Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Gezien de ontwikkelingen en de verschillende meldingen hier, zou ik iedereen die nog geen gebruik heeft gemaakt van de brieven die voor jullie zijn opgesteld alsnog te gebruiken. Daarnaast zou ik iedereen die lid is van de consumentenbond (of de Belgische variant daarvan) willen vragen om deze club in te schakelen.

 

Voor de mensen die al gebruik hebben gemaakt van de brieven, kan ik melden dat men bij Consuwijzer blij is met de reacties.

 

Groeten Joop

 

Heb de brieven zaterdag verstuurd en ben lid van de consumentenbond. Is het nog verstandig om actie richting de consumentenbond te coordineren?

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zie het allemaal iets anders

de drempel van actie ondernemen t.o.v. het "zogenaamde verlies" nemen als provider is bereikt.

iedereen die zijn auto ziet wegrijden met een vreemde gast aan het stuur wordt overstuur! :crazy:

 

dat klopt alleen nu pakken ze de opel kadett ,,en de mercedes laten ze gewoon rijden,,

ik bedoel ,,je hoeft nog steeds weinig moeite te doen om aan een payserver te komen ,, die adverteren nog steeds,,

en die mercedes wordt binnen kort nog groter,, :cry:

hoe noem je dit ,,Franse arogantie ? toch? :mellow:

aangepast door pipokoeie

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boudewijn,

 

Als zij die lid zijn van de consumentenbond de brief voor de Consuwijzer of de brief voor de tweedekamer samen met de brf voor CD naar deze bond willen sturen heel graag. Dan alleen wel adres en aanhef veranderen hetzij van Consuwijzer of de 2-de kamer. Een heel goed idee en zeker doen zou ik zeggen. Zij die een rechtsbijstand hebben zouden ook die kunnen inschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik typ toch ook als je geen abbo hebt of verlopen, goed lezen...ahum

 

Mijn Kaart is niet geregt en geen abbo als ik dat ding in een sat ontvanger doe en op een cds zender zet komen er vanzelf updates binnen, hoe wil je anders beeld houden.

 

Vreemd dat jij de enige bent die niet zit te wachten op updates zodat je kaart beeld blijft houden, als je er bang van word druk je dat ding niet in de sleuf dan komen er ook geen updates.

 

Waarom heb je de kaart dan wel gekocht..?, om te bitchen als cds eens wat flinkt terwijl je het niet eens gebruikt, erg kansloos dit verhaal...

 

Valkuilen in de kaart die jij ziet -

 

...da's toch niet zo moelijk te begrijpen, als je een oude, niet meer in gebruik zijnde, kaart bestookt met laten we zeggen "vragen" dan vindt je vanzelf een keer een zwak punt in de beveiliging van het systeem, en dat is nu juist waar sommige mensen (hier) mee bezig zijn, zodat JIJ straks weer kunt meeliften op andermans werk !!!

 

...en voordat ik het vergeet, nee ik heb geen abonnement bij CD, en nee ik share ook niet. (kijk via glasvezel)

aangepast door VriezeNet®
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boudewijn,

 

Als zij die lid zijn van de consumentenbond de brief voor de Consuwijzer of de brief voor de tweedekamer samen met de brf voor CD naar deze bond willen sturen heel graag. Dan alleen wel adres en aanhef veranderen hetzij van Consuwijzer of de 2-de kamer. Een heel goed idee en zeker doen zou ik zeggen. Zij die een rechtsbijstand hebben zouden ook die kunnen inschakelen.

 

Gaan we doen. De brief kan naar:

 

Consumentenbond

Postbus 1000

2500BA Den Haag

 

Men gaf wel aan dat CD een zeer lastige partij is maar dat ze graag zo veel mogelijk brieven krijgen.

