Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

ik weet niet of het al gezegt is geweest. heb niet alles gelezen.

 

maar het heeft te makeen welke cccam je gebruikt.

met nieuwere cccam zit die backdoor erin.

 

dan kunne ze je smardcard nummer tewetenkomen. alles weten ze van je kaart.

 

ga naar cccam 2.0.11

daar zit die backdoor niet in. kunne ze ook de cardserial enzo niet zien.

wavefrontier T55 - 13.0 - 19.2 - 23.5 - 28.2

db 500s - philips 6071 out of use - philips7121 HD (stuk)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Michel
Welke backdoor?

Leg eens in detail uit.

Mvg,

Michel


heb de hele topic door gespit
maar er is gewoon weg niemand die nu eens dood gewoon in jip en janneke taal kan uitleggen waar die backdoor zit

vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Didden
ik weet niet of het al gezegt is geweest. heb niet alles gelezen.

maar het heeft te makeen welke cccam je gebruikt.
met nieuwere cccam zit die backdoor erin.

dan kunne ze je smardcard nummer tewetenkomen. alles weten ze van je kaart.

ga naar cccam 2.0.11
daar zit die backdoor niet in. kunne ze ook de cardserial enzo niet zien.


En hoe weet jij dat in CCcam 2.0.11 geen backdoor zit en in
de nieuwste wel ?
Ik zelf heb ook een backdoor eigenlijk is het een schuifdeur
is dat dan anders of niet ? Dus ik neem aan als canaldigitaal zulke acties gaan ondernemen dat hun hele seca3 verhaal een flop is geworden en dat ze weer voor niks een kaart wissel hebben gedaan. Nou ik geloof eigenlijk niet zo in deze verhaaltjes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sammy100
Origineel bericht van: Michel
Welke backdoor?

Leg eens in detail uit.

Mvg,

Michel


heb de hele topic door gespit
maar er is gewoon weg niemand die nu eens dood gewoon in jip en janneke taal kan uitleggen waar die backdoor zit


Omdat het merendeel van de berichten gespeculeer en stemming makerij is.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Sjaak(k)


Wat betreft de andere kaarten, waarschijnlijk is het niet iedereen direct duidelijk dat het om smartcards gaat, waarvan de eigenaar ooit heeft laten weten geen abonnement meer te willen op deze kaart, en vervolgens nooit meer contact heeft opgenomen met CanalDigitaal. [/i]


Als ik aan geef aan CD dat ik geen abonnement meer wil op mijn kaart..maar ik wel gewoon recht blijf houden op Ned 1-2-3 dat recht heb ik toch??
Waarom zou ik dan nog contact willen zoeken / opnemen met CD??

Hun moeten gewoon zorgen dat het kaartnummer het blijft doen...en dat er ook gewoon een heractivatie mogelijk is.

Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

<<Hun moeten gewoon zorgen dat het kaartnummer het blijft doen...en dat er ook gewoon een heractivatie mogelijk is.>>

Daar ligt net het probleem zulke klanten kunnen ze missen als kiespijn.

Terwijl het aantal betalende klanten terugloopt door de groeiende cs en ook nog loopt te mekkeren dat het aantal kanalen niet toeneemt.(minder klanten=minder aanbod of hogere prijzen)

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Welke backdoor?

Leg eens in detail uit.

Mvg,

Michel


Dit hele backdoor geval is fake, zoals eerder gemeld. Mensen die toch benieuwd zijn wat het is, kunnen naar dit filmpje kijken. http://www.youtube.com/watch?v=zyY0KqlYouc
Dit heeft vorig jaar voor Digiturk en Sky IT gespeeld en was al bewezen dat het fake is. Hierop heeft Oscam een wijziging in een code doorgevoerd, mocht dit inderdaad waar zijn. Zie change log oscam:

Changeset #3906:
Timestamp: 11/15/2010 08:53:20 AM (9 hours ago)
Author: schlocke
Message: cccam: Blocking user if cccam-backdoor commands detected

Hoop dat het zo wat duidelijker is wat er met cccam backdoor bedoeld wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Citaat:
De juiste contactgegevens zijn nodig omdat de Nederlandse publieke televisiezenders vanwege auteursrechtelijke redenen niet ongecodeerd via de satelliet mogen worden uitgezonden. Alleen op een Nederlands adres geregistreerde inwoners kunnen een "abonnement” op het gratis STB NL pakket nemen.


Waar en hoe controleert CD dit???Sturen ze een brief waarna je een duur telefoonnr. moet gaan bellen om jezelf te identificeren??Of krijg je een gratis antwoord enveloppe van ze??

En dat abonnement nemen op het "gratis" STB Pakket gaat ook niet op.....het is het behouden van je recht waar je ooit een smartcard en abbo voor hebt afgesloten.En na beëindigen van een ander pakket blijft gewoon het recht van ontvangst op het STB pakket.

En waar staat in de algemene voorwaarden dat je "geregeld" jezelf moet gaan identificeren bij CD???Het moet toch niet gekker gaan worden...

Mijn adres klopt ook niet meer bij CD...ben na 4 maanden maar gestopt om het voor elkaar te krijgen...Hun lukte het schijnbaar niet om met het formulier dat je in moet vullen mijn adres kloppend te maken??Dus ik ga binnenkort ook op zwart met al mijn kaarten???


Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook heeft CanalDigitaal enkele tientallen smartcards met daarop het STB NL pakket op zwart gezet. Met het STB NL pakket kan men zonder maandelijkse abonnementskosten naar de televisie- en radiozenders van de Nederlandse publieke omroep – inclusief de HD-kanalen – kijken. Het gaat bij deze actie van CanalDigitaal zeker niet om abonnees die naar de HD-kanalen van NPO kijken. Deze kunnen alleen met een nieuwe Mediaguard3 smartcard bekeken worden. De smartcards die CanalDigitaal de afgelopen week op zwart heeft gezet zijn oudere smartcards waarvan de televisieaanbieder geen kloppende contactgegevens meer van heeft. Dit is volgens de Algemene Voorwaarden wel verplicht.

 

De juiste contactgegevens zijn nodig omdat de Nederlandse publieke televisiezenders vanwege auteursrechtelijke redenen niet ongecodeerd via de satelliet mogen worden uitgezonden. Alleen op een Nederlands adres geregistreerde inwoners kunnen een "abonnement” op het gratis STB NL pakket nemen.

 

 

Hiermee zullen ze waarschijnlijk bedoelen:

Wij kunnen volgens onze gegevens deze klanten niet meer lastig vallen via de mail of per telefoon om een hoger abonnement aan te smeren.

Wat een gedoe om niks en wat een ellende weer voor de gebruikers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aux99

# Switch on/off access to info
# default is yes
#
#ALLOW TELNETINFO: no
#ALLOW WEBINFO: no


Op zich dank voor de info, dan weten we waar het over gaat.

Maar iemand die alle poorten naar z'n dreambox open zet (met of zonder cardsharing) die verdient zowiezo een grote schop onder z'n *****. Die wordt ook vroeger of later aangevallen, dat is net zoiets als je voordeur altijd open laten staan.

M.a.w. geen bug of "backdoor" in CCcam, gewoon stomme gebruikers.

Ik vind het wel grappig dat dit zo'n heftige discussie oplevert (ook op tweakers), kennelijk wordt er héél wat geshared! ;-)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...