Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Bij mijn weten kan dat sowieso niet.

Een CI slot veronderstelt toch een hardwarematige CAM ?

Oscam en CCcam zijn nu net softcams.

Zo'n hardware CAM zal één of 2 kanalen tegelijk kunnen decoderen, maar niet 4 tegelijk, of het moet al een super CAM zijn.

Tenzij je met CI slot bedoelt, een kaartlezer, en dan een softwarematige oplossing à la oscam of cccam.

De oplossing die ik voor ogen heb is een combinatie van:

 

**** links naar webshops verwijderd

 

Toen ik een tijd geleden o.a. op dit forum informeerde naar DVB-S2 mogelijkheden in een Windows MediaCenter icm TV-Vlaanderen, werd dit me aangeraden en werd me ook verteld dat het met deze combinatie mogelijk zou moeten zijn om 1 TV-Vlaanderen abonnement te verdelen over de 4 tuners (die dan naar wens gebruikt kunnen worden om te kijken, op te nemen, of te streamen naar een "slave" in een andere kamer).

 

Het gaat hier om een totale investering van dik €400,- enkel en alleen aan het satelliet-ontvangst systeem in de "server"-MediaCenter, waarvan €150,- (de extra dual-tuner uitbreiding) ter voorziening van streaming. We spreken dan nog niet eens over de meerkost van de slave('s) in de andere kamer(s) tegenover een eenvoudige ontvanger.

In principe verdient dit zichzelf -weliswaar langzaam- terug, aangezien de vaste maandelijkse kosten laag gehouden worden door slechts 1 abonnement te moeten betalen...

 

Als dit systeem straks toch niet blijkt te werken, hetzij door beperkingen die CanaalDigitaal/TV-Vlaanderen gaat invoeren, hetzij door problemen die sowieso te verwachten zijn met een quad-tuner systeem op 1 CAM, zou dit een verloren investering zijn.

 

Het hele satelliet-gebeuren als voornaamste manier van TV-kijken, begint zo stilaan flink in mijn achting te dalen. (Blijft wel interessant om bvb de extra BBC-kanalen e.d. gratis te ontvangen die bij andere providers duur te betalen zijn, of zelfs helemaal niet beschikbaar)

 

Momenteel betalen wij ongeveer €49,-/maand voor Belgacom Classic telefonie, Belgacom Internet Start, en 1x TV-Vlaanderen Basic Light.

Voor slechts €3,-/maand extra zouden we dat TV-Vlaanderen Basic Light abonnementje kunnen vervangen door BelgacomTV, ínclusief de huur van de decoder, en als we nog 1 of 2 TV's er bij zouden willen, kan dit door per extra TV €6,-/maand bij te betalen.

Als ik vergelijk met de mogelijkheden bij satelliet (extra abonnementen -zelfs "extra kaart" à €2,50/maand- en ontvangers, of extra tunerkaart in de MediaCenterPC + slave-MediaCenters), dan merk ik dat de terugverdientijd van de satelliet apparatuur minstens flirt met de levensduur-verwachting er van...

aangepast door Michel
Zie ****

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Merkedesch

Nou bv dat CCcam niet de card kan updaten van chid-lock 2 naar chid-lock 4 (processed niet alle emm's van CDS)

long ecm's zoals gebruikt door oa tntsat kan cccam ook niet aan.

CCcam is dood en closed source, oscam is opensouce en wordt op structurele basis aan gewerkt en geupdated.

 

Waar kan ik lezen dat CCcam niet meer verder wordt ontwikkeld???Wat zou b.v verder ontwikkeld moeten worden als er nog niets zichtbaar is in een encryptie??Tot op de dag van vandaag draait CCcam nog steeds goed met de voor de hand liggende kaarten..

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wil CD dat je de update doet op een gecertificeerde ontvanger zodat de meesten de lock op 4 chids op de kaart hebben.

Diegene die CCcam gebruikt heeft volgens mij helemaal geen limiet van 2 zenders want ik kan 2 zenders opnemen en nog een andere kijken via 1 schotel.

Dus ik denk ook dat je juist NIET die update moet doen, anders weet je zeker dat er een lock op komt

Ze willen gewoon iedereen bang maken dat je nu maar 2 zenders tegelijk hebt en door de update 4.

Maar standaard heb je volgens mij onbeperkt, en na de update is het max. 4.

 

Of zou dat niet zo werken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom paniek ,het is al die tijd leuk geweest .

Nu komt misschien de hobby weer terug ,terwijl het de laatste jaren voor de meeste alleen maar gratis kijken is .

Dat er iets zat aan te komen kon ook niet anders ,en ben nu eerlijk 90% heeft toch geen 4 cid,s nodig .

En anders neem je voor 2.50 een kaartje bij .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kan ik lezen dat CCcam niet meer verder wordt ontwikkeld???Wat zou b.v verder ontwikkeld moeten worden als er nog niets zichtbaar is in een encryptie??Tot op de dag van vandaag draait CCcam nog steeds goed met de voor de hand liggende kaarten..

 

Gr.Merkedesch

 

Het is een kwestie van tijd en dan houdt het op met CCcam, dan voldoet die niet meer volledig aan de behoefte van de eindgebruiker.

Nieuwe coderingstechnieken, andere communicatie(protocollen) met een smartcard etc..

