Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Niet meer opnemen dat 4 streams is bekend issue van de VU boxen icm sommige images waaronder recente openpli.

Heeft allemaal weinig van doen met de op handende zijnde 4-CHID lock van de M7 groep.

Het geeft wel weer aan dat sommigen nu pas gaan experimenteren veel opnames tegelijk ;)

 

Ik heb een DM8000, dus daar kan het niet aan liggen.

 

Voor alle zekerheid heb ik daarnet dezelfde test nogmaals gedaan, 5 timers (verschillende kanalen) + kijken naar een 6e zonder probleem nu.

Ik gebruik nu wel oscam, niet langer cccam.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zie de card als een grote snelweg met 20 rijbanen met tolpoortjes.

Elke rijbaan is een verschillend kanaal wat je kunt kijken, mits je tol betaald hebt voor die kanalen.

 

Nu zijn er mensen die betalen voor alle kanalen maar geven dit slinks door naar andere belangstellenden al dan niet voor (kleine) vergoeding.

Hierdoor loopt de provider zoveeel inkomsten mis dat het hun bedrijfsvoering in gevaar brengt.

 

Het bedrijf achter de card coderingen Fa. Kudelski heeft daar iets voor bedacht.

De tolpoortjes communiceren voortaan met elkaar. Als er meer dan 4 kanalen tegelijk bekeken worden gaan alle kanalen dicht voor periode van bv 1 minuut.

 

De provider weet nog steeds niets van wat jij doet maar kan hiermee toch preventief het eenvoudig cardsharen op grote schaal tegengaan.

 

De andere troef is een speciaal geprepareerde ecm die via cardserver systeem ingeschoten wordt (vanaf bv gekocht account) en als de card deze ecm tegenkomt stuurt het gecodeerd zijn cardserial naar de client waar M7 groep belangstellend zit mee te kijken. Geoogste cardserials worden permanent uitgeschakelt en de geregistreerde eigenaar krijgt een nette brief waarom zijn abonnement en card stop gezet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De andere troef is een speciaal geprepareerde ecm die via cardserver systeem ingeschoten wordt (vanaf bv gekocht account) en als de card deze ecm tegenkomt stuurt het gecodeerd zijn cardserial naar de client waar M7 groep belangstellend zit mee te kijken. Geoogste cardserials worden permanent uitgeschakelt en de geregistreerde eigenaar krijgt een nette brief waarom zijn abonnement en card stop gezet zijn.

 

Hebben we daar de laatste tijd eigenlijk nog iets over gehoord?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als ik het dus goed voorheb, het is een mechanisme die op de kaart zit, die tilt slaagt na x aantal gelijktijdige zenders?

Het heeft altijd goed gewerkt, dus ik neem aan dat ze dit mechanisme eerst moeten activeren?

 

Maar iets dat geactiveerd moet worden, kan nadien door een truckje terug deactiveerde worden?

dm800hd, dm8000, wdtv live, multytenne 45 twin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als ik het dus goed voorheb, het is een mechanisme die op de kaart zit, die tilt slaagt na x aantal gelijktijdige zenders?

Het heeft altijd goed gewerkt, dus ik neem aan dat ze dit mechanisme eerst moeten activeren?

 

Maar iets dat geactiveerd moet worden, kan nadien door een truckje terug deactiveerde worden?

Jij bedoeld om er daarna weer andere voordelen uit te verlenen ? Dat zal de vraag blijven in dit wereldje is het een kat en muis spelletje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroegah was men meer met de cards en zijn nanos bezig (het mosc-en) en na verloop van tijd van loggen en testen werd het cardsysteem uiteindelijk gehackt.

Tegenwoordig shared men eenvoudig. Ik verwacht dat zilverster en aanverwanten weer meer gewaardeerde leden zullen worden.

 

Nu schijnt het zo te zijn dat de nieuwe software maagdelijk gelocked is op 2 kanalen. Alleen door speciale nano's die gecertificeerde cam's / ontvangers wel verwerken gaat

de lock naar 4 kanalen. De truuk is natuurlijk om de betrokken nano's te loggen, wellicht kun je dan bv met een kaartschrijver dat commando nogmaals versturen maar dan met een lock op 8 kanalen. Letwel, dit is een vereenvoudigde voorstelling van de werkelijkheid maar bottomline komt het daar altijd op neer. Alleen zal er bv voor dit command van bv 8 nog een checksum naar de card moeten want anders zegt de software: nice try maar dit is niet op bevel van de baas maar hier is een prutser bezig. Om vervolgens voorgoed afscheid te nemen na 3 mislukte pogingen (ik noem maar wat)

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

vraag me af hoe ze dat bij die kopel stations doen :)

aangepast door Sigma

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kabelmaatschappijen hebben glas feed dus die halen hun signaal allang niet meer van satelliet. De kopstations van vakantie parken bijv die krijgen zakelijke kaarten met cam en die doen 8 of 10 zenders per kaart.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker niet waar. Er zijn nog (vooral kleinere) kabelaars die de satelliet wel degelijk nog als primair aanvoersignaal gebruiken. Maar ook grotere kabelbedrijven gebruiken voor enkele zenders satelliet nog primair en voor vele kanalen secundair (backup) als aanvoer. Ziggo stopte bijvoorbeeld pas 3 weken geleden met satelliet als primaire aanvoer voor de MTV kanalen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daar. Met een hele enkele uitzondering zijn er in Nederland geen huishoudens met meer dan 4 ontvangers te vinden. 4 is al veel, maar 6 of zelfs 8 is natuurlijk gekkenhuis.

 

Als CDS de chid's van 4 naar 6 of 8 zou verhogen zouden we denk ik wel klaar zijn met het verhaal, dan hebben weinigen nog wat te mopperen.

 

Ojawel hoor , tot 8 ontvangers toe ! niet enkele maar meerdere ... en dat werkt keuring op een kaart ...

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat moeten we hiermee?

Simpel, de brief niet versturen. Het spijt me zeer, maar wat heb je voor gezin als iedereen op het zelfde moment iets anders wil, kan en gaat kijken op TV. Nederlanders zijn verwend met alle luxe artikelen en dingen die als vanzelfsprekend lijken. Ik sta volledig achter de keuze van Canaldigitaal. Ook zij hebben blijkbaar last van de crisis en proberen zo het hoofd ook boven water te houden. Hoewel ik met mijn gezin er ook op achteruit ga door de crisis, denk ik dat het wel eens goed is voor de nederlanders om een stapje terug te doen.

aangepast door Fridi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, deze actie van CD heeft toch helemaal geen nut?

Als je 4 zenders met 1 kaart kan kijken, heb je ongeveer 10 kaarten nodig om het hele toppakket te kunnen decoderen.

Vervolgens kun je deze sleutels met je server bufferen, waardoor je met 10 kaarten nog steeds 'oneindig' kunt delen.

 

Voor 'echte' cardsharers (die dit ook tegen betaling aanbieden) is dit helemaal niet zo'n grote investering en gemakkelijk terug te verdienen met >100 klanten. Het doel van CD (de 'grote' cardsharers aanpakken) zal met deze actie dan ook totaal niet gehaald worden.

 

Dit is dus gewoon puur een actie om de legale kijker nog meer beperkingen op te leggen... *gaat brief versturen*

aangepast door koen_92
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...