Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Updaten failed ontvanger start niet meer


verbatim2

Aanbevolen berichten

Ik wou de nieuwste update doen maar terwijl de ontvanger opnieuw statte bleef die hangen op de bootloader 1.23..........

 

Nu blijkt dat je via de rs232 poort de software er ook kan opzetten maar wie heeft een nulmodemkabel en een pc die deze aansluiting nog heeft? Of ergens een winkel omg gent?

 

http://www.rebox.tv/dynamic/download.asp?b=NL_K2LJQUNDEM_Update_Rebox_HD_PVR_via_RS-232.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo er zijn diverse nulmodemkabels, na n tijdje zoeken heb ik mn eigen in elkaar gezet, kijk naar de eerdere berichten en daar staat n draad tussen voor de aansluitpunten.

2 manlijke rs323 stekkers, aan binnenkant staan nummers.

1= vrij. 2 naar 3 andere. 3 naar 2 andere , 4 naar 6 andere, 5 naar 5 andere, 6 naar 4 andere, 7 naar 8 andere , 8 naar 7 andere, 9 is vrij.

Zo moet het lukken , ff uit t hoofd

 

groet schapi

 

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb wel een nulmodem kabeltje liggen dat je eventueel even kan lenen; winkel omgeving gent heb je bv ***** of ***** in ***** of *****. Helaas zijn deze niet meer open.

 

Mijn pc lenen is wat moeilijker.

 

Heb je al geprobeerd met de channel up methode? lege usb stick met enkel de FW in de 'root'; aansluiten op voorste USB poort, aanzetten en dan de channel up toets indrukken.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verbatim2

Mocht je me willen helpen kan ik ook met de ontvanger naar u komen u hebt de pc en de kabel?

altijd risci, op mijn eigen box doe ik wat ik wil, dus begrijp, indien mogelijk, mijn terughoudendheid. Ik zou niet willen dat ik jouw rebox 'om zeep' help om effe heel eerlijk te zijn, ook al weet ik dat er in theorie niet veel mis kan lopen.

gebruik je de originele rebox fw?

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik berijp de reactie meestal doe ik het ook niet tenzij het mijn eigen spullen zijn.

 

Alles origineel.

Nu of jij met u pc met rs232 poort de nieuwste firmare erop download met de rebox tool of ik lijkt me niet echt veel uit te maken Mijn probleem is dat ik geen van beiden heb atm.

Keuze blijft natuurlijk bij u wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er even het octagon forum op gaan naslaan, vond het raar dat die chup methode niet zou werken, en blijkbaar is dit met de frontpannel toets... blush

 

dus box uit met schakelaar, usb er in vooraan, channel up indrukken (circel, bovenaan) en ingedrukt houden, schakelaar omgooien en laten opstarten. Dan zou er Scan USB moeten verschijnen en zou ie met de installatie van de FW moeten verder gaan.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verbatim2

Alles origineel.

Als je nog alles origineel hebt dan zou ik er zelf niet aan sleutelen en het probleem bij de dealer neerleggen want jij kunt er immers niets aan doen.
Als je het hierna verziekt heb wel degelijk een probleem.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd genoeg staat Err 0x94 in geen één lijstje. De Err 0x90-reeks zijn echter allemaal USB-problemen.

 

Probeer eens een wat oudere en kleinere stick, en gebruik de poort op de voorzijde. De USB-poort op de achterzijde niet gebruiken, een eventuele harde schijf afkoppelen.

 

Tenslotte bij channel-up op een compleet lege stick alléén de te installeren firmware .IRD in de root-map zetten en niets anders. V1.09.XX niet installeren met loader 1.23: die breekt vaak boven circa 80% inderdaad af.

 

Succes.

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om zeker te zijn dat alles correct onder garantie gebeurd kan je zoals Jürgen al zei, beter even naar de vakman gaan.

 

Of wachten tot morgen en RS232/USB kabel en connectoren moeten halen en zelf proberen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de meeste fw geprobeerd en enkel de eerste kan 100% gelezen worden dan error, de anderen circa 85à96% en dan breekt ie af.

 

Alsook meerdere sticks met enkel de firmare erop.

 

 

@De_Perre => is er een vakman in de buurt van gent?

Ik ben alles weest halen in Dentergem(en nu vind ik die webshop toch wel niet meer terug zeker!!) behalve de ontvanger(Rotterdam).

En de kabel zelf ik ben vrij zeker dat het deze is?: http://www.******/seriele-kabel-db9

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verbatim2
En de kabel zelf ik ben vrij zeker dat het deze is?: http://www.*****/seriele-kabel-db9

Dan heb je het vrij zeker mis want je moet een cross cable hebben en die jij hier laat zien is een 1:1 kabel.

Voor de juiste Nulmodemkabel zie <HIER>

Je moet het zelf weten maar als ik constateer dat jij niet eens weet dat je een cross cable nodig hebt dan denk ik dat je het advies moet opvolgen en naar een te dealer gaan die dit probleem voor je onder garantie oplost.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...