 

Of iets wel of niet doorontwikkeld wordt, kom je achter door eens te kijken naar hoe vaak er een nieuwe versie van uitkomt. En ook hoe adequaat klachten worden opgelost met de softcam door ontwikkelaars.

Dat wil niet zeggen dat per definitie iets waar een tijd al geen nieuwe versie van is, dat het niet meer zou werken.

Feit is wel dat in de automatiserings- en telecommunicatiewereld de technologie en innovatie erg snel gaat. Dus als ontwikkelaar van software (in dit geval softcam) zul je met deze nieuwe ontwikkelingen mee moeten om in te spelen op de vernieuwingen.

 

Niet-opensource is tegenwoordig per definitie kansloos, omdat er door een beperkte groep ontwikkelaars in een gesloten omgeving aan gewerkt wordt. Er is te weinig feedback aan de ontwikkelaars en vaak zit er commerciële druk achter wat niet ten goede komt aan funtionaliteit en kwaliteit.

Met een opensource versie is er veel meer kans dat er doortontwikkeling plaatsvindt, door hobbyisten. En je ziet vaak afsplitsingen waardoor iedereen of bepaalde groepen hun eigen draai eraan geven, eigen ideeën en verbeteringen erin aanbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jaap008 kaart voor 2.50 euro en wat krijg je dan? Alleen sd kanalen!

Dus weer 5 euro bijbetalen voor HD zenders en bijbetalen voor family pakket en eredivisie live (film 1 hoeft dan niet, kijk ik toch alleen maar in de woonkamer, gelukkig maar anders was het weer snel 50 euro in de maand extra, nu is het maar 32.90 extra!!) Sorry maar dan wordt tv kijken via satteliet toch echt te duur (ik heb geen geldboom in de tuin staan!).

 

als je 2,50 euro alles van het eerste kaartje kreeg, dan was er geen probleem!!

aangepast door Bossie

1x VU+ DUO OpenPli, 2x VU+ solo

78 cm triax met quad duo lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satelliet televisie is op zijn retour, met de komst van glasvezel kunnen veel meer kanalen, en in een betere kwaliteit, afgeleverd worden aan de eindgebruikers.

 

Nederland is druk bezig de boel te "verglazen" Canal Digitaal probeerd gewoon haar inkomsten veilig te stellen, en aangezien wij in Nederland werken voor banken en aandeelhouders, is Canal Digitaal verplicht meer inkomsten te genereren, over welke rug dan ook.

 

Kortom met dit soort van ingrepen, probeert CD haar inkomsten veilig te stellen, enof te verhogen...echter zal dit, ben ik bang, averechts gaan werken voor Canal Digitaal.

 

De tijd zal het leren...

aangepast door VriezeNet®
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand met een TV Vlaanderen abo checken of de limiet inmiddels ook voor hun van toepassing is?

Ik krijg namelijk signalen dat het inmiddels ook voor hun actief is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Kan iemand met een TV Vlaanderen abo checken of de limiet inmiddels ook voor hun van toepassing is?

Ik krijg namelijk signalen dat het inmiddels ook voor hun actief is.

 

Mijn TVV kaart geeft geen beeld meer??

 

 

handled 55(0) ecms and 5(5) emms

SECA card 00.572.XXX.XXX entitlements:

0000 MANAGMENT : 2012-02-08

006c TV VLAANDEREN : 2012-02-01

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Satelliet televisie is op zijn retour, met de komst van glasvezel kunnen veel meer kanalen, en in een betere kwaliteit, afgeleverd worden aan de eindgebruikers.

 

Nederland is druk bezig de boel te "verglazen" Canal Digitaal probeerd gewoon haar inkomsten veilig te stellen, en aangezien wij in Nederland werken voor banken en aandeelhouders, is Canal Digitaal verplicht meer inkomsten te genereren, over welke rug dan ook.

 

Kortom met dit soort van ingrepen, probeert CD haar inkomsten veilig te stellen, enof te verhogen...echter zal dit, ben ik bang, averechts gaan werken voor Canal Digitaal.

 

De tijd zal het leren...

 

Ik ben het helemaal met je eens....maar wederom jammer dat er geen gebruik wordt gemaakt van al die mogelijkheden...de aanbieders van TV geven niets meer door als een ander!!Het wordt tijd dat er eens een aanbieder zich aanbiedt met niet hetzelfde als de buurman...maar een "VRIJE" keuze in zenderaanbod....Dus voor mij geen Al-Jazeera maar liever

SKY UK..

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het is actief zo te zien op TVV

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

op tvvlaanderen is het actief tenminste hier wel en ik kan jullie zeggen dat ik gewoon 4 channels heb ipv 2 dus oscam experimental werkt perfect als je je kaart wil updaten dat is nu bewezen tenminste bij de tv vlaanderen kaart

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er gebruikers met een NIET gecertificeerde ontvanger die OSCam ook niet gebruiken, maar wel CCcam die inmiddels ook een beperking hebben op de Vlaamse kanalen?

Indien jullie geen beperking hebben dan is het zaak om onder geen beding je kaart te laten updaten in een gecertificeerde ontvanger of OSCam te gaan gebruiken zoals aangegeven door CanalDigitaal/TVVlaanderen. Dit was dan een lokkertje om je card te updaten om je zo een beperking op te leggen. Niks van 2 kanalen naar 4 vrijschakelen. Ik vertrouw dat zootje niet meer.

aangepast door Lurkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...