Con Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 Omdat ik veel thuiswerk en mijn PC zo'n (minimaal 9 uur per dag aan heb irriteerde mij het mateloos de herrie die mijn PC produceerde. Reden tot onderzoek en zoeken naar een oplossing. Ik heb de extra pech dat ik 1,5 jaar het moederboard Asrock K10N78 heb gekocht. De video-onboard had te weinig koeling. Een probleem die je pas leest als je zelf er tegenaan loopt. (heb daar tijdelijk een noodkoeling voor aangebracht) Maar goed, ik was voornemens er een stil systeem van te maken. Dus op zoek naar; - Grafische kaart (passieve koeling) - CPU koeler, - kastfan, - SSD, - een nieuwe HD. Ik heb gekozen voor de; - ASUS EAH 5450(grafische kaart); - CPU-koeler, de Thermaltake ISGC 100 ( 17 dB(a) max); - Kastfan ISGC FAN12; - SSD, uiteraard compleet stil, tbv XP en programma's (40MB); - een Seagate 1 TB 5400 t/min. (lager toerental, minder geluid) Vandaag heb ik alleen de CPU koeler binnen. Mijn temperatuur ging van 41ºC naar 29ºC, da's op zich niet verkeerd. Wat betreft geluidproductie moet ik het laten afweten omdat derest, met name de noodkoeling alles overstemt. De rest moet ik nog binnenkrijgen, wordt vervolgd. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Penthe Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 Ik kocht zo´n 5 jaar geleden een HP Compaq Presario(ATI) met in het type nummer de S van Spanje dus extra gaatjes aan de zijkant voor koeling, een extra groot koelblok op de processor met extra grote fan en extra fans in de kast. Deze desktop PC staat al 5 jaar 24/7 aan en ik heb deze nog nooit kunnen horen tenzij ik mijn oor op de kast houd, ik hoor de externe USB drive die er aan hangt wel op enige afstand. We hebben hier ook 2 Acer Aspire 5520 laptops(ook Spaans) Ook deze hoor je totaal niet. Het kan dus wel stil, en het is hier nu bijna 40 graden buiten en zo´n 32 graden binnen overdags.
Tonskidutch Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 wacht met belangstelling de bouw ervan af... en het resultaat maar de pC-kast is natuurlijk ook een belangrijke factor. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Con Geplaatst: 22 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2011 Nou, ik ook. Een aardige toevoeging is wel het installeren van AMD's PowerMonitor 1.3.1. Met het installeren hiervan is mijn energieverbruik gezakt van 89 Watt naar 32 Watt. Je moet dat met een korreltje zout nemen denk ik maar de gemeten waarde zijn afgelezen in de onafhankelijke "HWMonitor". Deze staat dus los van de AMD tool. Helemaal top als ik besef dat mijn pc gemiddeld 8-9 uur per dag aanstaat. HG CC PS Zo gemakkelijk verdien ik het niet terug met mijn LED-verlichting. . . . Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 26 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2011 Pech, uitstel van levering, wordt vervolgd. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2011 Vandaag alles binnen maar ik heb nog geen tijd gehad om alles in bedrijf te doen nemen. Toch kon ik het niet laten mijn SSD te plaatsen en dat was toch wel héél bijzonder. XP zonder drivers (700MB) in 22 minuten geinstalleerd. XP met drivers (2GB) in 36 minuten erop. Bij de eerste moest ik nog mijn moederboard drivers installeren, bij de tweede versie was ik gelijk klaar. Voor de ICT-ers alhier is een SSD dus een flinke kostenbesparing wat betreft de tijd die nodig is in het installeren. Normaal duurde installatie op een HD 45 minuten gegarandeerd. Mijn SSD is 40GB, groter wilde ik me niet veroorloven en deze schijf ga ik gebruiken voor XP + programma's. Alle overige data zet ik op een HD. Wordt vervolgd, met name de opstarttijd, daar kom ik nog op terug. En. . . . je hoort natuurlijk geen schijf meer rammelen . . . . Ik ben erg blij met mijn keus voor SSD. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