Sturen dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt alleen nu pakken ze de opel kadett ,,en de mercedes laten ze gewoon rijden,,

ik bedoel ,,je hoeft nog steeds weinig moeite te doen om aan een payserver te komen ,, die adverteren nog steeds,,

en die mercedes wordt binnen kort nog groter,, :cry:

hoe noem je dit ,,Franse arogantie ? toch? :mellow:

neen hoor,

ik gebruikte "een analogie" die verkeerd over kwam over auto's stelen of misbruiken

ik ben zelfs helemaal voor die maatregels > niks hebben = niks delen

in het licht van een recente eu-gerechthof uitspraak, zal de beste aanbieder overleven, dat ze het nog steeds niet begrijpen is niet mijn probleem

 

ciao

It's Over

Level42

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet nog de tijd dat nederland twee paytv zenders hadden op

de ecs 13 west ongecodeerd dat was filmnet de naam van de andere

weet ik niet meer.

 

er komt een tijd dat 1 monopolist over blijft b.v. sky

 

ik vind dat ned 123 via de overheid op de sat gegooid moet worden

aan de staat betalen wij daarvoor rtl 4...... zouden kunnen

mee liften .

canaldigitaal mag dan pay tv zenders verkopen (de openbare

zenders zijn geen pay tv)

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuws van gisteren:

 

Ook anti-cardshare maatregelen bij TV Vlaanderen, CanalDigitaal volgt

 

Sinds vandaag heeft het Luxemburgse mediabedrijf M7 Group S.A de onlangs bij haar tv-aanbieder TéléSAT geïntroduceerde anti-cardshare maatregelen bij haar Vlaamse tv-aanbieder TV Vlaanderen doorgevoerd.

M7 Group S.A heeft het aanzetten van de anti-cardshare optie in haar Mediaguard3 codering bij TV Vlaanderen aan Totaal TV bevestigd. Het Luxemburgse bedrijf stelt dat na TéléSAT en TV Vlaanderen nu het doorvoeren van de anti-cardshare maatregelen bij de Nederlandse tv-aanbieder in de agenda staat. Wanneer dit gaat gebeuren is onduidelijk. M7 Group S.A stelt dat men daarover vooraf geen enkele uitspraak zal doen.

Wanneer de anti-cardshare optie is ingeschakeld wordt het aantal tv-kanalen dat met één smartcard kan worden aangesproken en ook daadwerkelijk gedecodeerd kan worden naar een maximum van vier teruggebracht. Daarvoor dient de smartcard wel eerst een update te ontvangen. Wanneer de update niet op de smartcard is geïnstalleerd kan men slechts twee tv-kanalen tegelijk met de smartcard benaderen. Wanneer de gestelde limiet is overschreden kan men de smartcard gedurende enkele tijd niet gebruiken voor het kijken van programma’s. Eventuele programma’s die op dat moment worden opgenomen – met een maximum van drie - kunnen echter wel gewoon bekeken worden als de smartcard tijdens het zappen op zwart gaat.

De klantenservice van CanalDigitaal plaatste op Satellietforum.com namens de Vlaamse collega’s een Nederlandse handleiding hoe anti-cardshare werkt en ook hoe men de smartcard met de juiste update om naar maximaal vier tv-kanalen tegelijk te kunnen kijken kan voorzien. Net als bij TéléSAT stelt TV Vlaanderen dat de veel gebruikte emulator Cccam ervoor zorgt dat de update niet op de smartcard wordt geïnstalleerd.

aangepast door Ghanssie
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Eventuele programma’s die op dat moment worden opgenomen – met een maximum van drie - kunnen echter wel gewoon bekeken worden als de smartcard tijdens het zappen op zwart gaat."

 

Dit begrijp ik niet. Je kunt tot 4 gaan, dus hij kan dan toch niet op zwart gaan?

 

Het blijft zure boel... Tv kijken op alle multimedia apparaten in huis is gedaan gewoon. again tvvlaanderen -1 !

dm800hd, dm8000, wdtv live, multytenne 45 twin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik typ toch ook als je geen abbo hebt of verlopen, goed lezen...ahum

 

Mijn Kaart is niet geregt en geen abbo als ik dat ding in een sat ontvanger doe en op een cds zender zet komen er vanzelf updates binnen, hoe wil je anders beeld houden.

 

Vreemd dat jij de enige bent die niet zit te wachten op updates zodat je kaart beeld blijft houden, als je er bang van word druk je dat ding niet in de sleuf dan komen er ook geen updates.

 

Waarom heb je de kaart dan wel gekocht..?, om te bitchen als cds eens wat flinkt terwijl je het niet eens gebruikt, erg kansloos dit verhaal...

 

 

Ik heb toch ook vermeld dat ik geen gecertificeerde ontvanger heb !!!! Of word deze nu wel in 1 keer ondersteund door Canaldigitaal ?

 

Als zij CCCAM niet ondersteunen maar daarin tegen kunnen ze wel een update of activatie instructie naar de Smartkaart toe sturen via CCCAM, dan kan ik toch gaan klagen bij Canaldigitaal dat zij ongevraagd mijn kaart hebben voorzien van een update of instructie waar ik niet om gevraagd heb. De gekochte kaart zat in een gesealde verpakking en op deze verpakking word nergens over gesproken dat er updates of aanpassingen gedaan kunnen worden aan mijn kaart. Dit beslis ik zelf wel en wat ik doe met de kaart mag ik altijd nog zelf weten het is mijn eigendom want op de verpakking van de smartkaart staan geen algemene voorwaarden die zitten in de verpakking dit is dan ook achteraf gelul dan hadden ze het maar op de verpakking moeten zetten. Ik zit als consument niet op die flauwekull grappen te wachten van de M7-Group laat ze dat maar bij hun zelf doen.

 

 

Maar even too the point ik heb de kaart gekocht voor educatieve doeleinden om uit te vinden wat er mogelijk is. Ik ben aan het uit vogelen om met een niet geregistreerde kaart wat deze doet als je deze eigen instructies geeft en die worden vergeleken met mijn geregistreerde kaart. dus nu weet je waarom ik die gekochte kaart heb om er mee te experimenteren op de verpakking staat niet dat je dat er niet mee mag doen moeten ze dat er maar op zetten als deze kapot is binnen de wettelijke garantie termijn dan claim ik gewoon weer een nieuwe of dat de kaart gerepareerd word.

 

Als ik iets heb gevonden op de antishare maatregel dan ga ik het uiteraard vertellen of het nu Hardware of Softwarematig is er zijn mogelijkheden om de kaart instructie te omzeilen die het uitschakelen van de maximale 4 kanalen tot oneindig kunnen maken en dit is naar alle waarschijnlijkheid softwarematig met een emulatie ook op te lossen. Ik doel op ...CAM, ..CAM of ...... :)

 

Gegroet

Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even in mijn situatie. Ik heb een vu+ met basic + kaartje en een Philips HD 7121 ontvanger met daarin een 2de kaartje met basic zenders. Als ik nu dit 2de kaartje ook in mijn vu+ stop ziet hij ze beide alleen gebruikt hij maar mijn hoofdkaart zodat ik ook max 2 kan opnemen en 1 bekijken. Mijn 2de kaartje wordt niet aangesproken. Normaal zou dit toch moeten werken zodat ik meerdere kanalen kan openen of ben ik mis?

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist naar tvvlaanderen gebeld.

En men probleem verteld. Ben zelf een gebruiker van vele multimedia apparaten in huis, die gelijktijdig met de dreambox verbinding maken. Heel leuk voor de kids, en ook voor ons.

Dus er worden altijd meer als 4 kanalen tegelijkertijd gebruikt. Heb dit ook zo tegen hun verteld. en ook gevraagd of ze me meerdere gelijktijdige kanalen konden geven, omdat die 4 teweinig is.

Men ging de kaart terug opnieuw activeren, en ik moest hem een uurtje op vt4 laten staan. En dan was alles terug zoals voordien.

Moest nog wel effe men ontvanger meegeven (dreambox) maar deed men helemaal niet moeilijk over.

 

Misschien wat teveel klachten gekregen?

 

Ben in ieder geval benieuwd straks als ik thuis kom!

Zal wel blij zijn in ieder geval, en geen gezeur meer aan men hoofd thuis :)

dm800hd, dm8000, wdtv live, multytenne 45 twin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...