Con Geplaatst: 1 september 2011 Auteur Geplaatst: 1 september 2011 Vandaag tóch een nieuwe voeding gekocht. Dit is immers na alle wijzigingen nog de (enige) grootste "herriemaker". Ik heb gekozen voor de Be Quiet, Straight Power E8, het lijkt mij een waanzinnige keus, hij blijft onder de 15 dB(a), that's not normal more. Morgen binnen, errug benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 5 september 2011 Auteur Geplaatst: 5 september 2011 De nieuwe voeding uiteraard binnen en ingebouwd, appeltje eitje. De nieuwe voeding is zó stil dat je nu alleen nog maar de CPU-koeler en kast-fan hoort, zwaar op de achtergrond. De kastfan is te verwaarlozen, heb nog even toerental verlaagd en de temperatuur in de gaten gehouden maar daar maak ik me geen zorgen om. Daarentegen de CPU-koeler ligt uiteraard kritischer, daar wil je geen te hoge temperaturen op de cores krijgen. Inmiddels ook verlaagd naar 917 t.min en de temperatuur blijft stabiel. Uiteraard speelt de huidige kamertemperatuur ook een grote rol en die is gezien het huidige weer relatief laag. Ook even een screenshot van diverse waarden. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 6 september 2011 Geplaatst: 6 september 2011 je kunt de kast (de behuizing) ook nog voorzien van magic fleece noise control (schall dämmung pC gehäuse) zodat resonanties en of staande golven worden geabsorbeerd. voor ~14 euro ben je weer erg blij. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Con Geplaatst: 6 september 2011 Auteur Geplaatst: 6 september 2011 Ik heb er al wat piramide-schuim ingelegd voor de hogere tonen (doet uiteraard niets tegen resonanties). Ben nog niet helemaal uitgeexperimenteerd en maak me een beetje zorgen over mijn grafische kaart, die temperatuur vind ik te hoog (passieve koeling). Dus de ventilatie in de kast moet hoger. Toch is het eindresultaat al een hele verademing. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Boelo Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Voor de cpu kun je ook een Scythe Samurai ZZ, super koeler voor een 20 euro . En de koeler in de kast misschien een temperatuurgeregelde ? ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen