5de zender niet lukt. Ik heb slechts 1 coax kabel maar ik heb de optie doorlus naar A gebruikt. Bijgevolg gebruik ik voor mijn test dus enkel de zenders die op dezelfde transponder zitten (wat trouwens zelf door de VU+ wordt aangegeven).

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarover is op openpli.org een (lang) draadje geweest.

Zou een beperking kunnen zijn van de processor van de vu+ o.i.d. ...

De 8000 (ook met -dezelfde- Cccam) deed het tegelijkertijd wel gewoon met 7 zenders tegelijk.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een groot deel daarvan heeft naast de DVB-S tuners er ook DVB-C en/of -T inzitten. ;)

 

Wanneer ik een probleem ga krijgen, kan ik dat ook nog gaan proberen; een DVB-T toevoegen :frown: ; de kwaliteit van digitenne blijkt helaas wel minder als wat het nu is bij CDS.

Helaas heb ik (als een "aan UPC overgeleverde" brabander) niets aan een DVB-C tuner.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diegene die CCcam gebruikt moet eens lezen wat een firewall is en deze eens goed configureren. Dan komt de hele wereld niet bij je CCcam.

:tired:

 

Uhm kun je uitleggen wat je bedoeld???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft dat te maken met het ontvangen van ECM en EMM pakketjes ?

Deze lopen niet via je box of servertje maar via de schotel.

Een firewall is handig als je extern shared maar daar hebben we het hier niet over.

Intern heb je niks aan een firewall.

DM 8000 - DM 500 - VU+ Duo - VU+ Solo - Amiko 8900 Alien - Orton/Opticum - Amiko 8240 Cable en nog een berg andere hardware

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij TVV zijn ze blijkbaar al begonnen met het het anti-cardsharing systeem.

 

Gisteren getest met 4 kanalen op te nemen, en een 5e te bekijken.

 

Scherm zwart. Nadat ik 1 timer stop terug beeld op de zender 5. Om zeker te zijn heb ik deze test 2 maal herhaald met hetzelfde resultaat.

 

Daarnet heb ik gebeld met de klantendienst van TVV, ze zijn daar perfect op de hoogte van het systeem.

 

"2 kanalen tegelijkertijd zien, + 1 kanaal live kijken + 1 maal kinderen een kanaal kijken lukt mijnheer". En wat bij 3 kanalen opnemen

 

" dan bent u aan het cardsharen mijnheer" Nee mevrouw 3 kanalen opnemen, een ander kanaal kijken + kinderen. " u bent aan het cardsharen mijnheer"

 

Nadat ik enkele malen gemeld had dat TVV het contratct eenzijdig aanpaste heeft ze opgehangen.

 

Welke instantie kan ik contacteren?

 

 

Heb het zelf ook juist getest. Ik ondervind geen problemen. Moeiteloos 5 kanalen opnemen, en naar een 6de kijken. Gebruik een dm8000 met tvvlaanderen top abbo.

 

Heel het gedoe vind ik wel een zure boel, ik heb weliswaar 2 tv vlaanderen kaartjes, maar men vader in spanje gebruikt het 2de kaartje.

Zodus ik men 2de dm via cccam laat draaien.

Ik hem geen zin om nog extra kaartjes aan te kopen. En opnemen doen we op beide toestellen...

 

En ik heb echt geen zin om terug naar Belgacom of Telenet te gaan. Met die bloedzuigers wil ik weinig te maken hebben.

Tju toch...

dm800hd, dm8000, wdtv live, multytenne 45 twin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD ziet niets, hun cardsysteem kan gewoon niet meer aan dan 4 gelijktijdige kanalen. Vraag je meer dan schiet dat ding in de stress.

Heeft niets met antics te maken, gewoon nieuwe beperking. Vroeger kon je meer kanalen tegelijk bekijken maar ineens werkt het niet meer. :cool:

 

Hoe kan CD nou meten welke zenders je allemaal tegelijk aan het kijken en opnemen bent in je eigen huis ?

Er is geen twee-weg communicatie, dus hoe kunnen ze "meten" of "weten" dat je 5 zenders tegelijkertijd aan het kijken bent ?

Leg mij dat eens uit.

aangepast door edkedk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...