winwiz Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 Waarom geen Win7? Veel beter geoptimaliseerd voor een SSD en in staat om energie zuiniger (dus stiller) te zijn. ps. Installatietijd mét drivers +/- 20 minuten. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Beheerder Michel Geplaatst: 30 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 30 augustus 2011 Origineel bericht van: Con Voor de ICT-ers alhier is een SSD dus een flinke kostenbesparing wat betreft de tijd die nodig is in het installeren. Normaal duurde installatie op een HD 45 minuten gegarandeerd.HG CC Dat is een tijd besparing van +/- 15 minuten. Je moet wel hele dure ICT'ers hebben wil je daarmee de forse meerprijs van een SSD weg besparen;) Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Puch Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 Origineel bericht van: Michel Dat is een tijd besparing van +/- 15 minuten. Je moet wel hele dure ICT'ers hebben wil je daarmee de forse meerprijs van een SSD weg besparen;) Daar ben ik het mee eens. Trouwens die installatietijd haal je ook met 2 gewone schijven in raid 0. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
moonchild Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 Hoi Con, welk merk ssd heb je genomen? VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Con Geplaatst: 30 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2011 Origineel bericht van: Michel Origineel bericht van: Con Voor de ICT-ers alhier is een SSD dus een flinke kostenbesparing wat betreft de tijd die nodig is in het installeren. Normaal duurde installatie op een HD 45 minuten gegarandeerd.HG CC Dat is een tijd besparing van +/- 15 minuten. Je moet wel hele dure ICT'ers hebben wil je daarmee de forse meerprijs van een SSD weg besparen;) Mvg, Michel Mijn vrouw heeft in de goede tijden in de ICT gewerkt, € 1500,00 per dag was heel normaal. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 30 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2011 Origineel bericht van: moonchild Hoi Con, welk merk ssd heb je genomen? OCZ, SATAII, 2,5" solid state drive van 40MB. Ik ben er héél blij mee, het kan alleen maar stiller als je gesneuveld bent. (dit met betrekking op de SSD ) Mijn praktijk heeft bewezen dat 40MB voldoende is voor XP samen met programma's. (uiteraard is dit zéér persoonlijk) Dus alle overige data op 2 HD's, die nauwelijks aangesproken worden. Ik heb er € 59,-- ex BTW voor betaald, ze zijn inmiddels weer duurder geworden (dagprijzen) HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Sjattuh Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 Origineel bericht van: Con Mijn vrouw heeft in de goede tijden in de ICT gewerkt, € 1500,00 per dag was heel normaal. HG CC Dus je vrouw had een salaris van 30.000,- euro per maand? Ze zoekt niet nog een adoptiezoon van een jaar of 32 uit Nijmegen ofzo? Puur om met de kerst te kunnen verwennen... Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Con Geplaatst: 30 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2011 Origineel bericht van: winwiz Waarom geen Win7? Veel beter geoptimaliseerd voor een SSD en in staat om energie zuiniger (dus stiller) te zijn. ps. Installatietijd mét drivers +/- 20 minuten. Da's waar en onbegrijpelijk, ik heb wel eens W7 geïnstalleerd en verbaasde me over 2 zaken, de installatiesnelheid was enorm kort zeker gezien de omvang van W7 t.o.v. XP die was zeker eens zo groot. Maar W7 is bij mij afgehaakt i.v.m. de ontoegankelijkheid, maar dat was het onderwerp verder niet en is een andere discussie. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 30 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2011 Origineel bericht van: Sjattuh Origineel bericht van: Con Mijn vrouw heeft in de goede tijden in de ICT gewerkt, € 1500,00 per dag was heel normaal. HG CC Dus je vrouw had een salaris van 30.000,- euro per maand? Ze zoekt niet nog een adoptiezoon van een jaar of 32 uit Nijmegen ofzo? Puur om met de kerst te kunnen verwennen... Ga werken bij Moszkowicz, daar wordt per seconde afgerekend. Moet je wel eerst een vak leren. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen