Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Lees net ook in andere topic op dit forum dat iemand schrijft

 

De kaart wordt enkel geupgrade in een off. erkende Satelliet receiver (Philips ? M7 SAT801 etc ...) Ik kon met geen enkele mogelijkheid een TV VL / TéléSat upgraden in een Dreambox, Technomate, Topfield met of zonder ci-module , CCcam, Oscam....

 

Dat wordt dus nog een gekloot voor iedereen met geen erkende ontvanger van CD zelf

 

ik zou even helemaal niks doen en zeker nog niet updaten,,

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee dat wil ik niet, ik heb toch maar 1 kaart ? kijk het is niet verboden neem ik aan voor huiselijk gebruik een softcam als Oscam te draaien en die zo te configgen dat je maar 4 zenders toelaat op je smartcard zodoende je kaart niet op zwart gaat. dat iemand dit voor andere doeleinden gaat gebruiken dan is toegestaan ,dat is zijn eigen verantwoordelijkheid toch ?

maar jij weet net zo goed als ik dat die config,s waar andere dingen mee gedaan kunnen worden hier niet geplaatst mogen worden,,

 

we weten nu eigenlijk helemaal niet wat er gaat gebeuren dus ik wacht het gewoon af,,

aangepast door pipokoeie

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel simpelnedkedk

 

Dat heet geld wilen verdienen, zo simpel is het. Deze maatregel wordt ingevoerd met het argument het commercieel sharen te willen beeindegen, daar zal niemand met goede wil bezwaar tegen willen maken. Echter dat men daarmee gelijktijdig een extra geldstroom wilt bewerkstelligen dat wordt niet gemeld. Want daar zullen maar weinigen in mee gaan.

 

Vandaar ook onze reactie en de oproep om jullie stem te laten horen.

 

Tuurlijk gaat het om geld.

Het gaat om duizenden niet betalende kijkers die wel dagelijks naar het volledige top pakket + eredivisie live kijken.

Ik noem maar als er b.v 20.000( ik heb geen idee hoeveel het er in werkelheid zijn) niet betalende kijkers zijn.

Is dat 20.000 keer 59.95 (47.5 voor top pakket + 11.95 voor Eredivisie live) per maand die ze aan inkomsten missen.

Ofwel op € 1000.- na 1.2 miljoen Euro en dat iedere maand.

 

En het is ze daarmee echt niet alleen te doen om de grote commercieele servers.

Maar ook die gene die b.v. maar met 10 man zijn.

Want dat zijn er alles bij elkaar ook veel.

 

En ja ook ik heb vroeger kaartjes geschreven.

Maar was toen veel meer bezig met de techniek er achter.

Sharen heeft mij persoonlijk nooit iets gedaan.

Dat is voor mij puur een techniek geweest om echt zo goedkoop mogelijk alles te kunnen zien.

Op intern sharen na dan.

Ik vermoed dan ook dat het aantal illegale kijkers sinds het sharen stukken groter is dan voorheen.

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar jij weet net zo goed als ik dat die config,s waar andere dingen mee gedaan kunnen worden hier niet geplaatst mogen worden,,

 

we weten nu eigenlijk helemaal niet wat er gaat gebeuren dus ik wacht het gewoon af,,

Het gebruik van CCcam of Oscam is toch ook niet illegaal wat je ermee zal doen daar draait het om en dat is ieder zijn eigen verantwoording , Auto's die snelheden kunnen bereiken die ver boven de maximum snelheid liggen die zijn toegestaan worden ook gemaakt ,het is nu aan de bestuurder zelf of die het gas ver in gaat trappen of niet,

Zie dit niet als iets anders

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alventali:

 

Vraag is alleen of die mensen die nu illegaal CD kijken ook daadwerkelijk een legaal abonnement nemen als cs niet meer mogelijk is, en het antwoord daarop is 'nee' als je het mij vraagt, misschien een klein percentage, de rest zoekt naar andere oplossingen (denk kabel, digitenne etc.)

 

Ik denk ook dat er buitenlandse aanbieders gaan komen die NL content gaan uitzenden, het feit dat CD een monopoly heeft op sat in NL is natuurlijk leuk voor CD maar minder leuk voor de consument, als het mogelijk is dan zullen er concurrenten volgen.

 

Ik ben ook van mening dat CD deze maatregel (4 zenders per kaart) invoert 'in de strijd tegen', en dat is hun goed recht, echter zal het de cs niet stoppen, er is simpelweg te veel geld mee gemoeid als ik het zo lees.

 

De mensen die vinden dat deze maatregel van CD niet goed is voor de betalende klanten en kennis van zaken hebben zouden er goed aan doen om CD informatie te geven over een manier die volgens hen wel goed werkt, dus betalende klanten met rust laat en cs uitbant, daar zou CD natuurlijk erg mee geholpen zijn, een win-win als je het mij vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben satboeren weer genoeg werk om boxen te updaten

 

 

 

1pm

 

Ja en die "satboeren" hebben er onderhands schoon genoeg van, mag je bijna wekelijks naar de klant terug, omdat Canal Digitaal weer eens zonodig iets heeft gewijzigd, en wie betaald die extra onkosten???

Verdienen op die rommel van Canal Digitaal doe je totaal niet, ze verkopen de ontvangers zelf, maar de "satboeren" mogen wel de gratis service gaan verlenen.

 

Als de klanten bellen met CD, dan sturen die ze steenvast door naar de "satboeren"

Laat Canal Digitaal de rommel nu zelf maar gaan opruimen, die ze weer gaan veroorzaken.

 

Ik ben zelf geen satboer, maar heb er wel een in de kennissenkring, en ken zijn mening in deze.

aangepast door VriezeNet®
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de hobbyisten onder ons. (sommige oplossingen zijn al genoemd)

 

-per kaart 4 zenders/sids toewijzen en zorgen dat je een 20-25 tal kaarten krijgt, dit kan in elke softcam.

 

-in oscam de ecmratelimit op 4 zetten per 10 sec of in CCcam de sid assign op 4 maar geen sids invullen. (of dat goed werkt mogen jullie zelf uitzoeken)

 

-op het oscam forum wordt gesproken over per x ecm's een reset voor de kaart. Lijkt me niet echt gezond voor de levensduur van je kaart. resetcycle = 4

 

-een CSP cache cloud, waarbij iedereen mekaar de cache stuurt. Maar dat mag niet verder besproken worden.

 

Veel zenders worden onderling gedeeld tussen cd/tvv/ts en diverse zenders zijn ook nog via andere aanbieders zichtbaar. Verder heb je nog seca2 en irdeto2 zonder enige beperking.

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de hobbyisten onder ons. (sommige oplossingen zijn al genoemd)

-per kaart 4 zenders/sids toewijzen en zorgen dat je een 20-25 tal kaarten krijgt, dit kan in elke softcam.

 

Euuh hobbyisten zei je toch

Met een 20-25 tal kaarten is het hobbyisme volgens mij toch al ver te zoeken.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ frisjov

 

Die gene die echt kennis van zaken hebben.

Verdienen er teveel aan omdit met Canal Digitaal te delen/sharen :D

 

Ik snap dat er veel mensen die nu illegaal kijken geen volledig abbonement gaan nemen omdat ze dat niet willen of kunnen betalen.

Maar overgaan op iets anders kabel of digitenne heeft naar mijn mening weinig zin.

Want als Canal Digitaal slaagt in hun actie.

Gaan de andere signaal aanbieders het zelfde trucje toepassen.

En zul je uiteindelijk toch moeten betalen.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoeveel mensen hebben wel een CD abbo en nemen voor die extra zenders er een share bij? Dus die 1,2 miljoen die ze per maand mislopen zal wel niet helemaal kloppen denk ik...

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...